Po Nissan Leafa v tujino, ker eko sklad sanja

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.098
4.094
113
Lahko je pustolovščina, lahko pa tudi postane nočna mora. Še Simon, ki že ima leta izkušnj planiranja voženj na daljše razdalje, je imel probleme na vožnji do Škotske.
Kaj se lahko zgodi nekomu brez izkušenj, sredi zime, v drugi državi...

Pri tem sem se spomnil alter uporabnika, ki je 2 leti nazaj kupil Leaf-a (pa je že prej imel eno električno vozilo), ko je družino peljal z Leaf-om, v Strunjan, na kopanje (tam, kamor mi hodimo z družino in ima hotel polnilno postajo).
Polnilna postaja tam ima 10A varovalko. Ker je dal polniti z 16A, mu je varovalka po parih minutah ugasnila polnilno postajo, tako da ko so prišli iz bazenov, so prišli do praznega avta.
Nekako so prišli do Kopra, kjer so Leaf-a dali polniti pri Bonifiki, ki ima le 20A type2 priklop, ni pa vedel, da je 200m stran Petrol s 32A type2 polnilno postajo, kjer bi Leaf-a napolnil v 3 urah (ima 6.6kW polnilnik v avtu), tako pa se je z družino matral po Kopru cca. 5-6 ur. In to je za samo 100km, kolikor ima do doma.
Mislim, da je to opisano v temi o Leaf-u.

Zdaj pa si predstavljaj tako vožnjo 1000km iz Prage do Slovenije. Ja, ko bo enkrat postavljena Electric Highway, kot bodo letos postavljali po srednje evropskih državah, ali pa kot je taka že v UK, ampak, tako kot je sedaj, je 1000km lahko res velika pustolovščina.

Npr., kaj če bodo polnilne postaje, kjer planira polniti, že zasedene z lokalci, ki tam redno vsak dan polnijo, kot npr. v centru Ljubljane, ki se poparkirajo za čas službe, ali pa da polnilne postaje ne bodo delale, ali pa da bi potrebovale kartico za priklop, pa je nimaš?
Ali pa da imaš kartico, polnilna postaja deluje, ne moreš pa do nje, ker je tam delo na cesti? To se mi je zgodilo lansko leto, ko sem šel na Dunaj tukaj: https://e-tankstellen-finder.c...Bad-Waltersdorf
 
Nazadnje urejeno:

edup

Pripravnik
9. avg 2013
115
0
16
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Ker sem obupal nad čakanjem na razpis eko sklada in, ker se mi je v tujini ponudila priložnost , da dobim Nissan Leafa ceneje, sem se odločil za nakup...

Imel pa bi nekaj vprašanj in prosim, če mi lahko pomagate:
- Zanima me, če je možno kupiti in kje v sloveniji J1772 to 62196-2 32A Electric Vehicle Charging Plugs / Cable, se pravi iz mennekes na Leafa ? Ima morda kdo izkušnje koliko časa traja, da pride omenjeni kabel iz "evconnectors" v slovenijo ? Če dobro razumem potrebujem 32A verzijo, ker Leaf srka elektriko le iz ene faze tudi pri onboard 6.6kW polnilcu. Morda mi priporočate kakega drugega dobavitelja v tujini ?
- Originalni EVSE je 10A. Mi lahko prosim svetujete, kje lahko poceni in dokaj hitro kupim verzijo pri kateri lahko nastavljam ampere od recimo 6A do 16A.
- Za CEE postaje na poti, verjetno potrebujem le "kemperski" podaljšek iz CEE na šuko. Imam prav ?

Čudno se mi zdi, da ima češka predvsem mennekes, avstrija pa CEE (vsaj v smeri iz češke).
sprasujem se.gif


Obstaja kak dober side z polnilnimi postajami (bo zoprno, če se pripelem, pa mi pol razložijo, da ev polnilnik že nekaj mesecev ne dela ) ? Katere spletne strani uporabljate pri planiranju v tujini ?

Že vnaprej hvala za odgovore
cool-1.gif
Če ne bi rad da se ti avto že prvi dan zameri, je edina pametna rešitev prevoz s kamionom. Če pa si se odločil za osebni prevoz, ti lahko posodim kabel. Ti pa svetujem, da preveriš tudi stanje baterije, da ne boš imel takšne zgodbe.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
- Originalni EVSE je 10A. Mi lahko prosim svetujete, kje lahko poceni in dokaj hitro kupim verzijo pri kateri lahko nastavljam ampere od recimo 6A do 16A.
- Za CEE postaje na poti, verjetno potrebujem le "kemperski" podaljšek iz CEE na šuko. Imam prav ?

