konstruiranje cest in kanalov

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.

Točno tako! Jaz svoje delo vedno opravim maksimalno dobro in po svojih najboljših močeh, brez da bi potreboval stalen nadzor ves delovni čas. A ni logično, da če nekaj delaš, vedno stremiš k temu, da bo kvalitetno opravljeno, saj zato si načeloma v službi plačan
confused-1.gif
Sicer je logično, da kdo kdaj kaj zajebe in da če te nekdo opozori na napako, da jo v bodoče ne delaš več.
Vidim pa tudi sam, da je precej takih, ki delajo po liniji najmanjšega odpora in jih boli [censored]. In ker jih nihče ne sune v rit, najebejo na koncu vsi - pridni delavci, ki imajo zaradi takih kretenov posledično več dela, posledično prenizko plačo in nezadovoljne stranke, ki dobijo gnilo storitev/izdelek.

Da bi kdo za slabo opravljeno delo plačal kakšne penale, ali odgovarjal, je pa tudi bolj redko viden pojav. Rajši naročnik podpiše še en aneks
stupid-1.gif
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Dragi moji, sem iz Vodic, pred hišo imam dva jaška. Eden je popravljen, drugi je (zraven) uničen. Polno je tudi uničenih pokrovov vodovodnih ventilov. Vzrok?
K.ur.čev.i pof.ukan.i tovornjaki v tranzitu do Kamnika, v iskanju bljižnice do Celja... Živim tu od obnove te ceste leta 1995 in tovorni promet je v zadnjih parih letih narastel eksponentno... Je čisto vseeno kako je bilo delano, cesta enostavno ne zdrži osnega pritiska šleperjev, DRSC, DDC se jebe za stanujoče, tovornjakarjem pa za omejitve in prepovedi. Policajev z vago pa ne vem no, kdaj sem jih nazadnej videl...

Mislim, da je tukaj tudi bolj problem industrijska cona (ki bo kasneje število prometa še enormno povečala), kot iskanje bližnjice do Celja. Najbližji dostop do cone je itak iz AC čez Vodice.

Se strinjam, policaji ne opravljajo svojega dela in če je to res, da imajo samo eno vago za tovornjake za celo Slovenijo, je to sramota in nesposobnost. Slovenija je tranzitna država, to je jasno vsakemu, ki so vozi po naših cestah. Ampak očitno ni denarja, za radarje ga pa nikoli ne zmanjka.

Poleg tega je pa dovolj žalostno, da projektant ne zna predvideti pri obnovi obremenitve. Ker sem prepričan, da ko se bodo lotili (čez ene 100 let verjetno) prenove te ceste Vodice-Moste, bo le-ta narejena tako šalabajzersko, da bo po enem letu uničena - in potem bomo poslušali kako ni bilo možno predvideti takšne količine prometa in podobne neumnosti...a vsakemu bebcu je jasno, da če je industrijska cona ob tej cesti, da se valijo stotine tovornjakov dnevno in je zelo obremenjena
bonk.gif
 

Axi

Fizikalc
2. sep 2007
894
28
28
pa še tole pokomentiram

Citat:
3. Časovni roki
Na hitro ali v slabih vremenskih pogojih NE MOREŠ narediti dobro (to MORA bitikončano do božiča/volitev). V tako opevani tujini je velikokrat primer, da se naredi samo nosilna plast asfalta, po kakem letu, ko se izvršijo vsi posedki, pa se jaške dvigne na končno višino in naredi še zaporna plast. Pri nas tega ne moreš dopovedati niti naročnikom, še manjpa uporabnikom.
Citat:


Mislim, da imajo pri nas izvajalci kvečjemu preveč časa. Ker tile naši mojstri obnavljajo par sto metrov ceste ponavadi celo večnost s tremi delavci na zaprtem odseku - meni res ni jasno, kako bi taki nesposobneži lahko naredili kakšen večji projekt v doglednem času. Oziroma še bolj me čudi, kako je bilo v Jugoslaviji sploh mogoče zgraditi toliko stvari. A je res v Sloveniji vse šlo samo še strmo navzdol?

