kombiniran kombi nazaj v potniškega?

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.169
7.017
113
To se strinjam s teboj. Samo te predelave kombijev so budget variante namenjene da se “za vikend skoci nekam”. Taki avtodomarji ne hodijo v kampe, ker je to prevelik strosek. In ravno zato mislim da najbolj manjka tus
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Sem pa govoril s tipom, ki je bil (sicer s PK) v Grčiji in je rekel da noter ni šans, si je pa skozi okno kopalnice potegnil ročko za tuš in se tuširal zunaj. Predvidevam da v kopalkah. Seveda je to bilo poleti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.478
5.015
113
Tuš je pomemben, ampak težko si predstavljam, da boš zase ali za otroke zjutraj iskal wc na nekem parkirišču.
Tuširanje zunaj se mi zdi, da tudi zadosti in bi še zmeraj dal prednost wc-ju notri.
Avtodom, ki ga mi včasih rentamo, ima wc in tuš, ki smo ga redno uporabljali. Narejeno skoraj preveč luksuzno, ker potem te pa začnejo motiti zunanje mere in velika masa vozila.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Še ena zadeva je o kateri (skoraj) nihče ne govori: v konkretnem mrazu se (skoraj) vsi izogibajo uporabi vode v AD, ker imaš lahko konkretne pizdarije, če vodo (predvsem odpadna) zmrzne. Večina AD-jev temu ni prilagojena.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Dajmo po vrsti, kaj definira avtodom:

34. člen
(bivalna vozila)
(1) Vozilo z obliko nadgradnje »SA – bivalno vozilo« mora biti opremljeno v skladu z zahtevami tega člena.
(2) V bivalnem vozilu mora biti trajno urejen bivalni prostor z vsaj naslednjo opremo:
- sedeži in miza,
- ležišča, ki se lahko sestavijo iz sedežev,
- oprema za pripravo hrane (vgrajen električni oziroma plinski štedilnik, kuhinjski pult, pomivalno korito, rezervoarji za svežo in odpadno vodo) in
- oprema za hrambo.

