Navadna, avtomatska ali digitalna klima?

sevlje

Fizikalc
25. jul 2007
1.913
0
36
44
Selška dolina
No danes smo gledali enega PIcasoja in ker ni imel digitalne klime sem rekel, da me ne zanima. Potem pa me je prodajelec začel prepričevati, da klima dela na enak princip kot digitalna samo da jo drugače nastavljaš. In da se bistveno razlikuje od klim kot jih imajo npr clioti.
Sam sem do sedaj vedno imel izkušnje samo za navadnimi- ko hladi stalno ali nič ali digitalnimi, ko nastaviš temperaturo in jo potem vzdržuje. Zdaj me pa zanima ali je ta klima res avtomatska in ravno tako vzdržuje nek nivo temperature kot digitalna in je samo možnost nastavljanja mehanska ali me je hotem malo nahecati.

In seveda še vaše izkušnje - kakšno klimo imate in ali ste zadovoljni z njo

Hvala za odgovore

lp
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Imam navadno, ročno klimo. Je v redu, vendar to ni to. Pri stalni vožnji recimo na avtocesti moram jakost zmanjšati, v prometnih konicah pa povečati. Se pravi, skoz je treba nekaj premikat, spreminjat delovanje....
Pri naslednjem bo ziher digitalna, avtomatska. Tam nastaviš željeno temperaturo in to je to. Ti se pa posvetiš drugemu delu.
p.s naj ti roka rajši počiva na puncinem levem kolenčku, kot pa nonstop spreminjanje klime....:)
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
V prejšnjih dveh avtih sem imel ročno in sem se jo tak navadil, da sem točno vedel koliko pri kakšni zunanji temperaturi nastavit, da bo prijetno. Zdaj pri avtomatski se mi zdi edina razlika to, da ti klima sama uravnava kam bo pihalo, torej pri hlajenju bolj skozi gornje reže, pri gretju skozi spodnje, pa tudi nastavlja kako močno naj piha glede na nastavljeno temperaturo.

Pač bolj udobno je, klikneš na auto funkcijo in je to to, je pa ročna drugače klima čisto ok (boljše definitivno kot šibedah ali šipe dol
wink-1.gif
). Drugače pa obstajajo polavtomatske klime, torej da recimo obrneš gumb za gretje/hlajenje na polovico in to pomeni, da bo temperatura znotraj okoli 22 in jo bo vzdrževal. Treba v navodila od avta pogledat, piše sigurno not.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Šibedah je še vedno zakon. Si ne predstavljam več avta brez njega. Še posebno v prehodnem obdobju.
Enostavno, jaz uporabljam klimo in šibedah. Malenkost ga odprem, zato, da luft zaokroži in to je to!
 

sevlje

Fizikalc
25. jul 2007
1.913
0
36
44
Selška dolina
Citat:
Drugače pa obstajajo polavtomatske klime, torej da recimo obrneš gumb za gretje/hlajenje na polovico in to pomeni, da bo temperatura znotraj okoli 22 in jo bo vzdrževal. Treba v navodila od avta pogledat, piše sigurno not.

No saj o tem naj bi prodajalec govoril. No če ima kdo Scenica ali kaj podobnega, se priporočam za odgovor o izkušnjah s takšno klimo. Sicer ta avto, ki je sedaj v prvem planu ima digitalno, samo če bo previsoka cena bo treba iskat naprej.

lp
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.979
71
48
44
www.citroenar.com
Mi v Xsari MkI (letnik 1999) imamo ročno (polavtomatsko) klimo.

V bistvu ima gumb za hladno/toplo napisane stopinje gor. Gumb za jakost ventilatorja pa ima tudi funkcijo AUTO. Tako da če daš recimo temp. na 20 in ventilator na AUTO, naj bi vzdrževalo 20 stopinj. (temperaturni senzor je na armaturki zraven ure,nad avtoradiem))

Ponavadi pa pri funkciji AUTO ventilator precej piha, zato imam raje ročno upravljanje, tako da pač nastavim temp. pa ročno obrate ventilatorja. (ima brezstopenjsko nastavljanje ventilatorja) V praksi v bistvu skozi nekaj vrtim gumbe :) (zdej je premrzlo, zdej je pretoplo)

Pri naslednjem avtu (upam da bo C4) pa bo klima definitivno avtomatska ... nastaviš temp. in dela ...

