R5 1.4 Five,uničuje svečke...

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Gre za avto od moje znanke.Motor je 43kW.Moram povedati,da je bil motor v preteklosti že 2x,vožen tako brez olja, da je zakuhal
frown-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Prvo vprašanje je če imate prave svečke. Da ne izumljamo tople vode, je najbolje da greš po denso svečke. Upam da jih imajo za ta motor. NGK niso slabe, če imaš pa kaj žblj noter pa ven z njimi.
Sam sem opazil na moji R19 ko sem se dnevno vozil po AC v Maribor, da so mi NGK svečke šle po cca 6 do 8000 prevoženih. Denso so zdržale 30000.
Če ne dobiš denso, potem poskusi dobiti bosna oz. enker. Če ti pa kdo ve svetovati ali če najdeš na spletu, pa lahko poskusiš z drugo oznako svečk, ki je za višje temperature, vendar nimam pojma kako bi ti to razložil. Najprej napiši katere svečke so noter zdaj.
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Nazadnje so bile notri champin,pa valeo.Saj to sem tudi sumil,da so svečke nekvalitetne.Sedaj sem rekel naj poskusi z NGK,sem mislil,da je to špic ane Denso.Če pa so prave,pa res nisem prepričan,očitno so pasale,samo kot sem jaz opazil,jih temp, uniči.Bom še denso predlagal,če so boljše.Oznaka bi pa naj bila BP6ES,ali pa BPR5ES.Ko sem iskal po prometni,bi pod oznako motorja morale biti zadnje,kos em pa gledal kW,pa prve.tako da ne vem,kje je sedaj napaka.
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Tako ja, oznaka motorja,je C3JE760,so potem BPR5ES ali BP6ES?Po NGK katalogu bi morala biti prva oznaka prava ne.
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Točno tako, kot je Samojed že povedal, dodam le še moje izkušnje: pri francozih (sicer imam izkušnje s PSA in ne z renaultom) se dobro obnesejo tudi svečke proizvajalca eyquem. Na hitro pa mi padeta na pamet še dva potencialna možna razloga za "kurjenje" svečk:

v preteklosti sem imel v rokah en motor, ki je uničeval svečko v vedno istem cilindru v relativno kratkih intervalih. Izkazalo se je, da je bil razlog skurjen sesalni ventil na tem cilindru.

Drugi možni razlog za preobremenjenost svečk je prevelik kot predvžiga. Vendar omemnjenega motorja ne poznam in ne vem, če je na 1.4 five še možno nastavljati predvžig, ali ima že merjenje položaja gredi s hallovim senzorjem na vztrajniku oz. jermenici. Če je slednje, potem ignoriraj to možnost.

LP, Skiny
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Pri NGK pomeni večja številka hladnejšo svečko, pri bosch je obratno manjša številka pomeni hladnejšo svečko. Proba naj z eno stopnjo večjo številko (NGK), so pa NGK ok svečke ni potrebe po dragih denso.
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Da bi bil ventil skurjen,samo potem bi se poznalo tudi pri hladnem ali ne? Sedaj pri zadnji menjavi,svečk je res bila 1 zelo slaba-zanič,ena malo manj.Medtem ko sta pa 2 bili čisto ok.Bom rekel naj najprej poskusi z NGK,čeprav sem sedaj našel denso še cenej.Saj za ta avto so svečke čisto poceni,samo kaj če ne držijo.Pa bom potem videl,kaj bo rekla.Mogoče so sedaj res bile napačne notri.Še enkrat hvala vsem za pomoč.Če pa se bo stanje popravilo po menjavi,pa potem poročam.
smirk-1.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Če jih kuri pomeni da so prevroče, torej rabi "toplejšo" svečko, kar pomeni da naj bo številka mnjša. Če ima sedaj 6, naj vzame 5, kar je tudi po večini katalogov prav - najverjetneje so v avtu napačne svečke.
Kot dodatek - odvisno od modela, ampak za R19 so bile denso svečke konkretno cenejše od NGK. Drugače pa hvala za pojasnilo, edini podatki ki sem ji našel so od Enkerja, kjer prav tako manjša številka pomeni toplejšo svečko.
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Če jih kuri pomeni da so prevroče, torej rabi "toplejšo" svečko, kar pomeni da naj bo številka mnjša.