(3) Oprema iz prejšnjega odstavka mora biti fiksno pritrjena v bivalnem prostoru, vendar sme biti mogoče mizo na enostaven način odstraniti. Vsa vrata omaric morajo imeti zapirala z mehanskim varovanjem.
(4) Za dostop v bivalni prostor vozila morajo biti na desni ali zadnji strani vrata.
(5) Bivalni prostor mora imeti urejeno osvetlitev. V dnevnem oziroma kuhinjskem prostoru mora biti vgrajeno najmanj eno okno. Okna morajo biti tudi na obeh straneh ob sedežih, če se v bivalnem prostoru med vožnjo nahajajo potniki. Okna morajo biti zastekljena s homologiranimi stekli in na vratih vgrajene dvostopenjske avtomobilske ključavnice z varnostnim zaklepanjem, ki preprečuje nehoteno odpiranje vrat med vožnjo.
(6) Bivalno vozilo mora imeti praviloma stojno višino, ki se lahko zagotovi tudi z dvižno streho. Izjemoma je lahko kuhinjski pult s štedilnikom vgrajen tudi tako, da se uporablja pod odprtimi dvižnimi zadnjimi vrati, kadar gre za manjše bivalno vozilo z dvema sedežema, ki nima stojne višine.
(7) Sedeži (posamični sedeži oziroma sedežne klopi z ogrodjem), ki so predvideni za prevoz potnikov in so vgrajeni v bivalnem prostoru, morajo biti homologirani, ustrezno pritrjeni na nosilno ogrodje vozila in opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi ter nasloni za glavo oziroma z ustrezno oblazinjenim naslonjalom tudi v višini glave. Pri tem notranja oprema ne sme segati v območje gibanja teles potnikov na sedežih, pripetih z varnostnimi pasovi, in ne sme predstavljati dodatne nevarnosti za potnike. Bočni sedeži niso dovoljeni.
(8) Število sedežev v bivalnem vozilu mora biti najmanj enako številu ležišč.
(9) Plinska peč mora ustrezati Direktivi 2001/56/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. septembra 2001 o ogrevalnih sistemih motornih in priklopnih vozil, ki spreminja Direktivo Sveta 70/156/EGS in razveljavlja Direktivo Sveta 78/548/EGS (UL L št. 292 z dne 9. 11. 2001, str. 21), zadnjič spremenjena z Uredbo (ES) št. 661/2009 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. julija 2009 o zahtevah za homologacijo za splošno varnost motornih vozil, njihovih priklopnikov ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot, namenjenih za taka vozila (UL L št. 200 z dne 31. 7. 2009, str. 1).
(10) Bivalno vozilo mora izpolnjevati ustrezne zahteve naslednjih standardov, kjer pride v poštev:
- SIST EN 721:2005 – Bivalna počitniška vozila – Zahteve za varnostno prezračevanje;
- SIST EN 722–1:2005 – Bivalna počitniška vozila – Sistem ogrevanja na tekoča goriva – 1. del: Počitniške prikolice in premične počitniške hišice;
- SIST EN 1645–1:2005+A1:2008 – Bivalna počitniška vozila – Prikolice – 1. del: Zdravstvene in varnostne zahteve za bivanje;
- SIST EN 1645–2:2008 – Bivalna počitniška vozila – Prikolice – 2. del: Obremenitev;
- SIST EN 1646–1:2005+A1:2008 – Bivalna počitniška vozila – Avtodomi – 1. del: Zdravstvene in varnostne zahteve za bivanje;
- SIST EN 1646–2:2008 – Bivalna počitniška vozila – Avtodomi – 2. del: Obremenitev;
- SIST EN 1648–1:2005 – Bivalna počitniška vozila – 12 V enosmerna električna napeljava male napetosti – 1. del: Počitniške prikolice;
- SIST EN 1648–2:2005 – Bivalna počitniška vozila – 12 V enosmerna električna napeljava male napetosti – 1. del: Avtodomi;
- SIST HD 384.7.754 S1:2005 oziroma SIST HD 60364-7-708:2009;
- SIST EN 1949:2011 – Specifikacija za vgradnjo sistemov na UNP v bivalna počitniška vozila in druga cestna vozila in
- SIST EN 1949:2004/A1:2005 – Specifikacija za vgradnjo sistemov na UNP v bivalna počitniška vozila in druga cestna vozila – Dopolnilo A1.
(11) Obliko nadgradnje »SA – bivalno vozilo« lahko dobi zgolj vozilo kategorije M.



Torej kopalnica in/ali wc ni pogoj, poznam pa za razliko od nekaterih (očitno se družite večinoma s tistimi, ki zahajajo v kampe) veliko večino, ki uporablja wc in tuš v avtodomu - tudi sam delam tako, celo ko sem v kampu uporabljam lasten wc - pač se ti ne sme graužat lasten drek ven spraznit.

Zakaj pa se poleti tuširajo zunaj, je pa večinoma razlog mivka in potreba nekaterih, da se splahnejo po vsakem namakanju v morju. Jaz sem v stanju poleti ob morju se po dva tedna ne umit s sladko vodo.

Pa še glede mraza in vode - veliko nas pozimi hodi smučat in velika večina nas ima normalno nalito vodo v rezervoar, ki je itak v ogrevanem kamperju - itak ga pregreješ prej preden točiš vodo!!! Po uporabi vodo lepo iztočiš in pustiš pumpo laufat par minut, da gre večina vode iz sistema, pipe pustiš odprte in ne diraš do naslednjega gretja avtodoma. Odpadna voda pa je tako - imaš dve varianti - odpreš ventil in podstaviš vedro ali pa preprosto v odpadni tank zliješ 1 liter nerazredčenega čistila za šipe, ali slanico, če je meni na -30 špilalo bo vsem. Lahko pa pustiš vse skupaj zmrznit - ja se mi je tudi že zgodilo - potem pač čakaš na tople čase, ali zlivaš not vročo slanico. ;)
 

BigPoppa

Majstr
19. jul 2007
1.291
357
83
Tole mi ni najbolj jasno:
"(11) Obliko nadgradnje »SA – bivalno vozilo« lahko dobi zgolj vozilo kategorije M."

