Toyota CVT na hibridih vs. ostali

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Tole sem namenoma napisal v posebno temo, ker niti posveceni ne razumejo o cem govorijo in kaj vozijo.

Torej toliko zavajanja s strani "avtomobilisticnih" novinarjev po prebiranju slovenskih avtomobilisticnih strani nisem zasledil se nikoli. Ob predstavitvi novega Hyundai hibrida, ki uporablja dvosklopcni menjalnik namesto "CVTja" kot toyota.

Toyota pri hibridnih avtomobilih NE UPORABLJA klasicnega CVT menjalnika s ketno oz. jermenom pac pa je prenos mehanski na zobnike neposredno ob samem elektromotorju, totalno nekompatibilen za motorje z notranjim izgorevanjem in je SOLSKI PRIMER vzdrzljivosti, uporabnosti in nizkih stroskov proizvodnje. Poleg tega je prakticno vecen, ker je ENOSTAVEN. Cesar za dvosklopcne polizdelke ne moremo reci, se manj za navadne CVTje, ki jih toyota pri hibridih NE UPORABLJA! Toliko na kratko. V podrobnosti se ne bom spuscal, si pa lahko vsak prebere dosti o tem na internetu. Skoda, ker vsaj Toyota principal ne siba svojih prodajalcev na izobrazevanja. Niti oni nimajo pojma kaj prodajajo.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Tole je vse kar je menjalnik! Sveta preproscina! Japonci so legende. Desni je zadnja generacija priusa, levi prejsnja.

 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Popravek, na levi je iz 2. generacije (2004-2009), na desni je iz 3. generacije (2009-2015).

Aktulana je 4. generacija:
Prius_Transaxle_cutaway_3_249080AA55CE9651B3960E85EA8435F33EC49F5C_low.jpg


sedaj sta elektromotorja nameščena eden pod drugim in tako zasede manj prostora v širino, to jim je med drugim omogočilo tudi to da je 12V baterija sedaj spredaj.

Ne vem pa, če bo ta tema kaj naredila na "splošni izobraženosti". Novinarji in prodajalci se redko spuščajo v tehnične podrobnosti, iz njihovega vozniškega vidika gre za CVT, kakorkoli je pač že tehnično izveden. Njihova vrlina je, da znajo producirat balast v stavkih všečno za 90% populacije.

Toyota ima vse možnosti, da simulira tudi delovanje DCT, če bi bilo treba, ampak tega ne naredijo, ker bi bilo preprosto povedano neumno. Morda bi morali dodati tipko "DCT symulation" in bi bilo ob pritisku na to tipko za novinarskega osebka vse drugače.
grin1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
CVT = Continuously Variable Transmission še zdaleč ni označba samo za verižne ali jermenske pogone. Recimo imaš tudi pri traktorjih, bagerjih ipd. strojih hidrostatske menjalnike, ki so tudi CVT pa nimajo tudi ene skupne komponente z variomatom v skuterju ali pa multitronicom v osebnem vozilu. Obstajajo tudi magnetno/električni prenosi pa še kaj ...

Tako da Toyota UPORABLJA CVT v hibridih, ker se spreminja razmerje (obrati, navor) med vhodno in izhodno osjo je to tehnično še vedno menjalnik čeprav dokaj primitiven.
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Vem, ampak ali se ti zdi da bo to kaj pripomoglo k splosni razgledanosti, hidromehanicen prenos, tri prestave... maz 537 in co... Ze tako so vsi zmedeni.

http://fluidpowerjournal.com/wp-content/uploads/2012/12/12_eehpc-28-nov.pdf

Najbolj sem razocaran nad novinarji, ki naj bi to znali razloziti in povedati da cvt ni isto kot cvt. Pri nas je pa vsak cvt z jermenom in stozcema.
bonk.gif