LP
 

sevlje

Fizikalc
25. jul 2007
1.913
0
36
44
Selška dolina
Če pogledaš tri teme nižje boš videl, da iščem Scenica.
Piccaso smo čisto slučajno gledali in moram reči, če bi bila klima avtomatska bi bil celo zanimiv.

lp
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
in kaj je to akr imaš sedaj. gumb obrneš na 20 in daš na avto in je avtomatska. ne polavtomatska.

ker vrtenje gumba ali pritiskanje gumbov, da bi nastavila isto temperaturo je eno in isto.

torej so ročne in avtomatske klime.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Vozim Xsaro z mehansko avtomatsko klimo in Elantro z elektronsko avtomatsko klimo in lahko povem, da v Xsari veliko slabše deluje. Res da pri Xsari na gumbu nastaviš na 20st. vendar zelo slabo sledi temp. v avtu moraš skoz nekaj popravljat. Recimo, če dvigneš temp. za 2 st. ti bo začelo iz rež začelo pihati toplo
confused-1.gif
, medtem, ko pri elantri samo zmanjša hitrost ventilatorja.
Pri mehanski avtomatski klimi moraš sam nastavljati smer pihanje medtem, ko je pri elektronski to avtomatsko.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
spet buča.

mondeo mk2 ima avtomatsko digitalno klimo. ampak neumno. ima en senzor in piha pač tako da uravna temp na tistem senzorju. piha skozi nastavljene reže.
potem imaš avte, ki imajo več senzorjev, apihajo skozi anstavljene reže, to so pametne klime
in pol maš super pametne klime, ki imajo več senzorjev in so zmožne tudi same spreminajti smer vpihavanja, noge, šipa, sredina, zadaj....
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Jaz sem dal za primerjavo zgoraj omenjena avtomobila in ne za Mondeota. (Elantra ima še en senzor za vzglavniki zadnjih sedežev)
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
moje videnje vsega skupaj:

prodajalci, predvem pa mi uporabniki malo mešamo pojme...in enačimo 'uravnajvanje' klime v prostoru s samo klimo.

Tako imaš potem navadno klimo....(ročno) kjer uravnavaš temepraturo v avtu z vrtenjem gumbov - na ta način zadaneš udobje kot ga zadaneš (Kolikor paš obrneš gumb)....če ti je prevroče, pač še vklopiš klimo, ki pač dela dokler je vklopljena (magari da ti zmrzneš noter...seveda pa jo lahko malo zadušiš, da na gumbu povečaš 'ogrevanje').

Druga opcija, ki se pojavlja pa je automatska klima...kjer pa pomeni ta izraz, da imaš ti v avtomobilu senzorje, ki zazanavajo notranjo temperaturo, ter jo primerjajo z nastavljeno (na digitalnem prikazovalniku - npr. nastavil si si 21 stopinj) ter temu primerno prilagajajo pihanje...bolj hladno, toplo, moč pihanja ter tudi smer pihanja (Npr. hlajenje na sredinsek šobe, gretje v noge in na prednjo šipo..itd)....ali rečeno drugače avtomatika skrbi za uravnavanje klimatizacije (temperature).

Razlika med prvo in drugo..pri prvi sam 'loviš' udobje, pri drugi pa nastaviš željeno udobje (na prikazovalniku) potem pa avtomatika sama skrbi za doseganje nastavljenih pogojev (klimo pa uporablja v primeru, ko je nastavljena temperatura nižja od zunanje).

Tako da..bolj pametni bi bilo uporabljati izraz 'klimatiziacija' in ne 'klima'.

