Menjava olja v tiptronic menjalniku

R0KY

Guru
30. apr 2010
3.830
715
113
Imam 98 passata 1.8t tiptronic. avto nej bi imel 160k km (kupil sem ga ko je "imel" 110k). zdej pa me zanima kako je z menjavo olja v menjalniku, kdaj ga nej bi blo treba menjat, cena menjave, se to sploh splaca glede na starost (prov doug avto nav vec z mano) itd...
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.087
448
83
45
dolenska
Če ne misliš dolgo avta met, ne menjaj. Če ne pa preventivno, ker 98l pa 160000, ne verjamem, razen. če poznaš lastnika in mu verjameš. Moj letnik 2005 naj bi jih imel 250000, pa še ne verjamem. Raje kake sto jurjev več.
 

R0KY

Guru
30. apr 2010
3.830
715
113
sej zato je pa vse v narekovajih. :D zanimiv da v servisni sploh niker ne pise menjava, ampak sam dolivanje ATF ...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Še eno vprašanje...zakaj na vseh forumih pametujejo o postopni menjavi olja?
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Ker so nekje prebrali, da je nekomu menjalnik ribnil, ko je v celoti zamenjal olje. Weird. Sicer pa na avtorja: preveri stanje olja. Mora biti rdeče/pink barve, niti slučajno rjavo ali celo črno! Prav tako ne sme smrdeti po zažganem.
Mislim, da je pri menjavah olja v menjalnikih največji problem to, da ljudje potem ne vejo kako naj sploh kontrolirajo ali so dolili dovolj olja. Sicer vse piše v knjigah ali na netu, ampak je težko prebrat. Pri meni je za najbolj zanesljivo meritev najbolje speljat naslednji postopek: vožnja kakih 15 kilometrov, tako da olje pride na delovno temperaturo, potem greš skozi vse prestave (R, N, D, 2, 1), ga daš v N, pustiš motor prižgan in kontroliraš. Jaz imam na šipki dve poziciji merjenja, za hladno (Cca 22 stopinj) in vroče (delovna temp) olje.

Res je, da nimam tiptronica, ampak lastnik bo najbrž z malo brskanja našel ustrezno proceduro za pravilno kontroliranje nivoja dotičnega olja. Če se boš odločil za menjavo, glej da imaš pravo olje (po specifikacijah) in morebitne filtre.
 

HrabiaMol

Fizikalc
28. jul 2007
1.400
1
38
Sam tudi vem za zgodbo, ko je nekomu razsulo menjalnik po menjavi. Razlog pa je precej banalen. Človek je vozil avto in ko ga je menjalnik začel malo srati, se je odločil da zamenja olje, češ morda bo bolje. Kmalu potem je menjalnik pač crknil, kar z menjavo olja nima veze.
 

top_shit

Pripravnik
13. maj 2011
555
0
16
Menda drži, če ne, me je mehanik mal naostržil:

menjava olja v menjalniku na 60.000 km

Cena: 100 EUR ! 3.14zda, še neki mi je zraven delal, pa se ne spomnim ...
rolleyes-1.gif


Sama menjava ni tko na easy, kot tista v mašini. Olje mora biti ravno pravšnje (neki mi je govoril o temperaturi) in podobno.


Sicer je men mal čudno, ampak OK. Men ga je zamenjal pred 20 k km, pa je še vedno vse v najlepšem redu ...


EDIT: aja, moj je multitronic ... če je to kej dost drugač od tiptronica?
 
Nazadnje urejeno:

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Cena niti ni pretirana. Mene bi olje (če bi ga jemal na pooblaščenem servisu) stalo okrog 160 eur.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.700
6.719
113
pri taščici
Ko sem sam menjal olje na klasicnem avtomatiku pri pooblascenem (nissan) mi je od napovedanih 7 litrov zamenjal 3 litre. Od tega ga je bilo skoraj liter prevec po menjavi v menjalniku. So rekli da je brez razstavljanja nemogoce zamenjati vse olje hkrati. Skratka dobil sem obcutek da so salabajzeri(napovejo 7litrov olja za menjavo, potem pa ga 2l menjajo). Kako je pri tiptronicu ne vem.
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
Klasičen avtomatik ima del olja shranjen tudi v torque converterju. Pri meni gre za redno menjavo olja (torej samo spustiš karter, zamenjaš filtre in potem karter nazaj in sveže olje noter) tam okrog 7 litrov. Za t.i. flush (torej se izprazni tudi olje iz torque converterja) pa ga gre po specifikacijah 16 litrov.
Najbrž so te želeli malček žejnega čez vodo pripeljat ali pa niso vedeli kaj delajo.

Tudi sam za tiptronic žal nimam podrobnih informacij.
 

top_shit

Pripravnik
13. maj 2011
555
0
16
No, sem preveril: za menjavo olja v menjalniku sem plačal 100 EUR ... ne na servisu, a vseeno človeku, ki dela to profesionalno, popoldan pa ...
cheer.gif


Tisto, kar mi je pa še dodatno delal, sem pa ekstra plačal ...
wink-1.gif
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
jaz sem za mojega vprašal na servisu pa je rekel da 300 eur, če se ga da doma menjat ne vem, na Mercedesu se baje ne da menjat ker mora bit naprava ki izčrpa in nafila olje
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Te naprave seveda obstajajo. Samo nekako ne v Sloveniji. Sicer sem mnenja, da bi bilo najboljše na vsak servisni interval (ali pa dva) zamenjat tisto normalno količino olja. Tega pa skoraj nihče ne počne in celo nekatere tovarne napišejo, da se olja v avtomatskih menjalnikih sploh ne menja.
bonk.gif
 

trigga

Fizikalc
24. jul 2007
1.787
0
36
No, "naprava ki izčrpa in nafila olje" je lahko že tavelika brizga, na katero je priklopljena cev. Tudi jaz bi se načeloma lahko poslužil te variante, ampak moram tako ali tako karter vzet dol za menjavo filtrov.

Mislim, da je menjava olja v menjalniku na vsak servisni interval sicer overkill (sicer odvisno od dolžine intervala), ampak recimo enkrat na dve leti pa je že prav, da menjalnik vidi svežo tekočino in filtre. Seveda če se dela ustrezno višja kilometrina, se servis opravi toliko prej.

Ni mi pa jasno, kako inženirji lahko z gotovostjo zapišejo, da se olja v avtomatikih ne menjava? To mi je približno enako bedasto kot tista, kjer menjalnik nima šipke za kontrolo nivoja olja.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Saj pisal sem za avtomatske menjalnike. Ja res je. Piše »Sealed for Life«. Vprašaj lastnike Volvov. Pa jaz imam tud ta japonski **** za menjalnik.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
saj olju v menjalniku nima praktično kaj biti, noter je ponavadi filter in magnet ki pobere morebitne opilke, se spomim da sem enkrat odprl menjalnik na 20 let starem avtu in je noter bilo olje kot novo,,,
sipke za nivo pa tudi praktično ne rabi, če menjalnik pušča imaš mastno pod avtom požret pa ga ne more kot motor
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
O pa je. Če se olje pregreje v avtomatskem menjalniku, malenkost navlaži, je zanič. Spremeni lastnosti in potem je veselica. Navor se namreč prenaša čezenj. Pa marsikatero olje še vedno ni sintetično povsem.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.345
9.582
113
EU
Tukaj imam dodatek olju ki močno izboljša mazalne lasnosti olja za DSG menjalnike. Dvojna doza podaljša interval na onkraj...
Zadeve še nisem patentiral, vendar bom dal na Kikstarter
cool-1.gif