OŠ / razred za napredne

I

Izbrisan uporabnik 474

Iz Waldorfske šole/vrtca še ni prišlo nič pametnega ven... Samo vstran od tega
 

Mamca

Carica
12. avg 2009
2.404
116
63
Kako to misliš? Če ni prišlo nič pametnega ven, pomeni, da tudi nič pamentega ni šlo noter.....
shocked-1.gif


Pa še malo informacij: http://www.waldorf.si/o-zavodu/
http://lj.waldorf.si/?w=53
Pa ne delam nobene reklame, ker nimam nič s tem, ampak če bi imela male otroke, bi pomislila, da jih raje vpišem sem kot pa v obstoječi šolski zverinjak.
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Šolarji iz Waldorfskih šol se zelo pogosto ne znajdejo v življenju in se ne znajo spoprijemati z življenjskimi težavami. Ne prenesejo poraza in neuspeha, ne znajo se nanj odzvati, saj v Waldorfskih šolah neuspeha ne poznajo.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.884
113
Napisal sem skrajen primer kot odgovor na to, kako otroka zdresirat, da se nauči funkcionirat v neoptimalnem okolju, v nasprotju s tole temo, kjer je glavno vprašanje kako okolje prilagodit otroku. Oziroma, najt primerno okolje, da bo lahko optimalno funkcioniral. Oziroma bodo lahko stari, glede na vložek v otroka, iz njega dobili maximum.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Mogoče še mojih 2c...

V preteklosti sem imel možnost sodelovat z ljudmi, ki so bodisi učili na waldorfski šoli, bodisi bili del nje (učenci, ostali zaposleni). Ter hkrati z psihologi in psihiatri... V grobem se je šlo za to, kako šolska vzgoja vpliva na socialno življenje otroka (to je res na grobo)...

V glavnem - otroci iz waldorfskih šol so imeli občutek večvrednosti, imeli so širše splošno znanje, bili so po večini neiznajdljivi, manjkala jim je logika. kasneje so se težje spopadali z neuspehi (saj jih v OŠ praktično niso imeli), depresija. So v enem svojem balončku, kar sta rekla mama in ata ter učitelj, to drži kot pribito. Razmišljanje "out of the box" je pri njih ZF.
Enak "fenomen" se je pokazal tudi pri zlatih maturantih in uber pametnjakovičih - pamet ostra kot britev, efekta pa skoraj nobenega, ob neuspehih pa depresija. Zanašajo se povečini na to, kar so se naučili.

Kot je nekdo rekel - če imaš normalnega otroka, četudi problematičnega, a zdravega in dojemljivega, potem je "klasična" OŠ prava izbira. Se bo stepel, bo naredil pizdarjo ali dve, prinesel cvek ali ukor. Nabijal bo žogo, razbil šipo, kradel češnje.
Če pa želiš otroka zavitega v vato, ki ne bo vedel kaj je življenje, vso njegovo otroštvo bo v neki "kvalitetni glasbi", akademskih krožkih, da bo v 4. razredu vedel naštet vsa Rembrandtova dela... Potem pa je Waldorfsko sranje prava izbira.

Koliko bo pa otrok znal in kaj bo dosegel, pa je še vedno odvisno od tega, koliko mu prisluhnejo starši. Če mu ne gre, mu je treba pomagat, če prinese domov trojko, ga pohvalit in rečt da bo naslednjič boljše, nikakor pa ne nad njim zlivat svoje frustracije - ga silit v same petice, da je vedno in povsod prvi, ga kregat za neuspehe...
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.884
113
Preveč potenciraš vpliv šolskega okolja (sindrom vedno je kriv nekdo drug). Če bo imel doma pravo (in zdravo) okolje se bo znašel v življenju kljub temu da je hodil na waldorfsko/navadno šolo. In ne zaradi tega.
 

Mamca

Carica
12. avg 2009
2.404
116
63
Mislim, da na tole, kar je opisano oz. na to, kako kdo reagira v posameznih okoliščinah, najbolj vpliva podedovan karakter oz.osebnostne lastnosi in ne toliko vzgoja in izobraževanje.
Pa ravno na tem je poudarek, da tam otroke naučijo misliti z lastno glavo, povezati stvari z več področji, gledati na zadevo z več vidikov itd....
 

