Ne, ne more. Lahko pa v Avstriji, kjer je urna postavka 120€, strosek solanja in nakupa orodja enaka kot v Sloveniji, strosek dela pa nizji, kot v Sloveniji. Da o birokraciji ne govorimo.
Pa ne prosim o tem, kako bi mehaniki morali pri nas spustiti ceno olja in zvisati urno postavko, ker potem bi se pa v to vtaknili.
Pa če ti cel čas trobimo, da bi bilo fer, da se dvigne urna postavka, pa material normalno obračuna. Kolikor berem, nobeden nebi imel problema s tem.
Glede cen v Avstriji - tukaj eden večjih hendlerjev (Lietz) ponuja za 159€:
Motorni prostor
• Menjava olja z visoko kakovostno blagovno znamko olja, v specifikacijah, primernih za vaš avto (največ 4 litre)
• Zamenjajva oljnega filtra
• preverjanje vseh jermenov za stanje in napetost
• Preverjanje ojačevalnika zavor
Tekočine
• preverjanje, ali hladilni sistem pušča, stopnjo in zaščito pred zmrzovanjem
• preverjanje nivoja zavorne tekočine
Nadzor in pregledi
• Vizualni pregled: izguba olja pri motorju in menjalniku
• Funkcionalni preskus zavornega sistema na preskusni napravi zavor
• Vizualni pregled amortizerjev in vzmetenja
• Preverjanje stanja in obrabe koles / pnevmatik
• Preverjanje izpušnega sistema / vpetja
Okoli avtomobila
• Preverjanje tlaka v pnevmatikah
• Preverjanje delovanje električnih/svetlobnih naprav
• Preverjanje ali nastavite višine žarometa
Testna vožnja
• Preverjanje varnostnih pasov / pritrditev
• Preverjanje ABS
• Preverjanje vozne mehanike, zavor itd.
• Preverjanje hoda stopalke zavore, hod ročne zavore, višino stopalke zavore / sklopke
Za vse to dobiš tudi ustrezno potrdilo, za katerega servis jamči. Porabljeni deli se zaračunajo posebej.
Pri moji (bivši) Mazdi 6 sem imel težave z električnim servom, ki je preprosto nehal delat med vožnjo. Javil je kao napako senzorja navora. Pri nas so ti silni pooblaščenci, ki imajo vsa možna izobraževanja in jih morajo zamortizirat, preprosto rekli, da rabim celoten nov servomehanizem, ker se pač samo senzorja ne da menjat. Cena sitnica - 3500€ + delo. Pa so avto dali samo za 2 minuti na tester.
Pa sem obiskal še tega Lietza. Serviser si je vzel uro časa, pregledal z testerjem, pogledal redosled napak, dvignil avto, pregledal vse okrog obes, servomehanzima, senzorjev itd. Nato je primerjal podatek senzorjev položaja koles in opazil odstopanje. Rekalibriral senzorje in voila - servo je spet delal. Šel na testno vožnjo in mi predal avto. Servo je delal BP še ndaljnih par tisoč km, do bridkega konca Mazde v riti Merđota
Koliko sem plačal? Nič! Naredil je zastonj, ker je rekel, da je pač obrnil volan levo desno, in stisnil calibrate in je blo to to. Pa bi mu z veseljem dal 100€ za tisto uro dela.
A strošek dela je manjši v AT? A bejž no? Morda za najnižji nivo (čistilke itd.), pri neki srednji plači smo že tu tu z Jodlari, pri višjih pa ti kar več cuknejo kot pri nas...