Temnenje stekel - POZOR

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Očitno za razliko od tebe jaz govorim iz lastnih izkušenj, vožje jajčk, "normalnih" osebnih, enoprostorcev, kombijev, avtodomov in ja tudi kamionov. Težko bi se odločil kaj je najbolj udobno, vem pa kaj je komot in kaj je najhitrejše.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Moja dva kolega sta tudi pogledala, ko sta morala na tistih garah plačati za tovorno gumo skoraj še enkrat več kot bi za potniško
frown-1.gif
.
Ampak v homolomo so le tovorne.
frown-1.gif

Pa si pogledal v homolomo kaj imaš noter homologirano?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Očitno za razliko od tebe jaz govorim iz lastnih izkušenj, vožje jajčk, "normalnih" osebnih, enoprostorcev, kombijev, avtodomov in ja tudi kamionov. Težko bi se odločil kaj je najbolj udobno, vem pa kaj je komot in kaj je najhitrejše.
Zmenjeno, jaz sem le teoretik, ti pa car. Bo v redu? Jaz sem svoje napisal, ti si napisal svoje, uporabnik naj se pa sam odloči, kaj mu je bolje vozit. Kot omenjeno že, morda sem pa le jaz nesposoben, jeb.. tudi taki moramo bit.
nahrung002.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Ma daj ne bluzi s temi cenami tovorne: 225/70/15 C za avtodom (to je tovorna) je od 50 € naprej, najdražja mišelinka 150€, 225/50/17 za OA od 50€ do najdražje okoli 200€, pa 16" ni nič kaj cenejša.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Ma daj ne bluzi s temi cenami tovorne: 225/70/15 C za avtodom (to je tovorna) je od 50 € naprej, najdražja mišelinka 150€, 225/50/17 za OA od 50€ do najdražje okoli 200€, pa 16" ni nič kaj cenejša.
Končno smo prišli do tega, da bo očitno kar na avtodom preskočil.
grin1.gif

Po moje bo bolje, da greš na en pir, ker izgleda si malo živčen danes.
wink-1.gif
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Ma daj ne bluzi s temi cenami tovorne: 225/70/15 C za avtodom (to je tovorna) je od 50 € naprej, najdražja mišelinka 150€, 225/50/17 za OA od 50€ do najdražje okoli 200€, pa 16" ni nič kaj cenejša.
Končno smo prišli do tega, da bo očitno kar na avtodom preskočil.
grin1.gif

Po moje bo bolje, da greš na en pir, ker izgleda si malo živčen danes.
wink-1.gif

ne pretiravaj. hocemo ti povedat da za normalnega soferja voznja jumya ali pa enga karavana ne more predstavljat vecjega problema, ker ga pac ni.

ce si pa bolj dirkasko usmerjen, potem pa so razlike, to pa nic ne recem.

in ce bi clovek rad imel mini camper, pol pac sprejmes nekak kompromisov. ni pa kr takoj misija nemogoce...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Preberi si zgoraj, kaj sem napisal v enem odgovoru. Isto kot ti. Stvar za kaj boš uporabljal zadevo.
Pa oba sta se usekala na vožnjo po mestu. Sam sem pa zraven napisal še udobje v vožnji, preglednost, itd.
Kot si napisal (in tudi jaz) je vse stvar uporabe in kompromisa. Le da vidva pišeta le pozitivne stvari (če boš pogledal sem se s teboj strinjal, da je z vidika prostora to odlična ideja), jaz sem pa le opozoril še na negativne stvari te izbire.

Še glede dirkaške usmerjenosti. Žena je ob prvem otroku se nakurila na Berlinga. Meni so šli lasje pokonci (no, tisto kar jih je ostalo)
grin1.gif
Fajn pa je, da ga nekdo prej opozori na te negativne lastnosti, da jih ne ugotovi, ko je gajba že pred hišo.
 

alfabet

Fizikalc
17. jan 2014
1.122
4
38
Ah, en Caravelle, kaj šele Multivan, po udobju poseka večino jajčk nižjega srednjega, pa tudi srednjega razreda. Za vozit pa tudi ni zahteven. 5m dolžine (enako kot kak C5), širok je cca. 1,9m. Lažje ga je parkirat kot dolgega karavana (vzemimo spet C5), ker je škatla in imaš z vozniškega sedeža boljši pregled na vse strani.

