Toyota CVT na hibridih vs. ostali

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.736
113
@gasper008
Ce bi imel Prius turbo mlincek z enakimi konji, bi imel manjsi, vecji izkoristek?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
V praksi trenutno turbo prinaša manjši termodinamični izkoristek. Zato v hibride Toyota tlači motorje z večjo kubaturo, Yaris 1.5 litra, Prius 1.8 litra, RAV4 2.5 litra.

Za nehibridne zadeve, pa se Toyota/Lexus počasi že gredo turbo mlinčke, ki uporabljajo Atkinsonov cikel. Prvi tak je 1.2 turbo mlinček. Samo seveda špica izkoristka ne dosega iste ravni kot pri atmosfercih z Atkinsonovim ciklom, je pa reč seveda boljša od Otto.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Morda boste rekli, da sem čuden, ampak meni je pa CVT neznansko všeč. Res da avta z tem še nisem vozil, imam pa zadevo v maxiscooterju. Ko se enkrat na to navadiš, je bomba. Dobenega cukanja, vse lepo zvezno, presedim pa na motorju kr precej časa in vidim same prednosti. Tistega dretja motoja se pa že navadiš, kar pa drugi na to rečejo me pa ne zanima. Sem pa že študiral, da bi za 2. avto vzel kaj z CVT, ko bo corsi spustila duša, najcenejši je nekako Nissan Micra z CVT, morda malo rabljen Yaris hybrid. Corsa 1.2 bencinc z 5 prestavam je OK, megane dci z 6 prestavam pa "bog pomagaj" za vožnjo po mestu. samo šaltanje, da te na koncu že roka boli, kak CVT bo kr primeren.

Sem pa ma maxiscooterju opazil eno drugo zadevo. Zadeva ima neko avtomatsko sklopko, nevem če se ji reče centrifugalna ali kako. Pri speljevanju ko dodaš plin nekoliko z zakasnitvijo vklopi in nato se odpelješ. NIč katastrofalnega, je pa zadeva moteča recimo pri kakih daljših počasnih spustih, recimo z Vršica. Menjalnik deluje nekako tako, dokler so obrati lepo motor zavira, ko pa obrati padejo recimo na 1500 pa sklopka vrže v prosti tek. Tako da se pri res kakih počasnih, ovinkastih spustih pelješ praktično v leru. Ni najboljši občutek, ko samo z bremzami reguliraš hitrost. Vsake tolko če imam možnost pač malo bolj stopim na bremze, pa gas navijem, da obrati malo zrastejo in zopet zavira z motorjem. Nerodna zadeva, ki jo je potrebno upoštevat pri vožnji, kajti ko je zadeva v leru je treba dosti bolj bremzo stiskat, pri normalnem menjalniku pa imaš lepo v prestavi in motor skozi zavira. Ne vem kak majo to avti rešeno, pomojem drugače, ker vožnja v leru je res zoprna.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Prius ima za ta namen B prestavo, tako prestavo ima vsak avto z avtomatskim menjalnikom (lahko pod drugim imenom), moraš jo pa ročno prestaviti. Prius v B prestavi sprva polni baterijo in samo malo pomaga z zaviranjem z motorjem. Ko je baterija polna motor bolj agresivno pomaga z zaviranjem, ampak imam občutek, da je kljub visokim obratom zaviralna moč ni prav močna in zavore po daljših spustih bolj trpijo.

Toyotini hibridi nimajo turbo motorjev v prvi vrsti zato ker to ni potrebno zaradi porabe goriva. Bistvo downsizinga je to da motor ob majhni obremenitvi porabi malo, tu majhna prostornina pomaga, turbina pa zato da ima motor navor ker se vozniku ne da šaltat. Hibrid pa pri majhni obremenitvi deluje na elektriko, zato koristi od manjše prostornine nebi bilo. CVT delovanje in baterija pa poskrbita za odzivnost. S turbo motorjem bi bila mogoče odzivnost malenkost boljša, ampak bi bil tudi cel avto še za kakega tisočaka dražji. Pa kot beremo so DI turbo motorji problematični glede emisij, Toyotini hibridi pa naj bi bili vzor najnižjih možnih emisij.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Prius ima za ta namen B prestavo, tako prestavo ima vsak avto z avtomatskim menjalnikom (lahko pod drugim imenom), moraš jo pa ročno prestaviti. Prius v B prestavi sprva polni baterijo in samo malo pomaga z zaviranjem z motorjem. Ko je baterija polna motor bolj agresivno pomaga z zaviranjem, ampak imam občutek, da je kljub visokim obratom zaviralna moč ni prav močna in zavore po daljših spustih bolj trpijo.