Podoben primer je bil ta teden v LJ na Večni poti, ko je bil že en teden krater premera 1×2m na sredini ceste in so se mojstri spravili obnavljat tisti del ceste ravno na dan, ko je bil napovedan dež. In jasno je dež padal še predno so končali delo. Prej so imeli pa teden dni časa, pa nikjer ni bilo nobenega - da ne omenjam, da se je mojster s kombijem (CPL) ustavil ob cesti in očitno šel gledati poškodbo že takrat, ko je nastala, pa kljub temu ni nihče zmogel vržti par lopat hladnega asfalta v tisto luknjo v celem tednu dni :S
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.

stupid-1.gif
In ti as oceniš človeka na osnovi enega posta! (Kulturo pa tudi pustil doma v predalu).

Če bi bili vsi toliko disciplinirani potem pojmov nadozrna služba, končna kontrola, ... ne bi obstajali - ampak tako kot sem že navedel - žal je velika večina zaposlenih takih, da jih je treba nadzirati. Občasno tudi mene moj šef "nadzira" - in sicer najmanj 4 x na leto ob četrtletnih rezultatih - in za slab rezultat sem kriv jaz in ne moja ekipa 25 ljudi. (Pa da ne bo neporazuma - so fantje na mestu in dobro delajo).

Pa nazaj na cestni primer - če bi končna kontrola (nadzor) opravil svojo funkcijo bi se šlamperaj Mujota in Frančka odpravil in popravil - Mujo in Franček pa ne bi dobila več naročila - ampak ker je nadzor svoje funkcije opravi imata Mujo in Franček ob naslednjem razpisu spet možnost svoj šlamperaj prodajat - in za to pravi, da je glavni krivec nadzor. (in NE - ne zagovarjam početja Mujota in Frančka).

pa OFF - buh daj da bi vsi imeli dovolj samodiscipline in bi svoje delo opravili v dogovorjenem roku in v dogovorjeni kvaliteti - sam pol bi nas nekaj bilo brez šihta
tongue-1.gif
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.
lahko je tebi moralizirati, ko imaš lepo službo, dobro plačo, normalne delovne pogoje. na drugi strani pa je Mujo z gradbišča, dela po cele dneve, (če se lovijo roki, to pomeni dobesedno, tudi sobote in nedelje), v slabih pogojih (mraz, vročina, sneg, dež) in vse to za minimalno plačo. misliš da ga bo naročnik pohvalil, če si bo vzel čas in delo opravil kvalitetno? ne, kvečjemu ga bo nabrcal v rit, zakaj tako počasi dela. in tako bo še naprej, dokler bodo naročniki hoteli imeti opravljeno delo čim cenej in čim hitreje
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik Axi pravi:
Mislim, da imajo pri nas izvajalci kvečjemu preveč časa. Ker tile naši mojstri obnavljajo par sto metrov ceste ponavadi celo večnost s tremi delavci na zaprtem odseku - meni res ni jasno, kako bi taki nesposobneži lahko naredili kakšen večji projekt v doglednem času. Oziroma še bolj me čudi, kako je bilo v Jugoslaviji sploh mogoče zgraditi toliko stvari. A je res v Sloveniji vse šlo samo še strmo navzdol?

Podoben primer je bil ta teden v LJ na Večni poti, ko je bil že en teden krater premera 1×2m na sredini ceste in so se mojstri spravili obnavljat tisti del ceste ravno na dan, ko je bil napovedan dež. In jasno je dež padal še predno so končali delo. Prej so imeli pa teden dni časa, pa nikjer ni bilo nobenega - da ne omenjam, da se je mojster s kombijem (CPL) ustavil ob cesti in očitno šel gledati poškodbo že takrat, ko je nastala, pa kljub temu ni nihče zmogel vržti par lopat hladnega asfalta v tisto luknjo v celem tednu dni :S
seveda, mojstri so se cel teden praskali po jajcih in čakali na dež, da se odpravijo na teren.
oni imajo toliko in toliko lukenj za pokrpat, naročnika pa ne zanima, ali pada dež, sneg itd. on želi videti pokrpane luknje.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Kdo je pa lastnik javnega plocnika ali tistega pol metra ali celega metra bankine ob taisti cesti ? Ne govorim za cesto v mestnih srediscih, ampak za ceste na obrobju mest, npr. taka kot je v Vizmarjah med Jelenom in kriziscem pri bivsih Metalkinih skladiscih ali kaj je ze bilo tam (eno krizisce bolj proti zahodu).
govorim na splošno: kanalizacija in ostali komunalni vodi se ne nahajajo 10cm pod površem, ampak vsaj meter, dva pod površjem, pogosto pa tudi več. da bi izvedel sanacijo, rabiš manipulativni prostor levo in desno. že samega izkopa ne moreš izvesti navpično, okoli same kanalizacije rabiš nekaj prostora za dostop, na vrhu moraš postaviti ograjo itd. zato je take stvari najlažje postaviti na sredo ceste, ker s tem precej olajšaš delo izvajalcu, da se ne gužva v preozkem prostoru.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.

stupid-1.gif
In ti as oceniš človeka na osnovi enega posta! (Kulturo pa tudi pustil doma v predalu).

Če bi bili vsi toliko disciplinirani potem pojmov nadozrna služba, končna kontrola, ... ne bi obstajali

Tisti "potem" na začetku mojega odgovora ti da jasno vedet, da moja trditev velja samo, če velja tvoja trditev (torej da te boli k... in nalešč delaš zanič). Tako da: ČE ti to resno trdiš, potem ja, na podlagi te trditve te imam za takšnega, kot sem napisal.

Nadzor in kontrola pa sta tu (tam, kjer delajo normalni ljudje) zato, da ujameta napake (torej tisto, kar se zgodi nehote, kljub sicer dobremu delu). Že tega je, ko se hiti, dosti ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Da - za slabi izdelek je zgolj in samo končna kontrola kriva - žal s(m)o ljudje tako naštrikani, da gremo vedno in samo po liniji najmanjšega odpora - to pomeni, da če lahko zategnem šrauf samo na pol (in se s tem manj matram) bom tudi samo do pol zategnil - razen če stoji nekdo za mano in meni eno okoli kepe pritgne, če ne naredim tako ko je bilo naročeno

Potem si pac leno zabito govedo, ki si sluzbe ne zasluzi, ker se ne zaveda, da je vsak najprej sam osebno odgovoren za delo, ki ga mora opravit. Pri meni ne bi dolgo imel sluzbe s takim odnosom.
lahko je tebi moralizirati, ko imaš lepo službo, dobro plačo, normalne delovne pogoje. na drugi strani pa je Mujo z gradbišča, dela po cele dneve, (če se lovijo roki, to pomeni dobesedno, tudi sobote in nedelje), v slabih pogojih (mraz, vročina, sneg, dež) in vse to za minimalno plačo. misliš da ga bo naročnik pohvalil, če si bo vzel čas in delo opravil kvalitetno?

Plača in delovni pogoji nimajo nič s tem: če si sprejel delo, ga opravi, kot je treba. In ne, za korektno opravljeno delo pohvala v bistvu sploh ni potrebna. Saj ni narejeno nadstandardno, narejeno je ravno toliko, kolikor je treba, da je OK. Sam sicer zagovarjam to, da s ečloveku pove, da je OK naredil in da je to dobro, ampak it skozi življenje z mislijo, da te morajo hvalit zato, ker si naredil, kar je treba naredit in nič več, je pa blesavo.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik sass pravi:
govorim na splošno: kanalizacija in ostali komunalni vodi se ne nahajajo 10cm pod površem, ampak vsaj meter, dva pod površjem, pogosto pa tudi več. da bi izvedel sanacijo, rabiš manipulativni prostor levo in desno. že samega izkopa ne moreš izvesti navpično, okoli same kanalizacije rabiš nekaj prostora za dostop, na vrhu moraš postaviti ograjo itd. zato je take stvari najlažje postaviti na sredo ceste, ker s tem precej olajšaš delo izvajalcu, da se ne gužva v preozkem prostoru.

