Letos mineva 50.let od prve predstavitve R4-Katrce

msenjur

Guru
11. sep 2007
27.022
-382
113
ja... katrca... moj prvi podedovan avto od brata. men je bila huda.... pa veliko lepih spominov... vglavnem, zakon si bila, Katrca! R.I.P.
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
125
Moj prvi avto. Francoska TL-ka iz leta 1977, starejša od mene.
smile-1.gif
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.102
16.284
113
Citat:
Uporabnik Zgaga pravi:
Citat:
Uporabnik gretzky pravi:
Je bil pa dober fukwagen. Dal si v prvo pa te šalthebel ni nič motil in si se lahko dobro uprl, pa še mehko podvozje je pomagalo pri povratnem gibu. Edino šipe so se zarosile (spet).

To je treba Mateyu predlagat. Lih išče avto za younger brata...
evil.gif

grin1.gif


bi bil to super prvi avto, če bi imel še kaj več narejeno na varnosti (česar pa glede na starost res ne moreš pričakovati), ker drugače je pa tole res truga na štirih kolesih.......
 

maremm

Pripravnik
26. dec 2010
357
0
16
Francoska jajca, zajebana za šravfat. Ko je foter kupil pasata, sem šele videl kakšen jajc je katra.
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Citat:
Uporabnik maremm pravi:
Francoska jajca, zajebana za šravfat. Ko je foter kupil pasata, sem šele videl kakšen jajc je katra.

Fajn je, ko primerjas pasata s katrco.

Ko bo tvoj fotr kupil Boing 767-400 bo tudi videl kaksna jajca so pasat
rolleyes-1.gif
 

maremm

Pripravnik
26. dec 2010
357
0
16
Točno tud passat je jajc. Saj so vsi avti taki, ko niso najnovejši, pa tudi nekaj novih. Pač meni katra ni bila naj naj.
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.405
5.662
113
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Fajn je, ko primerjas pasata s katrco.
Ko bo tvoj fotr kupil Boing 767-400 bo tudi videl kaksna jajca so pasat
rolleyes-1.gif

 

maremm

Pripravnik
26. dec 2010
357
0
16
Naš je bil en model novejši, kupljen od tipa ki se je vrnil iz nemčije, s turbodiesel mašino. Prva investicija je bil sod za kurjača, ah stari jugo časi. Ma ja, saj je bilo tudi s katro kar zanimivo, na morje priti je bil večji podvig kot sedaj v Berlin
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Super avto. Tudi moj prvi, ker nisem hotel jugota. Tistih 25 kW sploh ni tako malo. Druga koplje po mokrem asfaltu.
grims-1.gif

In neuničljiva mašina. Prodajalec pod lipco se je hvalil, da do 200kkm ni nikoli zamenjal olja, nekajkrat pa da je pozabil natočiti bencin pa se je vseeno kar vozil.
hysterical-1.gif
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Ampak bistvo je, da smo vsi imeli izkušnje s katrami, ko je bila že najmanj 20 - 25 let star model. Se pravi je avto po svoje le legenda.
 

joejoe

Pripravnik
30. dec 2007
812
1
16
Kolk pa ti nimaš pojma, model, da kar glava boli!!!

Citat:
motor je sicer različen ampak to nima take veze

Sploh nima veze, anede... Vodno hlajenje in štirje cilindri proti dvema so kar bistvena razlika, pa menjalnik pred motorjem tudi.

Citat:
mehko vzmetenje po principu enostavnih poltogih obes

Tole je pa vrhunska debilana!!!!

Ko lahko za spačka (oz. zagotovo dyano) rečemo, da je imela neko zvezo med sprednjo in zadnjo premo, pa ima katra povsem samostojne obese!!! Nobene poltogosti, nobene povezave med levo in desno. Na obeh premah torzijske vzmeti, spredaj vzdolžne, zadaj prečne, spredaj mogoče stabilizator (se ne spomnim več, pri petki je bil), zadaj zagotovo brez.

Citat:
Pa katrca je doživela v razvoju precej tehničnih sprememb (ne pa vizualnih), dejansko so tehnične spremembe celo večje kot pa 2CV -> Visa.

