Stvarna napaka ali karkoli že je...

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
SItuacija: konec leta 2009 sem naročil eno zadevo, katero je podjetje tudi dobavilo v predvidenem časovnem roku, itd... Garancija je bila 1 leto. Po treh mesecih se je pokazalo, da zadeva na opravlja svoje funkcije 100% (beri zamaka). Serviser je bil parkat na obisku in vsakič so nekaj naredili, vendar ni nič pomagalo (testirat se ni moglo takoj, ker pač ni bilo dežja), tako so potem par mesecev nazaj komplet odmontirali zadevo in jo nazaj zmontirali. Še vedno isto. Počasi jih imam dovolj in bi najraje, da zadevo odpeljejo in bom naročil drugje.
Baje se da nekaj sklicevat na stvarno napako ali nekaj takega in potem jim pač pošlješ uradno obvestilo, da zrihtajo v nekem roku, sicer pač enostavno zahtevaš povračilo kupnine. Ali je to res in ali to sploh pride v poštev pri meni, ker so sedaj roki že precej dolgi. Sranje je to, da nisem že takoj od začetka to zahteval, vendar kar je je. Sem se pač nekaj naučil. Sicer je bil vsaj serviser zelo korekten, sedaj tile ta zadnji kateri so prevzeli bi pa samo nekaj gledali, itd., in za vse to mora biti en doma in jemat dopust.
Torej, kaj naredit?
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Poslati pisno, da stvarna napaka (torej izdelek že od začetka ni deloval kot bi moral, skratka ne gre za garancijo), da stvarne napake do sedaj niso odpravili. (pravica uveljavljati stvarno napako je 2 leti) , nato pa se sam odločiš za eno od spodnjih variant:

(1) Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.

(3) Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.

Torej imaš čas 2 leti od takrat, ko si prvič obvestil...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
A me lahko zahaklajo, ker se nisem takoj skliceval na stvarno napako? Namreč sedaj že dobro leto in pol ''odpravljajo'' eno in isto zadevo? Je kakšen rok v katerem se moraš sklicevati po tistem, ko opaziš, da nekaj ne štima.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Vse piše v zakonu, imaš pa tudi organizacije, ki ti zastonj svetujejo (UVP recimo).

(smo že N krat imeli, poišči med starimi temami)
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
V spominu imam, da če ti 3x rešujejo isto napako potem imaš pravico zahtevat denar nazaj.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
V spominu imam, da če ti 3x rešujejo isto napako potem imaš pravico zahtevat denar nazaj.

Formatiri spomin.
priden.gif
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Sem že podal zahtevek za stvarno napako. Čakam in grickam kokice 8 dni, potem pa, da vidimo, kaj bo...
Če v 10-ih dneh ne dobim odgovora, gre zadeva direkt na tržno inšpekcijo. Ne da se mi več ukvarjat z njimi.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
sem pred formatiranjem sopomina šel preverit in očitno imam še dober spomin;)

"Izvajalec mora opremo, zamenjati z novo opremo, če napaka ni odpravljena v 45 dneh ali če se ista napaka na opremi ponovi trikrat."
http://www.enarocanje.si/pregledobjave.asp?IzpObrazec=134103

"Prodajalec ji je odgovoril, da lahko zahteva nov prenosnik le, če se ista napaka ponovi trikrat."
http://zps.si/pravice/garancija/veckratno-popravilo-prenosnega-racunalnika-9-10.html?Itemid=632

google pa na to temo najde še kr nekaj doc in pdf dokumentov.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Pa velja to pri vseh proizvodih ?

V tem primeru, formatiram delno spomin sebi in nalagam nov sw gor
grin1.gif
.



potem npr. če ti nov avto pripeljes na servis 3x zaradi iste napake ( recimo škripanje volana) , ti naj bi kar cel avto menjali?
Mal dvomim v to.

Glede 45 dni,tukaj ne ugovarjam nic,to vsekakor velja.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
sem pred formatiranjem sopomina šel preverit in očitno imam še dober spomin;)

"Izvajalec mora opremo, zamenjati z novo opremo, če napaka ni odpravljena v 45 dneh ali če se ista napaka na opremi ponovi trikrat."
http://www.enarocanje.si/pregledobjave.asp?IzpObrazec=134103

"Prodajalec ji je odgovoril, da lahko zahteva nov prenosnik le, če se ista napaka ponovi trikrat."
http://zps.si/pravice/garancija/veckratno-popravilo-prenosnega-racunalnika-9-10.html?Itemid=632
To je za garancijo (ne pa stvarno napako. To sta dve ločeni zadevi).
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.599
68
48
Kaj če mam zvite zavorne diske (avto trese med zaviranjem) se upošteva garancije al je kaka finta, da je to potrošni material? Imam pa še garancijo na avtomobil
 
Nazadnje urejeno:

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.448
426
83
Citat:
Uporabnik yamahafazer pravi:
Kaj če mam zvite zavorne diske (avto trese med zaviranjem) se upošteva garancije al je kaka finta, da je to potrošni material? Imam pa še garancijo na avtomobil

Če je znotraj enoletne zakonsko predvidene garancije potem lahko uveljavljaš garancijo, za kaj več pa je odvisno od garancijskih pogojev. Sploh če gre za t.i. podaljšano garancijo, kaže zadevo podrobno prebrat, ker v večini primerov le ta ni enakovredna osnovni garanciji. Izgovarjanje na potrošni material je pogosta finta in izgovor prodajalcev / serviserjev in nima nujno pravne podlage. V prvem letu zagotovo ne, naprej pa kakor kje.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik yamahafazer pravi:
Kaj če mam zvite zavorne diske (avto trese med zaviranjem) se upošteva garancije al je kaka finta, da je to potrošni material? Imam pa še garancijo na avtomobil
Koliko je staro?
Diski se čez čas obrabijo, očitno.

Lahko pa jih tudi zvije. Baje pljusk hladne vode na vroče diske to komot naredi.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
sem pred formatiranjem sopomina šel preverit in očitno imam še dober spomin;)

"Izvajalec mora opremo, zamenjati z novo opremo, če napaka ni odpravljena v 45 dneh ali če se ista napaka na opremi ponovi trikrat."
http://www.enarocanje.si/pregledobjave.asp?IzpObrazec=134103

"Prodajalec ji je odgovoril, da lahko zahteva nov prenosnik le, če se ista napaka ponovi trikrat."
http://zps.si/pravice/garancija/veckratno-popravilo-prenosnega-racunalnika-9-10.html?Itemid=632
To je za garancijo (ne pa stvarno napako. To sta dve ločeni zadevi).

To imaš prav.
Napisal sem zato, ker je avtor teme omenil, da je serviser bil že parkrat na obisku in ni dobro popravil.