Start-stop in akumulator

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
Kaj ni tako, da SS sistemi "ne preme" če ni akumulator dovolj polen, torej če SSji porabijo (ali kateri drugi porabnik vključno z lučjo) preveč energije se naslednjič ne bo sprožil (oz. dokler se aku ne dovolj napolni). tudi stric v gornjem videu pravi, da SS oz. plitvo praznjenje-polnjenje ne škodi akumulatorju.
 
Nazadnje urejeno:

B81

22. jul 2007
36.935
10.504
113
Ja, pa tudi zazene avto poleti, ce stojis in imas klimo. Pametna a neuporabna zelena zadeva
evil.gif
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Citat:
Uporabnik Jest pravi:
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Ko stojite vsi dajete avto v ler, da se vam ugaša?

Pri avtomatiku to ni potrebno
smile-1.gif
... In v navezi z avtomatskim menjalnikom se meni osebno zdi, da tudi najlepse deluje S&S ...

Razen pri zadnjih serijah vw grupe, ko avto ugasne, se preden se ustavis. Smo ze debatirali na to temo...

Jernej
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.654
6.515
113
Citat:
Uporabnik boc pravi:
Kaj ni tako, da SS sistemi "ne preme" če ni akumulator dovolj polen, torej če SSji porabijo (ali kateri drugi porabnik vključno z lučjo) preveč energije se naslednjič ne bo sprožil (oz. dokler se aku ne dovolj napolni). tudi stric v gornjem videu pravi, da SS oz. plitvo praznjenje-polnjenje ne škodi akumulatorju.

Problem je, da je elektronika nastavljena za agm akumulator in bo dovolila globlje praznjenje, kar pa je smrt za navaden akumulator
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik hermann pravi:

Problem je, da je elektronika nastavljena za agm akumulator in bo dovolila globlje praznjenje, kar pa je smrt za navaden akumulator
Zgolj teoretično vprašanje: če SS izklopiš, potem elektronika nima kaj globje prazniti, a ne? In (spet zgolj teoretično) bi bil navadni akumulator čisto dovolj.
Razen, če ga že prvi vžig tako globoko sprazni, da mu to škoduje?
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
V cem je fora da vse tak moti s/s?
Moj avto ma ze 10 let - pa se vedno prvi akumulator kljub s/s
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
26.956
-390
113
Evo, ze druga tema k sodobni vsiljivi varcevalni ukrepi udarijo uporabnika po zepu...
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik tratnjak pravi:
V cem je fora da vse tak moti s/s?
Moj avto ma ze 10 let - pa se vedno prvi akumulator kljub s/s
-ker gre za marketinški nateg
-ker sem iz stare šole in še vedno menim, da če prepogosto drkljaš eno stvar, se prej ko slej kaj pokvari
-ker mi enostavno gre na živce
-ker je povezana z dvojnimi stroški ob menjavi akumulatorja
-itd...
 

JosipBroz

Fizikalc
10. sep 2007
1.324
0
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/k159M8QhCIE&hl=en&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/k159M8QhCIE&hl=en&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Za kaj mi v Internet Explorerju ne prikaže tega videa, ampak imam samo črn okvir?
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.695
759
113
Pozabljate pa, da AGM tehnologija, akkuji navadno trajajo 3 x dalj od klasičnih, so bistveno bolj varni v primeru crasha...

Na mojem terencu je original delal no še dela 7 let menjal sem ga samo zato, ker je tečni avto premium znamka začel silno osirati z opozorili o nujni menjavi akkuja in ja to je začel z 5 let starosti in cca 150 t km, pa sem ga še 2 leti imel, testiral in je bil nekje na 42% na spodnji meji, pa je pri -10 st C zunaj mrzlem avtiu in 30 minutah prižganimi lučmi motor disel 3 l kresnil iz prve ...

No letos spomladi je avto tako zelo težil, da sem se ga usmilil z novim in ja sedaj ni opozoril o slabem akkuju, je pa vedno upalil ko mina ne na počasi.

Ta stari akku ima sedaj znanec v eni brunarici za žurke in je noro zadovoljen z njim, tako, da AGM, je razred za sebe, poleg vsega nima strupenih hlapov, je lahko v kabini vozila in še veliko tega, nizka temperatura mu veliko manj škodi, ko klasičnem........

Malo si preberite je veliko na netu, vsak pa za sebe ve, se pa najdejo tudi zelo ugodni. Sam sem za top premium akku 105 ah AGM plačal 190 eur, navaden ( ne AGM) premium bi bil pa okoli 120- 140 eur, tako, da , res pa je original od znamke vozila pa 290 eur....
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.654
6.515
113
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Zgolj teoretično vprašanje: če SS izklopiš, potem elektronika nima kaj globje prazniti, a ne? In (spet zgolj teoretično) bi bil navadni akumulator čisto dovolj.
Razen, če ga že prvi vžig tako globoko sprazni, da mu to škoduje?

Teoretično je za avto z izklopljenim ss navaden akumulator povsem primeren. In ne, prvi vžig ga ne sprazni tako, da mu škoduje. Deseti pa definitivno.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
<object width="640" height="505"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/k159M8QhCIE&hl=en&fs=1&hd=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/k159M8QhCIE&hl=en&fs=1&hd=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>
Za kaj mi v Internet Explorerju ne prikaže tega videa, ampak imam samo črn okvir?

