Prepoved dizlov v večjih mestih

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Citat:
Uporabnik jest5 pravi:
Plaz zapiranja centrov bo kvečemu za vsa osebna vozila.

Tudi to, ampak to je drugo in za manjše predele.
V Nemčiji imaš že itak malo morje teh con, v katere greš lahko trenutno večinoma le z zeleno nalepko (vsaj EURO 4). Večina je sicer relativno majhnih, tako da ni konec sveta če živiš v provinci in se ne voziš pogosto v ožji center.
https://www.google.com/maps/d/...2499996&z=7
Napovedana je modra (vsaj trenutni EURO 6). Ker je dobro znano da sedanji EURO 6 dizli niso vredu, pa tudi mnogi turbo bencinarji ne, bo za njo pač še kakšna.
Tudi v Italiji so že ponekod.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik marc pravi:
Kaj pa tisti, ki se morajo v službo peljati IZ velikega mesta, in ni nobene možnosti javnega prevoza?
Z javnim prevozom do obrobja, kjer imajo parkiran avto.

Ampak ne, to bo pa neumnost spet. Obratno pač ne.
 

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Prepoved bi morala biti postopna ne pa na horuk...ljudje so odvisni od šihta, na katerega morajo priti. In ne, mnogi nimajo dostopa do normalnega javnega prevoza...
In na horuk prepoved je vsaj hinavska, ker se je leta in leta porivalo dizle kao zeleno alternativo..o.
Lepo počasi, recimimo prepoved za vozila starejša od 10 let in bo v 5 letih ostal samo še evro 5 in 6... in narod bo imel čas avte zamenjat....
 

Flash

Pripravnik
5. dec 2009
575
2
18
Prvo kaj bi morali naret je, da zamenjajo ceno bencina in dizla. Zakaj je dizel cenejsi, ce pa bolj svinja kot bencin?
Nekateri se tudi na podlagi tega raje odlocijo za dizla kot bencinca, pa se 1-2 litra manjsa poraba, potem pa jim rit ploska, ker imajo dizla...
rolleyes-1.gif
 

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Če za 100km porabiš 8l bencina ali 6l dizla se lahko spet pogovarjamo o tem kdo res bolj svinja, itd.

Dejstvo je, da bi morali za pametne omejitve hudo dobro premisliti, da z neko logiko lahko kaj prepoveš in to tudi zagovarjaš. Ker je pa to čisto pretežko za povprečno inteligentne uradnike, se bo naredilo nekaj na horuk in počez z bolj malo logike, veliko neumnosti in pavšalnih plačil. In narod bo ploskal, da bo dihal fantastično čist zrak...ki ga ne bo od nikoder.
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Citat:
Uporabnik Nitroo pravi:
Prepoved bi morala biti postopna ne pa na horuk...ljudje so odvisni od šihta, na katerega morajo priti. In ne, mnogi nimajo dostopa do normalnega javnega prevoza...
In na horuk prepoved je vsaj hinavska, ker se je leta in leta porivalo dizle kao zeleno alternativo..o.
Lepo počasi, recimimo prepoved za vozila starejša od 10 let in bo v 5 letih ostal samo še evro 5 in 6... in narod bo imel čas avte zamenjat....

Sej te prepovedi so bile napovedane vsaj leto-dve vnaprej in tudi ne morejo še zdaj prepovedat trenutnih EURO 6 dizlov, četudi bi bilo zdravo. Problem pa je točno to da zdejle sploh ne moreš kupit dizla, ki bi ga nadaljnjih 10 let po predvidevanjih lahko vozil v teh omejenih conah, če bodo zdravje resno vzeli. Seveda bi imelo to res smisel samo če se hkrati lotijo tudi kurišč. Ampak preveč logike tu ni za pričakovat, avto industrija bo gotovo hotela razvoj čistejših motorjev potem ko bo pod streho tudi vnovčit.
Eden od ciljev prepovedi je itaq tud zmanjšat število avtov v centru in ena od poti do tega je da postaviš take limite da si jih raja in študentarija ne more privoščit kupit, živel kapitalizem pač.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
Ne - pravi pristop je urediti javni prevoz tako, da bo ugodnejši in udobnejši od osebnega avta. Ampak ne samo in zgolj preko prepovedi.
Dokler pa je prevoz z avto "hitrejši" in "cenejši" (saj ni - ampak se pozabi na nabavno vrednost in strošek vzdrževanja) se bod(m)o pač vozili z avti.

