Opel Ampera/Chevrolet Volt

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
@Andy ... danes sem prvič peljal Ampero ..zmenjen ob dogovorjenu uri, prižgem avto, baterija prazna ... je niso napolnili.

Prvih 10m je sicer šlo na baterijo, potem pa je vklopilo motor ... potem pa mislim da je neprestano preklapljala ... A je normalno ko voziš "na bencinski motor" ima kar precej zamika pri pospeševanju?

Recimo pelješ 50km/h ... pohodiš gas do konca, 2-3 sekunde se ne zgodi nič, potem pa kar potegne .... vmes vklopi motor, na kar visoke obrate da se ga sliši dobro v kabino ...

Ta način vožnje "s pomočjo bencina" me ni preveč navdušil ... danes so avto dali filat, jutri se spet oglasim, da se lahko malo peljem na elektriko
smile-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Zanimivo, ker jaz nimam zamika. Mislim pa, da vem zakaj je v tvojem primeru prišlo do zanika. Rekel si, da si čas pritisnil do konca. V primeru, ko pritisne s čas do konca avto lahko ugotovi, da je boljši izkoristek gnati iz dveh različnih pogonov hkrati, ker je potreba po moči tako velika. V primeru popolnoma električne vožnje to vlogo prevzame generator in hkrati z glavnim električnim pogonom oba začneta gnati kolesa, ampak tam tega zamika ni, ker sta oba že priklopljena na kolesa.
V primeru bencinske vožnje do določene zahtevane moči deluje bencinski motor, ki žene generator, le-ta pa glavni elektro motor. Če pa fejst pritisnes na čas, pa priklopi bencinski motor direktno na kolesa, asisitra pa mu glavni elektro motor. Zakasnitev nastane zaradi tega, ker v tem primeru premakne sklopke v svoje položaje, generator pa zaklene, da se ne vrti.
Jaz tega zamika ne cutim, ker ne pritiskam časa do konca (pritisnem včasih, ampak le, ko sem le na elektriki), sem pa ga začutil, ko sem se vozil nemško testno Ampero, ko sem testiral pritiskanje gasa do konca, ko sem vozil na bencin.

P.S.: Ta zamik je cca. 1 sekundo, ne 2-3
wink-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gox pravi:
Ta način vožnje "s pomočjo bencina" me ni preveč navdušil ... danes so avto dali filat, jutri se spet oglasim, da se lahko malo peljem na elektriko
smile-1.gif

Ko ga boš vozil na elektriko poizkusi sledeče. Prestavi ročico za 'prestave' v L (low gear), ki da močnejšo regeneracijo pri zaviranju, in avto prestavi s Sport mode. To narediš tako, da 2x pritisneš na tisti gumb pod gumbom z narisanim listom.
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:


P.S.: Ta zamik je cca. 1 sekundo, ne 2-3
wink-1.gif

He he, včasih sekunda traja dolgo
smile-1.gif
) ... zato grem jutri še enkrat probat, da probam izključno elektro vožnjo.

Drugače pa prvi vtis o avtu je pozitiven
zmaga.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Jp, človek nekaj časa potrebuje, da se navadi, da vrtljaji bencinskega motorja ne delujejo nujno sorazmerno s hitrostjo, ampak dela s power demandom.
Jaz princip delovanja na bencinski motor drugim, ki si ne predstavljajo, na kakšen način to deluje, predstaviti tako, da naj si predstavljajo 'žirafo za pir'. Pipca spodaj je stopalka za gas. Bolj ko ga pritisneš, bolj odpreš pipco, hitreje teče pir iz žirafe. Na vrhu žirafe pa je bencinski motor, ki doliva pir v žirafo, da pira ne zmanjka. Bolj, ko je pipca odprta, bolj mora bencinski motor dotakati pir. Če je praba pira večja, kot ga lahko bencinski motor dotaka, se nivo pira v žirafi niža. V trenutku, ko je poraba pira manjša, bencinski motor še nekaj časa deluje močneje kot je trenutna poraba, ker mora nivo pira v žirafi nazaj spraviti na pravi nivo.

P.S.: Ne pozabi dati prestavne ročice v L in način vožnje v Sport mode, da boš doživel električni pogon v vsem svojem sijaju
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:


P.S.: Ne pozabi dati prestavne ročice v L in način vožnje v Sport mode, da boš doživel električni pogon v vsem svojem sijaju
smile-1.gif

Hvala za nasvet ... pa dobra primerjava z žirafo
smile-1.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Danes sem prevozil kakih 20km izključno na elektriko
smile-1.gif


To je pa čisto druga pesem ... avto lepo vleče, enakomerno ... prav lepo se vozi. Probal tudi kombinacijo L na menjalniku in Sport mode, tu pa je zelo občutno zaviranje motorja, takoj ko spustiš gas, čutiš zaviranje ...

Kar slišiš so gume, oz. njihov šum ... presenetilo me je tudi udobje avta, sem pričakoval da bo trši ...

