Menjava zavorne tekočine

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Naj nekdo s kijino 7 letno garancijo napise kolikorat bodo menajli zavorno in koliko bo to stalo. Baje je kar projekt to kvalitetno naredit (tudi v ceveh zamenjat)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.381
5.656
113
Problem bo ker na računu bo postavka....menjana pa v 99,9% ne bo pr nobeni znamki
smile-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.381
5.656
113
Dovodu odvečne hladilne tekočine v to posodo.....če ne bi pa kiler razgnal če bi blo brez tega pa preveč tekočine not!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.150
4.131
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Problem bo ker na računu bo postavka....menjana pa v 99,9% ne bo pr nobeni znamki
smile-1.gif

Ti na pamet a? Zavorna tekočina veže vlago in po 5 letih je OBČUTNO zanič. Menja se jo na dve leti in ja menjajo jo tudi pooblaščeni servisi ker verjetno nočejo, da se kdo ubije ker mu bo pedal od zavore postal mehak ko se bo srečal s šleperjem. Za odzračenje sistema pri sodobnih vozilih je dovolj priklop na računalnik pa 4x odvit/zavit vijak, ali pa mogoče še to ne ker je že to elektronsko (jasno lahko delaš oldschool s pumpanjem)!
evil.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.150
4.131
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Pol pa prov......kolk gre u kiler tekočine....cca 2litra....kolk jo rab pa sistem
sprasujem se.gif
tm 6-7 litrov...

Ne rabš komplicirat....napouneš kiler do roba zapreš....in greš na hrvaško na morje..na počitnice
hysterical-1.gif

In pa kilerji že 15 let nimajo več "štoflca" ampak so zaprtega tipa, vodo nalivaš v ekspanzijsko kjer imaš tudi oznake min/max. Ekspanzijsko se ponavadi da odvit in dvignit par dcm nad nivo ostalehi komponent in se stvar zadovljivo napolni tudi če ni avtomatičnega odzračevanja. Sicer pa vseeno bolje imeti vodo pa nekaj zraka kot pa nič!
grin1.gif
 

sniper007

Pripravnik
22. jul 2007
712
0
16
men je na zavornem servisu Košir reku, da je menjava na 2 leti bedarija, marketinški nateg da se pač prodaja zavorna tekočina. Da je res hidroskopična, samo da je tok tok majhen procent vode da nima veze, edino če si rally voznik..

kje pa zdej resnica pa nevem točn . . .
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Ne poznam veliko ljudi ki bi se zaradi starega olja v zavorah zapeljali pod sleperje. Se jih pa ogromno s precej novimi avti in z vso elektroniko okoli varnosti.
Problem vode v zavornem olje je baje v tem da le to olje pri dolgotrajnem zaviranju po klancih navzdol hitreje "zavre" in posledicno spusti bremza. No to pri alter voznikih se pa pogosto dogaja saj smo zadnjic brali kako se vozimo cez ljubelj s prikolico.
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Problem vode v zavornem olje je baje v tem da le to olje pri dolgotrajnem zaviranju po klancih navzdol hitreje "zavre" in posledicno spusti bremza. No to pri alter voznikih se pa pogosto dogaja saj smo zadnjic brali kako se vozimo cez ljubelj s prikolico.
Pri avtu še nisem zaznal težav zaradi vrenja zavorne tekočine, se mi pa je to zgodilo pri motorju. Pri cca. 45 minut precej ostre vožnje z močnim zaviranjem, je ročica zavore postala mehka, zato sem se ustavil. V rezervoarčku zavorne tekočine sem videl mehurčke, zato sem malo počakal da se ohladi in se normalno odpeljal naprej. Menjal sem zavorno tekočino in ponovil podobno turo, težav ni bilo več. Je pa potrebno povedati, da je bilo res veliko priganjanja in ostrega zaviranja, zavore pa so vseeno še delovale na cca. 80% svoje normalne moči.
 