Ce zapres cesto, seveda. Mene zanima za konkretne trase, kot je omenjena, kjer je jasno, da je ob robu prostora vec kot en meter v sirino, pa prestavljajo vode na edini cesti, ki pelje na dolocen konec (ce ne zelis narediti 20-70 km ovinka) iz trave v cesto. Najbrz je odvec omeniti, da se po njej vozi vsak dan kup ljudi v solo in sluzbo (dobesedno na tisoce).

Meni se zdi taka odlocitev absurdna, ob vsaki tezavi spet razkopljejo cesto, tako bi pa malo rili po travniku promet bi tekel brez pretiranih ovir, in bi bil problem resen.
 

Fe3

Thinc
13. avg 2007
1.054
16
38
55
Vzhodna Gorenjska
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik Radirko pravi:
Kdo je pa lastnik javnega plocnika ali tistega pol metra ali celega metra bankine ob taisti cesti ? Ne govorim za cesto v mestnih srediscih, ampak za ceste na obrobju mest, npr. taka kot je v Vizmarjah med Jelenom in kriziscem pri bivsih Metalkinih skladiscih ali kaj je ze bilo tam (eno krizisce bolj proti zahodu).
govorim na splošno: kanalizacija in ostali komunalni vodi se ne nahajajo 10cm pod površem, ampak vsaj meter, dva pod površjem, pogosto pa tudi več. da bi izvedel sanacijo, rabiš manipulativni prostor levo in desno. že samega izkopa ne moreš izvesti navpično, okoli same kanalizacije rabiš nekaj prostora za dostop, na vrhu moraš postaviti ograjo itd. zato je take stvari najlažje postaviti na sredo ceste, ker s tem precej olajšaš delo izvajalcu, da se ne gužva v preozkem prostoru.

Ampak če bi bila stvar narejena pod pločnikom ali zraven ceste, je najbrž sploh nebi bilo treba sanirati, ker šleparji tam pač ne vozijo:?
Me pa ne preseneti nič več. Ko so med Mengšom in Jaršami napeljavali nekakšen drot, cev, wotever, so razkopali ravno po cesti. Zraven pa na obeh straneh dobesedno na kilometre praznega polja.
cheer.gif