Ampak ok, če gremo bojl na ljudske cene. Tudi novi Trafic/Vivaro je zelo ok. Jaz osebno pridem po 800km na cilj bolj spočit s Traficom, kot z Meganom. Tudi po mestu nimam problemov z njim, ker je lepo pregleden, parkirati pa ga je še lažje kot Megana, ker v ogledalih točno vidiš, kje so vogali. Še povsod sem ga uspel parkirati, tudi v majhnih italijanskih mestih in ozkih garažnih hišah.

Edini minus, ki ga vidim, je poraba. V Traficu realno 8 litrov, v Meganu 5,5. No, pa gume so dražje. Motor je enak kot v Meganu, tako da je glede servisov enako.

Ostalo pa je stvar okusa
wink-1.gif
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Citat:
Uporabnik fikus pravi:
Pa še v dizelskih avtih se da lahko not webasto grelec, pri bencinarjih pa kolikor vem to ni možno.

Zelo slabo si obveščen, tako okoli davkov - DDV se ob nakupu na firmo plača, lahko pa si ga pri tovornih vozilih poračunaš ali zahtevaš vrnitev (kot bi dacarju z rdečo zastavo mahal).
Kar se webasta tiče pa je bencinskih med rabljenimi veliko po ugodni ceni, samo vedi, da potem si tudi na dodatnem akumulatorju,...

Na državo in davke sem itak alergičen in se strinjam, da bolj malo vem o tem.
smirk-1.gif


Ne razumem zakaj povsod pri oglasih pišejo nekaj, da pri malih kombijih dobiš vrnjen davek oziroma celo pišejo, da je možen nakup brez davka???
Sem mislil, da je to avtomatično, če kupuješ na firmo.
Jaz bom pa kupil zase torej za fizično osebo in verjetno ni šans za kakšen nakup brez davka.

Me pa glede registracije zanima.
Ali ob zaprtem kombiju cenejša registracija avtomatično pripada vsem ali samo tistim, ki imajo avto kupljen za firmo?
To je recimo 150 evrov letno in se v 15tih letih že kar nekaj prihranka nabere.

Kje si pa videl webasto za bencinarja?
Sem malo gledal pa je bilo povsod napisano samo za dizle. Vidim pa, da ta špas stane cca dva jurja z montažo in mislim, da je toliko brezveze vlagati v megana, ki bi se ga itak rad čimprej znebil samo kaj ko rabljenega avta nihče noče kupiti, šenkati ga pa tudi nočem
uf-1.gif


Razmišljam, da bi namesto rezervne gume dal v avto dodaten ene 120Ah akumulator in nek električni grelec pa bi po moje za eno do dve noči zadoščal, potem bi ga pa pač doma v garaži znova nafilal.
Samo ne vem, če je to prav varno kar se tiče požara.
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Citat:
Uporabnik msenjur pravi:
Citat:
Uporabnik fikus pravi:
Hvala za pomoč, ta črna folija mi je še najbolj všeč samo dvomim, da lahko zadnja stekla kar zatemniš brez homologacije?

Se pa pri meganu itak nič ne vidi ven, ker ima mini šipe zadaj.

Po moje bi bilo še najpametneje, da že končno zamenjam avto in kupim mini dostavnika pa si v njem uredim res pravi mini avtodom, ker grem rad na kak daljši izlet ampak potem sem za nazaj čisto crknjen, ob takem avtu bi pa lepo prespal in šel naslednji dan lepo domov.

A je mini kombije-recimo Caddyja kaj dosti težje voziti kot navaden oseben avto?
Verjetno še lažje, ker se sedi precej višje in je boljši pregled na cesto, edino na to, da je zadnja šipa popolnoma zaprta se pa verjetno človek težko navadi.
frown-1.gif

Ce bos menjal, kupi vsaj nekaj, da bo 2m zadaj, da se lahko normalno stegnes. Jumpy, scudo, expert.... Pa se cenejsi so kot caddyi...