Aja - stroga prepoved seveda samo ob "akutnih situacijah" ni napak - redno ponavljanje tudi ne - je tudi en način "vzgoje".
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.878
107
63
štajerska
ksz
tema je konec koncev čisto brezvezna, ker je v slo samo 1 "večje mesto". vsa ostala mesta so zgolj vasi in še dolgo ne bodo imela pogojev , da bi središča zaprla za ves promet. no teoretično to lahko naredijo, bodo pa posledični crknila
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik sumica pravi:
Če za 100km porabiš 8l bencina ali 6l dizla se lahko spet pogovarjamo o tem kdo res bolj svinja, itd.

Iz porabe se da določit edino CO2 izpust, ki pa nima nobene veze pri kvaliteti zraka v mestu, poleg tega je razlika majhna saj:
8l/100 km bencina = 184 g CO2/km
6l/100 km dizla = 158 g CO2/km

NOx, PM, HC.. so problematični in ti niso vezani na porabo goriva, meri se jih na testu katerega vsi po vrsti goljufajo, tako da za nek avto sploh ne moremo določit koliko realno svinja v mestu, pa naj bo to bencinar ali dizlar.

In iz tega "ne vemo" se potem rodijo prepovedi kar vsega po vrsti. Konec koncev bo tudi Euro 5 bencinar enkrat prepovedan pa ti nič ne pomaga, če bi ta isti bencinar zadostil EURO 6 normam, če je bil izdelan leta 2010 ne more biti več kot EURO 5, ker drugega standarda takrat SPLOH NI BILO.

Tudi po novem bo veljal samo en standard od pač nekega datuma dalje, kar je hudo narobe, ker tudi danes so si avti z notranjem izgorevanjem različni in obstajajo tisti na meji in tisti, ki standard presegajo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik marc pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik BLABLABLA pravi:
Pa ste se zagovornki pripravljeni sprijazniti z lakoto, ki jo take prepovedi pribesejo?
Lahkota zato, ker moraš mogoče par dni na leto z busom namesto z avtom v službo? Ne se hecat ...

Kaj pa tisti, ki se morajo v službo peljati IZ velikega mesta, in ni nobene možnosti javnega prevoza?

Si pustijo avto nekje izven mesta, do tja z JP. Al pa ne grejo. Jebiga.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Nitroo pravi:
Prepoved bi morala biti postopna ne pa na horuk...ljudje so odvisni od šihta, na katerega morajo priti. In ne, mnogi nimajo dostopa do normalnega javnega prevoza...
In na horuk prepoved je vsaj hinavska, ker se je leta in leta porivalo dizle kao zeleno alternativo..o.
Lepo počasi, recimimo prepoved za vozila starejša od 10 let in bo v 5 letih ostal samo še evro 5 in 6... in narod bo imel čas avte zamenjat....

Seveda postopna - dolgoročno gledano. Jaz pišem o primerih, ko je zrak v mestih tako umazan, da ogroža zdravje ljudi (kot je bil letos). V takem primeru mora biti prepoved taloj, kaj se prepove, ap je odvisno od ocenjenih učinkov. Če je malo čez mejo, samo najbolj svinjske variante (recimo dizli<EURO4). Če je bolj, se prepove več.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Flash pravi:
Prvo kaj bi morali naret je, da zamenjajo ceno bencina in dizla. Zakaj je dizel cenejsi, ce pa bolj svinja kot bencin?
Nekateri se tudi na podlagi tega raje odlocijo za dizla kot bencinca, pa se 1-2 litra manjsa poraba, potem pa jim rit ploska, ker imajo dizla...
rolleyes-1.gif

