No, bom takole povedal. Pa ne da se mi argumentirat, ker se mi zdi, da sem že 100x.
Večinoma (99%) vozim dizla, hkrati pa tudi dva bencinarja. In za po mestu grem 100x raje z bencinarjem.
Sem enkrat že pisal o razliki med prejšnjim Cliom 1.2 in 1.5dCi. Če bi imel zadnjega le za po mestu se grem raje ustrelit.
Navor pri dizlu?
Povej mi koliko navora imaš pri dizlu pir 1200 vrtljajih. Nič. Medtem ko te bencinar lepo enostavno potegne do tistih 2000-2500 vrtljajev, kolikor jih rabiš za po mestu. Čisto druga stvar pa je izven mesta.
Torej po moje: v mestu bencinar, izven mesta definitivno dizel.
Pa ne mi s tem, da sem za bencinarje, blablabla in ne znam mislit realno. Sem povedal, da imam dizla in za moje potrebe je to to (ker se vozim minimalno po mestu).
Pri tvojem Passiju pa sploh, kar lima pri malce pod 2000 vrtljajev a ne?
.
Pa še sestavek iz takratnega časa o primerjavi Clio 1.2 proti 1.5dCi:
V petek sem imel Cliota 1.2 (60KM) na servisu na 10.000km. Kot nadomestno vozilo sem dobil Cliota 1.5 dci (80KM).
Od avtomobila sem precej pričakoval in sem komaj čakal, da ga dobim v roke. Naj omenim, da imata oba avtomobila vso opremo, vključno z ročno klimatsko napravo (btw. komaj vzdrži boj proti sedanji vročini; je treba stalno na full imet).
Ko sem avtomobil prižgal (cel avtomobil se je precej stresel), mi je najprej padla v uho relativna glasnost (za nekatere traktorski zvok, za druge pa zadovoljno brundanje (se nagibam k tej interpretaciji in sicer zaradi porabe, ampak o tem več kasneje). Torej se dizelskega izvora še ne da skriti. V redu, bomo preživeli.
Kar me je precej bolj motilo je bilo to, da so bili menjalnik, sklopka in najhuje servo volan precej trši in težaški, kot v Cliotu 1.2. Kot da bi sedel v popolnoma drugem avtomobilu. Ne predstavljam si za volanom ženske, ko se muči z obračanjem volana.
In sedaj vožnja: najprej sem preizkusil, kako se znajde avtomobil po mestu; spet razočaranje glede na 1.2: okretnost in poskočnost, ki je potrebna za po mestu, kot da sta popolnoma izginili; na to so vplivale najprej zgoraj omenjene stvari, potem pa še verjetno večja teža motorja. Občutek je bil (seveda v primerjavi z 1.2), kot da voziš precej težji in neokreten avtomobil.
No, potem pa je prišla na vrsto avtocesta: za to je ta avtomobilček rojen; uau: najprej poraba (s klimo vključeno): pri 110 km/h cca 3.5, pri 140 km/h cca 4.5 litra na sto km (če lahko verjamemo potovalnemu računalniku). Motorček lepo brunda, nič mučenja nič: stopiš na plin in hitro prileze na 180 km/h, potem noče več naprej. V klancu navzdol sem ga spravil na 190, potem pa ni šlo več.
Čisto nasprotje bencincu (ki je sicer precej švohnejši) in se počuti odlično tja do 140-150 km/h, se pa zvrti tja do 165 km/h (rabi kar precej) po ravnini (seveda so vse to številke po števcu). In pa seveda poraba: bencinc rabi v povprečju 7.5 litra in sicer je to večino vožnje po avtocesti cca 140+ km/h.
Nad dizlom sem bil tudi presenečen, ker ni bilo nikakršnega večjega sunka, ko naj bi turbina prav poprijela: sicer je do 2000 vrtljajev malce bolj neizrazen, potem pa vleče suvereno do 4000+, nakar ga pa zmanjka. Nič občutnih sunkov, le vleče in šele pogled na števec hitrosti, ti pove da se pelješ precej hitro.
Je pa opazen dokaj velik zamik (večji kot pri TDI-jih) po pritisku na plin in da se dejansko odzove na ta pristisk: ocena cca. 1.5 sekunde; malce nerodno, dokler se ne navadiš. Pri TDI-jih se mi zdi, da je bolj opazen tisti sunek, ko turbina prime. Osebno imam to rajši; veš, da mašina trga.
No, tako sem naredil 180 km in potem, ko sem šel tankat, je ven prišla povprečna poraba 6.3 l/100 km; potovalni računalnik je kazal 6.1. Poudarit moram, da je bila to zelo hitra vožnja in v normalnih okoliščinah (brez pretiravanja) bi bila poraba gotovo manjša od 5 litrov. Vožnja v mestu pa ni ravno šparavna: po oceni cca 6-6.5 litra. Glede na to, da sem avtomobil prvič vozil, bi porabo verjetno znižal, ko bi ugotovil, kje se vozi z najmanjšo porabo.
No, tako sem prišel do zaključka, da v primeru, če rabiš avtomobil predvsem za po mestu, absolutno ni smiselno nabavit dci-ja: izgubiš vso okretnost in dobiš relativno *težek* avtomobil, ki je rojen za avtocesto, pa tudi razlika v porabi se po mestu precej zmanjša. V glavnem ni vredno. Če pa ga rabiš za daljše vožnje, potem je pa idealna izbira, tudi poraba je zelo nizka in pa hrupnost, potem ko dobi željeno hitrost, minimalna.
Opazil sem pa še nekaj: tudi ta avtomobil je imel 10.000 km in so se že pričeli pojavljati črički; eden je pel pri volanu, drugi pa nekje zadaj: verjetno posledica precej večjih vibracij, ki so občutne po celem avtomobilu. Kako bo šele po nekaj 10.000 km?
V glavnem dobil sem mešane občutke: presenetila me je relativna grobost in pa celotna izguba okretnosti, hkrati pa se je potrdilo, da je poraba precej nizka. Ko sem se potem vsedel nazaj v 1.2 se mi je zdelo vse skupaj izredno enostavno (prijazno) in lahko in sem bil ves vesel (dokler sem se vozil po mestu); no, ko sem prišel na avtocesto in se cijazil 140 km/h, bi pa takoj zamenjal za dci-ja.
PS: To kar sem napisal so subjektivni občutki in ocene. Če pa kdo ne verjame glede izgube okretnosti in *težaškosti* dci-ja proti 1.2 bencincu, pa naj gre v salon in se sam prepriča: tudi sam ne bi verjel, da se enak avtomobil z drugim motorjem obnaša tako drugače.
Kakšne so pa kaj vaše izkušnje; tako glede Cliota, kot tudi drugih avtomobilov z različnimi motorji.
PS2: zavore pa moram pohvalit pri obeh avtomobilih: ZAKON. Pri pretiravanju na npr. neenakomerni cesti seveda tudi ABS ne pomaga in je potrebno biti previden, saj je avtomobil vseeno relativno lahek in pri ostrem zaviranju *pleše*.