Kolo - kaksna velikost

jello

Guru
22. sep 2008
10.272
3.910
113
Najnovejša fora je da si rekreativec naroči kolo po meri, potem se pa vozi s sedežem nastavljenim vsaj 3 cm previsoko (tako kot najmanj 3/4 rekreativcev).

Ontopic: ne glede na odstopanja med znamkami bi rekel da bi bil primeren MTB velikosti XL (23'') ali cestak med 58 in 60. Za kaj bolj točnega pa v štacuno (cult).

S sedeži je tako kot z ženskami. Po nekaj vožnjah ti bo vsak prav (po nekaj pirih grejo vse grde domov). Res pa je da mora biti pravilno nastavljen (v vaservago) in ne premehek. Pa še to, na kolesu (če nisi ravno poštar) se sedi "na jajcih", ne "na riti".
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.640
2.690
113
še v SLO - ampak komaj
Še en dokaz, da si "čuden".
grin1.gif


ON:
Kot že v prvem mojem postu - višina, dolžina nog, dolžina trup(l)a in dolžina rok, ter na vse to geometrija okvirja dajo "pravilni" izbor. Brez kolesa pod ritjo (se pravi samo z višino itd) NE MOREŠ izbrati pravilnega okvirja.

Ampak kot je Steve že omenil - malo pa že kompliciramo.

@avtor - že kaj zbral? Ali smo ponastavil staro kolo?
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.272
3.910
113
Sloping okvir (kot je tvoj cult) velikosti 62 bi bil verjetno tudi za yao minga prevelik. Tako da ja, lahko rečeš da imaš okvir 55, pozabiš pa povedat da je podrt. Jaz sem govoril o klasičnih okvirjih (z "nepodrto geometrijo") in pri tistih večinoma velja da številka pomeni višino seat tuba center-to-center. Tudi pri tvojem bi bila navpična štanga tako dolga, če bi bila navpična in če bi bila zgornja bolj vodoravna kot poševna.

Lahko pa rečem takole: pri 12 letih sem vozil 50-ko, potem sem do 18-ega leta počasi prilezel do 58-ke. Zdaj pri višini 181 cm spet vozim 50 okvir (v resnici je M). MTB pa 19''.
 

DJ_Beat

Dacar
23. jul 2007
4.206
4
38
Kranj
rener.info
Za vikend sem nastavil sedez, ampak kaj vec kot en krog se nism imel casa vozit
frown-1.gif
Mogoce mi uspe ta vikend kaj vec. Bom najprej poskusil, ce blo slo z obstojecim, sicer pa v nabavo nekaj novega..
 

Titans

Zelenc'
13. jul 2012
1
0
1
"za zelo občasno, je po moje dovolj kvaliteten bicikl za cca 350-400€(recimo celotna oprema Shimano ACERA).
Če se večinoma voziš po asfaltu vzemi treking kolo z večjimi in manj grobimi gumami. "

Mislim, kakšne bedarije pa po teh kolesarskih forumih berem, ne morem verjet. Naj mi nekdo prosim argumentira zakaj bi za zelo občasno vožnjo rabil kolo za 350-400€??? Wtf
Pa ne pametovat prosim, da so komponente preveč cenene in menjalnik razštelan in da če kupiš dražjega je servis že vključen v ceno ipd.
Res se strinjam, da ti glede velikosti kolesa in izbire primernega za strankine potrebe najbolje svetuje strokovnjak...
Sam imam kolo za 100€ z dvojnim vzmetenjem, spredaj mehaničnimi diski in 21prestav. Res ni "cutting edge" in ima 3 kg več od alu kolesa za 1000€, se pa z njim čisto spodobno, brez kakršnihkoli težav peljem tudi 50 km daleč, kar mi je kot rekreativcu več kot dovolj.
Edino kar opažam, da pri teh poceni kolesih res slabo delajo, so ležaji koles in zato pač niso primerna za zelo dolge vožnje oz. ne nudijo takega udobja kot kolesa z dobrimi ležaji.
Kolo imam dve leti in brez kakršnihkoli težav in okvar dela, pa se peljem kar malo več kot do trgovine, mogoče 1000 km letno. Imam pa znanca s kolesom za 1000€, ki ga je v pol leta že vsaj 2x popravljal, pa še naletel na popolnoma neprofesionalen odnos "profesionalcev" iz ene od zgoraj omenjenih trgovin. Seveda je to samo en nesrečen primer, ampak hočem povedat, da ne gre kar tako pavšalizirat. In če nekdo prevozi tedensko nekaj 100km, še ne more reči, da je zato, kolo, ki njemu ne ustreza zanič...

Lepo vas prosim, bicikl naštelat in poservisirat osnovne stvari kot je menjalnik ipd., če tega ne znaš, potem mogoče bolje da tako "sofisticiran stroj" raje ne uporabljaš. Kaj to bi naj bil razlog, da kupim 3-5x dražje kolo, da ne bom rabil nastavit menjalnika? In si s tem prihranil strošek 25€, če sem že sam tako nesposoben, da si tega ne morem urediti sam? Kam je šla logika takim svetovalcem, se tudi sprašujem. Ok, nočem nikogar prizadeti, samo za malo se mi pa zdi, da bi zdaj vsak, ki se vsede 1x letno na kolo rabil vsaj takega za 300€.
 

