Nakup motorja....

I

Izbrisan uporabnik #488

Hja, gume na 10000km okoli 220 EUR, servisi do 100 na kakšnih 10 kkm, pije do 5, registracija, zavarovanje do 200 itd.
Se pa bojim, da se bodo tvoje predstave o motoriranju hitro spremenile.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Pri avtu je takole: z opankami sedež v udobni sedež, vklopiš klimo, malo muzike in se lagano pelješ kamorkoli, avto je lepo zvočno izoliran, vse skupaj je res simpl, easy.

Pri motorju (o tem sva debatirala zadnjič s kolegom, starejšim, ki je že dolgo motorist) pa za užitek tistih par km lepe ceste, kar lepo "trpiš".

Moraš se primerno obleči, če ti ni vseeno, vedno malo pogledati motor in imeti občutek zanj, zato redno čiščenje ni kaprica, ampak spoznavanje in opazovanje motorja (včasih se tudi kje kaj odvije).

Na motorju čutiš "vsako luknjo", sploh pri nas, sploh po mestih. Poleti, ko je vročina, ni nekega užitka, jakno skoraj moraš imeti, teče iz tebe, čelado isto, nabija sonce, hrup je iz vseh strani (eni nosijo štople). Tudi v ogledalih ne boš super videl, malo še bodo vibrirala itd. Spet moraš mislit, kje boš parkiral motor, da ne bo kakšnega objestneža ali lumpa s kombijem itd.

Ko ni top vročine, je zjutraj bolj hladno, moraš se obleči in najbrž se boš v službi preoblekel, preobul itd.. Udobja na motorju nekega ni, potrebno se bo ustavljati, tudi lulanje je bolj pogosto, saj si z ledvičnim pasom greješ tisti predel in te prej pritisne.

Več je stresa in adrenalina na motorju kot v mirnem avtu.

Da bi se vozil brez rokavic, kratka majica itd, superge, ok, saj gre, samo če ti kje zdrsne ti bo žal.

Praktično na vse moraš paziti (razen če si jebiveter), saj si veliko bolj ranljiv od drugih udeležencev.

Se voziš (sploh naked), čelada-vizir, hitro bo umazana, vidno polje je manjše, zalivke v asfaltu drsijo, pesek je hecna zadeva.
Ko pade dež, bo treba voziti po jajcjih z občutkom oziroma se navadiš in je rutina, jaz kar rad vozim po dežju.

Skratka za užitek na lepi cesti, z vetrom v laseh, svobodi na motorju, je treba kar nekaj "potrpeti". Morda je le 10% tiste prave vožnje, ki se "reklamira", ostalo je kot sem opisal.

Za neko službico je tako zagotovo bolje malo jači skuter, kjer si skoraj kot v avtu, enako oblečen (ok, ni pametno, ampak tu ni tak problem), zadeva nima menjalnika, na motorju imaš v mestu kar veliko dela z menjalnikom, razen če nimaš občutka in sta ti 1. in 2. prestava ok (ja, saj tudi v drugi gre hudo, ampak je tudi "zvok" pol hud).

Meni recimo na kraj pameti ne pride, da bi se z motorjem vozil v službo.

Mogoče boš poleti trofil par dni, ko boš mel vse idealno, od vremena itd., ostalo bo navadno cijazenje in kaj hitro boš spet za volanom.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
nad napisanim sem se res zamislil. Bom še bolje premislil mislim pa da z nakupom ne bo nič v tej smeri kot si napisal prej res nisem razmišljal
zmaga.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Nisem te hotel "strašit", morda sem pretiraval, a tu nekje smo.
Je pa res, da če probaš in ti bo všeč, torej da padeš noter, te vse opisano ne bo motilo in bo rutina
smile-1.gif

To pa je pol druga plat motoriranja, ki te okuži.

-------
Ko včasih slišiš, da so bo kdo kupil mašino vozil na morje tak malo.

Če si še mulo in svež z izpitom ter v solidni psihofizični kondiciji, poln energije, pol ni problem.

Enkrat smo se peljali tu en krog, malo jaæe, kakšnih 150km, kolko je šlo, stalo se je ne vem kolkokrat, kavica, čiki, da folk pride k sebi od vsega norega dogajanja. Pa še enga smo meli poleg, ki se je vračal po hudi poškodbi.

Jaz sem bil kar utrujen po takem "divjanju", pa sem bil takrat v zelo solidni kondiciji. Sicer se po isti ruti lahko peljem 3x pa bom praktično lepo prijetno utrujen sestopil.
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
9.079
7.553
113
Mene najbolj moti vse te priprave, preden grem na motor. Vso to kramo, ki jo je potrebno obleči ( jakna, hlače, čepki za ušesa, ledvični pas,, podkapa itd...) in zato, ko se oblečem, želim samo še voziti, brez kakšnih postankov. Zaradi tega se s svojo kravo na kakšne kratke vožnje sploh ne odpravim. V kakšnih kratkih hlačah in majici pa mi ne pade na pamet da bi sedel na ta motor. Ravno zaradi tega sem pred kratkim nabavil še en manjši chopper, s katerim bom šel v natikačih in kratkih hlačah na kopanje, ali pa na kavo.
 

