Krivulja moči vs krivulja navora

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik XXXL pravi:
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Zakaj je prva prestava tako kratka ???
Zato, ker je obstajala možnost vgradnje še druge prestave, pa tretje, pa...

Ojoj, upam da si razumel vprašanje ? Zakaj je prestavno razmerje pri dizlih v prvi prestavi tako kratko kot pri bencinskih motorjih. ??
Če bi bil motor zelo dober pri zelo nizkih vrtljajih .....
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.494
5.790
113
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Če bi imel avto z nizkim navorom in veliko konji, bi to pomenilo, da bi imel hiter avto, ampak bi do končne hitrosti dolgo potreboval.

ni tu če bi bimel avto.
tu napiši ko imaš hondo bo bolj nazorno
 

creep

Fizikalc
19. jul 2007
1.306
50
48
42
www.lampret.net
Ker ravno primerjate bencin in dizel, vam bom pokazal za primrjavo pospeševanje dveh avtov (bencin Vs, dizel) na enem grafu:

Črna linija je Ibiza TDI, rdeča je punto T-jet.

In še dynota obeh avtomobilov (prvi je Punto, drugi je Ibiza):


Avtomobila imata pribl. enako moč, oba imata 5 prestav, oba sta turbinca, TDI pa ima precej višji navor. Teža avtomobilov je podobna.
Dyno meritvi sta bili delani na istem dynotu, meritve pospeševanja na isti lokaciji.

Lepo se vidi, da ima dizel krajše prestave, zato tudi avtomobila dosežeta praktično enak čas na 402m, ne glede na bistveno višji navor TDIja.
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ne potrebujes dolgo do koncne hitrosti, vendar ga moras priganjat v visoke obrate in tam drzati sicer ne gre nikamor. Kot da se peljes z F1
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik miha72 pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Zato ker se dizelski motorji ne vrtijo v tako velike vrtljaje kot bencinarji.
Zakaj so potrebni visoki vrtljaji? In kaj je v tem dobrega? NIC.
.

Torej imej motor do 2000 vrtljajev in se vozi z njim ker so tako dobri
bonk.gif
in hkrati bi rabil 10 stopenjski menjalnik.







Ne, rabis Multitronic
cheer.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Vincent: pozabil si (ali pa motil) da ima sodobni dizel bistveno višji navor od NA bencinca enake moči. Recimo da je okrogli faktor 1,5.

Drugič: če me spomin ne vara (naj kdo lepi grafe) imajo NA bencinci krivuljo podobno obliki narobe postalvjeni črki V. REs da ta črka V traja 6krpm, ampak T dizel ima pa recimo večje območje vrtljajev kje ima na voljo recimo 80% najvišjega navora.Če ti graf narišem "na glavo" bi zgledal takole \__/. Se motim?

SJTV: res je dizli od 0-100 niso nič boljši od enako močnih bencincev (čeprav imajo 1,5x višji deklariran navor), so pa bistveno hitrejši od 80-130 v peti prestavi. Če tu hočeš loviti z bencincem, ga moraš dati v tretjo
Primerjaj v prestavah, ki imajo enako končnon hitrost ... Peta od dizla je tretja ali četrta od bencinarja ...
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Tebi na primer, ker ne ločiš zakaj ima TD motor kratko prvo prestavo in zmeraj daljše potem in to, da je % uporabnih vrtljajev nižji kot pri bencinarjih.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Zakaj ima "kratko" prestavo? Zato ker je to osnovna prestava in mora biti nizka da je avto uporaben tudi pri kaki pocasni voznji ne da bos kuril sklopko. Ostale pa ma daljse ker se dizli ne vrtijo v take visoke obrate kot bencinci ima pa dovolj navora da zmore daljse prestave. Zato pa ze obstajajo novejsi avti z 6 ali pa 7 stopenjskimi menjalniki.
In kaj se drugega prinese voznja na 6T obratih razen ogromne porabe in obrabe?
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.354
769
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Vincent: pozabil si (ali pa motil) da ima sodobni dizel bistveno višji navor od NA bencinca enake moči. Recimo da je okrogli faktor 1,5.

