Obdavčenje avtomobilov po izpustih

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
»Baje« bo to nova programska usmeritev koalicije. Kaj bodo obdavčili? Samo izpuste CO2? Bodo obdavčili tudi izpuste NOx? Saje?
confused-1.gif
 

hgard

Guru
22. jul 2007
4.082
582
113
Verjetno DMV ne bodo odpravili
confused-1.gif


Spet bo rekordna prodaja avtomobilov...
 

YuGec

Fizikalc
18. avg 2007
2.801
0
36
Partikel filter serijsko in je problem rešen.

Zgleda, da bo sistem podoben kot pri severnih sosedih in bo zamenjal klasičen DMV, ki temelji na vrednosti avtomobila.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.667
6.708
113
pri taščici
Bojo obdavčili tudi emisije za izdelavo?
Nekateri pravijo da (se za izdelavo )avto proizvede več CO2 do prodaje kot pa potem na cesti. Midva ki imava stare krače bo zelo majhen delež tega CO2.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.263
1.894
113
Uvesti bi morali dvojno obdavčitev (za pomirjanje potence lastnikov bencinarjev):

1. Davek na izpuste (CO2, NOx-e)
2. Davek na energetsko varčnost.

To drugo bi moralo biti konkretno zasoljeno, ker na račun prvotnih vozil (primerljiv bencinec napram dizlu porabi 20 do 30 % več) imamo energetsko krizo, ki jo pa seveda plačujemo vsi - tudi tisti, ki vozimo varčnejše avtomobile.

(kost je vržena...pa jo dajmo malo oglodat).
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Ko že debatramo okrog energetske neučinkovitosti bencinarjev, dajmo spregovorit še o tem, da se za eno litrco euro dizelčka pokuri 20% več surove nafte kot za izdelavo bencina. Velik del tega "penala" gre na prečiščevanje žvepla. Ups.
smile-1.gif

Torej bo povsem idealno merilo čisto emisija CO2. Ki ga je spet na liter pokurjenega goriva pri dizlih za 20% več. Ups.
smile-1.gif

Torej bo najbolj optimalno ubrati obdavčevanje, kot to počno ostale države - na emisije CO2. Pa en mali penal na dizle brez partikulatnih filtrov.
Bi pa bilo vredno razmisliti tudi glede rednega servisiranja vozil. Konec koncev še kako dober protiemisijski sistem poklekne pod slabim šoferjem in serviserjem. Torej bi bilo fajn užgat spet redne tehnične preglede ali pa uvesti izredne na x % vozil ter rigorozne kazni, da se malo zbije potenco Golf 2 farerjem z oblaki dima za njihovimi vozilci.
smile-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Bojo obdavčili tudi emisije za izdelavo?
Nekateri pravijo da (se za izdelavo )avto proizvede več CO2 do prodaje kot pa potem na cesti. Midva ki imava stare krače bo zelo majhen delež tega CO2.

Odvisno koliko kilometrov napraviš. Če napraviš 5.000 km letno, bo že držalo. Če jih napraviš 50.000 km letno in imaš avto 6 let, pa pozabi, je lahko tudi iz karbonskih vlaken (slednja so idealna za proizvodnjo enormne količine CO2 zaradi energetsko intenzivne proizvodnje), pa boš verjetno več CO2 nakuril z gorivom, kot s proizvodnjo vozila.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Ne se hecat. Energetsko krizo?

Najprej si oglej koliko plinskega olja (dizla) in pa koliko bencina lahko pridobiš iz sodčka surove nafte (pa ne glejmo ravno take, ki je dobra samo za asfalt). Hudo boš presenečen. Pa to velja že za direktno rafinirane količine.

Ko je poraba dizla večja od tretjine porabe bencina, se poraba nafte poveča. Če bi vsi čez noč prešli na dizl, bi se poraba nafte na svetu povečala v trenutku za hudo velike procente.
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.629
113
Marlbor
Ne se preveč veseliti tega davka. Obdavčeni bomo vsi, la da bomo eni malo manj, drugi pa malo bolj.

Kako bo davek rešil naravo pa še ni znano.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Se strinjam, predvsem njihove prdce. Metan je definitivno močnejši toplogredni plin od CO2 in kravce prdijo kot zmešane.
smile-1.gif

Metan je res nekje 25x močnejši toplogredni plin kot CO2, ampak ga je toliko manj v ozračju, da je CO2 še vedno močnejši. Najhujši toplogredni plin pa je itak H2O: klik.

Vsa norija glede CO2 je neumnost, naj rajši omejijo izpuste ki so človeku dejansko škodljivi, torej dušikovi&žveplovi oksidi in podobni plini. Ker za CO2 ni dokazano da je krivec za segrevanje (temperature dejansko že 10 let padajo), je pa dokazano da rastejo rastline dosti hitreje pri večjih koncentracijah.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.215
3.622
113
Sicer malo "Off topic" a vendar.

Včeraj se sprehajam po centru Ljubljene in se mi pogled ustavi na vseprisotnih plinskih grelnih "gobicah" s katerimi gostinci ogrevajo vrtove, oziroma okolico
bonk.gif
. Koliko CO2-ja pa te gobice spustijo direktno v ozračje?? Kako, da se nihče še ni spomnil na njih.

Ta teden sem celo v neki "ženski" prilogi opazil primerjavo, koliko CO2-ja je potrebno spustiti v zrak za pripravo ene zelenjavne zadeve, v primerjavi z zrezkom
bonk.gif
. Pa je.bemu kaj naj počnemo s tem podatkom?

Sicer sem pri kemiji bolj tanek, ampak ali nas niso v OŠ učili, da rastline dihajo CO2? Zakaj se potem nad CO2 raje ne spravimo tako, da bi zasadili kakšno drevo več?

Zato se mi zdi mega smešno, kako se zdaj pri avtomobilih gleda na vsak gramček CO2-ja, ki ga izpustijo v ozračje. Itak se bo vse sfižilo v navadno komercialno zadevo, ki bo služila samo prodaji avtomobilov.

Podoben nateg smo doživeli s katalizatorji, kateri so na kratkih vožnjah n-krat bolj strupeni kot avtomobili brez katalizatorjev (in s svincem v bencinu) in v mestih je kratkih voženj 90%. Ampak kolesje se vrti, katalizatorji se prodajajo, če ba komu NOx-i slučajno preveč zje.bejo sistem mu pa itak farmacevtska branža rade volje priskoči na pomoč.
cheer.gif

(ovcejetrebastričipress)
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
podobno sem sam ugotavljal zakaj so danasnji nakupovalni centri in poslovne stavbe zgrajene iz stekla, kjer se brez klime sredi zime zaradi sonca skuhas notri.... aja, elektriko itak fizicne osebe sponzoriramo firmam.. in to je še najmanjsi problem, ki ga potegnejo rastlinjaki za sabo.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Ja vejžde
confused-1.gif
?! Moj star vagen sigurno bolj onesnažuje okolje kot kak polo 07 letnik. Sam jst sem dal za avto 1000€ in imam dost več placa. Nevem no. Spet bomo/bodo reveži najebal. Kot vedno.
 

ziggy

Fizikalc
8. nov 2007
1.133
2
36
Hmmm, drevesa. Kam pa gre potem ogljik, ko drevo odmre? Nazaj v zrak tako, da s sajenjem dreves nisi naredil ničesar v smislu zmanjševanja količine ogljika, ki kroži. Imaš pa možnost, da drevo zažges. Tako, da nastane čim več oglja in potem je ta ogljik lepo nedostopen vsemu naravnemu za večno.... oz. do naslednjega požara
wink-1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.850
682
113
Citat:
Uporabnik ziggy pravi:
Hmmm, drevesa. Kam pa gre potem ogljik, ko drevo odmre? Nazaj v zrak tako, da s sajenjem dreves nisi naredil ničesar v smislu zmanjševanja količine ogljika, ki kroži. Imaš pa možnost, da drevo zažges. Tako, da nastane čim več oglja in potem je ta ogljik lepo nedostopen vsemu naravnemu za večno.... oz. do naslednjega požara
wink-1.gif

Rastline pretvarjajo ogljik v sladkor, ki ga ljudje/živali pojemo in ga potem nazaj pretvorimo v CO2.
V bistvu ljudje izdihamo dosti več CO2 kot ves promet na svetu, pa se zaradi tega še nihče ne sekira...