Jurij

Pripravnik
22. sep 2007
821
0
16
Se mi je že zgodilo na enem avtu v družini, da smo čisto pozabili na zavorno tekočino in je nekaj let nismo menjali, ne vem niti točno koliko, verjetno 5+, običajni uporabnik ni niti opazil, šele ko sem ga jaz enkrat vzel in sem ob enem resnem zaviranju po dežju drsel kot po ledu, smo ga dali pogledat. Na AMZSju so me malo postrani gledali, zadnje zavore niso imele nobenega učinka, tekočina pa čisto črna.
Avto ni bil čisto nič agresivno vožen, vse prej kot to, delal je čisto malo kilometrov, zato smo pozabili na take zadeve.
Takrat smo se hitro naučili, tekočino menjat, tudi če zgleda vse OK, rajši ostat brez nekaj evrov kot brez življenja.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.381
5.656
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:

In pa kilerji že 15 let nimajo več "štoflca" ampak so zaprtega tipa, vodo nalivaš v ekspanzijsko kjer imaš tudi oznake min/max.

No ti sam dolivaj čez ekspanzijsko
hysterical-1.gif
Sej maš uno koreto od VW 15 let staro....lah mal eksperimentiraš k jo ni škoda!

Ti častim MACH3 turbo k ti bo siva brada zrastla prej preden boš ti 6 litrov doliv čez ekspanzijsko
smile-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
zaradi vlage v zavorni tekočini delujejo zavore popolnoma enkao kot z novo pri enkratnem zaviranju, pri kaki rali voznji ali pa po dolgen klancu navzdol in večratnim močnim tzaviranjem pa lahko malo pade zavorni učinek ker kapljice vlage prej dosezejo vrelišče kot zavorno olje.Pol se na pedali čuti kot bi bila malo mehka, kot da je noter zrak,
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.181
3.643
113
Marlbor
KSZ

Ne vem no, že precej let doma servisiramo avte in še na nobenem niso odpovedale zavore zaradi nemenjave zavornega olja, ali pa da bi se poznal zmanjšan učinek zavor. Zavorno olje pač menjaš po potrebi, ko menjavaš gumice na zavornih batih in podobna popravila, ko je pač potrebno narediti izpust zavornega olja.
Da greš za brezveze (zgolj preventivno) spuščat zavornega olja in nalivat novega, se mi zdi po eni strani samo nepotrebno izzivanje varnosti, ker n zavorah nimaš kaj prckat po nepotrebnem, če delajo tako kot treba.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.381
5.656
113
Citat:
Uporabnik Jurij pravi:
Se mi je že zgodilo na enem avtu v družini, da smo čisto pozabili na zavorno tekočino in je nekaj let nismo menjali, ne vem niti točno koliko, verjetno 5+, običajni uporabnik ni niti opazil, šele ko sem ga jaz enkrat vzel in sem ob enem resnem zaviranju po dežju drsel kot po ledu, smo ga dali pogledat. Na AMZSju so me malo postrani gledali, zadnje zavore niso imele nobenega učinka, tekočina pa čisto črna.
Avto ni bil čisto nič agresivno vožen, vse prej kot to, delal je čisto malo kilometrov,

No ja sicer ne vem kaj je bil vzrok za črno tekočino....ampak zadnje zavore rade "crknejo" Oz zarostajo vodila.....zaviranje maš nekak razporejeno spredaj 60-40 zadaj.....plus da zadnje zavore so tko narejene da zavirajo šele če je avto bolj naložen oz se zadnji konec posede (in odpre zadnji zavorni ventil)

