Opel Ampera/Chevrolet Volt

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik alfist555 pravi:
Ali manjka kaka pika pri zadnji fotki? Ker 11637kWh jaz ne porabim v celem letu
smile-1.gif


LP

Seveda. Zaradi kot fotke se ne vidi decimalne pike. Fotki sem naredil ob 1h ponoči in mi je svetloba od luči padala pd takim kotom, da drugače ni šlo.
 
Nazadnje urejeno:

krentip

Pripravnik
26. dec 2010
440
0
16
Dve vprašanji za vas, ki se na te stvari spoznate:

- za koliko se poleti zmanjša doseg ampere če je klima vključena nonstop in je zunaj 30+ °C
- Kako deluje gretje v avtomobilih pozimi pri -20 °C in kako vpliva tako nizka temperatura na baterijo?


V obeh primerih mislim na čas ko je vključen samo električni del...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik krentip pravi:
Dve vprašanji za vas, ki se na te stvari spoznate:

- za koliko se poleti zmanjša doseg ampere če je klima vključena nonstop in je zunaj 30+ °C
- Kako deluje gretje v avtomobilih pozimi pri -20 °C in kako vpliva tako nizka temperatura na baterijo?


V obeh primerih mislim na čas ko je vključen samo električni del...

Električna avtomobilska klima ponavadi kuri tam do 1kW, tako da se ti bo doseg zmanjševal glede na hitrost vožnje. Če se boš na elektriko vozil 1 uro, ti bo skurilo do 1 kWh. Imaš pa več nastavitev jakosti klime od min, eco, max.
Na uč bi rekel, da ti bo doseg zmanjšalo za cca. 5-10km.

Pri Amperi ni nobenega učinka na baterijo, ker je baterija potopljena v tekočino in avto stalno skrbi, da deluje v optimalnih razmerah, torej tudi optimalni temperaturi. Poleti jo hladi, pozimi greje.

Ti pa gretje bolj skrašja doseg kot hlajenje, ker pri hlajenju ima klima faktor izkoristka cca. 2, pri gretju pa Ampera, Leaf in iMiev grejejo z upornim grelcem, tako da za 1kWh energije dobiš 1kWh toplote.
Npr. Renault Zoe bo imela tudi gretje na toplotno črpalko, kar bo pri temperaturah nad 0°C prineslo prihranek energije, pod 0°C pa skoraj nič prihranka. Tako gretje je imela tudi moja testna predprodukcijska Toyota Prius Plug-In, produkcijska pa ima gretje na motor na notranje izgorevanje. V praksi to pomeni, da tudi če se voziš na elektriko, če zahtevaš gretje, bo prižgalo bencinski motor.
Imajo pa vsi ti, zaradi varčevanja energije, ogrevane sedeže, torej, da ne prižigaš kabinskega gretja, ampak gretje sedežev.

Moje praktične izkušnje so pa take. Priusko sem vozil v marčevskih zarmerah, ko je bilo zjutraj še kar mrzlo in je trajalo cca. 10 minut, da je toplotna črpalka začela pihati topel zrak.
Pri Amperi tega nisem mogel testirati, ker sem jo imel v temperaturno prijetnih razmerah v začetku maja.

Imata pa Ampera in Leaf možnost predčasnega vklopa gretja/hlajenja. Torej ali preko računalnika avtomobila ali pa preko dalinjca lahko vklopiš gretje oz. hlajenje še preden se vsedeš v avto. Če sta ob tem času priklopljena na omrežje, energijo jemljeta iz vtičnice, drugače pa iz baterije.
Načeloma je pri obeh avtomobilih to možno nadzorovati tudi preko mobilnega telefona, ne vem pa, kako to deluje v Sloveniji - če je ta storitev že urejena.

 
Nazadnje urejeno:

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.756
5.909
113
Meni pa je zanimiv podatek, da lahko avto naredi samo na baterijah 60km, kar mi zadostuje recimo trodnevni vožnji v službo. Potem spet polniš in tako naprej. Za mestno vožnjo recimo ne potrebuješ bencina.
Preračunano za polnenje baterij porabiš 70 centov (pa še to če polniš v višji tarifi). Ampak po drugi strani pa moj 1,6 bencinar v 60 kilometrih porabi za 6,3 eura bencina. Razlika v ceni je fascinantna. Ajde ko greš na morje je zgodba valda da drugačna, ampak večina nas porabi največ benza za fijakanje v službo.

Kaj pa cena baterij je znana? Kako dolgo držijo?

Še karavansko različico si naj omislijo, pa je kandidat za enega od naslenjih avtov.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Garancija na baterijo je 8 let oz. 160000km.
Drugace pa sem ravno zadnjic, ko smo tamalo odlozili v varstvo in punco v sluzbo in jaz v sluzbo in popoldne domov, meril s Torque, koliko goriva se za to voznjo porabi, ki je skupaj nanesla 25km s Xsaro Picasso 1.6, zmeril, da je z dvema hladnima startoma pokurila 2.8 litra bencina. To je cca 4 Eur. Kratke voznje zelo povecajo porabo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Še zadnji video, na katerem je prikazan State Of Charge Amperine baterije:

 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Poraba od Domžal do Štajerske in nazaj:


Malo sem delal računice. Ampera je za 176km porabila 2.9 litra bencina. Ker smo v obeh smereh avto napolnili do konca, smo imeli v obe smeri 60+ km vožnje na elektriko, to je 120km skupno za celotno vožnjo. To pomeni, da je bilo na bencin prevoženih 56km.

Preračunal sem, da pri prevoženih 56km na bencin in porabljenih 2.9 litra bencina za teh 56km, da je to povprečna poraba 5.2 litra / 100km. Res je, da smo vozili po tempomatu, nastavljenem na 100kmh po GPS-u (približno 105km/h na armaturki), ampak vseeno se mi zdi to, za 4 osebe + prtljaga, za 1600kg težek avto, impresivna številka.
 

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Ma ravno impresivna ni, ker ste vozil le 100kmh, kar je za AC malo. Take porabe dosega vsak dizel s tem, da vozis 130kmh. Morem pa priznat da ni slabo. Edino range 60km z enim polnjenem se mi zdi bolj švoh. Res da ste bili polno nalozeni, sam nekako 100km dosega pri hitrosti vsaj 120kmh bi bilo kul
wink-1.gif
No za zacetek raznoja je kul. V parih letih se bodo zadeve popravle.

LP
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Hja, ne moreš ravno primerjati bencinca in dizla. Če že primerjaš, primerjaj z bencincem, ki tehta 1600kg.

Ne moreš pa delati direktne primerjave z dizlom, ker konec koncev, tukaj vseeno narediš prvih 60km na elektriko, kar nanese na direkten prihranek vsak dan + nižji stroški vzdrževanja v primerjavi z dizlom.

Sta pa Volt/Ampera trenutno edina range extended, ki imata tak doseg. Npr. Prius ga ima le 20km, preden preklopi na bencin, pa še to pod pogojem, da pretirano ne pospešuješ, da ne prižgeš gretje in da ne greš čez 100km/h. Kakor berem, se bo bencinski motor, v EU verzije, vklopil že pri hitrosti nad 80km/h. Če se bo izkazalo za res, bo to, vsaj zame, razočaranje.

Če pa potrebuješ večji električni doseg, ne pa več kot 150km, pa poglej v smeti Nissan Leaf-a ali Renault Zoe-a.
 

alfist555

Fizikalc
4. okt 2007
1.823
1
38
Ja ja, vem da ne mores direktno primerjat. Ma zaenkrat se bomo kar na nafto se prevazal okol. Zoe je majhen, Leaf je pa grdo ko satan.

LP
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.666
340
83
www.kacnje.eu
Na Oplovi strani piše, da Ampero polniš s pomočjo gospodinjske vtičnice. Zraven je slika:
Opel_Ampera_Charging_Socket_768x432_am12_e01_021.jpg


V naši hiši nimamo takšnih vtičnic
evil.gif
ali kaj?
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
na prejšnji strani sva z @AndY1 imela debato o priključku oz zeloooo dragem kablu;)
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.456
146
63
Citat:
Uporabnik krava pravi:
Citat:
Uporabnik Fusion pravi:
na prejšnji strani sva z @AndY1 imela debato o priključku oz zeloooo dragem kablu;)
Ups, sem pozabil ...

Ob nakupu dobis poleg kabel ki se na eni strani všteka v 220V vtičnico, v drugi strani pa v avto. Če želis ti ga tudi slikam, za lažjo predstavo.