Problem končna hitrost

12abc34

Zelenc'
3. jun 2011
12
0
1
Saj je avto danes bil na rednem servisu, pa ni na testerju nič pokazalo. Tudi na googlu nisem nič pametnega našel.

Avto prej ni šel slabše, šel je ravno toliko, kolikor proizvajalec garantira. Če pa gre potem nenadoma 25 km/h hitreje, pa čez pol ure spet tako kot naj bi šel, sklepam da je nekaj narobe. Mislil sem, da mi bo kdo povedal, kaj in kje je tisto, kar vozilo v najvišji prestavi omeji. Senzor? Kje in kakšen? Da potem lahko tam poiščem vzrok.

Pa vidim da na tem forumu žal ne bom dobil pravih informacij.

Lp, pa hvala ostalim za trud.
 

12abc34

Zelenc'
3. jun 2011
12
0
1
Citat:
Uporabnik ceedevita pravi:
itak lahko pelješ samo 130 km/h.
malo manj tišči na pedal za gas pa bo
zvočni zid pa boš prebil ko se boš zabil v betonsko steno

Zvočni zid se drugače prebije. Te usmerim na pravi internetni naslov, da si boš pogledal?
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
A si se peljal v zavetrju avta spredaj?
Nasledja možnost je veter v hrbet (pri avtih tipa kango zna fajn pomagat).
 

12abc34

Zelenc'
3. jun 2011
12
0
1
Fantje, malo ustavite konje.

Kangoo je večinoma na cesti v tujini. Tudi Nemčija, zato tudi vožnja hitreje kot 130 km/h.

170 km/h je deklarirana hitrost proizvajalca. Vozilo jo sicer doseže, zaradi zračenga upora, teže, prestavnih razmerij itd. je doseganje končne hitrosti ne ravno bliskovito početje. Že pri 160 km/h je čutit pojemek.
In noben klanec na avtocesti ni pripomogel k večji končni hitrosti. Mogoče po števcu 10 km/h več, ali pa še to ne. In vozilo recimo po klancu navzdol dosega hitrost precej hitro. Ko doseže 170 km/h se čuti pojemek, kot da bi recimo sam z zavoro zavrl.

Pred dvema dnevoma, pa sem na ravnini dosegel 195 km/h po števcu. Vetra ni bilo, pa klanca navzdol tudi ne. Gorivo je vedno enako. Vremeski pogoji brez posebnosti. Vrtljaji motorja že precej v rdečem območju. Kar se do sedaj še ni zgodilo. Kangoo je star 1 leto.

Ker sem bil že na koncu z gorivom, sem se ustavil na črpalki, sopotnik je pripravil fotoaparat, ker sem si bolj iz začudenja kot ne, želel to posneti. Pri ponovnem poiskusu je vozilo spet obstalo na 170 km/h.

Zdej pa, predno se gremo izračune na fizikalni ravni, odmislimo da je pred menoj vozil BMW M5 in mi delal zaveterje, brez da mi je sodelavec v tank za gorivo nalil čudežni prašek, ki da je kupil na ebay-u po naslovom; čudežni prašek poveča končno hitrost do 30 km/h, mene zanima KAJ bi lahko bil možni vzrok.

Dovolj jasno napisano?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.129
4.103
113
Kot je že bilo napisano je tehnično nemogoče, da bi avto šel toliko hitreje brez neke zunanje pomoči. Če bi bil avto turbak ima načeloma rezervo (ker tlak turbine lahko narašča do neskončnosti oz. do takrat ko material ne zdrži več), atmosferski motor nima kje rezerve vzet. Lahko bi recimo olje prišlo v valje, ampak na bencinskem motorju spet to nebi povečalo moči kvečjemu obratno.

Skratka moč motorja se lahko poveča:
- z drugim gorivom (ampak v okviru bencinskih motorjev govorimo o 1-3%)
- s povečanim vbrizgom goriva in posledično tudi zraka v valje (kot rečeno atmosferski motor je omejen s sesanjem zraka)

Torej še enkrat, tehnično ni mogoče da bi avto šel toliko več, zato je edina razlaga alternativna (laganje števcev, ...).
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.089
9.741
113
Jah, obstaja še ena razlaga: droga...
smile-1.gif
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Da se ti pridružim...cca. 4 leta nazaj sem imel podobno izkušnjo s tedanjim avtomobilom (Mondeo Mk1, 1,8 16v). Med normalnim pospeševanjem je avto naenkrat bolj prilepil v sedež (kao VTEC
smile-1.gif
) in avtomobil je kakšne pol ure imel konkretno povečano moč (tudi končna je bila po števcu cca. 230, normalno cca. 210 in ja, na slovenski AC). Naslednji dan je bilo vse po starem. Ena izmed razlag je bila, da je motor zaradi hudo slabega stanja (avto 2 leti praktično ni videl servisa razen dolivanja olja) v cilinder utekalo olje in naj bi to bil razlog za povečano moč. Če je to možno ali ne, pa naj povedo znalci...takrat temu nisem posvečal povečane pozornosti...
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Če ti pri 170 km/h normalno "zabremza", gre verjetno za blokado, ki je v tem primeru pač zatajila.

Po drugi strani pa se noben ne bo poglabljal v to. Razen kakega mladega navdušenca mogoče...
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.044
999
113
Zanimivo bi bilo izračunati koliko dodatne moči avto sploh rabi za 20km/h večjo hitrost od deklarirane končne.
Po mojem mnenju bi to bilo toliko, da je to praktično nemogoče naključje.
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Meni se zdi edina možna razlaga, da je veter pihal v smeri tvoje vožnje.
Tudi jaz sem en dan spravil Renaultov 1.6 16V motor do blokade obratov v 5. prestavi, celo malo klanca navzogr je bilo. Sem prepričan, da zaradi vetra v "hrbet".