Dovolj bi bilo že, da sta oba trošarinsko enako obremenjena. Ker sedaj vozniki bencinarjev subvencionirajo voznike dizlov.
Ostalo se reši z dajatvami ob vsakoletni registraciji - te morajo eksponentno rast, kolikor avto odstopa od najnovejšega EURO standarda. Euro6=100%, EURO5=150%, EURO4=200%, EURO3=300% itd ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.186
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Ne - pravi pristop je urediti javni prevoz tako, da bo ugodnejši in udobnejši od osebnega avta. Ampak ne samo in zgolj preko prepovedi.
Dokler pa je prevoz z avto "hitrejši" in "cenejši" (saj ni - ampak se pozabi na nabavno vrednost in strošek vzdrževanja) se bod(m)o pač vozili z avti.

Aja - stroga prepoved seveda samo ob "akutnih situacijah" ni napak - redno ponavljanje tudi ne - je tudi en način "vzgoje".
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ostalo se reši z dajatvami ob vsakoletni registraciji - te morajo eksponentno rast, kolikor avto odstopa od najnovejšega EURO standarda. Euro6=100%, EURO5=150%, EURO4=200%, EURO3=300% itd ...
Ne morem verjeti, da to berem, ker bi pričakoval tako zadevo od butastega birokrata/eko fašista.
Eno je reševanje občasnih visokih stopenj onesnaževanja s prepovedjo dostopa na tista mesta, s tem se deloma celo strinjam. Zakaj se deloma strinjam? Zato ker je to v bistvu prikrita prepoved dostopa revnim, le ti običajno nimajo najsodobnejših vozil, ampak ok zdravje je prioriteta.
Drugo pa je vsakoletna dodatna obremenitev starejših bolj umazanih vozil. Namreč vsi vemo, da se pri IZDELAVI avtomobila uporabi ogromno energije in sprosti veliko CO2-ja in ostalih strupenih plinov, nekaterih celo več kot pa jih potem avtomobil proizvede v celotni življenski dobi. Torej, kljub temu, da nek avto ''svinja'', je verjetno s celotnega eko vidika bolje, da svinja, kot pa da se ga zavrže in kupi novega. In ta tvoj predlog promovira le potrošništvo in pa služi le interesom države (pobrani davki) in proizvajalcem vozil.
Poleg tega, ti naknadno obremenjuješ nekoga, ki je takrat kupil avtomobil s tehnologijo, ki je bila takrat na voljo. Zakaj? Če je avto redno vzdrževan in brezhiben. Te avtomobile pač pustiš po naravni poti ''odmreti'', da naredijo svoje poslanstvo itak do 20 let nekje še gre, potem gredo pa na odpad ali pa na Vzhod. In če to recimo gledamo, je sedaj večina avtomobilov brez katalizatorjev že itak izven uporabe, ravno tako starih svinjskih dizlov.
In pa seveda še tole: če je to tako nevarno, ampar res nevarno, zakaj se potem teh avtomobilov kar ne prepove? A če plača 150% dodatka pri registraciji, potem kar ni več nevaren in svinjski?
grims-1.gif
A lepo rožice ven letijo, ko enkrat dobiš račun za 150% več? Lool.

In pa še en pomislek: sedaj smo/ste vsi pametni okoli trdih delcev. Pred nekaj leti je bil top problem CO2, trdi delci niso skoraj nikogar brigali. Čez nekaj let bo morda top problem nek viola plin (whatever) in bodo potem zaostrovali po tistem kriteriju. In se bo pač čez par let nabilo še na EURO6b avtomobile 300% dodatka pri registraciji ali kako? Lepo te prosim.

Isto sranje so ekomanijaki/birokrati naredili kakšnih deset let nazaj s promoviranjem lesa, peletov, itd. Sedaj je pa to kar naenkrat strup. A 10 let nazaj so pa ven rožice prihajale, ali kako? Pa dajmo še na to nabit vsako leto 1000 EUR davščin zaradi ''svinjanja''. 10 let nazaj so pa eko subvencije letele v te zadeve. Za bruhat.
 

tdi

Fizikalc
7. dec 2011
1.693
11
38
Ja, vedno je v igri denar in samo denar. Komu je pa še bilo mar tvoje zdravje, razen matere?? MTL, se popolnoma strinjam z tabo.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Udarec po žepu je pač večna birokratska rešitev. Ker kljub vsemu govoričenju o dobrih namenih, jim je konec dneva edini interes denar.