Imaš pa tudi neke vmesne opcije (Mogoče je to to, kar si ti gledal)...recimo tak način ima foter v MB A razred...kjer ti z gumbom nastaviš željeno temepraturo, ki jo potem lovi elektronika (Če ne zmore, moraš potem tudi sam vklopit klimo'...prav tako si moraš sam nastaviti smer pihanja (pa se mi zdi da tudi jakost).
Torej avtomatika poskrbi zgolj za doseganje željene temeperature (npr. pozimi na 22 stopinj...vse ostalo moraš vklapljati in regulirati sam).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
VAG koncern zelo promovira polavtomasko klimo. Zadnjič sem se skoraj s prodajalcem pri VW-ju skregal, ker je samozavestno LAGAL v obraz, da je to isto kot avtomatska, le da ekrančkov nima. Ko sem mu pribil, da jo imam v avtu in da je to daleč od avtomatske v istem avtu, je odnehal.
V glavnem, vem pri avtomatski od VAG koncerna zgolj nastaviš temperaturo in to je to. Jaz se pa stalno nekaj jajcam s tistimi gumbi, tako da pri VAG-u je daleč od podobnega delovanja.
Moj nasvet: če je le možno avtomatska, če je pa razlika v dobri vsoti denarja, potem pač požreš.
 

Jurij

Pripravnik
22. sep 2007
821
0
16
Naša Xsara je imela "polavtomatsko" klimo, nastavil si temperaturo, jakost ventilatorja dal na AUTO, sam si pa moral izbrati reže, skozi katere je klima pihala, to je edina razlika od digitalne avtomatske in mene ni prav nič motilo, da sem sam izbral kam naj mi piha, tako sem se lažje izognil pihanju neposredno vame, ko sem imel sandale sem izključil pihanje v noge, da mi niso zmrznile itd.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.532
68
48
Kranj
Citat:
sam si pa moral izbrati reže, skozi katere je klima pihala, to je edina razlika od digitalne avtomatske
ne-ne-1.gif

Na žalost to ni edina razlika! Izbiranje kam naj piha je še najmanjši problem (tudi jaz pri avtomatski včasih sam določim smer pihanja). Regulacija prepočasi ali pa preenergično reagira na spremembe temp., (hitra ali počasna vožnja, odpiranje in zapiranje vrat, sprememba zunanje temp, sprememba nastavitve notranje temp..) Mogoče sem preveč picajzlast ampak mene to moti. Klima deluje in poizkuša doseči nastavljene temp. vendar je malo okorna pri svojem delu.

Senzor za temp. je zraven reže za vpih zraka
bonk.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
Jaz imam avtomatsko sedaj v mondeu mk3 in mi deluje super. Reže na armaturi so vsaka posebej nastavljive, tako da če nočem da piha vame, jih preusmerim ali zaprem, pihanja drugje pa ne čutim.

Ima pa ta opcijo čisto avtomatskega delovanja, pa še gumb AC zraven, ki ga lahko pritisnem in sveti, torej klima dela, ali pa izklopim, tako da klima ne dela, samo potem ne vem kako deluje če nastavim notri nižjo temperaturo od zunanje...

Ko je avto razgret, ful piha, vendar se potem upočasni pihanje, bližje ko je temperaturi... zato če že uravnavam pihanje, to naredim kar s temperaturo, recimo povišam za stopinjo ali 2 pa je potem samo še na easy sapica...

definitivno ne bi šel več nazaj na ročno klimo al pa karkoli vmes, mogoče izjemoma v primeru da bi kupil nekaj precej športnega, kjer so pa druge stvari bolj pomembne kot ravno udobje
wink-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Imel sem Mondea '99, z t.i. polavtomatsko klimo. Na zaslončku sem nastavil temperaturo in zadeva je odlično delovala. V sedanjem Mondeu '04 imam avtomatsko klimo, vendar z njo niti slučajno nisem zadovoljen. Občutek imam, da ne zna držati temperature. Če je oblačno imam na 22, če sije sonce moram dati na 19 (govorim o nastavljeni temperaturi), če želim imeti v avtu znosno temperaturo. Kolikšna je dejanska temperatura v avtu nisem meril nikoli, vedno nastavljam po občutku, vendar raje malo topleje, kot hladneje.