Nesreca primorka, kako voziti, varnostna razdalja

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Kako voziti v primeru primorke in dolenke pred leti?
Neprilagojena hitrost je univerzalen odgovor, a podobni nesreci s povsem drugacnim rezultatom bi moglu sati misliti, da ni vse v hitrosti.

Kaka varnostna razdalja?
Ce 'ugasnes luc' med Postojno in Ljubljano se zgodi kaj? Un k stoji bo slej ko prej v rit fasal. Mogoce celo od unga, k je ob ugasanju luci bil se v Celju. To je menda logicno. Takoj ko en stoji bo pocilo. Tudi sredi belega dne in v lepem vremenu. Sam cakat bo treba dlje.

Neprilagojena hitrost?
Kok se vozi po AC v jasnem zimskem dnevi in ob poslysanju Val 202, ki pravi, da he Dars naredil super delo?
A vsake x km stopis ven in preverjas al drsi? Al naglo bremzas in ocenjujes?
In kok je treba hitrost prilagodit, ce se pred tabo naredi zid snega, megle in plehovja? A je prava brzina una, ki omogoca, da se ustavis pred tem zidom? In kaj ce ta zid potuje proti tebi? Das v rikverc? Kaj pa ce ga burja nosi s 100 na uro? Obrnes pa gas?
In kako prilagojeno vozis v tej temi, megli, snegu? Unga pred sabo ne vidis, zato ne ves a je 100 al1 meter pred tabo. Torej se ustavis? Kok rabis za to odlocitev? Ma kaj veze z IQ? Izkusnjam? A hitr al pocas ustavis? Kaj pa un za tabo?

Vse bolj se mi zdi, da so vse sam jajca pa sreca.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Poskusas uporabit logiko in izkusnje. Ta ti pove, da je bolje da v takih razmerah nisi tam. Ce pa ne gre drugace, je potreben vcasih tudi kancek srece oz. upas, da se nakljucja ne poklopijo.
Google in vsa sodobna tehnologija se ne pomaga pri tem.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Z zadnjim stavkom si zadel. Predvsem pa se mi zdi butasto iskanje 'kdo je bil prvi' v tem verižnem trčenju, a bodo tistega na kol nabili?
bonk.gif
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Z zadnjim stavkom si zadel. Predvsem pa se mi zdi butasto iskanje 'kdo je bil prvi' v tem verižnem trčenju, a bodo tistega na kol nabili?
bonk.gif
Ja grešnega kozla bo treba najti, zato iskanje kdo je bil prvi. nekomu bo treba nabit kazni, pa nekdo bo moral škodo plačat, pa to ne bo dars.

Kako vozit?
Če je med točo prepovedano in nevarno ustaviti na odstavnem ali pod nadvozom, sklepam da je v takšnih slučajih tudi?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.588
2.632
113
še v SLO - ampak komaj
Gume niso imele veze s to nesrečo.
rolleyes-1.gif


Za vse, ki se sprašujete "zakaj" in "kako" je @mr lepo napisal, dodal bi še:

1. če se le da nisi "tam" - beri - v slabih (OK - zelo slabih) vremenskih pogojev greš na pot le ko res nujno potrebno. S tem ne pomagaš le samemu sebi, ampak zmanjšaš na splošno možnost nesreče (tudi drugi ne morejo pokniti v tebe, če te ni)
2. če pa si že "tam", potem le z ustrezno opremljenim vozilom in vožnjo prilagojeno svojim sposobnostim. Če ugotoviš, da vsi ostali nekako hitreje vozijo (pazi - NE divjajo) ali da pred tabo ni nikogar, za tabo pa ogromno vozil, razmisli ali ni morda bolje, da se umakneš in morebiti sploh ne nadaljuješ poti (beri: če nisi sposoben slediti prometnemu toku ne rini na cesto, ker dodatno povzročaš nevarnost)
3. preden greš na pot zmoliš nekaj očenašev in zdravamarij ali se večkrat prikloniš v smeri N21°29′ E39°45′ ali pa si zaželimo "Ни пуха,
ни пера!", ker v konkretni situaciji je bil glavni faktor sreča, ki je pa ca. 120 udležencev ni imelo.
frown-1.gif

4. vožnja / tehnika: zmanjšaš hitrost (ampak glej točko 2.), povečaš varnostno razdaljo in brez nendanih sprememb smeri, velja tudi za pospeševanje oz. zaviranje
5. ko vidiš, da se "nekaj" (dim, megla, sneg) vleče čez cesto začneš zmanjševati hitrost, ko se le-ta bliža 50% prejšnje potovalne prižgeš še vse 4 smernike (varnostne utripalke) in začneš razmišljati, kako bi se ustavil na odstavnem in s čimhitreje in čim dlje (na desno v smeri prvotne vožnje) odstranil iz vozila. Vmes ponavljaš dejanja pod točko točko 3 (no - tisto priklanjanje mogoče ni ravno smiselno, ker se izgublja čas).

