Renault 1.6 16V problem prosti tek in hladen motor

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Občasno se dogaja, da v prostem teku obrati padejo na cca. 750 rpm, sploh ko je motor še neogret. Pogosteje pa se dogaja, da motor v prostem teku nemirno teče (tudi pri ogretem motorju), pri čemer se obrati ne spreminjajo - vsaj ne, da bi se opazilo na digitalnem obratomeru ali občutilo.

Večkrat se tudi zgodi zjutraj, ko je motor neogret, da motor prvih nekaj 10 metrov cuka, če peljem po parkirišču z nižjimi obrati.

Tester ne pokaže nič in tudi takrat, ko je bil avto na servisu, je delal bp.

V katero smer naj raziskujem? Na misel mi pridejo motorček prostega teka, senzor temperature motorja, morda kakšna cinšpula, ki še ni povsem crknila. Loputo je očistil lokalni mehanik (z nekim sprejem), pa se mi zdi, da je bilo nekaj dni bolje, zdaj pa je spet enako kot prej. Svečke so bile menjane pri 60k km, avto pa ima zdaj 88k km.

Razmišljam v pravo smer, ali pa bi lahko bilo še kaj? Na uradni servis ga ne bi vozil, ker se mi zdi, da nimajo pojma kaj bi naredili, če tester ne pokaže nič. Oziroma bi menjali po vrsti vse, dokler ne bi našli krivca. BTW, pozna kdo kakšnega dobrega popoldanca za Renaulte v Lj ali okolici v smeri Dolenjske?
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Katere vžigalne tuljave imaš? So že bile kdaj menjane? Se ti to dogaja po dežju mogoče. Malo še napiši, sumim pa na vžigalno tuljavo, ki prebija.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Bi moral pogledati, katere imam. Mislim, da menjane še niso bile, nisem pa 100%, ker sem drugi lastnik, a po servisni knjigi ni videti, da bi bile menjane. Mogoče je res malce bolj izrazito zdaj, ko je deževno, se pa dogaja tudi ob povsem suhem in toplem vremenu.

Občasen nemiren tek motorja (rahlo potresavanje, komaj zaznavno) v prostem teku sem opažal že nekaj časa, padanje obratov, ki ga opisujem zgoraj, pa se je začelo dogajati pred kratkim.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Malo preveri same tuljave (če so sagem je skoraj sigurno to vzrok), pa pozabil sem te vprašati kateri avto je. Pri nekaterih scenicih je tekla voda skozi plasiko direktno v luknjo, kjer je svečka in vžigalna tuljava, kar je delalo probleme ob dežju. sicer pa lahko za test pobereš ven tuljave, preveriš stanje okrog svečk, tudi eno svečko lahko preveriš, ker če so slučajno napačne ali slabe kvalitete je hitro konec z njimi, tuljave pa po zunanji strani, torej po plastiki, našpricaj z wd-jem ter počakaj da se posušijo. Skozi gumico, ki pride na svečko, ne špricaj.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Ja, avto je Scenic II. Bom pogledal okrog tuljav in svečk, pa poročam naprej. Upam samo, da se da lepo priti zraven, ker se mi zdi vse precej natlačeno. A za svečke je dober običajen nastavek za gedore, ali rabiš kaj posebnega, da prideš zraven?
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Za II ne vem na pamet, ampak glede na motor rabiš ali torx nastavek ali pa navaden 10 nastavek, da odviješ vžigalne tuljave (seveda je prej še plastični pokrov čez vse). Za svečke pa rabiš 16 ključ za svečke z gumico in podaljšek ter račno. Svečke so namreč "globoko" in najenostavneje jo dobiš ven če je v ključu za svečke gumica, ki jo drži.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Ravnokar sem zamenjal vžigalne tuljave in svečke. Prvi vtis je, da motor teče bolj mirno, glede občasnega cukanja pri hladnem motorju in nihanja obratov v prostem teku, pa bom lahko več povedal čez nekaj dni - nočem se prehitro veseliti, ker se omenjene težave niso pojavljale vedno.