Toyotini hibridi nimajo turbo motorjev v prvi vrsti zato ker to ni potrebno zaradi porabe goriva. Bistvo downsizinga je to da motor ob majhni obremenitvi porabi malo, tu majhna prostornina pomaga, turbina pa zato da ima motor navor ker se vozniku ne da šaltat. Hibrid pa pri majhni obremenitvi deluje na elektriko, zato koristi od manjše prostornine nebi bilo. CVT delovanje in baterija pa poskrbita za odzivnost. S turbo motorjem bi bila mogoče odzivnost malenkost boljša, ampak bi bil tudi cel avto še za kakega tisočaka dražji. Pa kot beremo so DI turbo motorji problematični glede emisij, Toyotini hibridi pa naj bi bili vzor najnižjih možnih emisij.

Vsak avto z avtomatskim menjalnikom ravno ne, ker se ne spomnim, da bi v kakem novejšem avtu to sploh videl (vrjamem, da kakšen ima, vsi pa sigurno ne). Kako pa se imenuje ta posebna prestava pri kakem drugem (nehibridnem) avtu (čisto resno me zanima
smile-1.gif
)?

Kar sem vozil avtomatikov v zadnjem času (na pamet Scirroco, Passat, 508, A5, 640i F13, 525d F10, M4 F82, M6 F12, 420d F32, 420i F36, 320d E91, 330d F31, 330e F30, C220 CDI pa mogoče še kakšen) so vsi normalno zavirali z motorjem v drive načinu in noben ni imel zato posebne prestave. Pri novejših BMWjih sicer lahko v ECO PRO načinu omogočiš "jadranje" ampak drugače čisto normalno zavira z motorjem.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Kolikor vem je prestava lahko 2,3, ali L, vsaj na stari klasiki je bilo tako. Sem malo preveril in novejši res tega nimajo, imajo pa možnost ročnega pretikanja. Ne vem kako se pa obnašajo v D pri dolgih spustih, ker večina sodobnih menjalnikom je narejenih tako da med normalno vožnjo čim manj zavirajo, lahko je izbor prestave povezan s stopalko za zavoro ampak to pomeni da moraš še vedno držat zavoro tudi če bi avto dovolj zaviral samo v 2. prestavi.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.428
2.383
113
Pomurje
DSG je sam dol prestavljal na spustu. Je pa moral bit že kar naklon, drugače si moral z ročnim pretikanjem. Očitno je waserwaga premalo skalibrirana.

 
Nazadnje urejeno:

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
DSG počiš v S ob spustu, pa si dober. Da se sam spomni, mora biti res kr konkretn breg.
 
Nazadnje urejeno:

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Sej pravim, to je na res dolgih strmih in počasnih spustih, tam kjer se cel spust praktično voziš brez gasa. Tam skuter rukne v ler, ko padejo obrati. Nerodna zadeva. Poizkusite se enkrat z avtom v leru pod breg pelat, bremze bolj trpijo in še hecen občutek je na vodljivosti, kontroliranju hitrosti. Pri normalni vožnji pod breg tega ni. Skuter ima tisto centrifugalno sklopko, ki sama vklopi, ko obrati malo zrastejo in nato se odpelješ. predvidevam, da avti z CVT te sklopke nimajo, ker ročno vklopiš vožnjo naprej ali nazaj in ko obrati pod breg padejo, ne meče sam v "ler" ampak še vedno nekaj zavira z motorjem.
 
Nazadnje urejeno:

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Pri skuterju je, kot praviš, težava centrifugalna sklopka, ki zaradi narave delovanja pač spusti, ko obrati dovolj padejo, kar pri vožnji po hribu navzdol ni najbolj ugodno. Pri avtu se to ne zgodi, saj imaš ponavadi sklopko ali pretvornik navora, ki ju kontrolira elekotrnika.

Zdaj koliko zavira oziroma v kako visoki prestavi ga drži, je odvisno softwarea, lahko ga pa res v končni fazi ročno premakneš še kako prestavo navzdol ali prestaviš v sport (S), da bolj zavira. Bi bilo pa čudno, da ne bi novejši menjalniki vsaj probali sami to reševat, glede na to, da za izbiro prestave uporabljajo cel kup podkov med drugim tudi iz navigacijskega sistema, če ga ima.