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
saj me nisi prestrašil prav nasprotno pokazal si mi še drugi zorni kot
zmaga.gif

Si me pa prepričal v nenakup
cheer.gif
sicer sem bil itak samo 10% naklonjen nakupu. Hvala
 

Schumi

Fizikalc
2. avg 2007
4.129
12
38
No, mal si pretiraval, predvsem v točki, ki je ne razumem. Jači skuter - lahko si oblečen kot za v avto, motor - nujno vsa oprema? Jači skuter gre legalnih 120, 130, tle pa ne vidim fore v kratkih hlačah in opankah. Še na 50 kubih se lahko orenk sklestiš.
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.599
68
48
jaz sem sem se ravno zaradi teh predprirav (oblačenje, slačenje, švicanje, rokavice.....) naveličal moje fazerce. Imel sem jo 6 let, okoli 30k km sem naredil z njo. Maja sem kupil Gilero runner SP50
smile-1.gif
.
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Kokr komu, js sm v 2h letih naredil skor 40 jurjev, pa v sluzbo mi ni problem it 30km....je pa delno res, kar je Snecer napisal....da se klatis iz enga konca mesta na druzga, pa vsakic gor pa dol vlect vse skupej pr 30 plus je res ucasih zoprno. Ampak mene overall ne moti recimo.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Odvisno kje delaš a ne
smile-1.gif
Ne moreš kaj v službo vletet v opremi in si tam sezuvat škornje, hehe, pa vse ostalo za preoblečt poleg nosit itd.

Morda še kdo rabi tuš, ker je pač narava naredila svoje itd..

Jaæi skuter pa sem napisal, da se ne drsaš s 50 kubičnim, ki še smradi mešanico, al so že vsi 4 taktni? (ta scena mi ni poznana).

Kakšno 250ko kupiš, da če te tudi premami kakšen vikend izlet ali več, da se lahko ravno tako s skuterjem zapelješ in uživaš.
 

Nobody

is perfect.
18. jul 2007
7.038
30
48
Sicer (še) nimam motorja ampak nekaj mi ni jasno. V skuterju se vam ni problem peljat do mesta v kratkih hlačah in kratkih rokavih, na motorju pa je to no-go.

Za 5km do kafane pa si res ne bom oblačil 7 slojev oblačil in se potem tam celi prešvican slačil. Sploh, ko je 30+. Za daljše poti pa je valda logično, da se kvalitetno in varno oblečeš.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.466
446
83
Keč je v tem, da imajo skuterji boljšo zaščito pred vetrom, mušicami itd. Ta mali dodatno dosegajo zgolj hitrosti bicikla (po bregu dol) in je verjetno v glavi, da je manjša verjetnost padca in poškodb. Ergo, manj zaščitne opreme.

Sicer pa poleti tudi za ta haupt mašine za kratke skoke ne rabiš ne vem kaj - moto kavbojke z zaščito, kratko majico, želva + pas combo, rokavice, čevlji in gasa... no jest bi dodal še ščitnike za komolce. Če greš kam dlje pa poletna moto jakna. Je pa res, da imamo potem že dva para hlač, dva para jaken, kar se pozna tudi na denarnici.

Se pa tudi sam čudim kratkim hlačam, majici, supergam in čeladi na jurja cestaku.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Skuter je načeloma tudi čist.

Motor pa je tu in tam kje kaj namazan itd., je kar priceless, če boš šel v belih hlačkah na pijačko pa olje, mast, šmir itd. gori
smile-1.gif


Skuter ima drugačno zaščito od vetra, vsaj do vratu ti ne pihne sapica, pri motorju pa si od nog do gor v vetru.

Lahko greš z lepimi čeveljci na skuter pa ti ne bo pihalo, na motorju pa če nimaš škornjev, te lepo ohladi, spiha itd.

Poleg tega boš z jebackim čeveljcem hitro pošvedral površino, ker menjalna ročica dela svoje...

Če boš pa kafe racer pa glej da si boš kupil hvatačko leder jakno in fensi čelado...

Tudi do kafane se boš obul primerno, v opankah ne bo šlo, kavbojke ok, čelada in jakna.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Drugač pa "vsaki" dan gledam, ko se starejši par vozi v službo s Hondo PanEuropean, kavbojke imata gor in jakne, čelade v kufre, frizura jih več ne zanima, verjetno se kje "gori" preoblečeta.

S tako rogovilo si skor na enaki širini kot z avtom, tak da neke hude mobilnosti in izmuzljivosti v mestu ne moreš pričakovat.

Problem je že tudi parking, ker parkirata nelegalno na pločniku poleg koles, tak da po črki zakona je to listek.
 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
9.079
7.553
113
Posebno če imaš motor precej visok, tako da do tal ne dosežeš s celim stopalom, se v kompletni opremi počutiš precej bolj varno. Pa še škornji ti kakšen centimeter v višino pomagajo. Si raje ne predstavljam, da bi s svojim padel v kakšnih kratkih hlačah...
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Meni je v tisti pravi vročini tako vroče, da moram voziti brez rokavic.
In če ne namažem rok, poglej ga
smile-1.gif




Tu sem vozil v kratkih rokavih, kratkih športnih hlačah, teniske in čelada.

No v kratkih hlačah na motorju tudi ni neka špica, saj motor oddaja toploto, na kakšnih modelih se lahko grdo opečeš itd.
 

Nobody

is perfect.
18. jul 2007
7.038
30
48
Zdaj smo bili pri vožnji v 30+ stopinjah. Takrat si za par km vožnje verjetno ne obuvaš škornjev, debele jakne, podloženih kavbojk, itd. Razen, če se misliš 150 peljat čez center mesta.

Za vse ostalo pa je meni popolnoma jasno, da se primerno oblečeš.

In ne, ne bom imel fancy čelade, še manj pa lederco
wink-1.gif
Japonk pa niti za vožnjo avtomobila ne uporabljam.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Hitro bos videl, da za 5 minut do kafica motor nima smisla, ker , se bos hotel se malo peljati, do kafica niti olja ne bos ogrel :)