Tahudfirbc

Pripravnik
3. maj 2010
304
0
16
Za mizo
Kolesa v vrednosti 100-200€ so preprosto en drek. Sam sem se nategnil ko sem nekaj takšnega kupil v Sparu.Mišljen je bil kot drugo kolo poleg Scottove Atacame tako za opravke, do trgovine itd.Ker imam do doma nekaj metrov malo bolj strmega klanca ga ponavadi prekolesarim stoje, pri tretjem sem zaril na glavo,odrgmjena faca, roka ,bok, noga da o obarvanih pirhih ne govorim.Vzrok polomljena os pedala in to pri kolesu ki sem ga kupil dva dni nazaj.Ko sem ga vlekel nazaj so me pa čudno gledali, pa še poslovodkinja je nekaj pametovala, da sem najbrž dirkal in da to kolo ni mišljeno za to.Aja torej je za obesit na steno garaže in osnova za pajkove mreže.Šele ko sem zagrozil z advokatsko žlahto so mi vrnili tistih 180€.
Ne razumem zakaj naj bi bi bili vsi dobri sedeži trdi, pa izjave da moraš utrditi rit... Sam sem nategnil na sedež gel prevleko, nekaj iz Lidla pa pa je veliko veliko bolje.Pa ne mi recite mi amater moje enodnevne turce so Kr. Gora- Vršič-Bovec-Trbiž-Kr.Gora, Puconci-Radovljica, Ljubljana-Premantura.
1533918-images(1).jpg
 

Priponke

  • 1533918-images(1).jpg
    1533918-images(1).jpg
    5,8 KB · Ogledi: 188

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.051
455
83
tam ko se terc po tori rola
Titans... tvoj post je nekako... ne drži najbolj. A zakaj za občasno vožnjo kolo za 350-400 evrov? Pa da s svojim za 100 evrov pelješ čisto normalno... Se pelješ, ja. Po ravnem, pa ne prav dolgo. No, naj te potolažim. Tudi jaz sem tako razmišljal. Imel sem osnovnega MTB, nekaj čisto simpl. In, ne- jaz pa že ne bom kupoval dragega kolesa, če se pa s tem čisto lepo peljem. Pa me je kolega le prepričal v nakup novega kolesa. Hvalabogu, sem šel v kolesarsko trgovino, ne kakšen Hervis ali Intersport. Prodajalec je z mano opravil temeljit razgovor, kakšne so moje želje in kje se bom vozil.Pa koliko se bom vozil Na koncu sva izbrala en bajk, barva mi sicer ni bila všeč, ampak naj bo... In zdaj po desetih letih lahko rečem, da sem dobro kupil. Pa sem že takrat dal zanj, preračunano v evre, okoli 500 evrov. Je dal skozi precej voženj po makadamu, kar nekaj planinskih stez (npr Rogla-Lovrenška jezera, Kope. Ribniška koča,...). Res pa sem v tem času menjal verigo z verižniki in par zavornih gumic. Letno 3-5.000 kilometrov. S stoevrskim, ne vem če jih boš naredil toliko.
Tisto o trdih sedežih... malo poglejte, kakšne imajo na RAAM dirkah. In -ne, ne sedi se na jajcih, kot je nekdo napisal, ampak na kolkih. Če boš sedel na jajcih, računaj na ščemenje v tiču in zmanjšano erekcijo. Resno. Sam prisegam na Specializedov gel sedež.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.051
455
83
tam ko se terc po tori rola
Za kakšno resno kolesarjenje je pa skoraj najboljša izbira Cult. Naslednji bajk zna biti iz te mehanične delavnice. Izbereš okvir, potem ti pa po želji in zmožnostih zgradijo bajk. Tvoj bajk.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
10.012
1.908
113
Ma ne...nemski inzenir ti ga na roke skupaj sestavi in se autogram dobis
smile-1.gif

Ja jasno da ti ga pripeljejo iz kitajske...halo? Kje eni zivite. 90% bajkov je Delano tam
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
3.051
455
83
tam ko se terc po tori rola
Sestavni deli so verjetno res iz Kitajske in ostalih držav, kjer je delovna sila poceni, seveda. Hočem povedati, da imaš pri Cultu izbiro vseh komponent po želji. So seveda tudi že sestavljeni bajki. Vzamimo za primer en bajk za 500 evrov. Nekdo bo namesto Sun-tour vilic imel raje Rock shok, ni problem. Namesto Acera menjalnika Deore XTR, ali pa SRAM..
Steve, na roke ti ga sestavi slovenski mehanik, po tvojih željah. Avtogram pa dobiš, to pa res -na računu.
 

KStoner

Majstr
31. dec 2007
2.134
197
63
a misliš da ti samo cult sestavlja kolo po želji? to ti naredijo v vsaki PRAVI kolesarski delavnici.