Za moje trenutne potrebe so to čisto preveliki kombiji. Rabim samo ogrevan avto za ene petkrat mesečno kje za prespat, da mi ni treba iti isti dan domov.
Megan bi bil ravno pravšnji, če bi bil vsaj ene 30 cm višji, pa recimo imel še drsna vrata
wink-1.gif


Tako, da bi bil idealen kak peugeot partner, kango(vsi renoji so mi lepi, ta mi je pa grd do konca), njegova izpeljanka Mercedes Citan mi je pa mnogo bolj všeč, Caddy mi je precej uporaben ampak res malo drag.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.684
392
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik fikus pravi:
Razmišljam, da bi namesto rezervne gume dal v avto dodaten ene 120Ah akumulator in nek električni grelec pa bi po moje za eno do dve noči zadoščal, potem bi ga pa pač doma v garaži znova nafilal.
Samo ne vem, če je to prav varno kar se tiče požara.
Moje mišljenje: dobra spalka je bistveno boljša naložba, tudi pri -10 ne bo težava
wink-1.gif
. Pri dizlu lahko o tem le sanjaš (brez webasta ali če nima dodatnega grelca zraven). Potem ti ostane pa le še brisanje megle na steklu.

Še tole: z webastom zelo verjetno ne boš preživel cele noči, ker ti bo akumulator pokleknil. Razen, če dodaš dodaten akumulator. Meni so rekli, da za enkratno uporabo webasta (npr. 40 minut ogrevanja) mora potem avto vsaj 1 uro laufat, da uspe napolnit akumulator, sicer bo le ta hitro ''pokleknil''.
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Citat:
Uporabnik monaco pravi:
Šele zdaj sem od začetka pogledal kje je problem
smile-1.gif

Imam za sabo cca 20 let tovrstnih potovanj. Od wanabee avtodomov v avtu, preko caddyja in caravelle do izdelave pravega avtodoma (ki je za moje pojme boljše narejen od Adrije ali Possla, kjer sem kradel ideje)...

Megane... pozabi! Že kak caddy ali berlingo je hud kompromis
wink-1.gif
Ampak ni slaba ideja. Vozne lastnosti za vsakodnevno uporabo niso nič slabše od tega kar imaš. V bistvu si zaradi višjega sedenja na daljših vožnjah bolj spočit.

Zadnja šipa po defaultu ni pri nobenem zatemnjena. Lahko jo pa zatemniš. Seveda moraš homologirat.
Dostavniki imajo tudi večja vzvratna ogledala in nazaj lepo vidiš vse. Sam v osebnem avtomobilu nikoli ne obračam glave, da bi kaj gledal nazaj. Tudi pri parkiranju ne. Če te pa moti, da skozi sredinsko ogledalo ne bi videl nič, nabaviš pa kamero z monitorjem v sredinskem ogledalu za 25€ https://www.aliexpress.com/ite...st=searchweb0_0,searchweb201602_3_5460015_10152_10065_10151_10068_5470015_10304_10307_10301_10137_10060_10155_10154_10056_10055_10054_10059_100031_10099_10338_5380015_10103_10102_440_10052_10053_10142_10107_10050_10051_10326_9906_10084_10083_10080_10082_10081_10177_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073-10050_9906_10110,searchweb201603_20,ppcSwitch_7&btsid=e10ea5b5-1f9f-434c-a2b0-ba0cfc9d7aea&algo_expid=9791a6c9-a6a5-4158-97e7-f317467a5441-0&algo_pvid=9791a6c9-a6a5-4158-97e7-f317467a5441

Hvala za nasvet glede kamere v ogledalu, potem skoraj ne rabim zadnje šipe, itak sem samo živčen, ko se mi kdo z dolgimi lučmi prilepi zadaj in noče naprej...

Slabih deset let nazaj smo zadeli enotedensko uporabo pravega velikega Hymerjevega avtodoma za šest oseb dolžine 7,2 metra in višine 3,2 metra tako, da dobro poznam kako izgleda pravi avtodom.

Nad njim smo bili v glavnem navdušeni in sem rekel, da nekoč bom pa tudi sam tako lepo živel in potoval po svetu ter bil povsod doma, ampak zdaj še ne morem, ker moram skrbeti za bolna starša in več kot za največ par dni ne morem nikamor.

