malo zajebancije

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Tu obstajata dva varnostna vidika. Po eni strani zakaj ne dovolimo letenja vsakemu ki si to zaželi? Razlike med nekim mini helikopterjem in pa temi gizmoti skorajda ni!
smirk-1.gif


Drug vidik je tisti zaradi katerih so tele zadeve v "razvitih državah" prepovedane. Ker ko nekdo namesti namesto 1 kamere gor par 100g eksploziva ali pa pištolsko cev ni več heca!

Sicer pa na splošno so v letalstvu varnostni mehanizmi in tehnična ustreznost na zelo visokem nivoju in dvomim da bilokakšna komponenta od teh zadevs sploh zadosti osnovnim zahtevam. Recimo čisto primer za letalske motorje so predvideni intervali vzdrževanja, po določenem intervalu se naredi generalka. Verjetno imajo EM teh rotorčkov par ur življenske dobe po katerih bi jih moral zamenjat, ampak tega noben hobi letalec ne bo naredil. Ko ti pri dveh rotorjih en odpove in stvar odleti nekam v 3PM (glede na posnetke verjetno sredi ljubljane, ljudskega vrta ali pa nabasanega bleda) je pa kakšna katastrofa lahko zelo blizu.
 

kkarola

Pripravnik
30. jul 2007
224
0
16
Mater si paranoičen. Doma imaš v kuhinji nože ali veš, da je to po zakonodaji hladno orožje? Pa še bi ti lahko našteval. Pri helihopterju ali letali ko ti odpove motor je kaj? Poleg tega je bistvena razlika med modelarskimi in pravimi letečimi zadevami. Tako da so tudi razlike v zakonih. Modelarji imamo zavarovanje za nastale škode.
Sedaj pa vprašanje tebi znalec KOLIKO MODELARSKIH LETEČIH PROJEKTILOV JE DO SEDAJ UBILO KAKRŠNO KOLI ŽIVO BITJE?

Tudi meni je všeč Ferari ampak si ga ne morem privoščiti ZATO še ne serjem po lastnikih in iščem kako bi ga zajebal.

To je komentar na tvoje pisanje!

Drugim modelarjem pa samo SREČNO!

Se zmenimo za kakšno srečanje ( mnenja in pivo)


LP N
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Modelarji (sem štejem IC/E motorna in jadralna [gumica] letala) kolikor vem upoštevajo neka osnovna pravila in letijo na in v okolici namenskih objektov. Če je to prazen travnik, industrijska hala ali pa športno letališče je to čisto ustrezno. Pa modelarji tako letijo že par 10 let in res ni bilo nobene nesreče.

Tudi s temi X-kopterji se lahko leti na istih površinah in me nebi čisto nič motilo. Ko pa gledam posnetke letenja ki jih limate tukaj gor se mi pa v glavi poraja prej omenjen "varnostni vidik".

Primerjava z avtom ni na mestu. Vsako vozilo v prometu mora ustrezat standardom, ima opravljen tehnični pregled in pa vsak voznik ima opravljen tečaj (izpit). Poleg tega je avto podrejen samo fiziki premikanja, če se ustavi (crkne motor) ni nikomur nevaren. Analogije z letečo zadevo, ki ni tehnično pregledana, ki jo upravlja operater ki nima pojma ne o letalstvu ne o radijskih zvezah in ki ko enkrat "odpove" pade vedno nekam na tla, jst ne vidim!
tongue-1.gif


Sicer pa vsi videi v tej temi v katerih se leti nad urbanimi področji čisto BP padejo pod kazensko obravnavo v kategorijo "povzročanje splošne nevarnosti".

Citat:
Citat:

Kdor s požarom, povodnijo, eksplozijo, strupom ali strupenim plinom, z ionizirajočim sevanjem, z motorno silo, električno ali kakšno drugo energijo ali s kakšnim drugim splošno nevarnim dejanjem ali sredstvom ali z opustitvijo dejanja, ki bi ga bil dolžan storiti za zagotovitev splošne varnosti ljudi in premoženja, povzroči nevarnost za življenje ljudi ali za premoženje velike vrednosti, se kaznuje z zaporom do treh let.

(pa da smo si na jasnem, ne trdim da sedaj to vi ne uporabljate odgovorno ampak ker je treba mislit na celotno polulacijo v kateri so taki in drugačni idioti bi morala obstajat neka pravila. Enako v to sfero padejo [dobesedno] tudi "prosti letalci" ki jim naša zakonodaja omogoča da z doma sešitim jadralnim padalom skačejo v prepade!)
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik neo32 pravi:
...

Ravno danes sem se podil na Bohinjski Beli pod Babjim zobom, pa sem komaj komaj stisnil 10 minut. Pri 3 poletu mi je že malo prpo stisnilo, ker sem bil previsoko in sem imel že precej porabljene baterije, ampak mi je na koncu uspelo varno pristati, drugače bi pa še zdaj po smrekah skakal
bonk.gif

Kaj pa kakšno padalo za primer ko zmanjka baterije? Je kdo že poskušal narediti kaj takega?

