Skoda superb ll

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Hvala za izscrpno obrazlozitev. Drugace sem pa na servisu vprasal, ce se olje v diferencjalu menja (uradni servis) sem dobil odgovor, da se olje ne menja, ceprav bi sam rekel, da se mora menjat. Vrjetno bom najprej res kar olje zamenjal, ce se ga da sploh menjat? A to lahko vsak servis zamenja ali mora biti kaksen specjalist za te pogone?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Dejansko imaš 3 olja ki so na sistemu 4x4, olje za zadnji difernecial, olje za pretvornik pogona (transfer case), in olje za haldex. Po uradni servisni metodologiji menjava olj za diferencial in pretvornik pogona ni, ampak glede na enostavnost tega opravila in količino (poceni) olja ne škodi da menjaš. Olje za haldex bi pa moralo imeti servisni interval vpisan? Nazadnje je bilo na 90k km na 4 generaciji haldexa, pametno pa ga je menjat še prej + filter. Nisem ravno na tekočem s tem kaj je v superbu, ampak bi skoraj rekel da se menja. Za pravilno menjavo se rabi posebno orodje ker je treba pod tlakom delat da se zamenja olje v lamelah (nima vsaka delavnica).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Hvala za izscrpno obrazlozitev. Drugace sem pa na servisu vprasal, ce se olje v diferencjalu menja (uradni servis) sem dobil odgovor, da se olje ne menja, ceprav bi sam rekel, da se mora menjat. Vrjetno bom najprej res kar olje zamenjal, ce se ga da sploh menjat? A to lahko vsak servis zamenja ali mora biti kaksen specjalist za te pogone?

Ne glede na težavo...menjaj olje (olja) pri štirikolesnem pogonu!
Najdi kakega popoldanca in ti bo zrihtal (se boš pa prijel za denarnico...)

Pri 210 jurjih nimaš več kaj čakat.
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Bom nasel mehanika, da zamenja olje, potem bom pa videl, ce bo se ta zvok prisoten. Je pa res to sedaj najcenejsa stvar, da zamenjam olje in, da vidm, ce bo ok. Ce pa nebo bolje pa pac napako iscem naprej.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.419
1.414
113
Zakaj pa ne? Pri teh pogonih itak ni sredinskega diferenciala ampak je pretvornik pogona (ponavadi 50:50) troej iz menjalnika gre pogon preko pretvornika na os v sprednji diferencial in na os do kardana. Sam sistem haldex-a je v oz. pred zadnjim diferencialom. Tako da takemu avtu lahko mehansko odstranis kardan in bo BP gnan na prednjo os.

In če pustimo tehniko sedaj malo. Če pri odstranjenem kardanu dela je lahko problem v ležajih/nosilcih kardana, zglobih oz. križih (odvisno kaj je montirano) kardana, nosilcu zadnjega diferenciala skupaj s haldex sklopko (ti so gumjasti in s časoma postanejo zanič in se cela enota preveč trese), in nenazadnje tudi v samem sistemu haldex sklopke.

Prvi del z lufti bi moral vsak mehanik znat preverit na roke, ker koneckoncev vidiš/čutiš luft na teh delih. Sam kardan ne vem kaj bi bil kriv, če je bil udarjen in zvit ok, ampak drugače nima s kardanom kaj bit. Lahko sicer ni balansiran, če je bil menjan je to pogoj (balansiranje) da se izogneš tresljajem.

Glede samega sistema haldex bi preveril kako je bilo delano redno vzdrževanje, menjal olje če ni bilo še nikoli pod tvojim lastništvom. Če to ne pomaga pa k nekemu specialistu za visko pogone.
Lahko kdo potrdi tole zgoraj? Jaz bi rekel da bo avto na mestu, ali pa se bo premikal zelo pocasi, dokler se ne bo nekje pokadilo
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
Bom nasel mehanika, da zamenja olje, potem bom pa videl, ce bo se ta zvok prisoten. Je pa res to sedaj najcenejsa stvar, da zamenjam olje in, da vidm, ce bo ok. Ce pa nebo bolje pa pac napako iscem naprej.

Če misliš avto še vozit menjaj olje zaradi tega.

Če bo to celo odpravilo tvoj problem (sem malo skeptičen, da bi ga) pa toliko boljše.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Lahko kdo potrdi tole zgoraj? Jaz bi rekel da bo avto na mestu, ali pa se bo premikal zelo pocasi, dokler se ne bo nekje pokadilo

Če bi imel avto odprt diff bi se to zgodilo, pa ga nima. Ti pogoni s sklopkami imajo (90% njih) direktno usmerjen pogon na obe osi, potem pa sklopka na eni osi po potrebi vklaplja pogon na tisti osi. Podoben princip imaš pri starih terencih z vklopniki na kolesih.
 

kemb

Majstr
7. okt 2018
800
818
93
Pozdravljen.
Po mojem mnenju tvoj problem niso gume (vseeno preveri) in tudi kardan ne. Kolega je imel iste simptome, na servisu so mu hoteli menjati kardan, ki se nato ni menjal, menjal se je samo križ kardana (nisem 100 %, ce se tako reče) in je rešil problem.
Tvoj problem je prikazan na spodnjem linku, ki duši vibracije med kardanom in haldrexom.


(Glej posnetek okoli 2. Minute)

Ko bos resil problem, sporoci kaj je bilo.
Lp
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Sem na servisu vprasal, ce se lahko zamenja samo kriz kardana oziroma posamezne dele in sem dobil odgovor, da se kardana neda razdirad in, da se lahko menja samo cel kardan. Tako, da sem potem kupil malo rabljen kardan in ga zmontiral na avto, vendar isti zvok ostaja. Nov kardan je pa z delom skoraj dva jurja kar je pa absolutno prevec.
Za zacetek bom zamenjal olje v hladex sklopki, ker je bilo nazadnje menjano pri 90000, in je ze skrajni cas, da ga zamenjam. Mi je pa zanimivo, da mi ni nikoli noben mehanik omenil, da je potrebno menjat olje v hladexu, jaz pa tudi nisem to vedel do sedaj, ko sem se malo bolj poglobil v to zadevo.
A drugace v slo obstaja kdo, ki bi obnavljal kardane? Za v slucaju, da po menjavi olja nebo nic boljse.
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Ko zamenjam olje v hladex sklopki porocam ali je kaj boljse ali ne. Ce nebo boljse gremo pa naprej raziskovat od kje ta zvok.
 

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.394
231
63
Moje izkušnje s Haldexom:
- iztrošeno olje v Haldexu se sliši kot čuden zvok iz zadnjega dela avta v ostrih ovinkih pri nizkih hitrostih (1. in 2. prestava). Menjava olja in filtra zadevo reši za naslednjih 50.000km.
- vzrok za zvok iz podvozja na AC v dolgih ovinkih je pri mojem avtu bil suh (brez masti) notranji zglob sprednje desne polosi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Če je olje viskota prežgano se začnejo lamele lepit same od sebe kar prenaša vedno več navora na zadnjo os in padeš v zanko ko se olje vedno bolj obrablja (pa tudi same lamele). Če prijemljejo lamele takrat ko nebi smele se čuti v zelo ostrih zavojih. Tako da slabo olje je lahko krivo za hrup/vibracije in menjava lahko reši problem.

Če je kaj na samem sistemu kardana (in tudi polosi) se pa lepše sliši od zunaj kot pa v vozilu, najlažje testirat kje kjer je ob cesti škarpa da prenaša zvok iz podvozja v kabino. Odpreš okno in ob polnem plinu pospešuješ iz zelo nizkih obratov z relativno visoko prestavo da se motor malo matra, takrat bi se morale na kardanu oz. zglobih pojavit vibracije ki se jih jasno sliši.
 

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Danes sem zamenjal olje v hladex sklopki, vendar zvok ostaja enak, tako da mi ni nic vec jasno od kje bi prihajal tak zvok. Ob priliki bom se peljal avto k vulkanizerju, da scentrirajo gume pod obremenitvijo, ce pa se to nebo pomagalo pa res nevem vec kje naj se iscem napako.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.555
1.084
113
Titograd
Meni je itak fascinantno to, da nekje malo zaruži, pa se gre takoj v najekstremnejša popravila, aka menjava kardana kot v tem primeru... ko imaš nekaj veliko lažjih, cenejših (dostikrat tudi verjetnejših) variant za poskusiti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

gori

Zelenc'
15. feb 2023
17
0
1
Avto sem imel pri treh mehanikih in vsi pravijo, da je z avtom vse ok. Edino en mehanik je rekel, da naj bi bil kardan in sem ga pac zamenjal, ker sem mislil, da potem bo pa ze kaj boljse pa na zalost ni. Pa ko je clovek ze malo obupan nad kaksno recjo vse zivo poizkusis. Je pa ta zvok prisoten ravno pri avtocestnih hitrostih od nekje 110 do 130 km/h, in mi para zivce tako, da sem mislil avto ze prodat, ker mi je tako motec zvok. Pred skodo sem vozil korejce in pa japonce in nikoli nobenih problemov in so svetlobna leta pred skodo v kvaliteti, ta skoda je pa jajce od jajca, na zalost. Edini plus za to skodo je prostorna kabina in pa materjali v kabini, vse ostalo je pa podn.