Nimam pojma. Tukaj imaš direkten link, če ti kaj pomaga: https://www.youtube.com/watch?v=k159M8QhCIE
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
A se ta akumulator ne polni z zaviranjem?

Aku se polni z alternatorjem.

Priznam da še nisem slišal da bi imel kater avto tako rešeno polnjenje akuja...druga zgodba so elektrificirani avti, kjer je to po večini standard.
 

böc

Majstr
1. avg 2007
2.385
443
83
V bistvu imajo,da se akumulatorji polnijo *tudi* pri zaviranju. koliko je mani znano tako (vsaj pri nekaterih), da ob zaviranju polnijo z višo napetostjo ...
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.543
432
83
potrebno je vedeti, da je start vozila šok za akumulator
ravno AGM (absorbent glass mat) poskrbi, da je ta šok čim manjši na samih celicah

v kolikor se na vozilo, ki ima krmilnik akumulatorja in SS sistem, montira klasičen akumulator, je potrebno to krmilniku tudi zabičati s testerjem
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.496
761
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
A se ta akumulator ne polni z zaviranjem?

Aku se polni z alternatorjem.

Priznam da še nisem slišal da bi imel kater avto tako rešeno polnjenje akuja...druga zgodba so elektrificirani avti, kjer je to po večini standard.

Mazda ima nek kondenzator, ki se polni ob zaviranju ( i-Eloop ) ... in to elektriko potem porabi za elektricne porabnike...
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Citat:
Uporabnik tratnjak pravi:
V cem je fora da vse tak moti s/s?
Moj avto ma ze 10 let - pa se vedno prvi akumulator kljub s/s
-ker gre za marketinški nateg
-ker sem iz stare šole in še vedno menim, da če prepogosto drkljaš eno stvar, se prej ko slej kaj pokvari
-ker mi enostavno gre na živce
-ker je povezana z dvojnimi stroški ob menjavi akumulatorja
-itd...

to niso dejstva, tvoji argumenti je subjektivno dozivljanje in pretpostavke

avto sem kupil star 2 leti in ga ze imam 8 let in se iz tega naslova ni cisto nic pokvarilo
menjava akumulatorja je drazja ampak, ce upostevam, da se 265000 km ni nic zgodilo in ce imam 0,2l nizjo porabo zaradi tega sem prisparal za razliko v ceni tako, da tudi to ni argument kaj navajas.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja, ampak je to čista izjema.

In na kakšni relaciji, kjer laufa klima težko nafilaš kondenzator, tako da deluje kot povsem "navaden" avto in črpa iz akumulatorja. Potem je še Volvo in Mercedes, ki imajo več akumulatorjev? Enega večjega AGM in enega manjšega kot UPS baterija.

Sicer pa so avti proizvedeni okoli 2008 lahko bili dobavljeni s SS in navadnim akumulatorjem, malo pozneje pa potem že AGM akumulator. Pri BMWju je bilo potrebno kodirat spremembo akumulatorja, kot je Hondi napisal, če se je pa menjal za isti tip pa tudi vsaj potrdit s kodiranjem zamenjavo.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
BMW že nekaj časa oglašuje regeneracijo zavorne energije pri zaviranju za popolnoma običajne modele. Če sem pravilno razumel, gre sicer le za malo bolj pametno krmiljenje alternatorja, da recimo pri zaviranju polni z večjo močjo, pri pospeševanju pa z manjšo ali pa ga celo odklopi od motorja, če je aku dovol napolnjen.

Kot je nekdo že omenil, v resnici vsi avtomobili aku polnijo (tudi) med zaviranjem, le da običajno nič bolj kot med preostalo vožnjo. Novejši poskušajo očitno v večji meri izkorist tudi energijo, ki bi šla drugače v toploto pri zaviranju. Je pa to še vedno v precej manjši meri kot regenerativno zaviranje pri EV oz hibridih. Alternator ima bistveno manjšo moč kot elekektromotorji, ki se pri zaviranju uporabljajo kot generatorji, pri elektro ali hibridnih vozilih, pa tudi aku težko polniš s takšno močjo oziroma tokom. Mazda verjetno ravno zato uporablja kondenzator, da vsaj to kar lahko dobijo iz alternatorja čim bolj izkoristijo.

Je pa vse to predvsem zato, da se porabi kak deci goriva manj. Accu za primer start/stopa ne bo za to nič bolj napolnjen, le pri polnenju bo šlo manj energije direktno iz motorja. Mogoče v določeni meri (kolikor pač uspe shranit energije) pomaga edino ta kondič pri Mazdi, ker se recimo nafila ravno pri ustavljanju pred samoforjem, kjer potem avto ugasne.
 

krimec

Majstr
7. maj 2011
3.809
129
63
Novi EURO6 Ford transit custom ima tudi kontrolirano polnjenje akumulatorja. Ob zaviranju in po klancu navzdol polni altenator z polno močjo. Ob (močnem) pospeševanju se polnjenje izklopi.