PIC

Fizikalc
17. avg 2007
2.466
2
38
ksz .. pa ne pozabite na gaussa. V razredu so 3 nadpovprecno brihtni, 3 orenk zabiti in ostali sivo povprecje.

smile-1.gif


LP,
PIC
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Definitivno ima večji vpliv domače okolje kot šola. Ampak pri Waldorcih gre to z roko v roki... Žal
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Eno je, kak bi naj bilo in kako lepo zgleda na papirju in v teoriji. Realnost si preberi v zgornjem citatu...
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.968
6.585
113
meni izgleda na papirju točno to, kar si prilepil zgoraj v citatu. ko sem jaz tisto brala (po priporočilu kolegice ki je delala se mi zdi v njihovem vrtcu, ne šoli) sem si ves cajt mislila, da se drugače kot je zgoraj citirano ne more končati...

Za OPja pa vprašanje. V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol... še dosti bo stvari in jih najbrž tudi že ima, ker se mora bolj potruditi za uspeh - absolutni in relativni.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.884
113
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...

Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Imamo v Sloveniji osnovno šolo, ki bi imela full time oddelek za napredne šolarje? Če kdo pozna kaj takega, bi me zanimale tudi podrobnosti.

katoliška

tam so nadnaravni programi
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
V ameriki so ravno začeli pogruntat, da ločevanje otrok po "nadarjenosti" zajebe celoten šolski sistem (pa so oni ZELO daleč od idealnega izobraževanja).

Pri nas ti da šolski sistem ravno dovolj znanja, da si dejansko lahko karkoli si zaželiš. Izobrazba te pri tem sigurno ne bo ovirala. Meni je bilo tud celo osnovno šolo pa gimnazijo pa tričetrt faksa dolgcajt. Pa kaj? Itak sem cel dopoldne v šoli razmišljal o tem, kako bom lahko popoldne žogo v telovadnici nabijal.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.192
1.199
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...

Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.

Sploh ni nujno, lahko mu je dolgčas enostavno zato, ker dojame prej, kot ostali. In medtem ko ostali rabijo še par dodatnih pojasnil, vaj, skratka, več časa, je takemu mulcu pač dolgčas. In je škoda, da mu je, če bi se lahko v tem času kaj več naučil. Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.172
3.884
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...

In? Kaj potem? Saj ni stroj ki mora laufat na 75%, sicer ni rentabilen. Si bo pač našel nekaj kar ga zanima in fural to. Ali cohal jajca in iz dolgcasa brcal piflarja pred sabo. Dajte mal sami sebe pogledat. Na koncu si uspesen v tistem kar te zanima in ne v tistem kar ti je servirano na pladnju. Ali v tistem kar ti je bilo na voljo v OŠ. Lahko mu nudis celo osnovno solo 100ur arhitekture in medicine na leto. Na koncu bo pa mogoce zelo uspesen frizer. Ce se mu bo qrac tako dvignil. Aja ne, imel bo slabo vest ker ne bo hotel zafurat projekta in bo raje zafrustriran dohtar.

Itak je pa ze logika v osnovi bolna do kraja. Nekoga imas recimo za naprednega in od njega pricakujes da bo uspesen, podiral meje in spreminjal sistem. Hm, jaz bi rekel da ga moras najprej naucit funkcionirat v slabem sistemu, ne pa glede na njegove potrebe sproti prilagajati obstojeci sistem. Ker zgodba nima konca. Nikoli se mu sistem ne bo dovolj prilagodil da bi lahko koncno funkciniral kot se od njega pricakuje.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.178
7.024
113
Citat:
Uporabnik Lucijan pravi:
Pol pa prideš kot talentiran in okiten z vsemi lovorikami in štipendijami na eminentno ljubljansko gimnazijo, pa ti ravnateljica reče, da bo dokazala, da tvoj otrok ne bo zmogel furat šole in športne dejavnosti. Pa faušni sošolci se obrnejo proti tebi in niso pripravljeni niti zvezka posoditi. Aja, pa učiteljica francoščine ti na začetku prvega razreda reče, da kot športnik ne boš nikoli imel višje ocene kot 3. Čisto zares. Dobrodošli v slovensko šolstvo.
Sosolcem se j.ebe za tvoje lovorike in lovorjeve vence. Ce pa si ze prvi dan celo solo zbuzeriral s svojimi dosezki in nadpovprecnostjo potem pa zna bit problem ja. A ves "napredni" otroci rabijo tudi socialno inteligenco ne le raw iq...
 