Če koga moti onesnaženje v mestih, se komot preseli nekam sredi gozda, ne pa da se cel svet njemu prilagaja.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:...Namreč vsi vemo, da se pri IZDELAVI avtomobila uporabi ogromno energije in sprosti veliko CO2-ja in ostalih strupenih plinov, nekaterih celo več kot pa jih potem avtomobil proizvede v celotni življenski dobi....

S tem se nebi strinjal, sicer je vse odvisno od življenjske dobe avta, ampak če je povprečen avto v Slo star skoraj 10 let, ne dvomim v to da se motiš.

Tule proizvodnjo ocenjujejo na 8%:
http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/life-cycle-analysis-of-passenger-cars

Pri EV proizvodnja zahteva nekaj več vložene energije, ampak ne tako drastično več.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.357
2.731
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ostalo se reši z dajatvami ob vsakoletni registraciji - te morajo eksponentno rast, kolikor avto odstopa od najnovejšega EURO standarda. Euro6=100%, EURO5=150%, EURO4=200%, EURO3=300% itd ...
Ne morem verjeti, da to berem, ker bi pričakoval tako zadevo od butastega birokrata/eko fašista.
Eno je reševanje občasnih visokih stopenj onesnaževanja s prepovedjo dostopa na tista mesta, s tem se deloma celo strinjam. Zakaj se deloma strinjam? Zato ker je to v bistvu prikrita prepoved dostopa revnim, le ti običajno nimajo najsodobnejših vozil, ampak ok zdravje je prioriteta.
Drugo pa je vsakoletna dodatna obremenitev starejših bolj umazanih vozil. Namreč vsi vemo, da se pri IZDELAVI avtomobila uporabi ogromno energije in sprosti veliko CO2-ja in ostalih strupenih plinov, nekaterih celo več kot pa jih potem avtomobil proizvede v celotni življenski dobi. Torej, kljub temu, da nek avto ''svinja'', je verjetno s celotnega eko vidika bolje, da svinja, kot pa da se ga zavrže in kupi novega. In ta tvoj predlog promovira le potrošništvo in pa služi le interesom države (pobrani davki) in proizvajalcem vozil.
Poleg tega, ti naknadno obremenjuješ nekoga, ki je takrat kupil avtomobil s tehnologijo, ki je bila takrat na voljo. Zakaj? Če je avto redno vzdrževan in brezhiben. Te avtomobile pač pustiš po naravni poti ''odmreti'', da naredijo svoje poslanstvo itak do 20 let nekje še gre, potem gredo pa na odpad ali pa na Vzhod. In če to recimo gledamo, je sedaj večina avtomobilov brez katalizatorjev že itak izven uporabe, ravno tako starih svinjskih dizlov.
In pa seveda še tole: če je to tako nevarno, ampar res nevarno, zakaj se potem teh avtomobilov kar ne prepove? A če plača 150% dodatka pri registraciji, potem kar ni več nevaren in svinjski?
grims-1.gif
A lepo rožice ven letijo, ko enkrat dobiš račun za 150% več? Lool.

In pa še en pomislek: sedaj smo/ste vsi pametni okoli trdih delcev. Pred nekaj leti je bil top problem CO2, trdi delci niso skoraj nikogar brigali. Čez nekaj let bo morda top problem nek viola plin (whatever) in bodo potem zaostrovali po tistem kriteriju. In se bo pač čez par let nabilo še na EURO6b avtomobile 300% dodatka pri registraciji ali kako? Lepo te prosim.

Isto sranje so ekomanijaki/birokrati naredili kakšnih deset let nazaj s promoviranjem lesa, peletov, itd. Sedaj je pa to kar naenkrat strup. A 10 let nazaj so pa ven rožice prihajale, ali kako? Pa dajmo še na to nabit vsako leto 1000 EUR davščin zaradi ''svinjanja''. 10 let nazaj so pa eko subvencije letele v te zadeve. Za bruhat.