Je pa pravi avtodom zelo naporen tako za vožnjo, kot za parkiranje(povrhu ga skoraj nikjer niti parkirati ne smeš), dejansko pa tudi kuhinje ne rabim, za dva dni ne rabim niti kopalnice, na wc pa že kam grem, tako, da dejansko rabim samo posteljo.

V meganu sem v preteklih letih prespal že kar precejkrat na zadnjih zicih ampak emšo se slabša in sem zjutraj zaradi neudobne postelje, še bolj zmatran kot zvečer...
Letos sem se končno spomnil, da sem odstranil naslonjala pri zadnjih sedežih in je zdaj že kar udobna postelja.

Ampak rabim še popolno zatemnitev zadnjih šip, pa ogrevanje in prezračevanje parkiranega avta...

Pa vse bolj računam, da se mi bolj splača prej zamenjati avto, za enega komaj kaj večjega-predvsem rabim višjega, da vsaj med vožnjo vidim cesto in je v avtu malo več zraka in se lahko v njem vsaj normalno vsedeš in pretegneš;)

Torej najprej moram kupiti nek čimmanjši avto v katerem se da udobno spati(bog ne daj pa prevelikega, ker mali tovornjak voziti je naporno in je tudi neuporaben za kratke vsakodnevne vožnje po teh ozkih vaških cestah, kjer živim).
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik fikus pravi:
Razmišljam, da bi namesto rezervne gume dal v avto dodaten ene 120Ah akumulator in nek električni grelec pa bi po moje za eno do dve noči zadoščal, potem bi ga pa pač doma v garaži znova nafilal.
Samo ne vem, če je to prav varno kar se tiče požara.
Moje mišljenje: dobra spalka je bistveno boljša naložba, tudi pri -10 ne bo težava
wink-1.gif
. Pri dizlu lahko o tem le sanjaš (brez webasta ali če nima dodatnega grelca zraven). Potem ti ostane pa le še brisanje megle na steklu.

Še tole: z webastom zelo verjetno ne boš preživel cele noči, ker ti bo akumulator pokleknil. Razen, če dodaš dodaten akumulator. Meni so rekli, da za enkratno uporabo webasta (npr. 40 minut ogrevanja) mora potem avto vsaj 1 uro laufat, da uspe napolnit akumulator, sicer bo le ta hitro ''pokleknil''.

Žal to s spalko ne pride v poštev.
Zaradi astme izjemno slabo prenašam mrzle vlažne prostore in že po eni noči prespani v mrzlem vlažnem avtu se mi tako poslabša, da komaj še diham...

Tako, da res nujno rabim gretje.
Bral sem, da je to najlažje zrihtati pri dizlih in, da imajo boljši webasto gretje celo že vgrajeno.
Pri bencinarjih je pa to skoraj nemogoče oziroma mnogokrat dražja rešitev in se mi za megana najbrž ne splača.

Pri meganu sem razmišljal, da bi to rešil za prvo silo nekako takole, da bi zadaj namesto rezervne gume dal not velik akumulator ter nanj zvezal nek termostatski električni grelec, ki bi mi kabino vso noč grel na ene 19 stopinj.

Ne vem, pa če je to prav varna rešitev, da ne zgorim skupaj z avtom.
evil.gif
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.438
4.312
113
Torej o webastu: imaš take ki grejejo "hladilno tekočino" v sistemu in jih je bencinskih kolikor hočeš, ranga 500€, ampak moraš na avtu malo predelat sistem zračenja, da ti vodo poganja dodatna črpalka tudi ko mašina ne laufa in pa da se lahko vklopi ventilator prezračevanja. Načelno tak sistem laufa samo 1 uro potem se sam izklopi.

Druga opcija, ki je bolj namenjena ogrevanju pri parkiranju pa je: http://www.ebay.de/itm/WEBASTO...8MAAOSwLqFV8Tl1 bencinski Air top - tak ki sam piha topel zrak in je cena okoli 1000€. Bencinskih je malo, dizelskih veliko. Pač dogradiš 5L dizel rezervoar, pa lahko točiš not kurilca - legalno!