Še en bullšit. Ja pismu, no... tolko, kot pa ti nimaš pojma o zadevah, o katerih tule pišeš, pa še nisem vidu.

A lahko našteješ kako od hudo revolucionarnih tehničnih sprememb?

Če že skupaj naštevaš spačka, dyane, ami in viso, me prav zanima, kako boš take razlike naštel pri katri. Ami je bil pozicioniran nad spačka, visa je imela kasneje povsem drugo zasnovo.

Katra je ves čas imela vodno hlajeni motor, ki se mu je skozi leta povečala zgolj prostornina. Menjalnik je bil najprej tri stopensjki, kasneje 4. Največja sprememba so bili diski spredaj, pa pri GTLki od R5 prevzet števec v sodobnejši armaturi.

Ne da se mi bolj podrobno pisat, se pa lahko vsakdo pozanima na internetu, al pa pri sosedu. Sam sem vozil dyano, ko sem bil mulc (družinski avto), pa potem imel dve katri. Obe znamki/avta sta mi zelo blizu, pa tudi približno ne pomislim, da bi kako dissal.

Utiševalec naj najprej utiša samega sebe, sicer bo njegovo neznanje še bolj očitno.
 

maremm

Pripravnik
26. dec 2010
357
0
16
Ja se strinjam, če gledam svojo mladost je katra nepogrešljiv del. Verjetno pa bi tudi drugače gledal na njo če bi stari kupoval nove, tako pa smo delali hišo, pa so bila zmeraj neka stara jajca pri hiši, ki so se kvarila.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.405
5.662
113
Hehe joejoe od 2007 do zdej 24 post.....te je mogu pa u srce s to katro da si iz brloga vn prlezu se
jezen.gif
 
Nazadnje urejeno:

der_Starke

Pripravnik
22. jun 2010
881
5
18
Vzhodna - MB
Smo meli zeleno, take jagerske barve, bog ve, od kod je foter rabljeno privleko. Bli z njo od Skopja, Sarajeva pa Bosne do Ulcinja, pa prikolico zravn z nabasanim tavelkim šotorom pa komplet opremo, gumakom maestralom rumenim pa Tomos 4 mašino.
cheer.gif

Nikdar nas ni na cesti pustla, bi jo takoj mel spet za vikend wagen ali oldtimera - grem na avto.net gledat.
smile-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.156
4.134
113
Ja debilizme sem napisal ...

A ni bil Renault 4 prvi renault s pogonom in motorjem spredaj?
rolleyes-1.gif
A ni bila narejen ker mu je trg začel odžirat 2CV ki je imel enako postavitev? A ni bil renault 4 konkurenca spačku? Mogoče se danes zdi čudno ampak za tiste čase sta imela avtomobila podobno tehnično zasnovo in sta si konkurirala. (v tem času je večina vozil imela še vedno pogon zadaj, in bodisi motor spredaj ali pa motor zadaj)

Motor nima veze ker zračno hlajen bokser v spačku je legendaren in je zato tudi ostal v tem avtu - še v visi ga najdeš, zastarela zasnova gor ali dol gre za enea boljših motorjev v majhnih vozilih tistega časa.

Kar se tiče obes oz. vzmetenja moraš vedet da ima spaček zelo "čudno" vzmetenje ker gre za povezavo koles po dolžini in ne po širini. Gre pa za poceni vzmetenje ki je dobro delovalo in je bilo udobno .. kar klasično listnato ni bilo, vijačne vzmeti pa so bile drage. Katrca ima klasično vpetje po oseh z ločenimi premami, ampak tudi to ni bil za tiste čase običajno. S poltogimi obesami sem mislil na to da nihanje izvaja sama prema (in ne vzmet).

Kar se tilče sprememb sem apliciral na prodajo ker pač število prodanih Renault 4 ki je bil enak model ves čas sovpada s citroenovimi modeli (na isti osnovi) ki jih je bilo več. Viso vs. 2CV sem dal zaradi tega ker uporabljata enak motor (650 ccm. zračni boxer) medtem ko so se pri katrci menjalniki in pa motor parkrat zamenjali.

Sicer pa ne jemlji iz konteksta in preveč ampak poglej prvotni post in post nakaterega sem repliciral!
grin1.gif