pogostost crkovanja žarnic?

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
če govorimo o klasičnih halogenskih žarnicah nanje najbolj vplivata po mojem mnenju dve stvari:
- slab stik na konektorju: manjša kot je stična površina več toka teče čez njo in posledično se segreva, tako se segreva celotna žarnica: klasika so stopljeni konektorji oz. plastika okrog njih
-nihanje napetosti (špice): velikokrat je regulator v alternatorju v slabšem stanju, dostikrat tudi sama masa (včasih že z akuja na šasijo)kar povzroča napetostna nihanja ki niso ravno blažilna za nitko v žarnici; tudi temp. nihanja niso zanemarljiva (pozimi vklop žarnice)
 

Firing_Nukez

Pripravnik
3. mar 2010
328
0
16
V zadnjih 50kkm sem zamenjal zaradi defekta: 1x v obeh žarometih, 2x stoplampa, 1x osvetlitev tablice. Preventivno sem zamenjal kar obe zadnji poziciji, ker sta bili že čisto črni. Pa menjal sem žarnico v sprednjem smerniku, ker se je oranžna barva že čisto olušila in je svetila skoraj belo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.114
6.943
113
pri taščici
Aha, potem vidim, da nimam samo jaz te "sreče" glede žarnic....
Hondi: da štromar preveri tvoje navedbe pa je najbrž preveč dela in $, Je bolje redno menjavat žarnice?
 

pipo

Majstr
19. mar 2008
943
455
63
vsaj cenenih šparovih bi se raje izogibal. Kupil 2 ( neka xxl akcija ) , obe je pobralo v v roku meseca, dejansko se je steklo žarnice deformiralo.

Prejšnja je držala vsaj 3 leta in trenutna se drži že 2 meseca ( petrolova - evelux ).
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Preveri delovanje alternatorja - reglerja.
Če se akumulator polni z previsoko napetostjo, ti bodo žarnice še naprej crkavale.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
ksz

Men je crknla ena zarnica, 3 dni sem se vozil nato pa se druga zarnica in to pomojem ne zaradi slabe zarnice ampak ker je mela ena potem vec napetosti, ceprav tega nebi smelo biti ,a vseeno mislim da je kaj na tem in da zaradi sunkov potem crkne se druga.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
Sej pravim da nebi smelo imeti veze ker ni to stoenka in ne gre se za zaporedne vezave ampak o pravilni razporeditvi elektrike ce je le ta bolj spartanksa, ampak zgodil se je pa glih takrat, tko da...
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
ksz

nobeden pa ne upošteva, da je crkovanje žarnic čisti stohastični proces....
lahko je zlata žarnica pa ne veš kdaj bo crknila
smile-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.114
6.943
113
pri taščici
to je res, samo v preteklosti se mi ne zdi da sem tako pogosto menjaval žarnice.
Sedaj pa praktično vsake2-3 mesece menjam kakšno žarnico
Ali je kvalitera žarnic drastično padla, ali pa je s tem avtom kaj narobe. Čeprav kot berem nisem edini ki pgosto menjava žarnice.
pa ni toliko problem strošek žarnice, kot samo delo. V petih minutah brez odrgnin mi šeni uspelo menjati žarnice(sprednje zadnej) , v tablici pa je sploh ne grem menjat, ker moram tablico z okvirjem odstranit, pa potem ohišje luči ven potegnit.
Dokler druga sveti se bom pred policajem naredil "čeha"
 
Nazadnje urejeno:

pipo

Majstr
19. mar 2008
943
455
63
eni majstri zagovarjajo menjavo obeh žarnic hkrati , četudi ti crkne samo ena.

Malo čudno, samo za probat je
smile-1.gif
Pa še poizkusi s kakšno drugo firmo.
 
22. jul 2007
13.583
1.764
113
124
jaz vedno to naredim, ko ena crkne zamenjam obe, imam pa rekord na hondi prva žarnica je crknila po 89.000kmLPWWY
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
Citat:
Uporabnik WeWatchingYou pravi:
jaz vedno to naredim, ko ena crkne zamenjam obe, imam pa rekord na hondi prva žarnica je crknila po 89.000kmLPWWY