Skratka, vožnja je fenomenalna, cena malo manj
smile-1.gif
Testna s 4500km bo šla v prodajo, čakam poročilo o ceni ...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Cool
smile-1.gif


Škoda, da si naredil samo 20km, ampak važno, da si dobil občutek. Sem rekel, da je vožnja čisto nekaj drugega - boljšega
smile-1.gif


Jaz stalno vozim v L na menjalniku zato, da mi ni potrebno tolikokrat prestavljati nogo na bremzo in lahko veliko večino vožnje vozim le na pedalko za gas. Na bremzo res potem stopiš le tik pred ustavitvijo in v primeru močnejšega zaviranja.

Če jo boš kupil, poizkusi voziti v L. Boš videl, da ko se navadiš, nočeš več nazaj na D, mogoče le na avtocesti. Zdaj vem, da se počutiš čudno voziti v L, ker si še navajen na konvencionalen avto, ampak ko se navadiš na L, greš težko nazaj.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Prav tako vozim jaz.

Prius sicer nima L na menjalniku, ampak to reguliram s tempomatom. Nastavim na 55km/h in ko npr. med dvema naseljema pospešim na 90, pred naseljem spustim gas, motor se ugasne in začne močno zavirat s pomočjo ??? in je regeneracija precej večja (ne vem pravih izrazov). Baterijo precej bolj napolni, tako da naselje odpelješ na štrom.

B Brake na menjalniku pa ima, da še bremza z motorjem, npr. na dolgih spustih.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Pri Amperi je B = L, ampak tam ne zavira z motorjem, le regenerira močneje, kot v D.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Kako pa bremza npr. z Vršiča? Priusu se baterija hitro napolni, ker je male kapacitete, potem pa takoj začne zavirat z motorjem. Naslednji korak je, da zniža temperaturu v avtu, da ni bateriji "prevroče". Je samo zračno hlajena. Ampak to vse naredi že na pol poti z Areha. Kam potem fila energijo od bremzanja?

Da Ampero napolniš, rabiš precej dolg klanec, amapak vseeno je enkrat batarija polna. Kam potem spravlja to "odvečno" energijo od bremzanja?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.084
4.080
113
Vožnja na Vršič iz Kr. gore:



Vožnja z Vršiča proti Trenti:



Vožnja iz Trente nazaj na Vršič:



Vožnja z Vršiča naraj v Kr. goro:



V nobenem trenutku se ni zgodilo, da bi imela baterija premajhno kapaciteto, da ne bi mogla več shranjevati. Tudi pri vožnji z Ljubelja, v obe smeri, se mi ni zgodilo, da bi bila kapaciteta pramajhna.

Če pa se že to zgodi, da bi recimo na vrhu Ljubelja napolnil baterijo in potem peljal dol, ima pa Ampera zaviranje narejeno tako, da si glavni električni motor in električni generator začneta nasprotovati in s tem zavira. Odvečno toploto, ki je pri tem ustvarjena, odvaja skozi hladilni sistem.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Saj teoretično bi Ampera lahko tudi zavirala z bencinskim motorjem, večji elektromotor z regeneracijo ustvarja elektriko to posreduje manjšemu generatorju (dejansko v tej vlogi deluje kot motor), ta generator/motor pa potem vrti bencinski motor, hitreje kot ga vrti več trenja in več prečrpavanja zraka je (brez bencina), seveda se nekaj (ca 20%) energije zgubi že na poti (elektromotor - inverter - elektromotor).

To se da enostavno stestirati tako da avto napolneš preko vtičnice na vrhu hriba.

Za Priusa zadostuje za popolno napolnitev baterije že ca. 150 višinskim metrov razlike.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ujel sem še en zanimiv članek kako se pride do številke o porabi (ECE) plug-in hibridov:

http://www.opel-ampera.com/wp_en/2011/10/28/combined-and-weighted/

Torej če za Ampero damo v formulo 83 km zgolj na elektriko in je deklarirana poraba 1,2 l/100 km, potem po formuli lahko izračunamo, da bi na testnem ciklu zgolj na bencin Ampera pokurila 5,2 l/100 km, kar sploh ni slabo, je pa daleč od Priusa. Za Ampero to lahko zračunamo ker v električnem načinu ne porabi nič bencina, za ostala plug-in vozila bi potrebovali še ta podatek o porabi bencina v EV načinu.

Po tej formuli ima konceptni VW XL1 z dosegom 50 km in kombinirano porabo 0,9 l/100 km, dejansko porabo ko je baterija prazna 2,7 l/100 km:
http://www.siol.net/avtomoto/novice/2013/02/volkswagen_xl1_napoved.aspx
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Priusu se baterija hitro napolni, ker je male kapacitete, potem pa takoj začne zavirat z motorjem. Naslednji korak je, da zniža temperaturu v avtu, da ni bateriji "prevroče". Je samo zračno hlajena. Ampak to vse naredi že na pol poti z Areha. Kam potem fila energijo od bremzanja?

V toploto žlajfov in motorja z notranjim izgorevanjem. Skratka, kot pri navadnih avtomobilih.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.365
2.739
113
Nisem nasel teme, kjer Keber malo heca o Amperi in stroskih itd.... pa z voznjo na Vrsic iz LJ. Pa ste mu pozabili omenit, da se z Ampero se dol spustis, tako da njegova logika, da je dizel tam-tam, kar se tice porabe na LJ-Vrsic ni pravilna oz. zavajajoca.