Copy/paste iz Motorevije ( http://www.motorevija.si/l2.asp?L1_ID=32 ).
V bistvu nimam niti najmanjše pikice za dodat. Tole naj si kur.čič Žlender in ostali podobni preberejo in malce zamislijo. Oz. ker vem, da se ne bodo niti najmanj zamislili, bi jih morali njihovi nadrejeni zbrcat v rit in nastavit komplet novo garnituro.
Citat:
Voznik ali človek?
Ni dvoma, da imamo v naši državi o prometni varnosti skoraj dva milijona mnenj. Pa vendar je mnenje eno, sistem in posledice, ki jih ta dopušča, pa nekaj povsem drugega. Grožnja, da na slovenskih cestah vozniki nekajkrat pogosteje umirajo ali so poškodovani, kot je to drugod v državah EU, kliče po odgovornosti. In če smo se kot država z rezultati nekako “sprijaznili”, se dnevni uporabniki naših cest, davkoplačevalci, žrtve, nikakor ne moremo. Več kot 6100 umrlih in 200.000 poškodovanih na slovenskih cestah, skupaj s svojimi bližnjimi terja odgovor na vprašanje: zakaj? Terja ga tudi 140.000 članov AMZS! Kdo je odgovoren za dolgoletno cepetanje na zadnjem mestu? In če nam v državah EU stroka postreže z nedvoumnim odgovorom med jasno zastavljeno sistemsko in individualno odgovornostjo, interdisciplinarno soudeležbo (voznik, vozilo, cesta oz. okolje) in jasnimi medsebojnimi povezavami, pri nas ne boste uspeli najti ničesar od tega! Da smo vrsto let najslabša država EU, da ne dosegamo niti ciljev oz. standardov, ki smo si jih skozi NPVCP zadali sami, da v iskanju odgovornosti vedno pristanemo v t. i. kolektivni odgovornosti, je pač dejstvo in uspešna politika določenih državnih uradnikov, ki nas tako “držijo” v času kolhozov in solhozov.
Takšno stanje, na odlično plačanih državnih jaslih, seveda ustreza njim in žal samo njim! Zaradi, po njihovem, “zapletene interdisciplinarnosti problema” pa jim za odgovornost tako ali tako nikoli nihče ne izstavi računa! Tudi “zrcalce” rezultatov držav EU, ki nam ga tuji kolegi postavljajo pred nos, jim ne seže do živega. Naredili bodo karkoli, mogoče celo nakazali na politično nevoljo, samo, da se ne definira jasna odgovornost! Z veliko mero odgovornosti lahko pohvalimo nekdanjega prometnega ministra mag. Žerjava, ki je v kratkem času vmesnega mandata uspel na osebni ravni prevetriti in dodati veliko nove energije na tem področju, a se je njegov ustvarjalni in idejni elan spotaknil ob coklo tistih državnih uradnikov, ki vedno v senci neodgovornosti čepijo na udobnem fotelju zagotavljanja lastne eksistence. Še več, ravno tem je uspelo, kot unikum EU, prepričati celo samega sebe, da je za slabo stanje prometne varnosti preprosto vedno in samo kriv slovenski voznik oz.jegova nekultura. Govorijo seveda o tistem vozniku, ki je v cestnih sistemih zunaj meja Slovenije povsem normalen in kulturen!? Zanimivo, kajne? Se vam je porodil dvom o vaši večni krivdi voznika? Ne, nikar! Zakonsko določilo, da mora voznik vedno prilagoditi hitrost vožnje stanju in lastnostim ceste, je že dolgo prava in uspešno zlorabljena formula, ki ne glede na pomanjkljivosti vozišča, vertikalne ali horizontalne prometne signalizacije voznika z njegovim imenom in priimkom uspešno postavi za krivca.
Krivdo v vozilu pa ugotavljamo le takrat, ko z njega iz neznanega vzroka odpadejo kolesa! Izgovori, da je pri nas vse zakonsko, podzakonsko odlično urejeno kažejo na to, da so ugotovitve AMZS testov nekaj, kar je treba nemudoma sežgati na grmadi. In kot pravijo naši kolegi v tujini, je za nastanek nesreč vedno krivdo treba poiskati v nas samih. Pri tem pa so, kot kaže, naši strokovnjaki besedo človek očitno napačno prevedli v voznik. Evropa je namreč pri soustvarjanju t. i. vizije nič mislila na projektante, inženirje, graditelje cest, konstruktorje vozil, vzgojitelje in učitelje v šolah, starše, graditelje prometno varnostnega sistema, inštruktorje v avto šolah in treningih varne vožnje, pravnike itd… In vsi ti so odgovorni tistemu, ki ima tenkočutni posluh, smisel, občutek, moralno moč povezovanja izgradnje prometno varnostnega sistema z jasno odgovornostjo do sebe, vseh državljanov, ministra in nenavsezadnje do predsednika vlade in države. Zadnji na podlagi dolgoletne nezadostne ocene zagotovo zardevajo pred svojimi evropskimi kolegi. Prav bi bilo, da bi pred svojci žrtev prometnih nesreč zardevali tudi tisti v državi, ki jim do danes ni uspelo odgovorno postaviti varnega prometno varnostnega sistema na slovenskih cestah in od besedice varno samo varno sedijo v svojih družbeno odgovornih foteljih!
Robert Štaba, sekretar AMZS komisije za vzgojo in varnost
V bistvu nimam niti najmanjše pikice za dodat. Tole naj si kur.čič Žlender in ostali podobni preberejo in malce zamislijo. Oz. ker vem, da se ne bodo niti najmanj zamislili, bi jih morali njihovi nadrejeni zbrcat v rit in nastavit komplet novo garnituro.