Olje - razlike

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Vendar pa na tej tvoji povezavi ni omenjeno, kakšen HTHS zahteva ACEA A3/B3 ali A3/B4..

Stran 7: https://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

HTHS 3,5 MIN

Pogledal dvakrat, a jaz ne vidim definiranega HTHS za A3/B3 ali A3/B4.
bonk.gif
Je pa določen za A1/B1, A5/B5 in CX
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Pogledal dvakrat, a jaz ne vidim definiranega HTHS za A3/B3 ali A3/B4.
bonk.gif
Je pa določen za A1/B1, A5/B5 in CX
2310116-ACEA.JPG
 

Priponke

  • 2310116-ACEA.JPG
    2310116-ACEA.JPG
    40,8 KB · Ogledi: 552

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Mi razložiš še, kaj so to štoflci in kako vedeti, če je vzmet trda? Imel sem razdrto glavo, pa ne vem če so štoflci ali ne, niti če so vzmeti trde. Aja, pa kaj je to ZDDP (za slednje bom sicer poizkusil googlati?
smile-1.gif


Hvala

Flat tappets......zasnova motorjev tam do nekje sredine al pa konca 90`s......plus včasih so mel motorji trše vzmeti na ventilih (ne vem natančno zakaj)....pri tej zasnovi je odmična v stalnem stiku z štoflci na ventilih...kar v kombinaciji z trdimi vzmetmi povzroča pritiske na relativno majhnem področju med štoflcom in odmično...zato rabi ZDDP aditive tako olje

Maurelli,%20Punterie%20a%20bicchiere,%20art.%2039.jpg



Roller tappets: to je kar ma sedaj velika večina avtov......maš na "štoflcu" oz klackalici kolešček....kar zelo zmanjšuje pritiske med odmično in ventilom...

roller_valve.jpg


Zato je potrebno manj ZDDP aditivov v olju.....glavna sta fosfor in cink.......ki pa jih ACEA zelo zmanjšuje od nekje API SL standarda naprej

Razlog zato je ker naj bi bila fosfor in cink kot glavna protiobrabna aditiva kriva za crkovanje katalizatorjev......zato ju v ACEA Cx oljih praktično ni.......in taka olja delajo probleme avtomobilom z starimi zasnovami glave z klasičnimi štoflci + trdimi vzmetmi

Fosfor in cink sta EP (extreme presasure) dodatka....za blaženje brušenja odmične in štoflca
 

Ted

Guru
8. sep 2007
1.712
588
113
Iščem alternativo olju za 1.8tdci (brez filtra trdih delcev) - Ford pravi, da mora imeti WSS-M2C913-B standard, ki pa je kot vem predvsem za 1.6tdci in 2.0 tdci, ki pa naj bi oba imela filter trdih delcev... V navodilih je kot alternativa sicer zapisano olje standarda ACEA A3/B4, berem tudi, da je novi standard WSS-M2C913-C kompatibilen z A5/B5 - a to so prav tako olja za filter trdih delcev...

Se motim, če sem mnenja, da je vsako olje A3/B4 ok oz. je Fordov standard bolj kot ne marketing za njihovo olje?
 

DMX

Fizikalc
20. avg 2007
2.333
15
38
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Smetana je ko se olje meša z vodo in nastane smetana.

Zaradi česa pa pride do tega? A je to slabo za motor oz. kaj to pomeni za motor?
rolleyes-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Citat:
Uporabnik DMX pravi:
Citat:
Uporabnik luka51 pravi:
Smetana je ko se olje meša z vodo in nastane smetana.

Zaradi česa pa pride do tega? A je to slabo za motor oz. kaj to pomeni za motor?
rolleyes-1.gif

Ni nujno da je tesnilo na glavi fuč......sem imel smetano na pokrovčku od olja ko sem se pozimi vozil na kratke razdalje......pač kondenz v mašini ko se segreje v mrzlem vremenu.....ti pa ne delaš dolgih fur kjer bi se motopr in olje tpolk segrela da bi ta kondenz v motorju izhlapel...

Obriši pokrovček.....in če nimaš takoj smetane na njemu potem je samo kondenz.....seveda malo preveri nivo vode....pa mal poglej v notranjost če je tudi tam smetane veliko potem.......obišči mehanika
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Citat:
Uporabnik Ted pravi:
Iščem alternativo olju za 1.8tdci (brez filtra trdih delcev) - Ford pravi, da mora imeti WSS-M2C913-B standard, ki pa je kot vem predvsem za 1.6tdci in 2.0 tdci, ki pa naj bi oba imela filter trdih delcev... V navodilih je kot alternativa sicer zapisano olje standarda ACEA A3/B4, berem tudi, da je novi standard WSS-M2C913-C kompatibilen z A5/B5 - a to so prav tako olja za filter trdih delcev...

Se motim, če sem mnenja, da je vsako olje A3/B4 ok oz. je Fordov standard bolj kot ne marketing za njihovo olje?

Vsako A3/B4 olje bo dobro za tvoj motor...1) ga omenjajo kot alternativo torej ga lahko uporabiš 2) nimaš DPF torej tudi lahko uporabiš A3/B4 3) ponavadi je cenejši je od ACEA Cx olja za DPF filtre....kar v tvojem primeru ne rabiš!

Citat:
Ford pravi, da mora imeti WSS-M2C913-B standard

http://www.oilspecifications.org/ford.php <------glede na to stran

Citat:
Ford WSS-M2C913-B
The Ford M2C913-B specification is released in Europe for initial fill engine oils used for lubrication of spark ignition engines using gasoline and for compression ignition engines using diesel fuels. The specification is also used to define engine oils for servicing Ford engines where applicable. The oil shall meet all the requirements of the ILSAC GF-2 and GF-3 specification, the ACEA A1-98 and B1-98 specification and additional Ford requirements.

Sicer se mi zdi da so podatki na strani mal outdated ker navaja A1-98 B1-98 in ILSAC 2-3...sedaj je že 6 v pripravi....
Fora A1/B1 je da te hočejo z HTHS med 2,9 in 3,5 omejit ker naj bi bilo tako olje zaradi manjše upornosti oljnega filma (HTHS) stem prijazno do porabe......to pa je tud vse

Vzami katerokoli 5Wxx olje z A3/B4 za svoj motor ( HTHS min 3,5)....bo cenejše pa še zarad večjega HTHSja boš mel robustnejše olje...stem ga bo tudi manj pilo (če ti ga)

Malo branja okol HTHS: http://www.hddeo.com/hthsarticle.html
 
Nazadnje urejeno:

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Seveda se na kratke razdalje lahko pojavi smetana zaradi kondenza. Tako da smetana je potencialni pokazatelj uničenega tesnila.

@Kamele0N, da izkoristim priložnost, ker si radodaren z nasveti.
cool-1.gif

Misliš da je odsvetovano C3 olje pri starejših tipih motorjev s prej opisanimi štoflci in vzmetmi samo zaradi take strukture krmiljenja ventilov? Torej zaradi glave ali je tudi še kaka fora nižje? Batni obroči, ležaji, pa še kaj?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik Bajkman pravi:
Seveda se na kratke razdalje lahko pojavi smetana zaradi kondenza. Tako da smetana je potencialni pokazatelj uničenega tesnila.

smetana pri mestni vožnji nima nobene veze z tesnilom glave. če so vožnje kratke se pač olje ne zagreje da bi kondenz izparel.


štoflci so pa drugače dročniki.....
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
@Bajkman...kolikor sem prebral forumov vsi omenjajo samo probleme s prekomerno obrabo štoflcov/dročnikov....in pa odmičnih tam kjer drajsajo po štoflcu/dročniku...googlaj valve train wear!

Nekateri se trdijo da so Cx olja manj primerna za podaljsane intervale...kao ravno zaradi manjka ZDDP dodatkov...

Ampak jaz mislim da je to bolj subjektivna stvar...ker ljudje pri standardnem testu olja (VOA) ne vidijo vseh novejsih aditivov ki so v Cx oljih...

Kakorkoli...Cx olja se vseeno odsvetuje pri kombinaciji drsnih dročnikov in trdih vzmeti (oldtimerji in avti tm do 90's).KER se noben novodobni aditiv ni tako dobro izkazal kot sta se cink in fosfor!!!.....mas pa se tudi sedaj zasnove takih ventilov...ampak so vzmeti mehkejse in ne tiscijo na odmicno gred s preveliko silo...zato naj ne bi bil problem na novejsih avtih s tako zasnovo...
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Se da konkretno reči za Fiatov FIRE motor za Punta, letnik 2002, 1.2 8V, oznaka 188.4000? Odmična direktno tera po tistih ploščicah za nastavljanje ventilov. Ampak če so trde ali mehke vzmeti, pa res nimam pojma.

Poizkusim najti kako sliko te glave.

Zakaj torej C3 olje. Enostavno so vsa LPG prilagojena olja standarda C3. In vozilo, za katero sprašujem, ima vgrajeno LPG inštalacijo
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.368
5.649
113
Mislim da je fora LOW SAPS olj pri plinskih motorjih bolj v tem da, ker za plin natredijo direkten vbrizg v komoro.......da se stem ventili več ne pucajo preko mešanja mešance v valju....zato je fino met olje ki ob morebitnem zgorevanju če gre že mimo obročkov al pa mim tesnil na ventilih da čimmanj pepela/oblog pustijo na ventilih...

Stem majo probleme vsi GDI FSI motorji zato se tam priporoča uporaba ACEA C3 olj....pri turbo motorjih je malo drugače ker turbina vrtinči not mešanico in se ventili pucajo

evo ti zgodbo zadaj: http://www.aa1car.com/library/intake_valve_deposits_gdi_engines.htm
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Mislim da tole ne bo držalo, plin se dozira preko injektorjev v sesalni kolektor. Seveda tik pred vstopom v sesalni kanal. Ampak še vedno gre mešanica mimo ventilov.
Drugo vprašanje pa je, koliko je plinska mešanica zmožna očistiti oblog na samih ventilih. Tako da bi ti lahko imel prav, situacija bi znala biti praktično ista kot pri GDI.
 

redTDI

Pripravnik
25. apr 2008
126
0
16
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Mislim da je fora LOW SAPS olj pri plinskih motorjih bolj v tem da, ker za plin natredijo direkten vbrizg v komoro.......da se stem ventili več ne pucajo preko mešanja mešance v valju....zato je fino met olje ki ob morebitnem zgorevanju če gre že mimo obročkov al pa mim tesnil na ventilih da čimmanj pepela/oblog pustijo na ventilih...

Stem majo probleme vsi GDI FSI motorji zato se tam priporoča uporaba ACEA C3 olj....pri turbo motorjih je malo drugače ker turbina vrtinči not mešanico in se ventili pucajo

evo ti zgodbo zadaj: http://www.aa1car.com/library/intake_valve_deposits_gdi_engines.htm


na tej spletni strani ni nikjer nič omenjeno o plinskih motorjih (motorjih na LPG),
omenjajo samo "gasoline engines with direct fuel injection" kar bi po domače prevedli "direktni vbrizg bencina"...
 

Bajkman

Majstr
23. jun 2010
3.711
159
63
Kolikor sem jaz razumel @KameleON-a, je omenjal, da bi se lahko pri plinu motor obnašal podobno kot GDI, če je vbrizg plina direkten. Mislim da to obstaja, saj nekatere plinske inštalacije ne potrebujejo zagona na bencin.

Ampak jaz imam seveda klasiko z doziranjem v kolektor.