Ksenonke vs. halogenke vs. LED

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.738
15.783
113
To s snegom ponoči je res smotano ja. V kolikor dobro mede imaš kar hitro brljivke spredaj in se je treba res pogosto ustavljati in čistiti luči.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
9.998
1.440
113
nimam pojma kakšne halogenke imam trenutno zmontirane, ampak na uč se mi zdi da svetijo enako ali celo bolje kot xenonke pri prejšnjem avtu (xenonke so bile stare se mi zdi da ene tri leta).

Ne poznam primera, ko bi klasična h7 svetila bolje od serijskega xenona.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Med 55w in 30w se sliši dokaj majhna razlika, pa halogenka b.p. stopi sneg, led žarometi pa potrebujejo čiščenje
Tudi zato, ker ni razlika samo v wattih ampak tudi v izkoristku. Če bi bil izkoristek enak, bi 30W Xenon tudi svetila toliko slabše, tako pa gre pri xenon žarnici večji del energije v svetlobo in posledično manjše del (od že manjše osnove) v toploto.

Konkretnih cifer nimam v glavi, ampak če ti gre pri halogenu npr. 80% od 55W v toploto je to 44W toplote v primerjavi z recimo 30% od 30W = 9W.

Pri LED lučeh je te toplote še manj, pa načeloma se tudi drugače odvaja (običajno s hlajenjem, saj se generira na bistveno manjši površini in je bol problematična).
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Med 55w in 30w se sliši dokaj majhna razlika, pa halogenka b.p. stopi sneg, led žarometi pa potrebujejo čiščenje
Ker ni isto.
pri halogenki gre 80-90% energije v toploto, pri Led gre 10-20%
torej pri halogenki gre 49.5w toplote pri lediki pa 6w
to je pa 43w razlike.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Kaj ti nucajo matrix led luči v snežnem metežu? Zaradi led luči bi sicer res lahko peljal 100, ampak zaradi voznika pred seboj moraš peljati 10.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.738
15.783
113
pa ogrevani sezorji radarskih tempomatov.

To bi bilo tud fino ja. Ne pa da ti v najslabših razmerah, ko najlažje sam narediš kakšno napako in kaj spregledaš, eden boljših varnostnih sistemov za nalet odpove.
Dobro, v primeru preveč umazanije verjetno tudi "crkne" ampak tega še nisem doživel kljub ogromno sranja na cestah pozimi, ko ti spredajvozeči nameče na avto vseživo, pri snegu ti pa zelo hitro "reče adijo", sploh pri kakšnem južnem z ogromnimi snežinkami...
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
To bi bilo tud fino ja. Ne pa da ti v najslabših razmerah, ko najlažje sam narediš kakšno napako in kaj spregledaš, eden boljših varnostnih sistemov za nalet odpove.
Dobro, v primeru preveč umazanije verjetno tudi "crkne" ampak tega še nisem doživel kljub ogromno sranja na cestah pozimi, ko ti spredajvozeči nameče na avto vseživo, pri snegu ti pa zelo hitro "reče adijo", sploh pri kakšnem južnem z ogromnimi snežinkami...
Kako naj radar deluje, če ne sprejema odboja? Čudežev ne gre iskat. Ko bodo lidarji noter, ob pa drugače verjetno.

Jaz bolj pogrešam, da ti radarski tempomat crkne, pa nimaš potem niti navadnega.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.738
15.783
113
Kako naj radar deluje, če ne sprejema odboja? Čudežev ne gre iskat. Ko bodo lidarji noter, ob pa drugače verjetno.
Vse jasno, itak. Lahko bi pa obstajal kak sistem, da se ti sneg ne nabira na radarju pa magari v obliki posebno oblikovanega brisalca.