Torej tovornega kombija N1 ne moreš prehomologirat v bivalno vozilo? Ali si spet kaj narobe razlagam, dopuščam možnost. :) Ali ga istočasno prehomologiraš v M in SA?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Tole mi ni najbolj jasno:
"(11) Obliko nadgradnje »SA – bivalno vozilo« lahko dobi zgolj vozilo kategorije M."

Torej tovornega kombija N1 ne moreš prehomologirat v bivalno vozilo? Ali si spet kaj narobe razlagam, dopuščam možnost. :) Ali ga istočasno prehomologiraš v M in SA?
Tako je in to je tudi odgovor na plačilo DMV. ;)

S tem si tudi zaščiten pred plačilom dražjih avtocest, prepovedi voženj, časovnih omejitev, vstopov v mesta,... za tovorna vozila.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Romzi in BigPoppa

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
ti se zavedaš da tole kar si napisal nima nobenega smisla?
če avto prehomologiraš na novo kategorijo, nima nobene veze kakšne kategorije je bilo vozilo v štartu-N, M ali pa Ž.
Vse zadeve se vodijo za novo kategorijo vozila. Predvidevam, da tudi veš, da se pri bivalnih vozilih DMV obračuna na drugačen način kot pri M kategoriji, tako da tudi v tem primeru to ni nikakršen odgovor.

in ja, seveda je možno prekategorizirati vozilo tudi iz N-kategorije v bivalno vozilo. ne vem zakaj bi drugače vsi profi predelovalci uporabljali za predelavo tovorna vozila.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
ti se zavedaš da tole kar si napisal nima nobenega smisla?
če avto prehomologiraš na novo kategorijo, nima nobene veze kakšne kategorije je bilo vozilo v štartu-N, M ali pa Ž.
Vse zadeve se vodijo za novo kategorijo vozila. Predvidevam, da tudi veš, da se pri bivalnih vozilih DMV obračuna na drugačen način kot pri M kategoriji, tako da tudi v tem primeru to ni nikakršen odgovor.

in ja, seveda je možno prekategorizirati vozilo tudi iz N-kategorije v bivalno vozilo. ne vem zakaj bi drugače vsi profi predelovalci uporabljali za predelavo tovorna vozila.
To mene naslavljaš? Če da, zajami sapo in izdihni, pa še enkrat v miru preberi kaj sem napisal.

Razsvetli me prosim glede DMV pri bivalnem! DMV se plačuje za vozila M kategorije (+ motorna kolesa), kjer pa obstaja PODKATEGORIJA M + SA , ki ima seveda svoj način obračuna - zakaj je spet tako očitno vedo zgolj pisci novega Zakona o DMV.
 

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
sem prebral v miru, pa je še vedno napisana traparija.
DMV pri bivalnih vozilih se obračuna po moči motorja (glede na kW), pri osebnih vozilih pa glede na izpust CO2. da ti napišem še po domače: če boš kupil osebni avto, za katerega je sicer že plačan DMV za M kategorijo, boš ob naknadni prehomologaciji vozila v kategorijo ˝bivalno vozilo˝ moral doplačati še razliko v nastanku DMVja.
če smo že pri temu, pa se DMV plačuje tudi pri nekaterih vozilih kategorije N. (razne predelave vozil tipa ala Berlingo/Caddy itd s predelno steno in zadnjimi blendami)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Čisto si zabluzu, o tem sploh nismo debatirali, ampak je bilo vprašanje ali se N kategorija ob vgradnji opreme prehomologira v M z dodatkom SA, ker samo M lahko ima SA, včasih pa je lahko bil tudi N z SA. In v kombinaciji s tem je bilo vprašanje ali se potem obračuna DMV - po novem ja - o sistemu DMVja ni nihče govoril - do tebe.