Toyotini inzenirji so naredili legendaren prenos moci in idealen za svoj namen. Tole kar prodaja hyundai je pesek v oci in neumnost za koncnega uporabnika, ker bo zadeva pretirano komplicirana in draga za vzdrzevanje. Ampak vsi hvalijo ceprav prodajajo eskimu hladilnik.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.421
529
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Dobro napisano in razloženo.
Mi pa ni jasno zakaj se to propagira kot CVT ali eCVT, če ima pa že Toyota svoje ime za ta prenos in sicer PSD - Power Split Device.
Nisem noben Toyota fan, Prejšnje generacije Priusa in ostalih Toyotinih hibridov me niso prepričale, novi Prius pa mi je zelo zanimiv. Na trgu hibridov mi je interesantno še nekaj na kar si ne znam odgovorit. Toyota že 20 let prodaja svoj izum, medtem ko ostalo naredijo hibrid tako da združijo klasični pogon, mu dodajo še električnega potem pa nekako prestavljajo med obema. To je naredil Hyundai, to ima VAG v Golfu GTE. Ko sem bral kako deluje Golf GTE, DSG, turbo motor, elektromotor , še tretja sklopka, me je samo še nekam prijelo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik zaseka pravi:
Tole sem namenoma napisal v posebno temo, ker niti posveceni ne razumejo o cem govorijo in kaj vozijo.

Torej toliko zavajanja s strani "avtomobilisticnih" novinarjev po prebiranju slovenskih avtomobilisticnih strani nisem zasledil se nikoli. Ob predstavitvi novega Hyundai hibrida, ki uporablja dvosklopcni menjalnik namesto "CVTja" kot toyota.

Toyota pri hibridnih avtomobilih NE UPORABLJA klasicnega CVT menjalnika s ketno oz. jermenom pac pa je prenos mehanski na zobnike neposredno ob samem elektromotorju, totalno nekompatibilen za motorje z notranjim izgorevanjem in je SOLSKI PRIMER vzdrzljivosti, uporabnosti in nizkih stroskov proizvodnje. Poleg tega je prakticno vecen, ker je ENOSTAVEN. Cesar za dvosklopcne polizdelke ne moremo reci, se manj za navadne CVTje, ki jih toyota pri hibridih NE UPORABLJA! Toliko na kratko. V podrobnosti se ne bom spuscal, si pa lahko vsak prebere dosti o tem na internetu. Skoda, ker vsaj Toyota principal ne siba svojih prodajalcev na izobrazevanja. Niti oni nimajo pojma kaj prodajajo.

Izraz CVT uporabjam (vsaj jaz) tusle na formumu zato, ker je efekt delovanja toyotinega sistema s planetnimi zobniki enak, kot pri CVT. Lahko bi na dlogo pisal neskončnostopenjski menjalnik s planetnim ozobljenjem, pa je lažje napisat CVT. CVT tudi pomeni - Continously Variable Transmission - in ta obstaja v mnogih izvedbah, od take z jermenom ali ketno, do take s planetnimi zobniki. Tako da ta Toyotin sistem napisat CVT je v osnovi prav, ne pa popolnoma natančno oz. pojasnjeno. Sicer pa vsaj pri resnih medijih celo tehnično dokaj natančno napišemo, kakšen je Toyotin sistem ...

http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/toyota-prius-18-vvt-i-hybrid-sol/

 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dobro napisano in razloženo.
Mi pa ni jasno zakaj se to propagira kot CVT ali eCVT, če ima pa že Toyota svoje ime za ta prenos in sicer PSD - Power Split Device.
Nisem noben Toyota fan, Prejšnje generacije Priusa in ostalih Toyotinih hibridov me niso prepričale, novi Prius pa mi je zelo zanimiv. Na trgu hibridov mi je interesantno še nekaj na kar si ne znam odgovorit. Toyota že 20 let prodaja svoj izum, medtem ko ostalo naredijo hibrid tako da združijo klasični pogon, mu dodajo še električnega potem pa nekako prestavljajo med obema. To je naredil Hyundai, to ima VAG v Golfu GTE. Ko sem bral kako deluje Golf GTE, DSG, turbo motor, elektromotor , še tretja sklopka, me je samo še nekam prijelo.

V ZDA so CVTji zelo nepriljubljeni. Mnogo proizvajalcev je probalo, pa pogorelo z njimi. Ne zaradi tehnike zadaj, ampak zaradi občutka, ki ga CVT daje vozniku (občutek drseče sklopke). V bistvu je Toyota edina, ii je s CVT prišla skozi in jasno je, da ostali nočejo tvegati - še posebej, ker je se ta tehnologija širi tudi med kupce, ki niso eko.friki in se niso pripravljeni sprijazniti s "čudnim občutkom" na račun ekologije ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ja CVT je tako hudo nepriljubljen, da jih je v Californiji na vsakem parkir placu po vsaj 25 posto.
smile-1.gif