Aja - iskanje "prvega" v tej nesreči - v konkretnem primeru bi ga tudi sam želel najti, vendar z namenom ugotoviti, kaj je storil "narobe" in to uporabiti v edukativne namene, da se v bodoče (mogoče
rolleyes-1.gif
) prepreči takšna nesreča.
 

jurek1973

Guru
3. sep 2007
4.129
1.082
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Aja - iskanje "prvega" v tej nesreči - v konkretnem primeru bi ga tudi sam želel najti, vendar z namenom ugotoviti, kaj je storil "narobe" in to uporabiti v edukativne namene, da se v bodoče (mogoče
rolleyes-1.gif
) prepreči takšna nesreča.
In kaj je naredil narobe? Ko se ni nič videlo, je ustavil?
Hmmmm. Enostavno reče, da je prilagodil hitrost razmeram.
Ta "prvi" lahko reče, da je v bistvu EDINI prav naredil. Ostali -> premajhna varnostna razdalja, neprliagoditev razmeram,...
Ta čreva se bodo podajal sem in tam.
Kdor ima kasko bo na +, kdor ga nima, bo na -.
 

Slick

Majstr
18. sep 2007
2.281
191
63
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Aja - iskanje "prvega" v tej nesreči - v konkretnem primeru bi ga tudi sam želel najti, vendar z namenom ugotoviti, kaj je storil "narobe" in to uporabiti v edukativne namene, da se v bodoče (mogoče
rolleyes-1.gif
) prepreči takšna nesreča.

a) Kaj naredimo vsi refleksno, ko zapeljemo iz popolnoma jasnih razmer v meglo, da bi jo lahko kidal in kjer je vidljivost nična?
Stopimo na zavoro. Bingo.
b) Kaj v tem vsi naredimo nekoliko drugače?
Eden malo prej, drugi malo kasneje, eden malo močneje, drugi malo manj, kak optimist morda celo pričakuje, da bodo vsi z relativno nespremenjeno hitrostjo zapeljali skozi. Samo vprašanje zelo kratkega časa je, kdaj je zaporedje pravilno, da se vsi nabijemo eden na drugega. Zaradi slabe vidljivosti žal ne vidiš, kako razmišlja in kaj dela tisti, ki je pred tabo, enako situacijo ima tisti, ki je za tabo. Pri manjši hitrosti je verjetnost hude nesreče sicer manjša, verjetnost naleta pa se po mojem mnenju ne spremeni bistveno.
Ni neke hude matematike zadaj.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Prebral vse. Eni bi se ustavljal drugi ne. Ce se nben ne ustavi in vozi kot je ored tem, ne bo nesrece. To je edino dejstvo. Seveda mora poznat teh 150 metrov ceste.
Eni ustavijo hitreje, drugi pocasneje, eni prilagodijo hitrost na &0, eni na 20.

V takih primerih ni neprulagojenw hitrosti, ni prilagoditve razmeram itd.

Peljes po ac 130 in ti pocita obe levi gumi. Prilagojen al ne, si v riti. In je nedreca. Ne neprilagojdna hitrost. Isto tukaj. Nesreca.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.456
1.916
113
Včeraj so po TV rekli da se je en osebni avto ustavil. Niso rekli kje, pomoje na voznem. Kamion se je potem zvrnil ko se mu je umikal.

Kako bi sam reagiral v taki situaciji? Pomoje bi postopoma zmanjšal na 50-60. Prižgal meglenke in vse štiri žmigovce. Težko rečt.
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
KSZ

Glede na izkušnje, kako nesposobneži vozijo po AC me niti ne čudi, da jih je toliko počilo skupaj.
Za nesposobneže oz d.ebile imam tiste, ki vozijo dejanskih 5m v riti pri hitrostih 100+.
In to čisto hladno. Vozi v riti, malo pogleda na telefon, malo naokoli.
Pa človek božji, če se samo ponesreči dotaknem zavore, mi priletiš v rit. Kaj šele, da mi raznese gumo, ali pa da se nekaj takega zgodi, kot na primorki?
Vem ja. Tole je bil res šmorn. Vidljivost nič iz jasnega. Ampak vam povem, da če bi kamere pogledali, sem skoraj 100%, da jih je večina vozila v riti. OK, mogoče ni bilo 5m, so pa vozili 15m drug za drugim, kar je za njih že ohohoho too much varnostna razdalja, ker se v kakšnem uberwagnu sploh ne čuti hitrosti, ker je tako super duper zatesnjen, pa še bremze ma super duper in se ustavi v par metrih iz 200 na 0(ne vzet osebno).
Ne razumem teh pacientov, ki kar vozijo za ritjo, brez namena, da bi te prehiteli. Pač oni tako vozijo, pa se jim ne zdi nič čudnega. Sploh ne govorim o objestnosti, ampak o debilnosti.
5x raje bi nabil kazen 500+ takemu pacientu, kot pa nekomu s prekoračitvijo 50+.
 