Zato jaz na cca 1-2 leti vedno preventivno ob premontaži gum (zimske/letne) še odvijem zadnje čeljusti in jih spucam....in namažem vodila z silikonsko mastjo
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.102
6.940
113
pri taščici
Ce je jurij drsel kot po ledu, mocno dvomim da je to bilo zaradi slabega olja. Prej zaradi slabih gum. Kot je mac napisal. Da bi nekoku olje zavrelo pri voznji po ljubljani, bi moralo olje biti staro 100 let, ali pa eventuelno ce bi s zategnjeno rocno vozil
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, jst ti bom direkt odgovoril. Če ti je zmanjkalo zavornega olja, ne smeš samo dolit novega, zato, ker ti je zrak potegnilo v sistem in ga bo potrebno odzračit. Hladilno tekočino lahko doliješ v expanzijsko, ker drugače ne vem, kje jo lahko doliješ (govorim za novejše avte od recimo( l2000). Če je motor vroč, ne odpiraj expanzijke posode, če je mrzel, pa lahko. Expanzijska posoda je taka prozorna posoda, v kateri imaš ali fluoriscentno zeleno-rumeno tekočino ali rdečo, lahko je tudi modra.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.381
5.656
113
Če mu je konkretno hladilne tekočine zmanjkal jo bo mogu nalivat kar čez hladilnik...čez ekspanzijsko dolivaš kdar jo fali 2-3 deci...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.180
9.814
113
KSZ
Nekaj iz prakse:
5 let star avto s 300.000+ kilometri. Bil na zavornem servisu, kjer je zmeril hidroskopičnost in je rekel, samo furaj.
13 let star avto s 130.000 km, nikoli menjana zavorna tekočina, na testu je zavrela pri 140 stopinjah, kar je katastrofalno. Bila menjanja, zaviranje občutno boljše (kot da bi servo začel resno delat), nočem niti razmišljat, kaj bi bilo pri večkratnem zaviranju. Dodatna posledica: batki vsi zarostani, vendar se jih je še dalo rešit.
Tako da, brez veze nekaj izumljat. Greš na zavorni servis, kjer ti običajno brezplačno zmerijo hidroskopičnost in zamenjaš TAKOJ, ko test pokaže, da je to potrebno. Na dve leti menjavat je po moje brezpredmetno, če je tekočina še dobra. Je pa verjetno pri avtu starem 10 let to že potrebno
grin1.gif
.

Še glede dolivanja: kolikor vem je treba pazit, da dolivaš IDENTIČNO olje, katero je noter, sicer znaš imeti težave. Kako vedet, katero olje je noter pri 13 let starem avtu in verjetno že x lastnikov je pa tudi vprašanje, na katerega kmečka pamet pove jasen odgovor. Se ne doliva. Menjava zavornega olja na zavornem servisu stane tam med 30-40 EUR in je narejena v pol ure. Brez veze se jajcat sam, razen seveda, če ti je to hobi in imaš hidravlično posodo. Ker spuščat ven in potem dolivat in ''pumpat'' je po moje brezvezno.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.180
9.814
113
Aja, pa še en komentar tistim, kateri svetujete temu novincu. Takim se svetuje le eno: pelji nekam, kjer vedo, kako se temu dela in naj ti pokažejo za naprej. Ne pa, da mu svetuješ naj ulije noter olje (morda je pa nabavil navadno pa je sem napisal pravo) ali pa mu nekje zavorni sistem pušča in bo nalil noter in seveda sveto prepričan, da je sedaj rešeno zadevo malo pognal in se nalepil na prvo drevo. Naprej, odpiranje hladilnika. Grem stavit, da bo šel tip odpirat pri segretem avtu in se bo cel oparil. Vi znalci seveda ne boste nič krivi, a ne? Torej, če se že takim noob-om (s tem ne mislim nič negativnega, vsak je bil enkrat noob (oz. je še vedno
smile-1.gif
)) svetuje, se potem svetuje na nivoju for dummies na kvadrat. In se opiše vsa tveganja, katera so sicer nekomu z nekaj DIY znanja samoumevna in se mu jih seveda ne navaja.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
danes imajo večinoma vsi avti DOT 4 zavorno tekočino z vreliščem pri 230 stopinjah C, če absorbira vlago pade lahko tudi na 144st.
kai bolj športni pa DOT 5 kiima vrelišče pri 260 stopinjah, "vlažnemu " pade na 180 stopinj
novo DOT 5.1 ima 270 sz
topinj, vlažnemu pade na 190 stopinj,..
včasih je na starih avtih bil DOT 3 z 205/140 st.