Ce bi bila VTEC bi ti crknila pri 189.000km hehe
evil.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Načeloma je tako, da so novejši vsi bolj nagnjeni k pregorevanju. no, verjetno so izjeme, a novejšim generacijam se napetost dviguje (zaradi klim, ventilatorjev itd). Tisto, ker je včasih veljalo da dobro "fila" - 14V ali malo čez, je pri marsikaterem novejšem avtu sedaj 14,5 ali celo 14,8V. Zaradi tega trpijo žarnice in akumulatorji.
Drug vzrok so avtomatske luči plus obvezna uporaba podnevi. vsak vklop je šok za žarnico in če ti dela avtomatika tako, kot npr pri mojem scenicu, da žarnice posvetijo ko daš kontakt, ko verglaš ugasnejo in potem spet sverijo, to pomeni dvojni šok za vsak vžig avta.
Tretji vzrok je porazna kvaliteta nekaterih žarnic, četrti pa prodajalci. Sem že 2x doživel, da je pred stranko vzel žarnico iz škatlice, jo seveda držal za steklo in pokazala če je prava. Stekla pa ne smeš prijemat, ker s tem zmanjšaš hlajenje same žarnice (nanos umazanije na steklo).
Četrti vzrok je pa spet samo hlajenje - povečini mora biti luč čim lepša, čimbolj zavitih oblik in čim manjša kar se notranjosti tiče. V takšni lampi se žarnica slabše hladi kot npr v "ajmarju", ki ga ima moja 19-ka za luč.

In ko vse te dejavnike sešteješ skupaj, dobiš to kar dobiš - na 19-ki mi žarnice zdržijo po 2 leti in več, zadaj nisem nobene menjal odkar imam avto. Na sceniku jih menjam vsaj 1x letno prednje, pa tudi zadaj jih je že nekaj pobralo.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.114
6.943
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik pipo pravi:
eni majstri zagovarjajo menjavo obeh žarnic hkrati , četudi ti crkne samo ena.

Malo čudno, samo za probat je
smile-1.gif
Pa še poizkusi s kakšno drugo firmo.
zagovarjajo zato ker je lahko svetloba različna, ker je samo delo dražje kot pa žarnica ( če moraš pol avta podreti da menjaš žarnico) ki ti recimo lahko crkne čez en teden na drugi strani avta.
Jaz načeloma menjam žarnico ko crkne.
mel pa sem že žarnice od osrama, philipsa, eveluxa ( ali nekaj taekga) špara, lecelrca, eurospina.... na petrolu jih pa res ne kupujem ....
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Citat:
Uporabnik Smrkc pravi:
a maš vključene dnevne luči? tud jst sm jih kr pogosto menju dokler nisem izključu dnevnih luči. Od zdej naprej mam mir...

zjebe jih štrom ko vžigaš avto...


Menjal na 3-4 mesece. Prebral to na Alterju in izklopil avtomatske luči. Sedaj je že eno leto mir (knock, knock).
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.263
339
83
Še večji žur je če daš kontakt in ti vklopi ksenonke, potem ti vzame štrom z njih ko vžigaš in jih ugasne avtomatika za 2-3s, potem jih pa spet priklopi ko je vžgan (pa ne da se drugače nastavit baje - A8). Še dobr da držijo toliko kot držijo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
KSZ.

Kot prvo, halogenska žarnica ima svojo življenjsko dobo in tudi svoj "normalni" življenjski cikel. Včasih je pisalo na žarnicah koliko časa naj bi tak normalen življenjski cikel trajal, ampak danes se tega ne vidi več, ker žarnice crkujejo zaradi 1001 stvari.

Življenjski cikel žarnice je povezan tudi z njeno svetilnostjo. Vsi tisti ki se hvalite da že 5 let niste menjali žarnice se morate tudi zavedat da sodobna žarnica z UV filtrom po cca. 1-2 letih postane slaba oz. sveti s precej manjšo močjo kot nova. Nikje to ne piše, samo priporočljivo je žarnice menjat prej kot pa same crknejo. Tudi menjava žarnic naj bi bila vedno v paru, torej če crkne leva, se menja še desno.

Za dnevne in kratke luči, sploh pri novejših vozilih vsi proizvajalci priporočajo "longlife" žarnice, take so tudi ponavadi prvovgradnja. Recimo tole je žarnica, ki bi morala zdržat vsaj toliko kot komplet gum na vozilu.

Razne špar in merkator žarnice so seveda sorazmerno kvalitetne s ceno in so najslabši možni kompromis, so slabe kvalitete, slabo svetijo in imajo kratko življenjsko dobo .. so pa poceni. Za čimmanj problemov se kupi znamko, ki dela kvalitetne produkte. Na slovenskem tržišču bi rekel da so prisotne tri firme (če kdo ve še kakšno naj me popravi): Osram, Philips in Narva. Vsaka od teh firm pa ima v ponudbi različne serije, od fancypancy cool look (modra svetloba) do longlife ter najprej do tistih z boljšo svetilnostjo.

Na sam naslov teme; če žarnice crkujejo pogosto potem najprej reskirat 20 EUR in menjat komplet z eno od prej omenjenih brandname longlife žarnic.
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Glede na to, da je crkovanje žarnic, kot že omenjeno, popolnoma stohastično, je menjava dveh žarnic hkrati (če ena crkne, druga pa ne) nič drugega kot zapravljanje.