Na A1 od 2021 prepoved medsebojnega prehitevanja tovornjakov

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.767
6.159
113
blizu močvirne prestolnice
Popolna laz. Vsakic lahko vidis kako prehitevanje. Pac kamionarju popusti zivc in gre prehitevat. Namrec nekateri kamioni majo elektronsko omejitev tud na 86. In sicer s strani lastnika zaradi porabe goriva (eni majo celo nalepko zadaj s tem podatkom).

in glede na to da sem par let nazaj tedensko vozil relacijo LJ-milano-LJ je ta fama kako se med trstom in benetkami ne prehiteva pac samo fama
Nič ni laž, tud sam se tam vozim saj nekajkrat na leto.
 

jernejd

Majstr
2. sep 2007
1.321
151
63
Nič ne prehiteva po voznem pasu če vozi 130, mimo dedija, ki na prehitevalnem bremza dinamike na stotko. :D
Pa saj niso dedki, ki bremzajo. Kolikor gledam, so to običajni očkoti, ki vozijo odgovorno... Ne vem, morebiti pa ne vedo, da če je omejitev 130km/h, potem smeš peljati dejansko 130km/h in ne 105? Pa če že kdo jadra za kamionom na desnem, naj pač jadra. Ampak ko greš levo, pa avto ne bo spustil dušice, če zahodiš na 130 ;).

Jernej
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in ales85

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Populističen ukrep. Sicer pa nič pretirano uporabnega.
Uporabno bi bilo, če bi denimo za relativno mali denar naredili parkirišča tik ob avtocesti, da se ljudje lahko v službo vozijo skupaj in spodbujali hitre avtobusne linije, da ustavljajo na teh parkiriščih. Mislim, da imajo Italijani tu in tam kaj takega.
In če smo že pri Italijanih: nekaj let nazaj sta bila tam okrog Benetk dva pasa zasedena s tovornjaki, na tretjega pa je takoj skočil kak tovornjak, če se nisi držal avtu spredaj 50 metrov za ritjo. Da tam ne prehitevajo :). Samo v neprimernem času moraš biti na cesti. Mogoče je bilo pred kakim praznikom, ki je pomenil prepoved vožnje.
Ko je gneča na cesti, je težko kaj pametnega na isti infrastrukturi narediti. Lahko poskusiš z nekimi ukrepi zmanjšati število vozil. Nekaj bi se na tem področju dalo narediti, če najdeš časovno in finančno konkurenčno opcijo. Kot drugo pa avtomatizirani nadzori hitrosti in varnostne razdalje. Če bi znali meriti, da se nekdo vleče kolono po prehitevalnem pasu s <= 110 km / h, 300 metrov pred njim pa nikogar in bi te situacije tudi prepovedovali, bi se za propustnost precej bolj poznalo kot prepoved prehitevanja kamionov. Ampak tovornjaki so naš "razredni sovražnik", zato udarimo po njih. To je najbolj preprosto, mar ne?
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Pa saj niso dedki, ki bremzajo. Kolikor gledam, so to običajni očkoti, ki vozijo odgovorno... Ne vem, morebiti pa ne vedo, da če je omejitev 130km/h, potem smeš peljati dejansko 130km/h in ne 105? Pa če že kdo jadra za kamionom na desnem, naj pač jadra. Ampak ko greš levo, pa avto ne bo spustil dušice, če zahodiš na 130 ;).

Jernej
Ampak potem pa tisti VAGov dizel ne bo imel 4l porabe. S čim se boš pa hvalil na netu?
 