Čudno se mi zdi, da ima češka predvsem mennekes, avstrija pa CEE (vsaj v smeri iz češke).
sprasujem se.gif

Polnilni kabel z vtikačem CEE 3-polni 32 A, nastavljiv 6 do 32A
http://www.e-station-store.it/allegati/manuale-EVR1-T1.pdf

Glede CEE vtičnic na polnilni postaji imaš
CEE 3-polna 16A
CEE 5-polna 16A
CEE 5-polna 32A
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Predvidevam, da vozilo ne ve, da ima 16A kabel in če je onboard charger 6.6kW bo pač pregreval 16A kabel?

Konektor ima upor, ki določa za kakšne tokove je kabel namenjen 13A, 20A ali 32A .

1.5mm2 13A 1500ohm
2.5mm2 20A 680ohm
6mm2 32A 220ohm
16mm2 63A 100ohm
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Z Leaf-om sva včeraj zvečer končno prišla domov.

Avantura na hitro
smile-1.gif
:
- vlak do Prage; moral bi biti v Pragi 12.03.2013 ob 4:10 zjutraj. Zaradi prestopanja v MB na avtobus, ker avstrici popravljajo železnico, sem imel potem toliko zamude, da mi ni ratalo na Dunaju ujeti vlak za Prago. Skratka v Pragi sem bil potem malo pred 12 uro, oziroma je skupna vožna trajala cca 20 ur. Še dobro, da je postaja na dunaju ogrevana.
- preko interneta sem naročil vožno od postaje do prodajalca. Cena bi morala biti 236CZK. Taksi sem čakal malo več kot pol ure. Šel je malo okoli z izgovorom, da se nekaj dela - kar se je kasneje izkazalo pri prodajalcu, da ni res. To sem nekako pričakoval - glede na to kaki dobri negativni renome imajo taksiji v Pragi (internet)..Končna cena je bila 402CZK.
- prodajalec prijazen, zrihtal mi je na svoje stroške export tablice in vinjeto kakor sva se domenila. Papirologija je drugače zelo huda stvar na češkem in so šli testne tablice iskati na nemško (mene so tablice seveda že čakale). Kljub planu, da gre tukaj avto na avtovleko, mi je prodajalec izrisal karte z dvema javnima in dvema privat chademo postajama (nič ni šlo po ACju). Ko sem prišel do koder se je pač dalo (okoli riti v varžet) - me je čakala avtovleka, kakor smo se domenili. Avto vleka mi je zelo pasala, da se končno malo naspim. Prijazen fant, kljub temu, da me je čakal 2 uri ni računal niti 1 CZK več, čeprav sem računal, da bo. Skratka - točno tako kakor smo se domenili. Leafa mi je razložil na zadnji bencijski črpalki pred avstrijo, kjer sem kupil avstrijsko vinjeto.Seveda sva šla še na kavico. Tringlta niti ni hotel sprejeti ampak sem mu ga vsilil:) Cena: cca 0,61EUR/km preračunano na euro.
- Čez avstrijo sem imel spremstvo, brez razmišlanja, samo chademoti in vožnja. V Grazu se ločiva, kupim letno vinjeto in v MB.
- V MB pridem 13. ponoč cca 22:30, nočna mora; 1 chadmeo ni deloval, za drugega nisem vedel, da je treba pozvoniti za tretjega nisem raskiral. Iščem ko zmešan polnilnico na železnici, noben nič ne ve. Tukaj mi je postalo pošteno žal poti, ki sem se je lotil. Nič, ponoči se ljudi ne meče iz postelje in grem ob 8 zjutraj pred europark. Ob 8:30 me spustijo notri in se priključim na šuko. Leaf pravi, da bo nafilan ob 22:00 ponoči! Stopim v kontakt z AndY1 in Simonom. Mi zrihtata polnjenje na chademotu - luksuz. Nato do Celja, kjer se srečava z Simonom, kateri mi sposodi kable, preveriva z njegovim OBD2 še akumulatorje, ter malo pokramljava. Počakam, da se Leaf napolni in nadaljujem pot do doma, kjer samo še padem v posteljo.
 
Nazadnje urejeno:

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.099
7.016
113
no lepa dogodivščina, tako dolgo pa tudi ni trajalo
wink-1.gif


kje v MB pa so chademoti?
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Na Vodovoni ulici ne dela. Na Obrežni pa dela. Potem imaš še na Fala (ta je malo bolj ven iz MB). URL: http://polni.si/
Mennekes kabla pa še nimam. No ja, od CE naprej imam na sposojo. Dobri so fantje iz DEVS-a
cool-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Z Leaf-om sva včeraj zvečer končno prišla domov.

