Primerjava letne:zimske - test?

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.965
113
pri taščici
V temi inkasantje smo zabredli v to debato. Nekoc so bili na alterju ze linki do testov kjer so v zimskih razmerah primerjali letne in zimske gume. Ce me spomin ne vara so na zavorni poti zimske gume pogorele razen na snegu ledu, in cem podobnim.
A se mogoce kdo spomni tistih tem, tistih linkov, testov?
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.096
1.272
113
42
Ja a ni to logično da so pogorele? Če bi bile odlične tudi na suhi cesti bi verjetno čez cel let iste gume uporabljal...
 

Tku

Pripravnik
20. nov 2007
598
0
16
Tiha voda
Sponim se, da sem bral test primerjave celoletnih in zimskih pnevmatik. Po spominu na kratko: med gumami ni drastičnih razlik, dokler podlaga ni zasnežena ali ledena. Tam pa zimske gume bistveno odstopajo v plus.

Morda je to celo tale test .
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
Cela znanost, NOBENE niso povsod boljše, tudi na suhem asfaltu pri 30C so kdaj zimske boljše. Pač vsak lahko naredi podlago po svoji meri pa se potem je.bi.

Dejstva! Zimska guma je mehkejša, letna je bolj trda (pri isti temperaturi)! Ne pozabit na dejstvo da se gume ogrejejo tudi med vožnjo zaradi trenja (pa recimo od zavor itd.), tako da ni potrebno predpostavljat da je temperatura podlage enaka temperaturi gume.

Zimska guma ima globlje kanale in je posledično manj vodljiva (zvijanje), prav tako ima večji delež kalov kar pomeni manj stika z ravno podlago. Sicer so razlike malenkostne ampak pri današanji visoki tehnologiji par desetink % da slabšo oceno na testu.

Tipičen primer zmotnega mišljenja je 30 let star asfalt po naših cestah (s kakšno fliko vmes novejšega datuma) ki se v soncu SVETI ker je tako gladek. Tam je mehkejša guma v prednosti (torej zimska) tudi poleti, se pa vidi tudi starost materiala in stare trde gume pogorijo ravno na takih podlagah. Torej če naredim test na takem asfaltu bo zimska guma boljša tudi poleti.

Tudi pri kakšnem testu aquaplaninga bo zimska guma boljša, če je že test tako zamišljen!

Torej ne nasedat trgovcem in gumarjem, zimska guma pozimi po suhi cesti bo načeloma slabša od letne pa četudi bo mehkejša (kao dobro za do 7 stopinj). Če voziš "športno" se itak toliko gume ogrejejo da bo zimska imela povsem "letne" temperature in bo šla čez 7 stopinj pa je to jeba!
grims-1.gif


Če ne voziš po snegu imejte letno gumo tudi pozimi, samo upoštevajte da je letna guma za po snegu 0 (torej samo ob napovdi manjšega sneženja ostanite s tako gumo doma). Sam si recimo tega ne morem privoščit in pač furam pozimi zimske!

That's it, testi pa obstajajo na to temo v obe skrajnosti (torej imaš dokaze da je zimska pozimi superiorna tudi na suhi cesti in pa tudi kontra da je letna na suhi cesti precej boljša)!
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Tku pravi:
Sponim se, da sem bral test primerjave celoletnih in zimskih pnevmatik. Po spominu na kratko: med gumami ni drastičnih razlik, dokler podlaga ni zasnežena ali ledena. Tam pa zimske gume bistveno odstopajo v plus.

Morda je to celo tale test .

Še bolj zanimivba je primerjava zimskih in letnih.
 
Nazadnje urejeno:

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Citat:
Uporabnik GoUp pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Uf, pred casom so bili na alterju linki do testov(se sam se buljil), kjer so se letne gume na suhi zimski cesti bolje obnesle od zimskih. Ne vem kako je bilo na mokrem. Na ledu, snegu so seveda pogorele.
A je to ziher?!
V službi smo mel lani v aprilu test varne vožnje z lastnimi avtomobili. Nekaj jih je že imelo letne gume, nekaj pa smo imeli še zimske. Zunaj je bilko toplo pomladansko vreme cca 15°C. Najkrajšo zavorno pot na suhem, mokrem in imitacija snega so imele vse zimske gume (ne glede na to kdo je vozil) - podobno stanje je bilo pr slalomu ... Po besedah našga vodnika so zimske gume boljše do temperature asfalta cca 15°C (v našem primeru je imel asfalt pod 10), potem pa se stanje obrne.
Je pa res da nisem gledal nič testov po netu.