Obstajajo tudi padala, sicer za težje modele, pa tudi cena je precej težka, se mi zdi da okoli 200 -300 €. Načeloma je zasnova v redu, vendar spet povečuješ težo in si krajšaš čas letenja, tako da bolje malo splanirati pred letenjem in se vrniti pravočasno nazaj, tako ali tako pa imam podatek koliko baterije imam še na voljo na monitorju, tako da lažje zadevo izpelješ brez padca.
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Pravi modelar bo komponente zamenjal preden odpovejo, sicer pa pri brezkrtačnikih se tako ali tako menjajo samo ležaji in vsake toliko časa se preveri zategnjenost vijakov, drugače pa je taka zasnova motorja skoraj da ne večna ob pravilni uporabi in vzdrževanju,

Drugače pa zase lahko govorim, da se v veliki meri izogibam letenju nad ljudmi, spoh na nizki višini, tudi zato sem se odločil za hexacopter, ker ob izgubi enega motorja/propelerja še vedno lahko pristanem oz. kontrolirano strmoglavim nekam stran od populacije.


Preden grem v luft, vedno preverim najbolj pomebne komponente (motorje, propelerje, baterije, teren kjer bom letel,...) skratka naredim čim več kar je v moji moči, da ne bo težav. Ko zamenjam kakšno komponento hexo najprej potestiram, preden grem na spošno letenje.

Mamo pa padalce, katerih se najbolj bojim, kateri nam bodo v prihodnosti verjetno otežili oz zakomplicirali ta hobi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
Vso spoštovanje ker se lotiš stvari po letalski (check) proceduri. Sej pravim večina vas tu v tej temi je dejansko "modelarjev" in poznate zakonitosti tehnike, imate izkušnje in znate letet.

Ampak ker ni nobene regulacije lahko en bedak ali pa enostavno nek pubertetnik star 14 let kupi že narjeno zadevo in samo "sreča" ga reši pred tem da ne bo zadel trafo postaje, sosedovega psa ali pa naključnega mimoidočega!

Sicer pa ON-topic, s čim ste začeli oz. kaj priporočate za začetnike? Verjetno razni sobni kitajčki odpadejo, torej smisleno začet z nečim lahkim v kitu kjer ti je omogočeno malce DIY metod (predvsem za popravljanje razbitin)?
grin1.gif
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Vso spoštovanje ker se lotiš stvari po letalski (check) proceduri. Sej pravim večina vas tu v tej temi je dejansko "modelarjev" in poznate zakonitosti tehnike, imate izkušnje in znate letet.

Ampak ker ni nobene regulacije lahko en bedak ali pa enostavno nek pubertetnik star 14 let kupi že narjeno zadevo in samo "sreča" ga reši pred tem da ne bo zadel trafo postaje, sosedovega psa ali pa naključnega mimoidočega!

Sicer pa ON-topic, s čim ste začeli oz. kaj priporočate za začetnike? Verjetno razni sobni kitajčki odpadejo, torej smisleno začet z nečim lahkim v kitu kjer ti je omogočeno malce DIY metod (predvsem za popravljanje razbitin)?
grin1.gif

Začel sem z Q450 okvirjem in KK 2.0 kontrolno ploščico, kar se mi zdi odličen setup za začetnika da se nauči osnov multikopterja, poleg taga pa so nadomestne roke napol zastonj.

Če te zanima imam en kup komponent za začetniški quad, manjkajo samo reglerji.

Še frame, da vidiš kako izgleda:

 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.181
4.147
113
zmaga.gif


Lahko še cenovno poveš koliko košta en tak komplet? Pa kako je potem z nosilnostjo in dosegom oz. časom letenja.
 

kkarola

Pripravnik
30. jul 2007
224
0
16
Tako kot je neo32 napisal poleg vseh procedur ponavadi narediš še range test med komando in sprejemnikom. Poleg vesga imam - o tudi telemetrije. Prikaz voltaže baterije, porabo baterije v mAh, voltažo po posamezni celici baterije, amperažo, višino, gps podatke, hitrosti dviganja spuščanja, temperature obrati motorja, moč in kvaliteta signalov med komando in sprejemnikom in še sliko v živo.

Problem so vedno posamezniki ki jebe..jo ostale in to je pri vseh zadevah ne samo med modelarji.

Nekateri modelarji s srcem jemljemo stvari resno, saj so tudi komponente temu primerno dražje.

Lp N
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
zmaga.gif


Lahko še cenovno poveš koliko košta en tak komplet? Pa kako je potem z nosilnostjo in dosegom oz. časom letenja.

Če nimaš še nič od opreme, je za začetek to kar draga investicija.

Polnilec: od 50 € dalje
Komanda: od 70 € dalje
Baterije: 15 do 30 € kos
Quadcopter: od 150 € dalje
- kontroler: 30 €
- 4× motorji 40 €
- 4× reglerji 40 €
- okvir in rezervne roke 20 €
- propelerji 5€/komplet
-pristajalno podvozje: od 20 € dalje
Razni vijki, vezice, trakovi,...: 20 €

Potem moraš imeti spajkalnik, voltmeter, male imbuse (kvalitetne), razne male klešče, itd,...