DOMEK

Fizikalc
11. dec 2013
630
56
28
Tega so krivi vsi pripomočki v vozilih...če bi večina voznikov znala peljati fičota al pa stoenke, se zavedat, kak dolgo rabi tak avto, da se ustavi...s zavedali, da se ti lahko v avtu tudi kaj naredi, da fašeš kako poškodbo...bi vsak vozil drugače...
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.588
2.632
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik softi pravi:
Se to. Kdo je prvi? Kaj prvi? Prvi ustavil? Prvi pocil? Prvi kni pocil?

A si videl, da sem dal "prvega" v navednice?

Zadeva je zelo kompleksna in je treba ugotoviti kdo in kdaj, ter s kakšno reakcijo bi lahko preprečil izid kakršen je bil.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
Na AC je pripročljivo gledat tudi malo dlje kot le dva avtomobila naprej in se prilagodit glede na promet ,ki je vsaj 200m pred tabo.Če si pa nabit kot sardine se pa nažalost nimaš nikamor umakniti.
Sicer pa kdo se drži omejetve 130? Pa varnostne razdalje??Pa še kakšen telefon v roki ali pa pogled na radio pa si preblizu pa po zavori,ker se ustrašiš.Kontrole varnostnih razdalj ,pa itak nisem več videl od npr januarja 2014 na štajerski ac .Ne vem ali so samo testirali te merilnike iz raznih mostov dol..
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Neprilagojena hitrost je v takih primerih kot je bil ta samo izgovor za to, da se zvali krivda na nekoga predvsem zaradi potreb zavarovalnic. Še posebej v takih primerih olajšajo delo policiji in zavarovalnicam ljudje z letnimi gumami, predvsem kaki primorci, ker se tako univerzalno zvali krivdo na njih. Pa ne govorim o skrajnih snežnih razmerah (kot so bila pretekla leta na primorki, ko so tovornjaki delali zastoje) na kupu snega. Govorim o takem primeru kjer je suha cesta, sonce in potem nenadoma kup snega in 0 vidljivosti.

Tukaj ne moreš biti pameten. Vsak bi odreagiral po svoje, jaz bi verjetno precej spustil nogo s plina, vklopil vse 4 in se mogoče pomaknil na odstavni pas in tam počasneje vozil. Zaviral brez potrebe ne bi, bi se pa umaknil.


Kako oceniti in prilagoditi hitrost voznim razmeram? Kot rečeno, ta besedna zveza je samo izgovor za lažje valjenje krivde policistov in lažje delo zavarovalnicam.
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik ozze pravi:
Med drugim je dobr imet dobre pnevmatike.


Vseh 50 jih je imelo letne
confused-1.gif


Se mi zdi da vsem 50im avtom to ni pomagalo čisto nič, pa so verjetno skoraj vsi imeli M+S. Še en dokaz več da je to nabijanje z letnimi gumami resnično pretirano. Omejiti hitrost na AC na max 100kmh v primeru dežja, snega, toče, to bi zagotovo pomagalo bolj kakor pa najboljše gume za vsak letni čas posebej.
 

upiwaly

Fizikalc
6. avg 2007
1.513
9
38
Nič od naštetega ne pomaga bolj kot opazovanje prometa in zadostna varnostna razdalja.
 

boomslang

Fizikalc
10. nov 2014
1.397
0
36
Pomaga edino varnostna razdalja in če že ustavljaš, ustavljaj na odstavnem pasu... Zato je le ta tudi tam...S tem se možnost naleta bistveno zmanjša..So pa vsi ukrepi brezpredmetni, dokler se v avtomobilih počne vse drugo, samo vozi ne..
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.493
120
63
Kako se pa prometna v takih slucajih pisejo ?
Recimo, se trije (A,B in C) zaletijo.

1. Primer
A pravilno ustavi (npr. stop znak), B se zaleti v A, C se zaleti v B
V tem primeru verjetno A,B piseta zapisnik (B krivec), in B,C piseta zapisnik (C krivec)

2. Primer

A pravilno ustavi (npr. stop znak), B se pravilno ustavi, C se zaleti v B, B odnese v A
B,C piseta zapisnik (C krivec), a potem A,C piseta zapisnik (C krivec) ?