ksi

Fizikalc
23. avg 2007
167
72
28
Populističen ukrep. Sicer pa nič pretirano uporabnega.
Uporabno bi bilo, če bi denimo za relativno mali denar naredili parkirišča tik ob avtocesti, da se ljudje lahko v službo vozijo skupaj in spodbujali hitre avtobusne linije, da ustavljajo na teh parkiriščih. Mislim, da imajo Italijani tu in tam kaj takega.
In če smo že pri Italijanih: nekaj let nazaj sta bila tam okrog Benetk dva pasa zasedena s tovornjaki, na tretjega pa je takoj skočil kak tovornjak, če se nisi držal avtu spredaj 50 metrov za ritjo. Da tam ne prehitevajo :). Samo v neprimernem času moraš biti na cesti. Mogoče je bilo pred kakim praznikom, ki je pomenil prepoved vožnje.
Ko je gneča na cesti, je težko kaj pametnega na isti infrastrukturi narediti. Lahko poskusiš z nekimi ukrepi zmanjšati število vozil. Nekaj bi se na tem področju dalo narediti, če najdeš časovno in finančno konkurenčno opcijo. Kot drugo pa avtomatizirani nadzori hitrosti in varnostne razdalje. Če bi znali meriti, da se nekdo vleče kolono po prehitevalnem pasu s <= 110 km / h, 300 metrov pred njim pa nikogar in bi te situacije tudi prepovedovali, bi se za propustnost precej bolj poznalo kot prepoved prehitevanja kamionov. Ampak tovornjaki so naš "razredni sovražnik", zato udarimo po njih. To je najbolj preprosto, mar ne?
Tovorni promet preusmeriti na železnico. Naj gredo pa čez Avstrijo iz Italije na Madžarsko če ne morejo zdržat 10km brez prehitevanja. Enostavno jih je preveč na naši A1 da bi lahko ostali udeleženci varno uporabljali avtocesto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji in McGiver

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Na forumu je namenska tema za vice, kamor sodi tudi ta s tovorom na železnice.
Matematika je nekaterim precej tuja stvar, da bi si znali sami zračunati, če lahko gre tovorni promet, ki je sedaj na naši avtocesti čez naše železnice.
Lahko zapremo naše ceste za tranzitni tuji tovorni promet. Žal bo to gotovo pomenilo, da se nas bo izognil tudi večina tujega kapitala, EU sredstva, turisti in še marsikaj. Bomo lačni, ampak srečni. Pravzaprav se v korona času učimo, kako bi lahko bilo. Smo v praktično idealnem šolskem obdobju.
Problem s prehitevanji tovornjakov bi delno lahko rešili s "stranskim efektom" pri učinkovitem nadzoru mase tovornih vozil. Preveč naložena vozila ne zmorejo hitrosti, ki bi jo naj in potem prihaja do prehitevanj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69 in jonny77

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pepe malo ga pihaš.
Se strinjam na železnice jih ne moremo ruknit v Sežani in na Dolgi vasi dol, preprosto samo zato, ker se natovarjanje, raztovarjanje in čakanje na "naslednji" odhod dogaja predolgo. Drugače ti je recimo dober primer avtov na vlak Most na Soči - Bohinjska Bistrica. kakorkoli obrneš si večinoma hitreje skoz, kot pa okoli. Bi pa lahko "krave" že v "Španiji" nabasali na vlak in jih v "Ukrajino" v klavnico peljali po tirih; ali pa preprosto nehamo kupovat sranje!
Kar se tiče prehitevanja - pri polni zavesti trdim, da je več kot polovica prehitevajočih tovornjakov s SLO tablicami, kakor je tudi velika večina kršiteljev predpisov na splošno Slovencev. To je pač tista: "ne boš ti meni po moji cesti sral". Prepočasni zaradi prenaloženosti - c'mon, deset let nazaj ja, danes "zadnji" vzhodnjak vozi dober kamion, poleg tega prehaja čez toliko držav, da bi "smrduha" že zdavnaj izločili. Vidim pa po lokalnih cestah kar nekaj prenaloženih kiperjev, kombijev, malih kamionov, seveda vsi SLO.
In nenazadnje: Dolga vas - Sežana je 282 km, pri razliki 3 km/h je razlika manj kot 10 km ali pri njihovi hitrosti (sem vzel povprečje 80 km/h) cca 5 minut - pa ne me basat no!
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji in Hanzi

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Vsekakor vem, da več časa zgubim na avtocesti zaradi voznikov osebnih vozil, ki prehitevajo s 100 km / h kot zaradi tovornjakov. Peljati se 2 - 3 km za tovornjakom na levem pasu res udari po egu, ker mu nič ne moreš, ampak so situacije v vsakodnevnih 80 km po avtocesti razmeroma redke. Vozniki osebnih vozil, ki pri nizki hitrosti zadremajo na prehitevalnem pasu, pa vsakdanji pojav.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.042
1.262
113
42
V sredo sm startal iz LJ ob 15:30 in je bila kolona tovornjakov na desnem pasu od LJ do MB. Pa še niso nič prehiteval pa je bila guzva. Edina rešitev je tropasovna A1 in nič drugega. Pa občasno razmišljanje z glavo nekaterih voznikov nebi škodilo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in McGiver