priden.gif


Smajli je namenjen tistim, ko so ti tole razlagal. Pa dejansko majo teli majstri kaj prakse, al so samo teoretiki. Kake je streljal na našem dnevu varne vožnje. Nisem vedel, a se dela norca, al mene zajebava.
grin1.gif


Glej ga zlomka, sedaj smo pristali že na 15 stopinjah
hysterical-1.gif


Sedaj pa nej tisti teoretik izbere en asfalt v realnem življenju in gremo še 1x testirat.
wink-1.gif
Če razmišljam o razmišljanju sintiča, če povežem moje ugotovitve v relanem življenju kar so mi povedali na tečaj varne vožnje, potem se mi vedno bolj dozdeva, kako nas upravljajo. Smo ko robotki. Tisti ki se upre temu, je pa upornik, čudak, in ga je treba spravt iz sistema, da slučajno ne bojo začele ovce razmišljati s svojo glavo.

Jaz dam zimske na avto šele, ko res vem, da me lahko ujame sneg. Prej lepo uživam z letnimi. To si seveda, zaenkrat, še lahko privoščim, ker mam stalne poti in niso v igri prelazi. Če bi bil trgovski potnik, bi sedaj seveda že imel zimske , pa čeprav zakon tega še NE zahteva. Najbolj banalno je pa, ko te 20.novembra policaj vpraša pri 15 stopnjah če imam ketne v avtu. Ja vem gospod policaj v 3pm, kaj jih pa rabim. Aja zakon tako veleva, aja sej res, potem pa hitro kazen napisat , da bom varen v prometu.

Kakršnakoli debata, o karkšnihkoli stopinjah v 3pm, je čist brezvezna. To je en sam lobi, kateri vas ma za norca, še bolj vas majo za norca pa policaji, ko ti 20.novembra pri 15.stopinjah preverja če maš ketne, da skrbi za mojo varnost. In čisto vsakič, ampak ama vsakič, ob prvem snegu je pizdarija in vrhnški klanec zabit. Najbrž premal kasirajo.
hysterical-1.gif


priden.gif
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
eXhair in avtomagazinovc. Se strinjam, da so dobre letne boljse po dezju pozimi, po suhem itak. Ampak v idealnih razmerah kar pomeni dober asfalt brez necistoc. Vas povabim, da pridete testirati zadeve v nase kraje prihodnji teden, ko bodo zaceli kmetje pospravljati njive, na cesti pa bo poleg blata se odpadno listje in kaksna napol gnila koleraba, ki je padla iz vozov. Na taksni podlagi, se posebej, ce je mokra od dezja, sodre ali plundre ti nobena Bridgestone Potenza in Michelin Pilot ne pomagata.
BlueGTI je ze klical policaje, ker je z letnimi pnevmatikami komaj vozil ovinke in speljeval iz njih, jaz pa brez zimskih oktobra ne grem vec na cesto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.965
113
pri taščici
blu gti je imel druge probleme(nehomologirane vse konje)
wink-1.gif

Se pa strinjam: zemlja z njive je res problem, če pa bi bili kmet, pa bi tudi vedeli da je težko po vsaki prikoli pucat cesto.
baje zadošča trikotnik na območju onesnaženja, dokler trajajo dela tisti dan. po končanem delu pa pucanje, ki pa je ročno spet zamudno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.136
113
KSZ.

Od včeraj so na avtu zimske, delno zato ker bo baje zamedlo do 30cm snega, delno pa zato ker se pričakuje vsip listja v kratkem in kombinacijo mokre ceste (ja tudi tam so zimske precej boljše).

Če bo lepo vreme bodo šle pa nazaj letne, koneckoncev ko sem komplet izvlekel čez vso šaro iz kleti rabim 30 min da zamenjam, kar ni tako veliko da se ne bi dalo delati vsak teden.
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.133
96
48
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi: ... zemlja z njive je res problem, če pa bi bili kmet, pa bi tudi vedeli da je težko po vsaki prikoli pucat cesto...
Malo me pogreje tako razmišljanje... Kaj pa če bi kmet, ki mu je težko spucat za sabo, nehal kmetovat, pa bi raje dežničke za koktajle delal? =bat ga, če svinjaš. še počisti, ne pričakovat pomilovanja in usmiljenja celega sveta ker moraš s traktorjem po njivi gonit.

Me prav zanima, na kako razumevanje bi naletel pri ljudeh, policiji in prometni inšpekciji če bi imel npr. opekarno, pa bi vsake toliko, ob dovozu gline, še malo cesto posvinjal. Je treba delat, pa se umaže, saj razumeš... K pospravljanju krompirja pač spada zraven še odstranjevanje blata s ceste, druge ni.