Nosilnost quada je gopro in en mali FPV oddajnik čas letenja pa odvisen od dinamike od 8 do 12 minut.

To so zgolj okvirne cene, odvisno kako naletiš na kakšne akcije in zaloge v evro skladiščih.

lp
 

kkarola

Pripravnik
30. jul 2007
224
0
16
Ja samo tole je res osnovni komplet za učenje okrog vogalov. Je pa tako, da ce se misliš resno ukvarjat je smiselno na začetku kupovati komponente boljše kakovost. Tudi jaz sem uačel tako, vendar v letu in pol zamenjal 2 polnilca 3 komande, pa me še vedno mika ena boljša.
Tale hobi je jama brez dna je tako kot pri vseh stvareh vedno hočeš boljše.

Tukaj si lahko pogledate hobi zadeve in profi zadeve.

wwww. kopterworx.com Slo prodajalec

wwww. hoobyking.com Skladišče Nizozemska in Hongkong
 

neo32

Pripravnik
23. okt 2010
635
0
16
Citat:
Uporabnik kkarola pravi:
Ja samo tole je res osnovni komplet za učenje okrog vogalov. Je pa tako, da ce se misliš resno ukvarjat je smiselno na začetku kupovati komponente boljše kakovost. Tudi jaz sem uačel tako, vendar v letu in pol zamenjal 2 polnilca 3 komande, pa me še vedno mika ena boljša.
Tale hobi je jama brez dna je tako kot pri vseh stvareh vedno hočeš boljše.

Tukaj si lahko pogledate hobi zadeve in profi zadeve.

wwww. kopterworx.com Slo prodajalec

wwww. hoobyking.com Skladišče Nizozemska in Hongkong

Za 50 € dobiš že dober polnilec iz nizozemskega skladišča (ko je na zalogi), za komando je pa tako, jest imam modificiranega Turnigy 9X z Open Pilot firmwaretom in FrSky modulom in za moje potrebe zadošča, vse kar hočem sprogramirat se da naredit brez problema, dosega je dost in ima fail safe, skratka zaenkrat ima vse kar potrebujem.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.861
395
83
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Tu obstajata dva varnostna vidika. Po eni strani zakaj ne dovolimo letenja vsakemu ki si to zaželi? Razlike med nekim mini helikopterjem in pa temi gizmoti skorajda ni!
smirk-1.gif


Drug vidik je tisti zaradi katerih so tele zadeve v "razvitih državah" prepovedane. Ker ko nekdo namesti namesto 1 kamere gor par 100g eksploziva ali pa pištolsko cev ni več heca!

Sicer pa na splošno so v letalstvu varnostni mehanizmi in tehnična ustreznost na zelo visokem nivoju in dvomim da bilokakšna komponenta od teh zadevs sploh zadosti osnovnim zahtevam. Recimo čisto primer za letalske motorje so predvideni intervali vzdrževanja, po določenem intervalu se naredi generalka. Verjetno imajo EM teh rotorčkov par ur življenske dobe po katerih bi jih moral zamenjat, ampak tega noben hobi letalec ne bo naredil. Ko ti pri dveh rotorjih en odpove in stvar odleti nekam v 3PM (glede na posnetke verjetno sredi ljubljane, ljudskega vrta ali pa nabasanega bleda) je pa kakšna katastrofa lahko zelo blizu.

Tipičen birokrat, pozabil si še prepovedati avtomobilčke na daljinca, da ne bi kdo svojega naložil z dinamitom in ga zapeljal pod avto kakega našega politika.
 

jtfc

Guru
Izključen uporabnik
24. jul 2007
19.994
2.738
113
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Tu obstajata dva varnostna vidika. Po eni strani zakaj ne dovolimo letenja vsakemu ki si to zaželi? Razlike med nekim mini helikopterjem in pa temi gizmoti skorajda ni!
smirk-1.gif


Drug vidik je tisti zaradi katerih so tele zadeve v "razvitih državah" prepovedane. Ker ko nekdo namesti namesto 1 kamere gor par 100g eksploziva ali pa pištolsko cev ni več heca!

Sicer pa na splošno so v letalstvu varnostni mehanizmi in tehnična ustreznost na zelo visokem nivoju in dvomim da bilokakšna komponenta od teh zadevs sploh zadosti osnovnim zahtevam. Recimo čisto primer za letalske motorje so predvideni intervali vzdrževanja, po določenem intervalu se naredi generalka. Verjetno imajo EM teh rotorčkov par ur življenske dobe po katerih bi jih moral zamenjat, ampak tega noben hobi letalec ne bo naredil. Ko ti pri dveh rotorjih en odpove in stvar odleti nekam v 3PM (glede na posnetke verjetno sredi ljubljane, ljudskega vrta ali pa nabasanega bleda) je pa kakšna katastrofa lahko zelo blizu.

Tipičen birokrat, pozabil si še prepovedati avtomobilčke na daljinca, da ne bi kdo svojega naložil z dinamitom in ga zapeljal pod avto kakega našega politika.