Imam občutek, da gre za marketinško famo proizvajalcev, ki pač spodobnega CVT ne znajo sproducirat. In potem se prodaja dvosklopčne jajce, kot vrhunski dosežek tehnike.
Iz fizikalnega vidika, oz.mstrojniškega vidika, pa je ravno CVT najbolj idealen menjalnik. Zreguliraš lahko idealno prestavno razmerje, ki ga v tistem trenutku rabiš. Vse drugo, tudi 12 stopenjski dvosklopčnik, se pa temu idealu lahko samo približuje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Sem lepo poudaril, da je Toyota izjema. Pa Kalifornija je tudi nekaj posebnega. In ne, CVTjev ni niti približno 25%. Hibridi (kar po domače pomeni Toyote s CVTji, kar so praktično tudi edini CVTji na trgu) so v kaliforniji 5% prodaje. Prius v svojem razredu 12%.

Pa dajmo že nehat prodajat neumnosti, da kak proizvajalec česa ni sposoben naredit. Glih vsak v (vsaj) top10 na svetu zna v avto dat tako dober dvosklopčni kot cvt. Gre samo in izključno za vprašanje, kako bo trg to sprejel oz za čisto poslovne odločitve.

Da je CVT glede porabe najboljši, je jasno - zato pa imajo avtomatiki vse več prestav. Ampak to še ne pomeni, da ga je "general public" trg priupravljen sprejet. Posadi enga rednecka iz južne karoline ali mamo iz illinoisa v avto s CVT, pa boš videl kaj se zgodi. Audi in Subaru (na primer) sta to lekcijo že jemala (pa kak Nissan tudi, recimo) ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
V Kaliforniji, se najde precej tudi hibridnih Fordov. Tudi s CVT. Pa Chevrolet Volt je tudi CVT. V principu je cel kup avtov CVT. Subaru fura sedaj na veliko CVT varijante.

Skratka avtomobilov s CVT menjalniki je vsak dan več na cestah, ne manj. Seveda, če nimaš tehnologije, pač pljuvaš po CVT. Enako kot so evropejci na veliko pljuvali po avtomatikih na splošno in se na žalost slednje potem folka drži še desetletja.
 

Filipides

Pripravnik
20. jun 2014
129
3
18
Jaz sem se tega rohnečega motorja pri Toyotinih hibridih v povezavi s CVT ali "CVT" po vseh testih in komentarjih prav bal, misleč kako bo trušč ob vsakem pospeševanju in v vsak klanec domala neznosen. Do trenutka, ko sem enega tovrstnih strojev za dolg dan prevzel na test in ugotovil, da so bili strahovi bolj kot ne prazni.

Seveda je princip sodelovanja motorja in neskončnostopenjskega menjalnika drugačen kot pri klasiki, ampak se na to zelo hitro navadiš, zvezno pospeševanje brez predahov za prestavljanje pa je sploh prijetno. Predvsem pa - te avtomobile itak kupuje malce drugačen profil ljudi. In to niso ljudje, ki bi vsakokrat pospeševali z opeko na gasu, ampak ljudje, ki povečini vozijo umirjeno, in vedo zakaj, k umirjeni vožnji pa itak spodbujajo že ti avtomobili sami. In z umirjenostjo med vožnjo ne govorim o tem, da je treba bit na cesti nepremičnina. Ob taki vožnji pa ni nikakršnega rohnenja ali tuljenja.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Točno tako - za umirjeno vožnjo je zadeva super (zagotovo najboljši menjalnik zame). Če pa je človek med tistimi, ki bolj globoko pritiska plin, potem zadeva ni tako elegantna.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Se pravi CVT prestavlja gladko, kadar voziš umirjeno. DSG, PDK in podobne dual-clutch kreature tudi, ampak so sposobne prebavit tudi kakšno konkretno pospeševanje. V čem bi bil torej CVT boljši? Se lahko oglasi kdo, ki je konkretno preizkusil oboje?

Odkar imam DSGja, vem kaj pričakujem/zahtevam od avtomatika in pri nakupu naslednjega, bo to eden od ključnih kriterijev.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Meni se zdijo prehitevanja nekaj najboljšega, zahodiš v poden in avto lepo brez sunkov zvezno pospeši bolje kot vsak povprečnež, ki se "zašalta" z ročnim menjalnikom. Bolj moti dolgotrajna srednja do višja obremenitev z visokimi obrati, takrat dobiš občutek, da je motor res samo en mlinček.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.407
5.685
113
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
. V čem bi bil torej CVT boljši?

v tem, da je lahko avto v trenutku na idealnih obratih, ki jih drži skozi vse pospeševanje.