Drugič: če me spomin ne vara (naj kdo lepi grafe) imajo NA bencinci krivuljo podobno obliki narobe postalvjeni črki V. REs da ta črka V traja 6krpm, ampak T dizel ima pa recimo večje območje vrtljajev kje ima na voljo recimo 80% najvišjega navora.Če ti graf narišem "na glavo" bi zgledal takole \__/. Se motim?

SJTV: res je dizli od 0-100 niso nič boljši od enako močnih bencincev (čeprav imajo 1,5x višji deklariran navor), so pa bistveno hitrejši od 80-130 v peti prestavi. Če tu hočeš loviti z bencincem, ga moraš dati v tretjo
Primerjaj v prestavah, ki imajo enako končnon hitrost ... Peta od dizla je tretja ali četrta od bencinarja ...
Pa to izjaviš ravno ti, ki praviš, da večina voznikov ne ve, zakaj je menjalnik in da se vozijo okoli od semaforja do semaforja v peti prestavi... zdej je pa kar na enkrat tretja ali četra... drug veter...?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Tule primerjamo teoretično, in teoretično je treba primerjat tako, da izključiš vpliv drugače izračunanih prestavnih razmerij - tudi enako zmogljivma bencinarjema se zna zgodit, da ne bosta enako vlakla v 5, ker ima en 5 varčevalno, en pa tako, da se do rdečega zvrti ...

V praksi je res drugače, tam folk 80-130 pospešuje v 6 ... In zna met kak dizel prednost, kak pa tudi ne (odvisno od menjalnika) ... Zna bit 80 že tao nizko, da se matra in ni nič boljši od kakega bencinarja ...
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Torej konkretno: na mojem prvem grau imam recimo enak navor 4000-6000. Potem takem bom enako pospeševal če ga v 2. stisnem pri pri 4k ali 5k? Ker občutek mi pravi, da me do 6500k vedno BOLJ rine v hrbet, torej da avto bolj skoči če ga pohodim pri 5k namesto pri 4k.
 

miha72

Pripravnik
29. jul 2008
848
1
18
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Tule primerjamo teoretično, in teoretično je treba primerjat tako, da izključiš vpliv drugače izračunanih prestavnih razmerij - tudi enako zmogljivma bencinarjema se zna zgodit, da ne bosta enako vlakla v 5, ker ima en 5 varčevalno, en pa tako, da se do rdečega zvrti ...

V praksi je res drugače, tam folk 80-130 pospešuje v 6 ... In zna met kak dizel prednost, kak pa tudi ne (odvisno od menjalnika) ... Zna bit 80 že tao nizko, da se matra in ni nič boljši od kakega bencinarja ...

Koliko dizlov lahko pelje 50 v 6. je pa drugo vprašanje ?Nekateri bencinarji gredo "lepo"
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Prilagam še krivuljo Golf TDI, kateri je znan, da na začetku butne potem pa konec veselja. Graf kaže špico navora na zečetku, potem pa konec. Ta avto bi torej za divjanje moral vozit tako, da je motor skozi v 1700-2000 obratov, ker pomeni npr menjavanje pri 3000 in s tem veliiiiko menjavanja.

Iz tega se torej vidi, da je pri takih dizlih potrebno veliko telovadbe, da imaš na voljo konjenico. Če bi tak TDI uspel imeti navor v celem območju, npr 1500 - 4500, bi bil dosti bolj udoben.

STR-98102701-kW-Nm-C.png


http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=465
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Te razpave so brezvezne.
Dizelski motor ima konkretno vecji navor in lepso krivuljo glede na SVOJE obrate. Kak menjalnik ima pa zraven pa je ze odvisno od vsakega proizvajalca.
Meni se dopade motor z tako krivuljo

820244-krivuljanavor.jpg
 

Priponke

  • 820244-krivuljanavor.jpg
    820244-krivuljanavor.jpg
    24,8 KB · Ogledi: 363
Nazadnje urejeno: