Sankanje, Vancouver, smrtna nesreča

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Tebi še vedno ni jasna razlika med trkom, kjer energijo absorbira 1kg težka čelada in trkom, kjer energijo absorbira 100+kg težka sprednja šasija avtomobila.

Pa še enkrat - tu ni govora o nihajnih poškodbah. Za slednje sem že lepo napisal, da jih ustrezna obleka močno zmanjša (omenjeni ščitniki za vrat ali HANS). Tu je govora o direktnih visokoenergijskih poškodbah glave (ala sankač v Kanadi). V tem primeru ti razen preprečitve takšne poškodbe (torej ustrezna proga, kjer je nemogoče prileteti "direktno v nekaj" ne pomaga prav nič.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Popolnoma mi je jasna.
Sicer pa je dovolj prierjat samo notranjo oblogo moto in sankaške čelade - debelino in material, pa bo vse jasno. Par mm v primerjavi z 3 centi v moto čeladi ... To pomeni, da se mora glava z recimo 50 na uro ustavit na 5 mm ali 30 mm - kar pomeni 6x večji pojemek. 60G namesto le 10G, recimo ... Da ne govorimo o tem, da material, iz katerega je notranja obloga (+ deformacija čeladde) odloča tudi o tem, a je ta pojemek enakomeren, ali pa ima "špice", ki seveda močno zmanjšajo učinkovitost čelade.

In pri veliki večini takih nesreč (vključno s tole, ki se je zgodila v Vancouvru, vsaj kolikor se vidi s posnetka) ne gre za udarec, ki v hipu 100% ustavi glavo. Pride do udarca, a ne 100% dirkektnega ampak takega, da glava zdrsne ob objektu, v katerega je udarila. Čisto primerljivo s padcem motorista, ko z glavo na polno udari po tleh ali v ograjo.
Mimogrede: temu nesrečnemu sankaču je čelado odprlo kot jajčno lupino (podobno kot lani ali predlani ameriškemu smukači v Kitzbuhlu). Moto čelade ne bi tako odprlo. Morda vseeno ne bi preživel, bi pa imel precej več šens.
Lej, če imaš smolo, da dovolj močno z glavo udariš po nečem, ne bo pomagalo nič, to je jasno. Ampak: kaj pa, ko gre za mejne primere? Ko bi pa kaj lahko pomagalo? Recimo boljša čelada. Ko je hitrost (in ostale okoliščine udarca) taka, da bi z boljšo čelado preživel, s slabšo pa ne?

Skratka: vsat ta zaščitna oprema pomaga. In če pomaga le 1%, je že dovolj, da se jo predpiše.
 
Nazadnje urejeno:

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
1. to ne moreš tako linearno primerjat
2. ne moreš primerjat tega trka s padcem motorista ob tla, lahko bi ga kvečjemu primerjal s padcem motorista, ki ga pri 100km/h v ridi odnese in gre v te vrhunske zaščitne ograje ob cestah
3. ti primerjaš, kako je varnostna oprema, pri recimo, motoristih na dirkah zmanjšala poškodbe/smrti, tam je razlika drastična, ampak na cesti ti v veliki večini primerov vse to ne pomaga kaj bolj kot tisto pred 40 leti.

mislim, da se ti, tako kot večina v "pasjem primeru" vsega lotevate na napačni strani - lahko te sankače oblečeš v 1 kubik "purpene" pa to ne bo pomagalo, ko se zgodi taka nesreča, za moje pojme slab cost/benefit

če pa bi recimo vse proge s pleksijem zaprli, se skoraj ne more več kdaj zgoditi hujša poškodba, z eno izboljšavo narediš ogromno razliko
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Tudi slednje sem napisal ... Tudi to je nuja, pa se ne bo zgodilo.
Csot benefit pri oblekah? Ah daj, obleka + čelada + ščintiki je manj kot dva jurja ...
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
evo zdaj smo žal doživeli še eno nesrečo in to pri Petri Majdič - a bi ti zdaj vse tekače oblekel v čelede in bog ve kaj, al bi blo dost, da bi bil med organizatorji en, ki ni popoln [censored], in bi to luknjo zavaroval?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Daj malo realno poglej na stvari: pri petri je bil problem le, da so kanadčani očitno narod bebcev.
Pri sankanju pa vendarče gre 150 na uro. In malo si pobrskaj po kakih športnih stramneh pa boš prebral, kako so sankači bili v bolnici z otečenimi možgani in nevemčemševse, ker jim je pri "normalni" nesreči (ko so ostali v stezi, toprej niso nikamor orenk udarili razpadla čelada ... In še zdaj se vozijo s temi lupinicami na glavi ...
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Neverjetno če res verjameš da bi ga rešila boljša čelada oz. kak Dainese komplet.
bonk.gif