Pa mislim, da si se zmotil pri plačilu DMV za N kategorijo. DMV se namreč plačuje od motornih vozil s tarifno oznako 8703 z izjemami (po domače so to motorna vozila za prevoz potnikov z najmanj 4 kolesi in največ 1+8 sedežev) in tar. oznako 8711 (po domače vozila z manj kot 4 kolesi - motorji in tricikli do 1.000kg):

4. člen
(predmet obdavčitve)
(1) Davek na motorna vozila se plačuje od motornih vozil iz tarifnih oznak 8703 (razen 8703 10) in 8711 kombinirane nomenklature carinske tarife iz Uredbe Sveta (EGS) št. 2658/87 z dne 23. julija 1987 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi (UL L št. 256 z dne 7. 9. 1987, str. 1), zadnjič spremenjene z Izvedbeno uredbo Komisije (EU) 2020/1577 z dne 21. septembra 2020 o spremembi Priloge I k Uredbi Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi (UL L št. 361 z dne 30. 10. 2020, str. 1) (v nadaljnjem besedilu: kombinirana nomenklatura), ki morajo biti v skladu s predpisi, ki urejajo registracijo motornih vozil, za udeležbo v cestnem prometu registrirana v Republiki Sloveniji.
(2) Davek na motorna vozila se plačuje od motornih vozil iz prejšnjega odstavka, ki se dajo prvič v promet ali se prvič registrirajo na ozemlju Republike Slovenije.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek se davek na motorna vozila plačuje tudi od motornih vozil, ki se naknadno predelajo v motorna vozila iz prvega odstavka tega člena. Šteje se, da je motorno vozilo predelano, kadar je v skladu s predpisi, ki urejajo motorna vozila, potrebna posamična odobritev predelanega vozila.



Tarifne oznake:
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
In ker predvidevam, da boš v zvezi z N navedel naknadne predelave M v N:

(2) Lastnik motornega vozila, ki naknadno predela motorno vozilo iz prvega odstavka 4. člena tega zakona v motorno vozilo, ki ni predmet obdavčitve po tem zakonu, in je bil davek na motorno vozilo plačan, ima pravico do vračila sorazmernega dela plačanega davka na motorno vozilo v skladu s sedmim odstavkom tega člena. Vračilo se lahko uveljavi na podlagi predložitve dokazil, da je bilo motorno vozilo predelano v motorno vozilo, ki ni predmet obdavčitve po tem zakonu, in je bila zanj v skladu s predpisi, ki urejajo motorna vozila, potrebna posamična odobritev predelanega vozila.
 

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
Zdaj si pa ti še enkrat preberi svoj post, na katerega sem ti repliciral in se enkrat razloži, kaj nam tvoj odgovor pomeni o placilu davka in omejitvah na cesti, cestnini itd. Čisto nič. Ker nima veze IZ katere kategorije vzameš avto kot osnovo za predelavo. In ja lahko vzameš tudi tovorno vozilo.

Ti sicer členov lahko nalepiš kolikor hočeš, lahko pa ti povem da se Furs na tvoje argumente o carinskih nomenklaturah samo nasmehne.
Sicer pa nobeno vozilo tipa Berlingo/Caddy s 5 sedeži (kljub tovarniski N1 homologaciji) direktiv 8704 niti nimajo.
 

as21

Pripravnik
18. dec 2007
787
21
18
In ker predvidevam, da boš v zvezi z N navedel naknadne predelave M v N:

(2) Lastnik motornega vozila, ki naknadno predela motorno vozilo iz prvega odstavka 4. člena tega zakona v motorno vozilo, ki ni predmet obdavčitve po tem zakonu, in je bil davek na motorno vozilo plačan, ima pravico do vračila sorazmernega dela plačanega davka na motorno vozilo v skladu s sedmim odstavkom tega člena. Vračilo se lahko uveljavi na podlagi predložitve dokazil, da je bilo motorno vozilo predelano v motorno vozilo, ki ni predmet obdavčitve po tem zakonu, in je bila zanj v skladu s predpisi, ki urejajo motorna vozila, potrebna posamična odobritev predelanega vozila.

Bivalno vozilo je predmet obdavčitve in to višje kot osebno vozilo.