sem mislil par ljudi citirat, pa ... bom raje post spisal.
na AC sem ogromno. delam po 45.000-50.000 km letno. po večini na relaciji Primorska - Ljubljana in obratno.
par ugotovitev:
- če se vozim 120, 130 ali 150, je razlika v porabi minimalna. ko je bila gužva, se pač več kot 100 ni dalo voziti, tam se opazi razlika v porabi, ampak minimalno opazi. ni drastična. povprečna je stalno nekje okoli 6l/km. jebiga, hotel sem Forda, hotel sem ta močno 2.0 tdci mašino in tako je. ko rabim, avto skoči, ko rabim je avto prava petarda. pač, ko ne rabim, še vedno rad spije kak deci preveč, to sem vzel v zakup. da bom zdaj zaradi tega vozil 100 na uro vsak dan mi niti slučajno ne pade na pamet, ker je čas, ki ga preživim izven avta, preveč dragocen.
- avtocestna kultura je postala obupna. sam stalno uporabljam smerokaze, poskusim biti potrpežljiv, razumljiv. če se nekdo odloči voziti za tovornjakom, ok, naj vozi. ima pravico. takšni me načeloma ne motijo. če se nekdo odloči voziti 100-110, tudi prav. dokler pač se sanjač ne odloči iti sanjati na prehitevalni pas. če voziš 100-110 ti očitno čas ni pomemben, zakaj moraš torej skočiti direktno pred mene, ki normalno prehitevam? lahko bi me spustil, jaz nadaljujem po svoje, ti pa pač po svoje.
- varnostna razdalja. ne obstaja. oz. je ne smeš prakticirati. stalno, ko vozim, si postavljam točke, kjer potem ocenim svojo varnostno razdaljo in jo skušam držati. ampak ga ni človeka, ki bi to upošteval. moja varnostna razdalja ni prostor, v katerega lahko ostali vozniki uletavajo. letos sem že parkrat rešil situacijo, ko se zgoraj omenjeni voznik odloči tik pred zdajci, da bo skočil pred mene. in potem sem jaz divjak, ker vozim s svojimi 140 po števcu. to, da je ogrozil sebe, mene, in verjetno še kakega voznika okoli, mu niti ne pade na pamet.
- tovornjaki. obup. prepoved prehitevanja čez dan, pa jih vseeno vidim po 10 na dan, kako prehitevajo. razumem, ko prehitevajo v določenih klancih, kjer so nekateri tovornjaki res počasnejši, razumem. tudi oni so v službi. a tista standardna prehitevanja, celo večih tovornjakov, tudi skozi tunele, tega ne razumem. in zakaj to ni sankcionirano. in po večini so to tovornjaki slovenskih prevoznikov ...
kar se tiče sekcijskega merjenja. podpiram in ne podpiram. omejitev 80 km/h na AC skozi tunele je popoln nesmisel. zakaj? ker se po faking regionalkah vozimo hitreje, pa so konkretno ožje in manj pregledne ... in še drugo, če je sekcijsko merjenje, naj bo v obe smeri - prehitro in prepočasno. simple. tako bi bilo edino fer. kot rečeno, sam sem veliko na cesti. poraba je, stane, je strošek. ampak da bom zaradi cca. pol litra cincal in šparal in zabijal čas na cesti? ne hvala!