I
Citat:
Mogoče še mojih 2c...
V preteklosti sem imel možnost sodelovat z ljudmi, ki so bodisi učili na waldorfski šoli, bodisi bili del nje (učenci, ostali zaposleni). Ter hkrati z psihologi in psihiatri... V grobem se je šlo za to, kako šolska vzgoja vpliva na socialno življenje otroka (to je res na grobo)...
V glavnem - otroci iz waldorfskih šol so imeli občutek večvrednosti, imeli so širše splošno znanje, bili so po večini neiznajdljivi, manjkala jim je logika. kasneje so se težje spopadali z neuspehi (saj jih v OŠ praktično niso imeli), depresija. So v enem svojem balončku, kar sta rekla mama in ata ter učitelj, to drži kot pribito. Razmišljanje "out of the box" je pri njih ZF.
Enak "fenomen" se je pokazal tudi pri zlatih maturantih in uber pametnjakovičih - pamet ostra kot britev, efekta pa skoraj nobenega, ob neuspehih pa depresija. Zanašajo se povečini na to, kar so se naučili.
Kot je nekdo rekel - če imaš normalnega otroka, četudi problematičnega, a zdravega in dojemljivega, potem je "klasična" OŠ prava izbira. Se bo stepel, bo naredil pizdarjo ali dve, prinesel cvek ali ukor. Nabijal bo žogo, razbil šipo, kradel češnje.
Če pa želiš otroka zavitega v vato, ki ne bo vedel kaj je življenje, vso njegovo otroštvo bo v neki "kvalitetni glasbi", akademskih krožkih, da bo v 4. razredu vedel naštet vsa Rembrandtova dela... Potem pa je Waldorfsko sranje prava izbira.
Koliko bo pa otrok znal in kaj bo dosegel, pa je še vedno odvisno od tega, koliko mu prisluhnejo starši. Če mu ne gre, mu je treba pomagat, če prinese domov trojko, ga pohvalit in rečt da bo naslednjič boljše, nikakor pa ne nad njim zlivat svoje frustracije - ga silit v same petice, da je vedno in povsod prvi, ga kregat za neuspehe...
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Imamo v Sloveniji osnovno šolo, ki bi imela full time oddelek za napredne šolarje? Če kdo pozna kaj takega, bi me zanimale tudi podrobnosti.
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...
Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...
Sosolcem se j.ebe za tvoje lovorike in lovorjeve vence. Ce pa si ze prvi dan celo solo zbuzeriral s svojimi dosezki in nadpovprecnostjo potem pa zna bit problem ja. A ves "napredni" otroci rabijo tudi socialno inteligenco ne le raw iq...Citat:
Uporabnik Lucijan pravi:
Pol pa prideš kot talentiran in okiten z vsemi lovorikami in štipendijami na eminentno ljubljansko gimnazijo, pa ti ravnateljica reče, da bo dokazala, da tvoj otrok ne bo zmogel furat šole in športne dejavnosti. Pa faušni sošolci se obrnejo proti tebi in niso pripravljeni niti zvezka posoditi. Aja, pa učiteljica francoščine ti na začetku prvega razreda reče, da kot športnik ne boš nikoli imel višje ocene kot 3. Čisto zares. Dobrodošli v slovensko šolstvo.
V tem casu se bo naucil zaposlit samega sebe. Kar je precej pomembno. Ker tudi ce je dejansko precej inteligenten ima otrok dolocen limit koliko in kaj ga bos naucil ne da bi preforsiral. Ker kaj pa bos dosegel? Da bo v devetem razredu odvode in integrale obvladal? Kaj je cilj tega? Diploma pri 18ih?Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...
Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.
Sploh ni nujno, lahko mu je dolgčas enostavno zato, ker dojame prej, kot ostali. In medtem ko ostali rabijo še par dodatnih pojasnil, vaj, skratka, več časa, je takemu mulcu pač dolgčas. In je škoda, da mu je, če bi se lahko v tem času kaj več naučil. Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...
Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.
Sploh ni nujno, lahko mu je dolgčas enostavno zato, ker dojame prej, kot ostali. In medtem ko ostali rabijo še par dodatnih pojasnil, vaj, skratka, več časa, je takemu mulcu pač dolgčas. In je škoda, da mu je, če bi se lahko v tem času kaj več naučil. Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...