Tempomat in zaviranje

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Nima veze. Tisti spredaj se pač zagovarja, da ga je prestrašil ptič, ki se mu je skoraj zaletel v vetrobransko steklo. Ali pa se je ustrašil kamna, ki mu je priletel v šipo. Ali pa luknje na AC. Ali pa...
cheer.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Zavira motor zaradi vztrajnosti in prenosov (menjalnik, trenje). Torej če boš nastavil tempomat na 130 po višnjegorskem klancu v dolino bo načeloma obdržal to hitrost. Če boš prestavil tempomat iz 150 na 130 na isti razdalji pa se bo hitrost zmanjševala postopno (zakaj je napisano).
... ali pa morda celo pospeševal (odvisno od upora) ...
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Pri ML-u (w164) tempomat tudi zavira. Z njim lahko precej hitro zbijem hitrost, recimo pred naseljem z ročko znižujem hitrost iz 90 na 50 in to kar hitro zmanjša. Tudi pri vožnji po klancu navzdol drži nastavljeno hitrost, čeprav bi pri izklopljenem tempomatu avto pridobival na hitrosti...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik johan_blond pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Podvprašanje: od kdaj mora tiste spredaj pojasnjevat zakaj je zaviral? Lahko bi tudi zaradi muce, tisti zadaj mora pazit, kolkerkoli se nam to včasih zdi čudno.

Absolutno drži, kriv je tisti, ki je vozil zadaj. Vseeno je, kaj je počel avto pred njim.

Zakon pravi drugače.

Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)

45. člen
(hitrost vožnje)


(3) Prepovedano je sunkovito speljevanje, zaviranje ali ustavljanje, razen v nevarnosti. Voznik dvoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po dveh kolesih. Voznik enoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po enem kolesu.

To bi jaz na primeru razumel, kot ne smeš zahebavat za sabo vozečega. Da ga recimo prehitiš in pol tik pred njim na žlajf - tako vožnjo bi verjetno celo kaznovali, vendar vseeno še s tem ni opran krivde tisti zadaj.
Imam izkušnjo očeta, ki mu je točno to naredil en v mestu pa še pred semaforjem. Je bil fotr kar lepo kriv, oni pa je tudi kazen dobil.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.408
5.685
113
iz izkušenj
fiat grande punto 1.4 16v, fiat croma 1.9 mjet in lancia lybra 19JTD ne zavijaro

BMW 330D, ročni menjalnik, prejšnja generacija, brez radarja. Zavira. Tako, da brez problema z tempomatom bremzaš na omejitve in pred križišči.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
iz izkušenj
fiat grande punto 1.4 16v, fiat croma 1.9 mjet in lancia lybra 19JTD ne zavijaro

BMW 330D, ročni menjalnik, prejšnja generacija, brez radarja. Zavira. Tako, da brez problema z tempomatom bremzaš na omejitve in pred križišči.

Če zmanjšaš ti tempomat itak da zavirajo, ampak vprašanje je, če zavirajo sunkovito, kot da bi zategnil ročno, pa še na bremze pritistnil ali ne.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.655
6.517
113
meni še noben tempomat ni zaviral drugače kot z motorjem, ko sem zmanjšal hitrost
 

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.397
1.399
113
Ampak to ste pozabili, da ti tempomati brez radarja zavirajo dokler imate vi hitrost pod oz do tiste, ki je na tempomatu. Torej če je tempomat nastavljen na 130 bo vzdrževal hitrost do 130 tudi po klancu dol ko bi šla hitrost preko tega. Eni zavirajo z motorjem eni z zavorami.

Prvi post pa razumem, da je dama vozila na neki x hitrosti recimo 140 po nesreči vklopila tempomat, ki je bil nastavljen na 120 in bi po njenem avto začel na enkrat zavirat do 120. To še nisem avta našel, ki bi pri navadnem tempomatu brez radarja začel zavirati. V takem primeru samo utripa nastavljena hitrost in ti kaže, da voziš več kot imaš nastavljeno.
Čisto ista finta je ko stisneš po gasu in greš preko hitrosti, ki si jo vklopil na tempomatu. Te normalno spusti preko in ko ga spustiš ne začne zavirati ampak je pasiven dokler hitrost sama ne pada pod nastavljeno....
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.695
760
113
Na vseh novejših BMW jih po 2010 tempomat tudi zavira, tudi če ni radarski, kar gre meni osebno na živce, ker zgubljaš tako energijo, samo ga pa ne moreš vklopiti nastavljenega na 90 ti voziš 150, da bi kar začel bremzati, ne gre , lahko pa je tempomat na 120, ti greš navzdol in bremza, ali pa pospešiš z gasom na 150 in ko gas spustiš rahlo zmanjšuje bremza na 120, vendar to zaviranje nikoli ni več, kot rahlo, toliko, da drži brzino tudi po klancu navzdol.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
zakaj avti niso nikol imel "elektronske zavore" kot imajo to avtobusi? Ko ima eno ročko ob volanu in potem samo s to ročko zavira? Če se prov spomnem je za popolno ustavitev al v kritični situaciji še vedno moral na pedal stopit. Za zmanjšat hitrost pa je samo ročko premikal. Pa dvomim, da bil tempomat, ker je konretno zaviralo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.016
113
Ker je tisto motorna zavora in ne "elektronska zavora". Prekine dotok goriva (to tudi avto, ko stopiš s pedala) in z dušilno loputo v izpušnem sistemu poveča zavorno moč motorja. Tako približno to dela, kolikor mi je znano.