Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).
Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.
Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.
Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.
Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli
kjer sem si dal malo duška)...glede na minimalno spremembo hitrosti. Časovno smo porabili enako...dol grede še postanek za kavo, nazaj zgolj za scanje. Torej tudi časovno minimalne razlike. Slabe štiri ure za vse skupaj.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.
Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.
Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.
Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli