Nevarni Citroen Nemo brez ESP na strehi

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Preizkusili so potniške (lahko bi rekli tudi družinske) različice teh avtov, te pa so v osnovi namenjene prevažanju ljudi.

Kaj češ lepšiga za familijo kot zastonj ringlšpil
cool-1.gif
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Zgolj vprašanje. A ni bila lani tudi Toyota Hilux proglašena za potencialno nevarno na losovem testu?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
V vseh avtih z višjim težiščem (terenci) imaš na šipi opozorilo da ima avto višje težišče in da ga ne smeš voziti dinamično (hitro menjavanje voznih pasov in zavijanje). Tole opozorilo je sicer ameriška fora ampak vem da je tudi pri nas vedno prisotno.

A tole opozorilo nadomešča ESP pa ne vem!
grims-1.gif
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.520
5.064
113
Opozorilo ni nič, oziroma je samo za testerje, da naj tega ne počnejo in ne testirajo. Kaj bo(m) pa naredil voznik v kritični situaciji, ko bo reagiral refleksno, pa je hudo vprašljivo in tega napis ne preprečuje. Prav je, da poskušajo elektronska pomagala in mehanika pomagati vozniku, tudi če naredi neumnost.
Po neki varianti bi se mi zdelo logično, da ima tak avtomobil omejeno največjo hitrost na tisto, ki še zagotavlja, da ne bo prevračanja. Po drugi logiki pa seveda vsi vemo, da noben avtomobil ne jamči preživetja pri hitrosti, ki je dovoljena na magistralni cesti, kaj šele na avtocesti. Ob predpostavki seveda, da se zgodi splet neugodnih, a verjetnih okoliščin...
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Nisem proti elektroniki in drugim sistemom, ki lahko rešujejo življenja, ampak zaboga, kam gre ta svet? Ljudje naj se navadijo prevzemati odgovornost za svoja dejanja, ne pa da se kot ovce zanašajo na varnostne sisteme.

"Saj me bo ESP rešil". Ja, bo, dokler ne boš naredil kolosalne neumnosti. Ko boš končal v jarku, pa se bo začelo kazanje s prstom na proizvajalca, cestarje in kaj vem koga še, ker "bogi šofer" pa res ni nič kriv, saj je vendar imel avto z vso mogočo elektroniko.

Ne pravim, da je elektronika slaba. Samo žal za marsikoga predstavlja nevarno potuho.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.520
5.064
113
Jaz se pa bolj vprašujem, zakaj se ne vgrajujejo še ostali sistemi, ki bi tudi lahko reševali življenja. Npr.: da ne morem peljati avtomobila, če sem pijan ali utrujen? Ali pa, da ne morem prekoračiti omejitve (no, tu bi verjetno bila potrebna tudi pametna cestna infrastruktura)? Ali pa da avto noče peljati po avtocesti v napačno smer?

Ali bi potrošniki take sisteme nagradili in jih kupovali?
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Zaskrbujoče je to, da se ESP sistem pri Citroenu niti NE da doplačati....to je pa nesprejemljivo!!

A to da se pa še vedno vozi malo morje avtov brez ESP je pa uredu? Prej ni to nobenga motil, zdej je pa panika... drug mesec boste pa kurcal, je bil en tip bogi, k ni mogu i-poda priklopit v avtu, ko si je zaželel musko za rojstni dan....
 

Maci

Fizikalc
18. jan 2010
2.989
0
36
Vozilo ni uspešno opravilo test izogibanja, poznan, kot »losov test«, ki je posebno zahteven, saj ne ustreza razmeram s katerimi se srečujemo v realnih situacijah, niti v kritičnih trenutkih.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Jaz se pa bolj vprašujem, zakaj se ne vgrajujejo še ostali sistemi, ki bi tudi lahko reševali življenja. Npr.: da ne morem peljati avtomobila, če sem pijan ali utrujen? Ali pa, da ne morem prekoračiti omejitve (no, tu bi verjetno bila potrebna tudi pametna cestna infrastruktura)? Ali pa da avto noče peljati po avtocesti v napačno smer?

Welcome to the Matrix. Jaz sem zavestno pripravljen sprejeti določeno tveganje v zameno za svobodo. Ko bo enkrat odstranjena večina nevarnosti v naših življenjih, bo konec svobode. In danes je ljudi najlažje pripraviti do tega, da se odpovedo svobodi na način, da se kot razlog navede "to je dobro za vašo varnost".

Vsi bi samo omejevali, nihče pa se ne bi lotil izobraževanja in spreminjanja vrednot. Varnost v prometu je vsaj toliko kot tehnični, če ne celo bolj, tudi sociološki problem.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik Maci pravi:
Vozilo ni uspešno opravilo test izogibanja, poznan, kot »losov test«, ki je posebno zahteven, saj ne ustreza razmeram s katerimi se srečujemo v realnih situacijah, niti v kritičnih trenutkih.

Od katerega leta dalje delajo losov test? Ga delajo od samega začetka pri 80 km/h? Koliko avtomobilov ni bilo vključeno v ''losov test'' pa se vozijo po cestah?

Ko dobim odgovore, se pa ponovno vključim v debato.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.128
113
Citat:
Uporabnik Maci pravi:
Vozilo ni uspešno opravilo test izogibanja, poznan, kot »losov test«, ki je posebno zahteven, saj ne ustreza razmeram s katerimi se srečujemo v realnih situacijah, niti v kritičnih trenutkih.

Losov test je osnovni primer amaterskega izogibanja oviri in je v realnem svetu precejkrat uporabljen sploh če ne znaš vozit! Gre pa takole, najprej namotaš volan v eno smer ker se želiš izognit oviri .. potem vidiš da si preveč namotal in narediš isto napako še enkrat v drugo smer.

Sicer pa je losov test v idealnih pogojih ravne ceste in trde podlage krneki, ke večina ljudi se zvrne ker se izognejo oviri na bankino in potem namotajo kontra. Ker je bankina nižja od cestišča se zvrne marsikateri avto ki in-vitro test preživi, tako da reč da je nek avto nevaren zaradi tega ker se zvrne na testu ni ravno res (je nevarni še par drugih ki test "komaj" izdelajo)!
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.520
5.064
113
Ne bi se strinjal, da ima vožnja avtomobila po javni cesti kaj veliko s svobodo. Že danes nismo svobodni, ker na tehničnem merijo izpušne pline avtomobilov, ker testirajo zavore itd. Vse to nam omejuje svobodo. Daje pa tudi neko varnost nam in ostalim udeležencem. Kje je pa meja, pa je težko reči. Ampak teoretično je meja trenutna zakonodaja, ki je udeleženec v prometu naj ne bi kršil. Če bi se zakonodaje zavedal tudi avto in bi kršitve preprečeval, ali je to slabo?
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ne bi se strinjal, da ima vožnja avtomobila po javni cesti kaj veliko s svobodo. Že danes nismo svobodni, ker na tehničnem merijo izpušne pline avtomobilov, ker testirajo zavore itd. Vse to nam omejuje svobodo. Daje pa tudi neko varnost nam in ostalim udeležencem. Kje je pa meja, pa je težko reči. Ampak teoretično je meja trenutna zakonodaja, ki je udeleženec v prometu naj ne bi kršil. Če bi se zakonodaje zavedal tudi avto in bi kršitve preprečeval, ali je to slabo?

Z vidika varnosti seveda ni slabo. Se pa sprašujem, kakšne bi bile sociološke posledice. Že na splošno se mi zdi, da gre razvoj tehnologije v tej smeri, da se človeku odvzame čim več potreb po sprejemanju odločitev in odgovornosti. Res je, algoritmi se lahko v mnogih primerih odločajo bolje in hitreje kot človek. Ampak sprašujem se, kje se bo to potem ustavilo. Bodo na koncu tudi algoritmi odločali, kaj bom kupil v trgovini? Ker bo (hipotetično) sprejet zakon, ki bo dovoljeval mesečni vnos X dekagramov maščob v telo in ko boš dosegel mesečni limit, ne boš več mogel kupovati mastne hrane? Pretiravam, ampak samo za ponazoritev. Sicer pa se s tem oddaljujemo od bistva teme ... drugače pa ja, sem za elektronska pomagala, pod pogojem, da obstaja možnost njihovega izklopa.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.637
2.686
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Vsi bi samo omejevali, nihče pa se ne bi lotil izobraževanja in spreminjanja vrednot. Varnost v prometu je vsaj toliko kot tehnični, če ne celo bolj, tudi sociološki problem.



467716-post_slo.gif


bi pa dodal - ki se ga rešuje le z vzgojo in pravilnim vzorom - prevzgoja (visoko kaznovanje) sedanjih voznikov ne prinaša in ne bo prinesla željenih rezultatov (tj. zadovljive (popolne ne bo nikoli!) varnosti vseh udeležnecev v prometu) - prevzgoja (visoko kaznovanje) trenutnih voznikov bo mogoče le koga "prisililo" da bo deloval kot dober vzgled - ni pa to to (je pa žal edino, kar vidi "uradna" država z zakonodajo vred kot orodje)

bodo pa morali vsi sloji družbe (začneši v lastni družini pa preko vseh socialnih služb (vrtec, šola, policija, ministrstva) vleči na isto stran in pravilno postavljati vrednote in vzgojo)
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
978
175
43
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Ne bi se strinjal, da ima vožnja avtomobila po javni cesti kaj veliko s svobodo. Že danes nismo svobodni, ker na tehničnem merijo izpušne pline avtomobilov, ker testirajo zavore itd. Vse to nam omejuje svobodo. Daje pa tudi neko varnost nam in ostalim udeležencem. Kje je pa meja, pa je težko reči. Ampak teoretično je meja trenutna zakonodaja, ki je udeleženec v prometu naj ne bi kršil. Če bi se zakonodaje zavedal tudi avto in bi kršitve preprečeval, ali je to slabo?

Z vidika varnosti seveda ni slabo. Se pa sprašujem, kakšne bi bile sociološke posledice. Že na splošno se mi zdi, da gre razvoj tehnologije v tej smeri, da se človeku odvzame čim več potreb po sprejemanju odločitev in odgovornosti. Res je, algoritmi se lahko v mnogih primerih odločajo bolje in hitreje kot človek. Ampak sprašujem se, kje se bo to potem ustavilo. Bodo na koncu tudi algoritmi odločali, kaj bom kupil v trgovini? Ker bo (hipotetično) sprejet zakon, ki bo dovoljeval mesečni vnos X dekagramov maščob v telo in ko boš dosegel mesečni limit, ne boš več mogel kupovati mastne hrane? Pretiravam, ampak samo za ponazoritev. Sicer pa se s tem oddaljujemo od bistva teme ... drugače pa ja, sem za elektronska pomagala, pod pogojem, da obstaja možnost njihovega izklopa.

Jaz pa tole razumem malo drugače. Tehnologija pri teh odločitvah nima nič zraven. Mi smo se že odločili ob sprejemanju zakonodaje, da bodo na cestah take in take omejitve.
Potem je samo še stvar izvedbe in nič več odločanja, kako bomo to uveljavili. Lahko omejimo hitrost avtomobilu, lahko avtomobil vsak prekršek sporoča v izterjevalsko centralo, lahko...
In če bi se odločili, da tistim, ki z veliko količino zaužite mastne hrane dejansko pomenijo večji strošek zdravstvene blagajne, ta njihov strošek tudi zaračunamo, bi bilo smiselno po "mesečnem limitu" tem konzumentom to tudi zaračunati.

Če se še jaz probam vrniti k temi...
tudi jaz sem bolj varen na cesti, ker imaš ti v svojem vozilu ESP. Zato nisem za možnost izklopa teh pomagal (razen v nekih kontroliranih okoliščinah - npr. na dirkališču).
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Normalno, da ESP-ja na cesti ne bom izklapljal, razen, kadar bo potreba po tem (speljevanje v snegu), ali če si bom zaželel malce "izživljanja" v kontroliranem okolju.

Ampak potem smo spet pri sociološkem faktorju - človek, ki ima urejeno podstrešje, ne bo izklapljal ESP-ja, razen v določenih izjemnih okoliščinah.

Na koncu vedno pridemo do človeka. In jaz mislim, da mora imeti človek vedno možnost izbire - tudi če z njo prekrši zakon. Zato pa vedno poudarjam pomen izobraževanja in privzgajanja vrednot. Ker kdor bo hotel, bo vedno lahko prekršil zakon. Vzemimo za primer razne DRM rešitve in piratstvo. Še vsak DRM je padel.

"We should not use technical solutions to solve social problems" - mislim, da ta citat (zdaj se žal ne spomnem avtorja) najbolje ponazori moj način razmišljanja.

In še enkrat, da ne bo nesporazuma - ja, sem za elektronske pripomočke, absolutno. Vendar za takšne, ki človeku še vedno puščajo svobodno izbiro. ESP-ja sploh ne vidim kot problem. Sem pa recimo proti rešitvi, ki bi omejevala hitrost glede na postavljene prometne znake, če sistema ne bi bilo možno izklopiti. Pa verjamem, da bi ga sam pogosto uporabljal, ker mi je (sploh v naseljih) zoprno kar naprej gledati na števec. V bistvu gre pri vsem skupaj za sociološko/filozofsko vprašanje ...
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Maci pravi:
Vozilo ni uspešno opravilo test izogibanja, poznan, kot »losov test«, ki je posebno zahteven, saj ne ustreza razmeram s katerimi se srečujemo v realnih situacijah, niti v kritičnih trenutkih.

Losov test odlično odsimulira reakcijo paničnega, neveščega voznika. In dokazov za to je ničkoliko, le kake posnetke naših in tujih provid si poišči. Na žalost večina voznikov na oviro na cesti odreagira s sunkovitim vrtenjem volana v eno smer, potem panično v nasprotno ...

Ti dam čisto simpl primer: nekdo se pelje po cesti, po omejitvah, 90 na uro. Z desne se nekdo s poljske poti vkljulčuje, pa melo preveč nos pomoli ven. Voznik na cesti panično zavije levo, ko se levi rob ceste hitro približa, panično odvije nazaj na desno. In imaš losov test.
Še na avtocesti sem že kdaj videl take reakcije ...

Ali pa tole:

 
Nazadnje urejeno:

shift

Guru
20. jul 2007
9.928
2.341
113
za šankom
ksz...

pri nas avto ESPja ne rabi.imamo ceste tok zlizane da drsijo da avto skoraj ni mogoče zvrniti
evil.gif

drugače v enem avtu imam esp v drugem ne pa ga do sedaj še nisem rabil.res pa je da nista avta z visokim težiščem