S kolegi smo zašli v pogreto debato o pogonih v avtomobilih in kaj je najbolj uporaben pogon za dobre in slabe razmere. Prišlo je do veliko različnih mnenj, pa sem se odločil, da preverim alter skupnost kaj meni.
Postavimo najprej skupne parametre za lažje primerjanje:
Avto je srednji do višji rang, limuzina/karavan. Ni SUV, saj so večinoma pametni SUVi že vsi s štirikolesnim pogonom. Motor je srednje močan dizel (okoli 200KM) + avtomatski menjalnik. Teža avta je okoli 1700 do 1800 kg, gume so širše, recimo 225 do 245 širine. Avto nima nobenih drugih terenskih pomagal v obliki reduktorjev, itd. Gume so primerne letnemu času.
Pogoni, ki so na voljo:
- prednji
- zadnji
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..)
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...)
Avto se bo vozil v slovenskih in tujih cestah v soncu, dežju, poledici, snegu, dobrih in slabih cestah. S katerim pogonom bi se vozil najbolj varno, najdlje, najbolje?
Argumenti za/proti po pogonih:
- prednji (univerzalen, na vseh podlagah soliden, obvezne dobre gume, pozimi za sneg je dobro imeti ožje)
- zadnji (odličen za suho podlago, v vseh ostalih razmerah slabši. Obvezno odlične gume)
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..). Kombinacija, ki pride prav, a je vprašljiva uporabnost, saj nikoli ne veš kdaj in koliko prime. Manj pokuri od stalnega štirokolesnega.
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...). Top kombinacija v vseh razmerah. Dobre gume še vedno obvezne. Požre več bencina.
Glavna debata se je razvila med prednjim pogonom z ožjimi dobrimi gumami in stalnim štirikolesnim v dobrimi, a širšimi gumami, kateri se pelje bolje v slabih razmerah (sneg, poledica,...).
Postavimo najprej skupne parametre za lažje primerjanje:
Avto je srednji do višji rang, limuzina/karavan. Ni SUV, saj so večinoma pametni SUVi že vsi s štirikolesnim pogonom. Motor je srednje močan dizel (okoli 200KM) + avtomatski menjalnik. Teža avta je okoli 1700 do 1800 kg, gume so širše, recimo 225 do 245 širine. Avto nima nobenih drugih terenskih pomagal v obliki reduktorjev, itd. Gume so primerne letnemu času.
Pogoni, ki so na voljo:
- prednji
- zadnji
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..)
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...)
Avto se bo vozil v slovenskih in tujih cestah v soncu, dežju, poledici, snegu, dobrih in slabih cestah. S katerim pogonom bi se vozil najbolj varno, najdlje, najbolje?
Argumenti za/proti po pogonih:
- prednji (univerzalen, na vseh podlagah soliden, obvezne dobre gume, pozimi za sneg je dobro imeti ožje)
- zadnji (odličen za suho podlago, v vseh ostalih razmerah slabši. Obvezno odlične gume)
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..). Kombinacija, ki pride prav, a je vprašljiva uporabnost, saj nikoli ne veš kdaj in koliko prime. Manj pokuri od stalnega štirokolesnega.
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...). Top kombinacija v vseh razmerah. Dobre gume še vedno obvezne. Požre več bencina.
Glavna debata se je razvila med prednjim pogonom z ožjimi dobrimi gumami in stalnim štirikolesnim v dobrimi, a širšimi gumami, kateri se pelje bolje v slabih razmerah (sneg, poledica,...).