Tudi nobenega motorista ni ko pride vmes zasčitna ograja.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Ne govori neumnosti, tu ga ne bi resila nobena obleka in nobena celada.Priletel je direkt s hrbtom v steber in bil na mestu mrtev.
Prezivel bi le ce bi zgresil steber in pristal zunaj steze pa se to bi moral meti sreco.
Res pa bi mogla biti proga narejena da ne mores zleteti z nje, pa magari samo pleksi. Ko enkrat pades in ostanes na stezi se ne bi dogajale neke hude nesrece pri tej zascitni opremi.
Tisti motoristi pa niso nikakor prileteli direkt v zid ampak je vsakega ze prej odbilo ali pa ni priletel direkt pod pravim kotom, sicer bi enako koncal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Neverjetno če res verjameš da bi ga rešila boljša čelada oz. kak Dainese komplet.
bonk.gif


Tudi nobenega motorista ni ko pride vmes zasčitna ograja.
Lahko bi ga. Ni nujno, je pa moæžno. In to je zadosten razlog, da se jim taka oprema predpiše.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Sem osupel, da tako misliš. Ne vem s čim so vas futrali na kaki predstavitvi zaščitne opreme ampak preživeti ta udarec....sorry ni šans.

Pa tudi opreme jim ni treba predpisat take, sam poskrbet je potrebno, da se nikakor ne da zleteti ven iz proge....nekaj m plexija oz. lexana pa je.

Eden ti bi moral zrihtat rentgenske slike njegovega telesa, tu se ni šlo za zlom ali udarec, to je bil Pomi iz hrbtenice.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Sem osupel, da tako misliš. Ne vem s čim so vas futrali na kaki predstavitvi zaščitne opreme ampak preživeti ta udarec....sorry ni šans.

Pa tudi opreme jim ni treba predpisat take, sam poskrbet je potrebno, da se nikakor ne da zleteti ven iz proge....nekaj m plexija oz. lexana pa je.

O prvem delu se mi ne da več debatirat ...
O tvojem drugem stavku pa: tudi sankači, ki so ostali na stezi, so imeli precej hude poškodbe glave (in počene ali totalno razbite čelade) ... Ne dosti, nekateri pa. Tako da ograjo (kot sem tam nekje na začetku napisal) absolutno zagovarjam ... Ampak tudi osebna zaščitna oprema mora bit mnogo boljša. Nič ne stane (OK, razen par €, kar je pa nepomembno) in lahko zelo pomaga.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Verjemi da imajo vrhunsko opremo za to kategorijo. Sploh pa denar n problem ker samo sanke stanejo nekaj tisoc evrov. Se na sliki lepo vidi da imajo namensko narejene cevlje in ostalo opremo za to kategorijo
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.234
1
38
Gospod novinar, pa poglejmo:
- sankanje, en umre, predpišemo opremo, se hitrost zmanjša iz 150 km/h na 100 km/h, kdo bo to gledal?
- gremo naprej, kar nekaj korakov, Petra Majdič, tek na smučeh, se poškoduje, zakaj nimajo opreme, želv, večjih čelad, dresov z vgrajenimi airbagi, jo predpišemo, kdo bo gledal tekačice v viteških kombinezonih?
- na koncu ti lahko samo rečem, vse je na akciji, če ni akcije, ni gledanosti
- in ker si avtomobilistični novinar, kaj preprečuje avtomobilistični industriji, da bi omejili hitrost vozil na 130km/h (razen par vrstic softwera v današnjih časih)?

