Kako se znebiti vlage?

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.121
4.094
113
Pri -10C zrak lahko drži tam cca. 2g vode na kubik pri 100% nasičenosti. Zaradi tega ko dihaš ti nastaja meglica ker vlaga iz tvojega telesa v trenutku kondenzira (prenasičenost z vodno paro). Če pihneš v šipo jasno več ali manj vsa vlaga kondenzira na steklo in posledica je zamegljeno steklo.

Tudi če imaš pri -10 prižgano klimo ki bi ti recimo zrak osušila na 0 (vstopni zrak bi sušila na več kot -50C kar je fizikalno s plinom ki se uporablja nemogoče, ampak pustimo tole), bi to pomenilo da lahko zaradi temperature zrak sprejme še vedno samo tista 2g vode kar je nula oz. tudi če bi klima sušila zrak bi lahko odroševala pri -10 samo z 2g/m3.

Po drugi strani ko ti ventilacija začne pihat z 10C (kar je par sekund po zagonu motorja) pa ima zrak sposobnost vezat cca. 10g vode na kubik. Torej 5x več kot pa pri -10, zato se ti tudi stekla odrosijo v trenutku - brez klime. Realno za vsako stopinjo več zrak lahko sprejeme 1g vlage (na kubik) več, torej ko se ti avto segreje na delovno temperaturo imaš sposobnost odroševanja 50g/m3, če bi vseeno imel še klimo pa je ta sposobnost 52g/m3. Skratka razlike v praksi ni opazne zato je delovanje klime pod 0 oz. celo tam pod 10C totalno brezvezno ker je vsa sposobnost odroševanja vezana na razliko v temperaturi ki ti jo itak daje grelec.

Tako da uporaba klime pod 5C je blažev žegen, fizikalno klima pripomore (tudi če bi delala) k odroševanju toliko kot če v avto prinesete 2dcl tople kave ki vam ogreje zrak in s tem zviša točko kondenzacije.

Pozimi ko je zelo mraz se avto odrošuje z vključenim notranjim kroženje prvih nekaj minut, to pa ravno zaradi dejstva ker rabiš za odroševanje T razliko ne pa "suhega" zraka. notranje kroženje bo namreč precej hitreje ogrelo kabino kot pa vlečenje zunanjega zraka.

Klima pomaga najbolje pri odroševanju pri visoki temperaturi in visoki relativni vlažnosti, recimo poleti ko je 30C in se uščije dež tako da ima zrak 100% nasičenost z vlago. Takrat klima z ohlajanjem vstopnega zraka (na cca. 5C) "odstrani" tudi do 25g/m3 vlage (zanimivo je to približno 1x manj kot ga pozimi pri -10C lahko "odstrani" grelec).
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.554
437
83
ja, najprej eni ne ločijo besede "klima" od "klimatskega sistema"
klimatski sistemje zame pogovorno vse, kar piha v avtu in skrbi za zračenje kabine
"klima" pa je pogovorno vezano na delovanje hladilnega dela v vozilu, za katero skrbi R134 ali 1234YF

In še enkrat, fizikalno "mrzlo" sistem ne more "hladiti" v smislu klime, pa če gre za stari kompresor na vklop ali novejšega variabilnega, ki se stalno vrti
se pravi, tisti, ki trdijo, da jim pod nulo zunaj vklopi kompresor, je to možno samo na Alter forumu :D oziroma če ima pod motornim pokrovom kar precej plusa
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.609
1.208
113
Celje
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Pri -10C zrak lahko drži tam cca. 2g vode na kubik pri 100% nasičenosti. Zaradi tega ko dihaš ti nastaja meglica ker vlaga iz tvojega telesa v trenutku kondenzira (prenasičenost z vodno paro). Če pihneš v šipo jasno več ali manj vsa vlaga kondenzira na steklo in posledica je zamegljeno steklo.

Tudi če imaš pri -10 prižgano klimo ki bi ti recimo zrak osušila na 0 (vstopni zrak bi sušila na več kot -50C kar je fizikalno s plinom ki se uporablja nemogoče, ampak pustimo tole), bi to pomenilo da lahko zaradi temperature zrak sprejme še vedno samo tista 2g vode kar je nula oz. tudi če bi klima sušila zrak bi lahko odroševala pri -10 samo z 2g/m3.

Po drugi strani ko ti ventilacija začne pihat z 10C (kar je par sekund po zagonu motorja) pa ima zrak sposobnost vezat cca. 10g vode na kubik. Torej 5x več kot pa pri -10, zato se ti tudi stekla odrosijo v trenutku - brez klime. Realno za vsako stopinjo več zrak lahko sprejeme 1g vlage (na kubik) več, torej ko se ti avto segreje na delovno temperaturo imaš sposobnost odroševanja 50g/m3, če bi vseeno imel še klimo pa je ta sposobnost 52g/m3. Skratka razlike v praksi ni opazne zato je delovanje klime pod 0 oz. celo tam pod 10C totalno brezvezno ker je vsa sposobnost odroševanja vezana na razliko v temperaturi ki ti jo itak daje grelec.