Poraba goriva je 2-3 dcl na uro, elektrike 20-30W, pa si sami zračunajte koliko amperov rabite - ni tako hudo, avtodomi z webastom imajo s 150Ah akumulatorji cca 3 dni avtonomije na smučanju.


Sam sicer vsega tega ne vidim v Meganu, ampak ko voli nek izvoli.
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Hvala za res temeljit odgovor.

Tale druga opcija mi je izredno všeč, samo kam dat ta petlitrski tank na kurilca in vso ostalo pripadajočo kramo?
Pa kje je kak mojster, da bi potem vse to zmontiral?

Bom pa vsekakor poskusil najprej prodat megana in kupiti kaj primernejšega za moje želje.

Ampak rabljen avto prodati(tudi, če je res odlično vzdrževan) je danes prava umetnost, razen, če ga res skoraj šenkaš.

Lep pozdrav.
 

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Ne razumem kaj bluzite o velikost in problemih pri mestni vožnji. Megane karavan 2009 (stari model) je dolg 4,50m (novi je še 12cm daljši) in širok 1,78.
Berlingo je dolg 4,14m in širok 1,72m.

Hkrati je berlingo VELIKO preglednejši, okretnejši in ima večja ogledala. Sploh v mestni vožnji je čista zmaga v primerjavi z meganom.

Ne vem sicer kaj je mtljeva žena vozila in kaj je imel avto namesto gum gor, samo se lahko po ovinkasti cesti z vsakim berlingotom peljem popolnoma enako hitro kot z vsakim navadnim meganom. Obakrat krepko nad omejitvami. Še največja razlika je večje nagibanje karoserije. Seveda pod pogojem, da so na obeh enakovredne pnevmatike (na rabljenih so pogosto tudi kaki "kitajci").

Kar se pa udobja tiče. V avtih tipa berlingo sediš višje, bolj zravnano. Je pa res, da so sedeži v bolje opremljenih "navadnih" avtih boljši (osnovni modeli imajo pa večinoma slabše). Upoštevajte, da so dostavniki narejeni predvsem za delanje kilometrov, kar pomeni, da šoferji v njih preživijo velik del dneva in zato je njihovo počutje zelo pomembno. Je pa bistvena razlika, da je megane vseeno bolj uglajen in manj robat...
 

monaco

gps navigator
19. jul 2007
3.640
0
36
www.ramsak.si
Najboljša varjanta je res zračni webasto. Rabljenega dobiš za dobrih 200€. Ponudba je že na bolhi precej velika. Npr dizelski http://www.bolha.com/navtika/n...&kw=webasto
V berlingotu lahko to vgradiš pod sovoznikov sedež.

Druga varjanta je pa grelec hladilne tekočine. Slabost je, da si omejen na pihanje skozi šobe ventilatorja, skupna poraba elektrike je precej večja in vgradnja precej zahtevnejša. Prednost, pa da ti ogreje tudi motor. Če boš šel v to opcijo, je najcenejša varjanta, da kupiš iz kakšnega BMW E39. Npr. http://www.bolha.com/nadomestn...&kw=webasto Tukaj je namreč vgrajen original Webasto, ki je sicer krmiljen preko can-bus iz kabine, toda na konektorju samo priklopiš druge pine in ga krmiliš preko navadnega stikala in klasičnega termostata, kot so bili včasih za peči. Ali pa narediš krmiljenje preko telefona, tako kot sem si sam naredil jaz
wink-1.gif
. Imaš bencinske in dizelske, saj so jih imeli vgrajene serijsko skoraj vsi BMWji serije 5. Tole je preverjena varjanta, ker ga imam tudi jaz.
 

fikus

kaktus
23. apr 2008
2.528
14
38
Vsak od teh grelcev ima svoje prednosti.

Zračni je verjetno bolj hrupen pa še svežega zraka ne dovaja, ima pa cel kup drugih prednosti.

Ampak dvomim, da bom šel vse to montirat v tega navadnega megana, ker točno tako kot praviš, ni megane uporaben za čisto nič drugega kot za dolge vožnje po avtocesti.

Ko ga uspem prodat bom najbrž kupil kar rabljenega Vitota ali pa novega kangoja, partnerja, nekaj kar je čimmanjše, a se da tudi že udobno prespat.