Še vedno pa trdim, da bi se dalo shajati z 10% tega sranja, ne pa da te ravno vsakih "20 metrov" sune v rit.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Plača in delovni pogoji nimajo nič s tem: če si sprejel delo, ga opravi, kot je treba. In ne, za korektno opravljeno delo pohvala v bistvu sploh ni potrebna. Saj ni narejeno nadstandardno, narejeno je ravno toliko, kolikor je treba, da je OK. Sam sicer zagovarjam to, da s ečloveku pove, da je OK naredil in da je to dobro, ampak it skozi življenje z mislijo, da te morajo hvalit zato, ker si naredil, kar je treba naredit in nič več, je pa blesavo.
delavcu s 500 evri plače dol visi za korektno opravljeno delo, še posebej zato, ker njegov delodajalec od njega v prvi vrsti pričakuje, da bo delo opravljal hitro in poceni
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
kot sem rekel, praksa je, da se komunalni vodi polagajo pod ceste, torej na parcele, ki so v lasti države ali občine. s tem se projektanti ali vzdrževalci ognejo stroškom z iskanjem soglasij, služnostnih pravic ali odkupom zemljišč, če bi hotel komunalo speljati vzporedno s cesto. konec koncev se kanalizacija ne obnavlja ravno vsako leto
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik sass pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Plača in delovni pogoji nimajo nič s tem: če si sprejel delo, ga opravi, kot je treba. In ne, za korektno opravljeno delo pohvala v bistvu sploh ni potrebna. Saj ni narejeno nadstandardno, narejeno je ravno toliko, kolikor je treba, da je OK. Sam sicer zagovarjam to, da s ečloveku pove, da je OK naredil in da je to dobro, ampak it skozi življenje z mislijo, da te morajo hvalit zato, ker si naredil, kar je treba naredit in nič več, je pa blesavo.
delavcu s 500 evri plače dol visi za korektno opravljeno delo, še posebej zato, ker njegov delodajalec od njega v prvi vrsti pričakuje, da bo delo opravljal hitro in poceni
In korektno.
Sicer pa: zato pa ima 500 evrov plače in še to je za tako delo preveč.
Ne vem, meni se zdi svoje delo opravit tako, kot je treba, ena osnova, kot znat pozdravit in srat sredi ceste. Je pa res, da so eni pač nekultorna golazen.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik sass pravi:
kot sem rekel, praksa je, da se komunalni vodi polagajo pod ceste, torej na parcele, ki so v lasti države ali občine. s tem se projektanti ali vzdrževalci ognejo stroškom z iskanjem soglasij, služnostnih pravic ali odkupom zemljišč, če bi hotel komunalo speljati vzporedno s cesto. konec koncev se kanalizacija ne obnavlja ravno vsako leto

To se res ne, pridejo pa potem TK, plin, optika, elektrika, kabelska in najbrz se kaj, da lahko rijejo takoj po novem asfaltu.

Plocnik je pa menda ja tudi v lasti obcine, ce je tudi cesta ob njem ?

Koliko stane dodaten meter zemlje ob robu ceste v primerjavi s stroski unicene ceste, prekopavanjem (= bolj zamudno delo, kot ce bi samo pogrebli v travnik), zamude, katere utrpijo ljudje na cesti, nesrece ? Ne govorim o centru Ljubljane, govorim o kupu cest po vaseh oz. izven vasi, kjer je ob robu samo trava (koliko je to, 10 EUR/m^2 ?) in kjer tako ali tako odkupijo zemljo, ko cesto obnavljajo - sirijo.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Tako kot imaš dobre in slabe izvajalce, imaš tudi dobre in slabe projektante. Pri občinskih zadevah se zelo špara, zato se najame najcenejše možne projektante in izvajalce. Saj ne rečem, da so veliki gradbinci alfa in omega, ampak po mojih izkušnjah je nova vaška cesta nekajkrat bolj kvalitetno narejena recimo od Primorja kot pa od asfalterstva Novak s.p. Enako velja za projektno dokumentacijo.
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
za tako stanje pri nas je izključno kriva balkanska miselnost (ki je še ostala) in pa javni denar. Če bi cesto delali nekomu v privat sektorju, pa naredili šalabajzersko, jim ni spasa, ne finančno ne po urah delan ne nič. Tako pa je denarja za te gradbene javne projekte 3x preveč in se vsem jebe.

Ko se zida za privat sektor, nimaš kaj,, ni lufta, ni evra preveč nobenih aneksov, in ce pride do zapletov zaradi gradbinca, pa se dela tudi 24 ur, na polno, da se lovi roke.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Je kje drugače?
Ti jaz povem: ni.

Mimogrede, nihče ne omenja zmišljevanja želja naročnika oziroma investitorja, ki so pogosto vzrok raznoraznim najbolj čudnim zadevam, ki jih potem najdemo na naših cestah.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.697
9.913
113
40
MB
ksz

koga lahko ubijem ?

mi je šel amortizer danes
10.gif


lokacija: maribor od taborske dvorane proti telekomu, tisti ko se vozite tu vete kaka cesta je
bonk.gif


***** mater milo mater
crazy1.gif