Avantura na hitro
smile-1.gif
:
- vlak do Prage; moral bi biti v Pragi 12.03.2013 ob 4:10 zjutraj. Zaradi prestopanja v MB na avtobus, ker avstrici popravljajo železnico, sem imel potem toliko zamude, da mi ni ratalo na Dunaju ujeti vlak za Prago. Skratka v Pragi sem bil potem malo pred 12 uro, oziroma je skupna vožna trajala cca 20 ur. Še dobro, da je postaja na dunaju ogrevana.
- preko interneta sem naročil vožno od postaje do prodajalca. Cena bi morala biti 236CZK. Taksi sem čakal malo več kot pol ure. Šel je malo okoli z izgovorom, da se nekaj dela - kar se je kasneje izkazalo pri prodajalcu, da ni res. To sem nekako pričakoval - glede na to kaki dobri negativni renome imajo taksiji v Pragi (internet)..Končna cena je bila 402CZK.
- prodajalec prijazen, zrihtal mi je na svoje stroške export tablice in vinjeto kakor sva se domenila. Papirologija je drugače zelo huda stvar na češkem in so šli testne tablice iskati na nemško (mene so tablice seveda že čakale). Kljub planu, da gre tukaj avto na avtovleko, mi je prodajalec izrisal karte z dvema javnima in dvema privat chademo postajama (nič ni šlo po ACju). Ko sem prišel do koder se je pač dalo (okoli riti v varžet) - me je čakala avtovleka, kakor smo se domenili. Avto vleka mi je zelo pasala, da se končno malo naspim. Prijazen fant, kljub temu, da me je čakal 2 uri ni računal niti 1 CZK več, čeprav sem računal, da bo. Skratka - točno tako kakor smo se domenili. Leafa mi je razložil na zadnji bencijski črpalki pred avstrijo, kjer sem kupil avstrijsko vinjeto.Seveda sva šla še na kavico. Tringlta niti ni hotel sprejeti ampak sem mu ga vsilil:) Cena: cca 0,61EUR/km preračunano na euro.
- Čez avstrijo sem imel spremstvo, brez razmišlanja, samo chademoti in vožnja. V Grazu se ločiva, kupim letno vinjeto in v MB.
- V MB pridem 13. ponoč cca 22:30, nočna mora; 1 chadmeo ni deloval, za drugega nisem vedel, da je treba pozvoniti za tretjega nisem raskiral. Iščem ko zmešan polnilnico na železnici, noben nič ne ve. Tukaj mi je postalo pošteno žal poti, ki sem se je lotil. Nič, ponoči se ljudi ne meče iz postelje in grem ob 8 zjutraj pred europark. Ob 8:30 me spustijo notri in se priključim na šuko. Leaf pravi, da bo nafilan ob 22:00 ponoči! Stopim v kontakt z AndY1 in Simonom. Mi zrihtata polnjenje na chademotu - luksuz. Nato do Celja, kjer se srečava z Simonom, kateri mi sposodi kable, preveriva z njegovim OBD2 še akumulatorje, ter malo pokramljava. Počakam, da se Leaf napolni in nadaljujem pot do doma, kjer samo še padem v posteljo.

zmaga.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.099
7.016
113
To piše:

SI08015 - Smetanova ulica 17 (FERI) (2) (Maribor)

Tip: Tip 2 vtičnica (AC)
Nazivna moč: 13.8 kW (20 A)
Nazivna napetost: 400 V
Vtičnica omogoča hitro polnjenje

Bi bilo dovolj? Je pa potrebna identifikacija preko RFID, kar pa ne vem kje se uredi...
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Nebi ker v MB nisem imel še mennekes. Bi bil pa šuko ok. Da pogledam v GPS, če sem bil tam:p Nisem bil, se pravi moja napaka. Piše pa RF ID in SMS. Očitno se bi dalo preko SMS. Bom preveril naslednjič, ko bom v MB. SIcer bom pa takrat že imel RF ID
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
nisi sam kriv, andy bi te moral tja usmeriti, če sta bila na liniji
smile-1.gif

AndY1 ni kriv, on je takrat spal oz. še vedel ni kaj se grem
smile-1.gif
Je pa izvedel zjutraj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.098
4.094
113
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
nisi sam kriv, andy bi te moral tja usmeriti, če sta bila na liniji
smile-1.gif

Poleg tega, da nimam ID kartice Dravskih elektrarn, niti ne vem, s kakšnim SMS-om se aktivira njihove polnilne postaje, mu to itak ne bi dosti pomagalo, ker bi se itak lahko priklopil le na Schuko vtičnico, tako da bi bil rezultat enak, kot ko je polnil v CityParku (je Citypark?).

Ekspert za Štajersko je Simon in on mu je lahko pravilno svetoval - tudi za CHADEMO postaje. Nisem vedel, da tista na Vodovodni že par mesecev ne dela. Ah ta naša javna podjetja
frown-1.gif


Poleg tega smo z družino v petek po kosilu leteli v Strunjan do danes, tako da kaj dosti nisem mogel pomagati, poleg dejstva, da nisem vedel, da je že na poti.
Vrnili smo se danes, tako da sem se z ByeBenzinom dobil toliko, da sva preizkusila moj 32A Mennekes->J1772 kabel na njegovem Leafu in polnjenje je potekalo s 6.6kW.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Z Leaf-om sva včeraj zvečer končno prišla domov.

Avantura na hitro
smile-1.gif
:
- vlak do Prage; moral bi biti v Pragi 12.03.2013 ob 4:10 zjutraj. Zaradi prestopanja v MB na avtobus, ker avstrici popravljajo železnico, sem imel potem toliko zamude, da mi ni ratalo na Dunaju ujeti vlak za Prago. Skratka v Pragi sem bil potem malo pred 12 uro, oziroma je skupna vožna trajala cca 20 ur. Še dobro, da je postaja na dunaju ogrevana.
- preko interneta sem naročil vožno od postaje do prodajalca. Cena bi morala biti 236CZK. Taksi sem čakal malo več kot pol ure. Šel je malo okoli z izgovorom, da se nekaj dela - kar se je kasneje izkazalo pri prodajalcu, da ni res. To sem nekako pričakoval - glede na to kaki dobri negativni renome imajo taksiji v Pragi (internet)..Končna cena je bila 402CZK.
- prodajalec prijazen, zrihtal mi je na svoje stroške export tablice in vinjeto kakor sva se domenila. Papirologija je drugače zelo huda stvar na češkem in so šli testne tablice iskati na nemško (mene so tablice seveda že čakale). Kljub planu, da gre tukaj avto na avtovleko, mi je prodajalec izrisal karte z dvema javnima in dvema privat chademo postajama (nič ni šlo po ACju). Ko sem prišel do koder se je pač dalo (okoli riti v varžet) - me je čakala avtovleka, kakor smo se domenili. Avto vleka mi je zelo pasala, da se končno malo naspim. Prijazen fant, kljub temu, da me je čakal 2 uri ni računal niti 1 CZK več, čeprav sem računal, da bo. Skratka - točno tako kakor smo se domenili. Leafa mi je razložil na zadnji bencijski črpalki pred avstrijo, kjer sem kupil avstrijsko vinjeto.Seveda sva šla še na kavico. Tringlta niti ni hotel sprejeti ampak sem mu ga vsilil:) Cena: cca 0,61EUR/km preračunano na euro.
- Čez avstrijo sem imel spremstvo, brez razmišlanja, samo chademoti in vožnja. V Grazu se ločiva, kupim letno vinjeto in v MB.
- V MB pridem 13. ponoč cca 22:30, nočna mora; 1 chadmeo ni deloval, za drugega nisem vedel, da je treba pozvoniti za tretjega nisem raskiral. Iščem ko zmešan polnilnico na železnici, noben nič ne ve. Tukaj mi je postalo pošteno žal poti, ki sem se je lotil. Nič, ponoči se ljudi ne meče iz postelje in grem ob 8 zjutraj pred europark. Ob 8:30 me spustijo notri in se priključim na šuko. Leaf pravi, da bo nafilan ob 22:00 ponoči! Stopim v kontakt z AndY1 in Simonom. Mi zrihtata polnjenje na chademotu - luksuz. Nato do Celja, kjer se srečava z Simonom, kateri mi sposodi kable, preveriva z njegovim OBD2 še akumulatorje, ter malo pokramljava. Počakam, da se Leaf napolni in nadaljujem pot do doma, kjer samo še padem v posteljo.

Leta 1990 sem z R4, 850 TL letnik 1977, odšel iz Lj v Frankfurt za kar sem porabil 11 ur s postanki brez spremstva in porabo cca 7 l/100 km. Leta 2015 pa naj bi se vozil iz Prage do MB dva dni, pa še to del poti s avto vleko.
cry12bpy.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.098
4.094
113
Zdaj se še orje ledina, takrat pa si že imel polnilno infrastrukturo (črpalke) že povsod.
 

wxy

Pripravnik
18. jul 2014
202
0
16
Ne vem no, oranje ledine naj bi delale multinacionalke ne uporabniki. Tudi Nissan z nategom oglašuje 199 km dometa, kar lahko v realnosti samo sanjaš. Te avtomobili bi morali biti cenejši kot bencinski in dizelski, da bi jih ljudje testirali in pošiljali podatke njihovim inž., da bi širili razvoj EV.