matofill

Guru
18. sep 2008
3.695
761
113
Jaz se pa strinjam v osnovi z Mistiquom, ker konec koncev nismo vsi enaki, eni delajo z otroci in tem ni težava marsikaj, če so še talenti je lahko noro, in ja, da se dolgočasijo z onimi , ki so zadaj je hudo, samo, konec koncev naj se uči dodatno jezike in kaj zraven, ostalo pa naj bo šola socializacije ....... res, pa, kot svetujejo denar odpira vrata in Walfdorska šola z svojimi načeli je morda prava stvar .....

Ker konec koncev učijo bolj za življenje in jezike .............
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.178
7.024
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...

Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.

Sploh ni nujno, lahko mu je dolgčas enostavno zato, ker dojame prej, kot ostali. In medtem ko ostali rabijo še par dodatnih pojasnil, vaj, skratka, več časa, je takemu mulcu pač dolgčas. In je škoda, da mu je, če bi se lahko v tem času kaj več naučil. Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...
V tem casu se bo naucil zaposlit samega sebe. Kar je precej pomembno. Ker tudi ce je dejansko precej inteligenten ima otrok dolocen limit koliko in kaj ga bos naucil ne da bi preforsiral. Ker kaj pa bos dosegel? Da bo v devetem razredu odvode in integrale obvladal? Kaj je cilj tega? Diploma pri 18ih?

Ne pretiravat no. Ker se ti lahko zgodi hudo razocaranje. Mas otroka ki pri stirih letih zacne brati, precej hitro bere in pomni, na matematicnih tekmovanjih v soli dosega 100% tock .... In se na koncu odloci da bo policaj. Ti si mu pa se posebaj napredno solo iskal in ga zaposloval... Pusti otroku naj bo otrok, to da je malce bolj bister se ne pomeni da si zeli neke posebne bolj zahtevne sole.

Ja iz prve roke. Pa kaj naj? Se opravicim starsem? No ne ga srat s takimi idejami, ker bo na koncu se otrok verjel da je nekaj posebnega in mu noben ne bo hotel zvezkov posojat.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.968
6.585
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Citat:
Uporabnik Jabe pravi:
V čem tiči nevarnost, da se v šoli dolgočasi? Pa kaj pol...

Preostali čas ima 99% organiziran ali animiran. 6x na teden celo popoldne dejavnosti, v vmesnih luknjah pa drka telefon tablco igrco tv racunalnik ali kaj tretjega. Med poukom ko je treba par uric koncentracije pa seveda nastane tezava. In je po petih minutah dolgcas ker nic ne zmiga pred ocmi stara pa zahteva da na roke delajo nekaj kar lahko 10x hitreje nadrkas na tablici, recimo racunanje. Temu se potem rece napreden otrok in zanj se zahteva posebno obravnavo.

Sploh ni nujno, lahko mu je dolgčas enostavno zato, ker dojame prej, kot ostali. In medtem ko ostali rabijo še par dodatnih pojasnil, vaj, skratka, več časa, je takemu mulcu pač dolgčas. In je škoda, da mu je, če bi se lahko v tem času kaj več naučil. Vrže stran kar pecej šolskih ur na leto ...

saj jaz sem imela to v mislih in še vedno ne vem v čem je problem. saj lahko porabi preostalih 40 minut za kaj drugega ali rabi konstantno animacijo? Edini pogoj je, da ne moti drugih. zna biti veliko bolj zajebano kot memoriziranje biotopa glavonožcev, da ne rečem v življenju veliko bolj uporabno. tega naj se nauči, pa jo bo odnesel z lekcijo ki je vredna več, kot cel šolski dan skupaj. Ko bo enkrat službo iskal čez 15-20 let se bo to že v CV dajalo.