Sem pa opazil, da je bilo okrog odprtine za svečko pri tretjem cilindru malce mastno in na navoju svečke je bila zapečena maščoba. Tudi sama svečka se je odvijala malce bolj na trdo kot ostale. Elektrodi sta bili sicer ok, enaki kot pri ostalih.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
svečke kaj sive po keramiki? Če prebija se dela grafit (zoglenine) na keramiki in posivi keramika.....ni pa sicer to 100% zanesljiv znak
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.050
5.657
113
preventivno si spucaj še loputo za gas....tudi če ni vzrok cukanja.....5min dela......
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Evo, razočaranje. Danes, ko sem ga vžgal po službi (avto 8 ur stal), so obrati najprej za sekundo, dve narasli do cca. 1200 (normalno), potem pa padli na praktično 0. Če ne bi dodal gasa, bi avto crknil.

Dokler se ni motor segrel, so med stanjem na semaforju še parkrat padli na cca. 700 rpm in čutilo se je, da motor ne teče povsem mirno. Ko pa se je segrel na delovno temperaturo, je bilo ok.

Vžigalne tuljave in svečke torej očitno niso razlog za tole padanje obratov. Sicer je po občutku avto zdaj malce bolj odziven in tudi motor lepše teče (ko je ogret), problem pa še vedno ostaja, ko je hladen.

Glede čiščenja lopute - nekje sem prebral, da jo je treba po čiščenju na novo skalibrirati s testerjem. Je to res?

Sem pa tudi še našel na netu, da lahko takšne simptome povzroča pokvarjen senzor na jermenici odmične gredi, ki se ga lahko zamenja samo skupaj z jermenico. Ali pa senzor glavne gredi. In worst case scenario - računalnik.

Drugače kaj pa LMM, EGR - ima ta motor kaj od tega?
 

supafly

Pripravnik
30. sep 2007
204
0
16
Knežje mesto
www.nrghouse.org
Tudi jaz imam podoben problem (Megane Coupe 1.4 16v). Ko je avto mrzel, obrati narastejo na okoli 1500 rpm, ko je topel padejo na 750 oz. še nižje (okoli 500). Včasih tudi crkne. Vem, da imam zanič lambda sondo, vendar ne vem ali bi lahko to bil vzrok ali ne. Tukaj klik sem bral da bi vzrok težav lahko bila tesnila na sesalnem kolektorju. Anyways, čakam na denarce, da lahko dam to zrihtat (lambdo in tesnila)
smile-1.gif


Poskusi še zamenjati to, in javi rezultat
smile-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Najverjetneje potem ventil (motorček) šteka. Če ste čistili loputo - ali ste jo sneli. Ker sama loputa je eno, ta "motorček" pa uravnava bypas mimo lopute in s tem prosti tek. Če so ti kanali zapacani in če je navoj ter ohišje zapacano, potem zadeva šteka in se dogaja kar se dogaja. Torej sam bi še enkrat preveril ohišje lopute, snel motorček, ga očistil in namazal.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.444
425
83
Citat:

Večkrat se tudi zgodi zjutraj, ko je motor neogret, da motor prvih nekaj 10 metrov cuka, če peljem po parkirišču z nižjimi obrati

Dodatno na že vse povedano: meni je cukanje odpravilo čiščenje injektorjev. Res pa je, da je imel avto (Megane I, "enak" motor) takrat 200k km. Škodit verjetno ne more, čeprav za "na pamet" delat je 50€ kar veliko. Lahko pa za par € na Renaultu kupiš njihovo tekočino za čiščenje (cenejša od ostalih, pa tudi najbolje se obnese), naliješ v prazen tank, dofilaš bencin in gasa.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Če je motor novejši ima lahko elektronski gas, potem lahko uravnava prosti tek kar loputa. Tam ni extra motorčka prostega teka. Kako ima ta motor to rešeno nevem.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Že v Megane I iz leta 1996 motor 1.6e je imel motorček prostega teka (in 1.6 16V je isti motor samo z 16 ventili). Tudi sam sem z omenjenim motorjem imel isto sranje (obrati padli na 500 RPM sredi zime in avto mrzel je crknil pred semaforjem). Sem bil zraven, ko so mi odprli oz. razdrli ta sklop in očistili motorček (ki je bil BTW čisto sajast) in ga očistili. Po tem je avto delal b.p.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Hvala za vse odgovore, enkrat ta teden upam, da mi bo uspelo se lotiti čiščenja lopute in motorčka prostega teka, potem pa poročam.