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Marsikdaj se vprašaš, zakaj se promet na prehitevalnem pasu znatno upočasni, če je desni pas poln tovornjakov. Eno je seveda, če je huda gužva. Drugo pa je, če je vidiš, da nekdo vozi po prehitevalnem pasu kolikor toliko spodobno, denimo blizu 130 km / h, ko pa pride vštric kolone tovornjakov pa upočasni na 100 km / h. A se zdi nekaterim en pas preozek ali kaj se mu zgodi v glavi? In tega je gotovo več kot je samih prehitevanj s strani tovornjakarjev.
 

turbobitch

Lesna Goba
5. dec 2007
23.042
1.262
113
42
Veliko je v glavi. Moja ima strah ka je preozko kdaj. Tudi ni varno divjat, ker pri nas je možnost da se nekje vmes med vsemi tovornjaki najde kak ata, ki pogumno skoči vn z 90 kmh
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Po moje dajo nekateri nogo z gasa iz razloga kinganje napisal goba. Z 130kmh priletieti kamionu v rit ki je pred tabo skočil ven ni prijetno. Je pa res da načeloma tovornjakarjinpri takih manevrih uporabljajo ogledala in z nekim normalnim zaviranjem (pri 130kmh ne pri 250) lahko komot počakaš za tovornjakom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69 in jendomen

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.617
113
še v SLO - ampak komaj
Še moji pet centov.

Se načeloma strinjam s splošno prepovedjo prehitevanja - a le pod pogojem, da je dejansko dovolj mest, kjer lahko potem prehiti počasnelo. In to klanci niso.
In da bodo taki mejni primeri ne rabim razlagati - sam doživel, da se je zjutraj našel "pincgauer" (pač neki vojaški tovornjaček), ki je "cruzal" 60-65 na AC. In ga kmalu za izvozom Šentrupert (A1 - Celje - Vransko) dohitimo s tovornjakom. Seveda velja prepoved - in kaj zdaj? Se cijaziti za njim? Blendati ko zmešan? Al moliti h kome kod že, da se bo spravil iz AC pred vrhniškim klancem, ker to je prvi del AC do Kopra, kjer so 3 pasovi. Seveda smo potegnili mimo ...

Ali torej 3 pasovi (iluzija), ali na vsakih 10 km, ajd 20 km, 2-5 km 3 pas ali pa časovno omejeno prehitevanje v bližini "mest". In to ne današnje, ki je po časovnem razporedu "idealno" za Ljubljano (6-9, 14-17) - vsepovsod drugje pa ne špila najbolj, ker je pač tendenca prometa zjutraj v, popoldan pa iz Ljubljane. Torej 5-9 (10?) in 15-18 (19?).

edit: typo
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in Seba81

sass

Guru
1. sep 2007
5.211
851
113
Tovorni promet preusmeriti na železnico. Naj gredo pa čez Avstrijo iz Italije na Madžarsko če ne morejo zdržat 10km brez prehitevanja. Enostavno jih je preveč na naši A1 da bi lahko ostali udeleženci varno uporabljali avtocesto.
PLDP podatki za leto 2018 kažejo, da se v povprečju vsak dan po primorski avtocesti mimo postojne pelje 6500 vlačilcev. če na en vlak spraviš 30 tovornjakov, to pomeni 216 vlakov. k temu prištej še dobrih 100 tovornih in potniških vlakov, ki se dnevno vozijo po progi Ljubljana - divača in dobiš 315+ vlakov dnevno oziroma 1 vlak vsakih 5 minut. zdaj pa se enkrat postavi k železniški progi in štopaj, koliko časa vozi mimo vlak. ocena je samo približna, ker vlaki ne vozijo enakomerno cel dan ter vse dneve v tednu, poleg tega je proga LJ-divača dvotirna, ampak vseeno za občutek, kaj bi pomenilo, če bi ves tovorni promet preusmerili na železnico.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.704
113
pri taščici
Saj ne navijamo da bi se ves.
Če bi se četrtino prometa, ki je relacijsko daljši od kkm recimo spravilo na vlak, bi bil najbrž že kar uspeh.
Recimo avtomobili ki se vozijo v luko. Jih je ceneje voziti s sleperji kot z vlaki?
Je že cestnina prepoceni ali pa vlak predrag.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ginginova