En popravek: če jih kuri, rabi "hladnejšo" svečko (torej taka, ki bo pri enakih delovnih pogojih motorja bolj hladna). V primeru NGK to pomeni višjo cifro. Večina proizvajalcev ima to kje na svoji spletni strani tudi nazorno razloženo in narisano, npr:

NGK

LP, Skiny
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Hmm,kaj ji naj potem rečem.Naj da raje notri BP6ES oz. še boljše bi bil B8EVX.Ali bi morala BPR5ES čisto zadostovat
17758-icon_confused.gif
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
Če že, potem PB6ES oz. BPR6ES (odvisno od tipa vžigalnih kablov). Če pa nekoliko višja cena ni ovira, pa iridium (BPR6EIX), ki imajo bistveno daljšo življenjsko dobo (do 100.000 km), so pa na žalost znatno dražje (ca 15EUR/kkos).

LP, Skiny
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Edini problem preveč hladnih svečk (v praksi za eno številko se to ne zgodi), lahko če je mrzlo in motor ni preveč obremenjen pride izpadanja vžigov in taka svečka je hitro fuč. No če se dobijo denso za dober denar potem kar po nje, so boljše kot ngk a ponavadi precej dražje.
 

Skiny

Alternativni tehnik
15. okt 2007
48
0
6
KK
@Mathew: Točno tako. kot si napisal, vendar v takem primeru (bistveno prehladna svečka) ta navadno preneha delovati zato, ker se na njej nabere prevelika količina oblog, ki zaradi prenizke temperature ne morejo "zgoreti". Takšna svečka po čiščenju navadno spet postane uporabna. Sicer pa je po NGK katalogu šestica prava toplotna vrednost za R5 1.4.

@Realman: če je avto že dvakrat zakuhal - ali je bila kdaj glava brušena? Če se namreč znatno pobrusi oz. porezka glavo in se ne uporabi debelejšega tesnilo, to znatno vpliva na kompresijsko razmerje (ga poveča), kar lahko povzroči klenkanje -> posledično pregrevanje svečk.
V tem primeru je edini cenovno sprejemljiv poseg uporaba en razred hladnejše svečke (NGK - 7) in uporaba 98 oz. 100 oktanskega bencina.

LP, Skiny
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
V bistvu,kljub temu da je avto že 2x zakuhal,zaradi premalo olja.Ni bil nobeden poseg narejen na motorju.Samo olje se je dolilo kolikor vem.
rolleyes-1.gif
Saj jaz sem bil tudi v šoku,ko sem to slišal,ampak motor še vedno zelo lepo prede,pa tudi poraba je smešno nizka.Po katalogu od NGK je prava svečka za motor C3JE760-BPR5ES.Sem rekel naj kar to nabavi.Če ne bo uredu pa bo šla 6-ka notri.Pa vžigalni kabli se bodo tudi menjali ob tej priliki saj niso neki strošek.Kakšni bodo rezultati pa poročam.Je treba eno daljšo turo narediti,vsaj 150km.
Je pa zanimivo,da je poraba olja kar konkretna,tam ene pol litra na 1000km.Ampak,sploh ne kadi modro,Tako da,ko sem jaz to videl,mi ni bilo jasno kam bi šla takšna količina olja,ker pušča tudi nikjer ne,vsaj konkretno ne.Očitno,so bili ti motorji,dobesedno neuničljivi.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Hja, tudi če pokuri malo je to znak da so ob vžigu višje temperature in posledično tudi svečle bolj trpijo.
Za denso svečke povprašaj pri vargalantu, kje drugje jiš še imajo pa ne vem.
Tisto da svečka preneha delat je res, vendar šele ko se zapaca. Zaradi prenizke temperature se ne čisti. Vendar se ne zapaca v 3 kilometrih ko je motor še hladen, tako da bi res moral zelo falit z izbiro da bi se to zgodilo.