Toyota Auris težave s sklopko

menih

Zelenc'
14. jan 2020
4
0
1
Pozdravljeni!

Vozim Toyoto Auris TS 1.4 D-4D, 2017, 62.000 km.
Prejšnjo zimo se mi je začelo dogajati, da je v 3 najbolj pa v 4 prestavi začela drseti sklopka. Najbolj je recimo opazno 4 prestava, cca 1600-1700 obratov in potem gas. Obrati grejo preko 2000, potem pa začnejo padati. Ampak ne vedno, samo ob določenih pogojih, recimo kadar so bili hladnejši in bolj megleni dnevi. Včasih je bilo bolj opazno, včasih manj. Sprva sem bil mnenja, da se to dogaja samo takrat kadar je avto še hladen. Vsaj po ravnem je bilo tako videti. Dokler nisem šel na Kope, avto pa je bil po 100 prevoženih kilometrih ogret na delovno temperaturo. Po ravnini do hriba nisem opazil težav. Celoten hrib pa sem moral prevoziti precej previdno in z lahko nogo na gasu. Potem pride poletje. Omenjene težave nisem zasledil niti enkrat, pa čeprav sem velikokrat poizkušal izzvati drsenje v območju obratov kjer je najpogosteje bilo opaziti težavo. Junjija sem bil recimo tudi na Kopah, pa težave nisem opazil. Do zime, ko pa se je drsenje spet začelo pojavljati. V prejšnjih dneh niti ne toliko, predvidevam da zaradi tega ne, ker so bili bolj suhi. Včeraj zvečer pa je bila megla pa se spet opazi. In prvič sem zazanal tudi tresenje v tistem času ko je sklopka drsela oz. tarat ko je bilo drsenje največje. To je bilo v hrib, po ravnem pa tresenja ob drsenju nisem zaznal.

Sem bil na dveh različnih Toyotinih servisi, nimajo pojma. Če bi bla sklopka, bi se drsenje pojavljalo vedno, ne pa samo pozimi, tudi na servisu se nekako strinjajo s to trditvijo. Mogoče je kaj narobe z vztrajnikom? Na servisu to izključujejo.

Mogoče kakšna ideja, nasvet. Avto je do konec januarja še v garanciji, pa bi blo fajn, da se zadevi pride dno dna.


LP
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Če pride vlaga na lamele potem je možno da sklopka malo drsi tudi če je ok, sicer ponavadi je to prvi znak odpovedi sklopke, da zdrsava bolj v vlažnem vremenu oz. ko ni ogreta. Zategni ročno in previdno popuščaj sklopko, če avto ne crkne ampak uspeš povsem stopit s pedala pa še kar teče motor potem sklopka zagotovo ne prime pravilno.

Poleg same sklopke je opcija hidravlično olje sklopke oz. zavorno olje če ima skupen tokokrog ali pa na splošno cel hidravlični sistem sklopke. Če je npr. olje zanič (vezalo vlago) potem pri nizkih temperaturah lahko vlaga zmrzne in ko prehaja iz trdega v tekoče stanje se lahko pojavi padec pritiska v cilindru. Če je olje skupno z zavornim, potem bi morale tudi zavore delovat čudno (mehak ali trd pedal pred prvim zaviranjem ipd.).

Če je avto v garanciji ne vem kaj se sploh ukvarjaš s tem in voziš tak avto, pusti ga na servisu pa naj ti ga vrnejo ko bodo popravili vmes pa naj dajo nadomestnega. Domnevam da niso niti pogledali sklopke, mogoče je pol ohišja polomljenega pa noter vleče vlago, skratka gre za povsem očiten mehanski problem. Pritisk na cilindru se da pa tudi zmerit, to je standardna servisna procedura in se bo takoj videlo če je kaj narobe.
 

menih

Zelenc'
14. jan 2020
4
0
1
Hvala za odgovor.
Kar se tiče zavor, nisem opazil da bi kdaj kaj čudno delovale.

Zakaj se ukvarjam s tem? Kupil sem testni avto. res, da je takrat imel prevoženih dobrih 8000 kilometrov, ampak ne vem kako je bil vožen. V primeru, da bi res bila sklopka potem garancija ne bi krila stroškov popravila, kar bi stalo precej denarja na pooblaščenem servisu.
Lahko pustim avto na servisu, potem se bo mehanik peljal pa sklopka ne bo drela takrat, mi bojo vrnili avto, češ nič ni narobe. Kaj naj jim rečem, da jih prepričam, da bojo vsaj kaj šli preverit?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.072
113
Pelji potem na nek neuradni servis kjer se jim da ukvarjat s tem in jim plačaj pregled. Sam bi glede na simptome najprej izkjučil najbolj enostavne, torej preveril delež vlage v hidravlični tekočini in potem preveril delovanje cilindra/ov sklopke. Preveri naj se ohišje sklopke in montažo na motor/menjalnik (da ni počeno, da so vijaki zategnjeni). Preveri naj se tudi vse gumjaste manšete in vzmeti, lahko da je kje kaj strgano in se nabira vlaga/voda, ki zamrzne in potem ne pusti polnega oz. neoviranega hoda pedala ali cilindra (sicer to bi čutil na pedalu da ga ne vrača popolnoma).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Na sklopko ni garancije?