Vsi imamo polna usta pravne države:
- prva alineja 5. pododstavka 2. odstavka 5. člena Zakona o cestah pravi: "Prepovedano je na cestišču javne ceste ... nanašati blato ali ga kako drugače onesnaževati"
- 3. odstavek 5. člena Zakona o cestah pravi: "Preden se vključi v promet na javni cesti s kolovozne poti, nekategorizirane ceste, individualnega priključka, območja izvajanja del ali druge zemljiške površine mora voznik odstraniti z vozila zemljo ali blato, ki bi lahko onesnažilo vozišče"

Po 7. odstavku 5. člena Zakona o cestah je za ravnanje v nasprotju z vsako od gornjih navedb predvidena globa 1.000 EUR.

Torej, ker je težko pucat, so kmetje nad zakonom? Ker je težko se upreti skušnjavi, lahko tajkunsko prevzameš podjetje, ga izčrpaš, preneseš keš na Kajmanske in piješ Cuba Libre do smrti? Kje je razlika? V odnosu do pravne države je ni.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Žal ketne v avtu poleg letnih gum niso obvezne zaradi glupega zakona ampak zaradi glupega folka, zaradi katerega je tak zakon moral nastat. Niso vsi exhair, ki ve, da bo vzel drug avto če bo napoved snega oz. bo avto do časa primerno obul.
Poglej kak folk je vse na cestah v tvoji temi! In če je obvezno, potem vsaj imajo v avtu, tudi če ne znajo sami menjat, bo pa en drug, ki je zaradi njega obstal v koloni, šel jezen kretenu to gor montirat, samo da se bo ta odstranu s ceste.

Jutri pa vsem skupaj odsvetujem biti na cesti. Že tako je prvi sneg v letu vedno stoječa kolona oz. varna vožnja 5 km/h. Pred 15. nov. je pa to sploh cel žur.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
blu gti je imel druge probleme(nehomologirane vse konje)
wink-1.gif

Se pa strinjam: zemlja z njive je res problem, če pa bi bili kmet, pa bi tudi vedeli da je težko po vsaki prikoli pucat cesto.
baje zadošča trikotnik na območju onesnaženja, dokler trajajo dela tisti dan. po končanem delu pa pucanje, ki pa je ročno spet zamudno.

Bluegti je moj sosed in dobesedno ni mogel speljati iz blata sredi ceste. Na nasih koncih je, ko so kmetje židane volje in pripeljejo vse 20 tonske traktorje na plano vse eno in isto njiva-cesta, cesta-njiva. 2-3cm blata nic nenavadnega. No saj meni je koneckoncev vseeno, ker imam napolterenski avto ampak vseeno. Zakaj mene milica ustavi zaradi 56kmh ob 3h ponoci cez vas Zeje (ki steje 10 his), kmetje lahko pa po mili volji zamenjajo magistralko za njivo brez posledic. Kdo bolj ogroza varnost?
sprasujem se.gif
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Jaz sem pa mislil da samo na relaciji Visoko-Hotemaze tekmujejo kdo ima vecjega ... traktor namrec
wink-1.gif
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz lahko prispevam Mišelinke zimske z 6mm profila pa ne preveč stare pa že smrtno nevarne.

Dobre letne z dvolj profila.
zmaga.gif
Če me pa zamede kje se bom pa že znašel.
 

eXHair

Fizikalc
12. sep 2007
2.697
0
36
www.facebook.com
Citat:
Uporabnik pediater pravi:
Žal ketne v avtu poleg letnih gum niso obvezne zaradi glupega zakona ampak zaradi glupega folka, zaradi katerega je tak zakon moral nastat.
Popolnoma strinjam. Najebemo jih pa vsi, pa čeprav nima z varnostjo nobene veze (govorim zase)


Citat:
Uporabnik pediater pravi:
Jutri pa vsem skupaj odsvetujem biti na cesti. Že tako je prvi sneg v letu vedno stoječa kolona oz. varna vožnja 5 km/h. Pred 15. nov. je pa to sploh cel žur.

Že berem po netu, da se klapa vozi 30 pa samo dež pada. Ostante doma v 3pm, če ste nesposobni. Spet bom en faking norec na cesti z normalnimi 70-80km/h.
crazy1.gif



Pa še vprašanje za varuhe pravice, ko skrbijo, da me nobeden ne bo več spravljal v nevarnost. A bo kdo danes dobil kazen, ma ne zato, da ne bo imel ketn, ampak bo celo čaral po snegu z letnimi.
smile-1.gif
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Citat:
Uporabnik eXHair pravi:
A bo kdo danes dobil kazen, ma ne zato, da ne bo imel ketn, ampak bo celo čaral po snegu z letnimi.
Mislim da je kazen 120€
Če narediš zastoj, nesrečo ... je pa 400€. Saj včasih mislim da je bilo tako.