Do neke mere imaš prav, ampak kaj bi pa ti naredil?
Preveč posplošuješ. Ve se že ogromno časa kaj je pri izpuhih škodljivo, zavedanje javnosti pa je seveda nekaj drugega. Da bi pa nekdo ločil še težave izpuhov prisilno polnjenih dislov in bencinarjev, ni šans.
Prva, nujna, takojšnja minimalna rešitev bi bila kontrola izpušnih plinov. Na tehničnem pregledu, pa tudi na cesti. Glede na standard ali homologacijo (jeba). Odločno preprečevanje goljufanja, npr. prevozniki z emulatorji elektronike, da zmanjšajo porabo adblue, posledično bolj onesnažujejo; odstranjevanje dpf filtrov.
Les, peleti? Kaj je tukaj spornega? Mislim da je tukaj prihodnost. Jaz bi že dandanes predpisal, da je potrebno v vaseh, zaselkih itd. se pričet pripravljat na nekoč skupno kurilno napravo s kogeneracijo. Domnevam, da si imel v mislih slaba, vlažna drva in neustrezne kurilne naprave?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Kaj bi jaz naredil sem že zgoraj večkrat zapisal, ampak bedaki zadeve rešujejo tako, da se gasi požar, raje kot da bi ga preprečili. Vendar je za to potrebno imeti malo pameti v glavi.
In sam se imam za nagnjenega k ekologiji in tako tudi delam v vseh okoliščinah, ne le pri avtu. Nisem pa eko fašist z zamegljenim umom.
In DODATNO obdavčevanje (kaznovanje) avtomobilov pri registraciji tega ne reši takoj oz. sploh ne, če ljudje nimajo denarja za nove avtomobile. Namreč vseeno je lažje plačati tistih 100 EUR več ob registraciji, kot napraskati 10.000 za nov avto. Bodo pač plačali tisti dodaten procent. In kaj si s tem rešil? Le napolnil državno blagajno, pa nič drugega. To je čista neumnost oz. cuzanje ljudi.
Zadevo je potrebno proaktivno in z dolgoročnim vidikom reševati in sicer s premišljenimi ukrepi korenčka/palice, ob tem, da so najbolj pomembne sprejemljive alternative. Verjamem, da se namreč ne bi skoraj nihče gužval v rush hour v Ljubljani, če bi imel sprejemljivo (npr. hitrejšo in cenejšo) alternativo z busom ali recimo varno alternativo s kolesom. Čeprav se stanje v LJ na tem področju po mojem mišljenju že nekaj let izboljšuje.

Isto mislim tudi glede ogrevanja, kjer sem absolutno pristaš ogrevanja z lesom, saj le tega imamo napretek in je neumno, da se plačuje nafto šejkom. Ampak morajo biti pravila jasno postavljena in TUDI IZVAJANA.

Se tudi povsem s tvojim delom glede nadzora: USTREZNA PRAVILA IN IZVAJANJE bi bila rešitev, ne pa da nategujejo proizvajalci (praktično neuporabni testi porabe in izpušnih emisij, ki z realnostjo nimajo povezave) in seveda tudi lastniki (DPF off), nikomur se pa nič ne zgodi.
In zaradi takega neukrepanja potem ''pametni'' birokrati pridejo na obdavčevanje na počez, ki najbolj udari (nepravično) po tistih, ki spoštujejo vse zadeve, torej npr. dobro vzdržujejo avto, imajo delujoč dpf, itd. Namesto, da bi nategune in prave onesnaževalce spravili s cest.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tudi "revež" ima na izbiro ali kupit rabljen uvožen dizel z magičnimi 150k km, ali kupiti novega Clia Grandtour bencinarja, pri trenutni situaciji se veliko ljudi odloča za prvo varianto, preprosto zato ker ponuja več. Če pa tak potencialni kupec ve da ga bo vsako leto registracija udarila po žepu, pač ne bo šel v to varianto.

Tudi če gledaš še cenejše variante rabljenih avtov prideš do iste dileme, ali močnejšega večjega starejšega dizla ali manjšega novejšega bencinarja.