Zima je, dogaje se ti, granacijo še imaš..zapelji tdaj in naj najdejo vzrok. V kolikor je plačljivo popravilo te morajo obvestiti da je in koliko cca bo/bi stalo. Pa se boš potem odločal kako in kaj.
 

menih

Zelenc'
14. jan 2020
4
0
1
Danes recimo so bile podobne razmere kot včeraj, peljal sem isto relacijo na isti nači, pa se drsenje ni pojavilo, tudi če sem ga hotel izzvat. Včeraj se je pojavljalo tudi popoldan. Tak da res ne vem več...
Danes sem zmenjen na servisu, upam da se bo vidlo kaj se dogaja.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če ti bo kaj pomagalo na Toyoti ne vem, meni je na bemflu: v času garancije težave s samonastavljivo zadnjo osjo, se je lučka med vožnjo prižigala, da je dol padla, pa je bilo vse OK. Na pooblaščencu večkrat resetirali sistem pa je bilo par dni OK, potem pa spet. Pol leta po tem ko je padel iz garancije "računalnik" pokaže potrebo po menjavi zadnje osi. Sem jim rekel naj kar dokumentacijo v D pošljejo, da sem bil 10X tam za isto napako in se ni nič rešilo - rezime - zamenjava v garanciji na njihove stroške.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.658
113
A to maš MMT menjalnik? (robotiziran avtomat)
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Sem bil na dveh različnih Toyotinih servisi, nimajo pojma. Če bi bla sklopka, bi se drsenje pojavljalo vedno, ne pa samo pozimi, tudi na servisu se nekako strinjajo s to trditvijo.
:sprasujemse:
Lahko da je zmogljivost sklopke (max. moment) na meji in to pride do izraza v pogojih kot jih opisuješ:

Pozimi utegne avto že zaradi hladnejšega in manj vlažnega zraka vsaj za kratek čas bolj potegnit, sploh če ima še overboost.
Pozimi motor ni obremenjen še s klimatsko napravo in se kompletna moč oz. navor prenaša na menjalnik in sklopko, poleti se namreč ne.
Ko je mraz, lamela nekoliko slabše prijemlje, lahko ravno toliko da se pozna in po malem zdrsne. To komot preveriš tako, da v situaciji ko sklopka drsi, namenoma sklopko rahlo "zažgeš". Saj je ne, samo je tako najlažje razložit: ko se pelješ npr. v 4. prestavi, pristisni sklopko, v prosto naviješ na cca. 3000 obratov in sklopko spustiš (malo z občutkom) - kot bi recimo speljeval kak penzoinist. Potem preveri če sklopka še drsi.
Če je še v garanciji, naj sklopko zamenjajo.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Dodam še to: identično se meni dogaja na Citroen C5 MK2 že tri leta - dobro leto po menjavi sklopke in vztrajnika (ravno po izteku garancije), to je že cca. 70.000 km, stvar se niti ne slabša niti izboljšuje.
Dogaja se izključno samo pozimi oz. ko je hladno. S tem da avto v takih razmerah opazno bolj potegne kot recimo pri 20 ali 30 stopinjah celzija.
Sklopka je samonastavljiva in tega ne dela ves čas, verjetno samo takrat ko je mehanizem tik pred tem da preklopi za eno stopnjo....
Zadeva sicer ni zelo problematična in za1x - dokler ni večjih težav - puščam pri miru.
Lahko pa začasno (100% vedno deluje) odpravim težavo z "zažiganjem" sklopke - tako kot sem opisal.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ko je že debata: ima kdo dostop do podatkov za recimo Valeo sklopke?
Na spletnih katalogih sicer najdeš marsikaj (sploh kaj je primerno za kater avto), ni pa podatka o max. navoru ki ga določen model sklopke še prenese.
Konkretno me zanima za Valeo 4P kit za moj avto (pn 835068 ).
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Dodam še to: identično se meni dogaja na Citroen C5 MK2 že tri leta - dobro leto po menjavi sklopke in vztrajnika (ravno po izteku garancije), to je že cca. 70.000 km, stvar se niti ne slabša niti izboljšuje.
......
Si dal original, obnovljen original ali nadomestno sklopko, ker to se je meni dogajalo na obnovljeni original MK3 in so jo lepo zamenjali po enem letu (malo manj je bilo).
 

quagga

Pripravnik
4. jul 2015
111
1
18
Tudi meni se na Toyoti dogaja enako v mrzlih in vlažnih dneh. Ravno danes mi je na avtocesti veselo drsela v 5. in 6, pred tem pa skoraj eno leto nič. Sem bil lani pomladi na servisu, ko je bil avto še v garanciji in niso mogli replicirat problema.
Začelo se je pri cca. 30000 km. Avensis, bencin, 2016.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Berem te poste, pa nekak ne dojamem, kako bi sklopka drsela samo v 3. in 4. prestavi? Ali pa 5. in 6. prestavi pri nekom drugem? Klasični ročni menjalnik. Ponavadi se to najbolj opazi v prvi pri speljevanju, kako.bi to kakor koli sploh bilo odvisno od prestave?
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
V prvi in drugi niti ne opaziš ker zaradi kratkega razmerja hitro pridobiš obrate in niti ne moreš opazit ali obrati narastejo zaradi drsenja sklopke ali zaradi pospeševanja (ali oboje).
Za tole nisem 100%, samo če se ne motim ni nujno, da imaš za vse prestave enako mapo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Berem te poste, pa nekak ne dojamem, kako bi sklopka drsela samo v 3. in 4. prestavi? Ali pa 5. in 6. prestavi pri nekom drugem? Klasični ročni menjalnik. Ponavadi se to najbolj opazi v prvi pri speljevanju, kako.bi to kakor koli sploh bilo odvisno od prestave?
To seveda ne drži. V prvi je najšvohnejši člen guma in bo le ta spusila. Sklopka začne drseti v višjih prestavah, običajno pri sunku navora (turbo rules :)), ko je najbolj obremenjena in tako postane najšibkejši člen.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in Kamele0N