Kar se pa tilče CVTja nasploh, mislim da sem ga od avtomobilov vozil edino v Audiju A5 (Multitronic) in je bil tudi meni na trenutke hecen, ker pač nisem navajen. No pri drajsanju po Ljubljani sem bil celo pozitivno presenečen, pri malo bolj dinamični vožnji pa ni to to. Ko ga daš v Sport način celo simulira prestave vrjetno ravno zaradi občutka, ampak mi je potem ZF 8-stopenjska avtomatika, ki jo uporablja BMW, dosti bolj všeč.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Prius preferira električno regenerativno zaviranje. CVT nima pri tem direktne zveze zakaj tako zavira. Lahko bi imel dvosklopčni menjalnik noter, pa bi še vedno preferiral električno zaviranje.

B prestava pa je noter, da avtu pač poveš, da preferiraš zaviranje z motorjem, tudi ko bi avto raje zaviral samo čisto regenerativno električno. Npr. pri daljših spustih.

Če bi Prius po defaultu zaviral z motorjem, namesto električno regenerativno, bi šle na stotine kilovatnih ur energije v nič.

Prius pa začne tudi zavirati z motorjem v navadni D prestavi, ko je baterija že tako polna, da se električno regenerativno zaviranje izklopi.

Sam uporabljam B prestavo, ko se spuščam po kakih zelo dolgih hribovskih cestah (10 km + več konkretnega spusta).
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Ogo zanimiva razlaga. Malce tudi sam gledam za priusom. Po tvoji razlagi B pride v poštev samo pri kakem Vršiču ali čem podobnem. Kaj pa kaki Trojanski klanec proti Izlakam ali kaj podobnega? Ali tam B ne pride v igro? Pa še nekaj me zanima pri tem B-ju. Ali ga sam izklopi, ko pohodiš gas ali moraš ustaviti in dati v D ali...?
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
B je v osnovi isto kot D, samo da ko spustiš gas zavira z motorjem. In pri rahlem pritiskanju na zavoro lahko še dodatno potencira zaviranje z motorjem.

Torej ko daš gas ti ni treba nič vekslat v D.
2459690-PriusShiftPositions.jpg
 

Priponke

  • 2459690-PriusShiftPositions.jpg
    2459690-PriusShiftPositions.jpg
    51,6 KB · Ogledi: 307

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.736
113
Ko imas v B lahko reguliras zaviranje s pedalom za plin. Ce dodas malo plina zavira manj? Ali je le B zaviranje ali pa ga ni?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tako je, v B z rahlim pritiskom na pedalo za plin manjšaš zaviranje (in obrate bencinskega motorja) še vedno vse brez porabe goriva, s pedalom za zavoro v B načinu več ali manj dodajaš samo fizične zavore.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tole sem mislim, da na alterju že kdaj linkal ampak še enkrat:

FIA je ubila razvoj CVT.

Kot zanimivost, ta prepoved je še danes zapisana v tehničnem pravilniku, pa ne samo za F1 ampak praktično za vsako dirkanje pod okriljem FIA. Pravilo ki je med drugim ubilo tudi mehanski KERS, ki ga je želel Nissan implementirati za LeMans, oni so sicer mislili, da jim bo Torotrak naredil nek čudežen menjalnik, ampak dejstvo je, da na vztrajniku, ki mu obratno sorazmerno s pospeševanjem avta nižaš hitrost ne moreš mehansko implementirati na noben drug način kot s stalnim spreminjanjem prestavnega razmerja.

BTW povezava z vztrajnikom preko el. generatorja in motorja je dovoljena in jo je do lani uporabljal Audi v LeMansu, od letos so vsi na baterijah za KERS.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
FIA kot krovna dirkaška organizacija skrbi da so dirke zanimive in varne. Dirkanje s sesalci kjer je prenos moči 100% ves čas v vseh razmerah bi ubilo pol čara dirkanja. Kolikor vem so v vseh dirkaških športih menjalniki še vedno ročni (lahko brez sklopke), ker je to eden od (pomembnih) človeških faktorjev v dirki.

Torej FIA ni ubila CVTja, turbine, wankla, ESPja ipd. kvečjemu ni pomagala popularizirat teh tehnologij zavoljo popularizacija in varnosti dirkaškega športa na splošno. V večini primerov so celo naknadne prepovedi povzročile popularizacijo teh tehnologij v realnem svetu. Bi se pa te tehnologije itak razvile ko/če bi prišel čas, recimo primer so asistenčni sistemi danes. Najbrž v F1 ne sme vozit avtopilot čeprav bi vozil 100% boljše od ljudi, prihaja pa ta tehnologija že zadnjih 10 let v osebna vozila in predstavlja pomemben mejnik v dojemanju avtomobilizma.