Jaz bolj pogrešam, da ti radarski tempomat crkne, pa nimaš potem niti navadnega.
Ta je tud bosa ja, ko mi je v prve to naredilo sem kar debelo pogledal hehe.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.042
9.684
113
Vse jasno, itak. Lahko bi pa obstajal kak sistem, da se ti sneg ne nabira na radarju pa magari v obliki posebno oblikovanega brisalca.
Morda bi to rešilo nabiranje snega na radarju, vendar če je sneg pregost (baje pa tudi pri zelo močnem dežju), enostavno ne pride dovolj odboja nazaj, saj ga snežinke ustavijo.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.738
15.783
113
Morda bi to rešilo nabiranje snega na radarju, vendar če je sneg pregost (baje pa tudi pri zelo močnem dežju), enostavno ne pride dovolj odboja nazaj, saj ga snežinke ustavijo.

Sem šel že čez adijo pamet nalive pa je radar delal BP, izklopilo mi ga je zgolj in samo pri sneženju, ko se ga je preveč nabralo in naredilo konkretno plast. Pri velikih snežinkah prej, pri majhnih pa malo kasneje. Zato sem (bil) nekako mnenja, da je problem zgolj nabiranje na samem radarju.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Jaz bolj pogrešam, da ti radarski tempomat crkne, pa nimaš potem niti navadnega.
ziher maš funkcijo med preklaplanjem med radarskim in navadnim.
Vsaj na toyoti je. ko mi je v monsunu nehal radar delat sem preklopo na navadnega in je delal normalno
 

LeQuack

Guru
26. avg 2007
7.044
3.562
113
41
Lj
Če ti LED crknejo se lahko kar za denarnico primeš ker menjajo celoten žaromet, cena tam slabega tisočaka za VW Golf in podobno.
 
Nazadnje urejeno:

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Glede tega je ksenon zakon: meni so delale 170.000km, svetijo dobro, menjava obeh pa je bila manj kot 100 eur.
 

JakeOnBreak

Majstr
18. jun 2012
732
296
63
Če ti LED crknejo se lahko kar za denarnico primeš ker menjajo celoten žaromet, cena tam slabega tisočaka za VW Golf in podobno.
po 280kkm delajo kot nove, brez kakršngeakoli posega. Pa verjetno bodo še nadaljnih 280kkm.
V službi imajo že zadnjih 5 let vsa vozila LED žaromete in zaenkrat še z nobenih problemov z njimi. Vidljivost pa veliko boljša kot katerikoli ksenon al halogenka. Pa še z menjavo se ne rabiš zafrkavat.

Pa tudi drugače ni nekih porčanj, da bi množično crkovale. Odtehta vsak evro, sploh če si veliko na cesti. Za v trgovino skočt pa nazaj je pa tud halogen vredu.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sad

netko

Guru
25. jul 2007
6.944
2.254
113
Tudi zato, ker ni razlika samo v wattih ampak tudi v izkoristku. Če bi bil izkoristek enak, bi 30W Xenon tudi svetila toliko slabše, tako pa gre pri xenon žarnici večji del energije v svetlobo in posledično manjše del (od že manjše osnove) v toploto.

Konkretnih cifer nimam v glavi, ampak če ti gre pri halogenu npr. 80% od 55W v toploto je to 44W toplote v primerjavi z recimo 30% od 30W = 9W.

Pri LED lučeh je te toplote še manj, pa načeloma se tudi drugače odvaja (običajno s hlajenjem, saj se generira na bistveno manjši površini in je bol problematična).
Nebi se strinjal da gre za izkoristek kot ga razlagas gre predvsem zato da so to povsem razlicni nacini razsvetljevanja in halogenka je luc, ki ima nitko in zari tam kjer tudi sveti torej se primarno segreva spredaj da veliko sveti mora iti skozi njo velika kolicina energije, ki posledicno ogreva cel zaromet. Pri ledici se ravno tako naredi visoka vendar ne spredaj tam kjer sveti temvec zadaj na cipu in posledicno je zaromet prakticno hladen in posledicno se sneg na zarometu ne topi verjemi, ce bi prijel led zarnico na cipu bi se ravno tako spekel kljub temu da je tam mnogo manj energije, pri ksenonu pa na balastu.