Kruha in iger, to so poznali že Rimljani!!!
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
- hitrost se ne bi nič opazno zmanjšala, če bi jim zamanjali čelade in drese
- ni potrebno, samo ograje naj okoli steze dajo, kjer je nevarno, da kam ali v kaj priletijo. 20 na uro v sneg ni problem, v 3 metre globoko luknjo pa (kot se je izkazalo) je
- tako je. Je pa fajn, da tekmovalci to akcijo preživijo. Smrtne nesreče odganjajo sponzorje. Če ni sponzorjev, ni športa
- dejstvo, da lahko avto uporabljaš tudi tam, kjer takih omejitev ni. Zakaj pa 130? Zakaj pa ne 120 (kot je ponekod). Ali 100 (kot je ponekod)?
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.895
2.281
113
za šankom
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Neverjetno če res verjameš da bi ga rešila boljša čelada oz. kak Dainese komplet.
bonk.gif


Tudi nobenega motorista ni ko pride vmes zasčitna ograja.
Lahko bi ga. Ni nujno, je pa moæžno. In to je zadosten razlog, da se jim taka oprema predpiše.

ni nujno in tudi ni možno.kot nekdo ki testira avte in ve veliko o njih nbi to moral vedetei.najbrž veš kakšne pojemke v max. in povprečju prenesejo notranji možgani.in če gremo na max. tu ni bilo pomoči kaj šele če gremo na povprečje
 

Thrivial

Majstr
19. avg 2007
3.746
255
83
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
- ni potrebno, samo ograje naj okoli steze dajo, kjer je nevarno, da kam ali v kaj priletijo. 20 na uro v sneg ni problem, v 3 metre globoko luknjo pa (kot se je izkazalo) je

Se pravi je po analogiji dovolj, da tudi okrog sankaskih prog postavijo ustrezne ograje (kot je ze bilo predlagano v tej temi), pa smo resili vecino tezav.
smirk-1.gif


lp
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Tako je. Uvedba drugačne osebne zaščitne opreme pa bi bila še dodaten plus.

PS: si moreš mislit, da sem tudi ograje prav jaz privlekel na dan v tej temi?
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Neverjetno če res verjameš da bi ga rešila boljša čelada oz. kak Dainese komplet.
bonk.gif


Tudi nobenega motorista ni ko pride vmes zasčitna ograja.
Lahko bi ga. Ni nujno, je pa moæžno. In to je zadosten razlog, da se jim taka oprema predpiše.

ni nujno in tudi ni možno.kot nekdo ki testira avte in ve veliko o njih nbi to moral vedetei.najbrž veš kakšne pojemke v max. in povprečju prenesejo notranji možgani.in če gremo na max. tu ni bilo pomoči kaj šele če gremo na povprečje

Max? Pri 150 se začnejo poškodbe, pri slabih 300 so hude poškodbe praktično ziher. Vsaj če se prav spomnim HIC kriterijev od NCAP ...
Ampak ne pozabi, da v veliki večini primerov ne pride do trenutne zaustavitve ... In je zato pojemek toliko manjš ...
Včerajšnji padec Jaerbyna, recimo ... Z dobro integralno čelado (po moto racing specifikacijah) bi jo odnesel mnogo bolje ...

Res mi pa ni jasno, zakaj ste vsi tako proti boljši zaščitni opremi? radi vidite, da ljudje umirajo ali kaj? A naj v Moto GP prepovejo kombinezone z airbagi, recimo?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ma ne razumeš čist. Mi sam ne verjamemo tvoji medicini oz. se čudimo kako bi Gruzijca ti rešil z opremo.

Čelade so zdaj že izboljšali pri alpskem, seveda bo pa še komu uspelo past v nezavest. Če bi bil sam smučar na takem nivoju si bi gotovo priskrbel najboljše kar se da dobit pa tudi če je mal večje.

Morš pa dojet da 100% varnosti ne bo nikjer pri teh zadevah in je tudi glupo pričakovat, da ne bo nikoli nobene poškodbe. So pa tekmovalci deloma sami odgovorni zato, koliko opreme gor nataknejo. Če jerman pride z motogp čelado ga ne bo nobeden ustavil na štartu. Je pa res da vsak gram odvečne teže na glavi lahko dodatno obremeni vrat ob udarcu.

Pri MotoGP airbagi? Noja....za kako funkcionalnost bo treba kar konkreten padec oz. specifičen padec ampak ok itak da naj uporabljajo.

PS. Lorenzu se je odprl v Valenciji, ko je on še reševal situacijo...napihnjen airbag ga je pri tem le oviral.
tongue-1.gif