Tako da uporaba klime pod 5C je blažev žegen, fizikalno klima pripomore (tudi če bi delala) k odroševanju toliko kot če v avto prinesete 2dcl tople kave ki vam ogreje zrak in s tem zviša točko kondenzacije.

Pozimi ko je zelo mraz se avto odrošuje z vključenim notranjim kroženje prvih nekaj minut, to pa ravno zaradi dejstva ker rabiš za odroševanje T razliko ne pa "suhega" zraka. notranje kroženje bo namreč precej hitreje ogrelo kabino kot pa vlečenje zunanjega zraka.

Klima pomaga najbolje pri odroševanju pri visoki temperaturi in visoki relativni vlažnosti, recimo poleti ko je 30C in se uščije dež tako da ima zrak 100% nasičenost z vlago. Takrat klima z ohlajanjem vstopnega zraka (na cca. 5C) "odstrani" tudi do 25g/m3 vlage (zanimivo je to približno 1x manj kot ga pozimi pri -10C lahko "odstrani" grelec).

Tale razlaga je ODLIČNA in iz nje se vidi zakaj so proizvajalci naredili spodnjo temperaturno mejo, pri kateri sistem vklopi kompresor!
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.609
1.208
113
Celje
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
ja, najprej eni ne ločijo besede "klima" od "klimatskega sistema"
klimatski sistemje zame pogovorno vse, kar piha v avtu in skrbi za zračenje kabine
"klima" pa je pogovorno vezano na delovanje hladilnega dela v vozilu, za katero skrbi R134 ali 1234YF

In še enkrat, fizikalno "mrzlo" sistem ne more "hladiti" v smislu klime, pa če gre za stari kompresor na vklop ali novejšega variabilnega, ki se stalno vrti
se pravi, tisti, ki trdijo, da jim pod nulo zunaj vklopi kompresor, je to možno samo na Alter forumu :D oziroma če ima pod motornim pokrovom kar precej plusa

Zdaj, če si že zapisal, da: " fizikalno "mrzlo" sistem ne more "hladiti" v smislu klime,..." potem dopiše vsaj v tem zadnjem postu, da se ta tvoj "fizikalno" nanaša na izločevanje vlage, kot je opisano v prejšnjem postu. Ker klima fizikalno/mehansko ali karkoli gledano LAHKO hladi "mrzlo". Mrzlo je relativna zadeva in mrzlo je lahko 0 stopinj, ali -10 ali pa -20,... Ne vem kako ti naj še razložim. Poglej hladilnice. Zunaj je res "mrzlo" (recimo -5 stopinj) ampak hladilni sistem kljub temu v sami komori lahko naredi -20 stopinj. Vem obesil se boš na plin. Ampak tudi plin v avtomobilu bi lahko "delal" pri -5. Sicer manj učinkovito, predvsem bi bil pa problem, ker bi na notranjem delu pomenilo zelo nizke temperature na izmenjevalcu in bi le ta če nič druga zmrzoval, ker kondenz (ki ga je zelo malo v takšnih pogojih) nebi odtekal.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.592
2.639
113
še v SLO - ampak komaj
Tehnično sicer pravilno - ampak faljen fizikalni princip, ki pomaga šipe odrositi.

Dodatno narobe, da se za hitro odroševanje uporabi notranje kroženje.

Pod črto - v prostor je potrebno spraviti zrak, ki je sposoben sprejeti "višek" vlage, ki kondenzira na steklih (zakaj kondenzira predvsem na steklih je menda jasno - kondenzira tudi na ostalih hladnih delih notranjosti).
Kdaj in kako se zrak osuši pa menda tudi veste - baje se ga da "osušiti" tudi s klimo.

Pa da se ne bo kdo obesil kaj je "suh" zrak. To je zrak, ki pri trenutni temperaturi ni dosegel popolne zasičenosti s vlago. Pa upam, da ne rabim še posebej poudariti, da je količina vlage, ki jo zrak lahko sprejme funkcija temperature.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.821
6.784
113
pri taščici
Tisti ki pravite da vam pri pod nulo avto zalaufa klimo in da hitro odrosi klimo. Poskusajte odrositi samo tako, da ventilacijo prestavite iz gretja na hlajenje (mrzlo, brez klime). Porocajte rezultat
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.121
4.094
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Tehnično sicer pravilno - ampak faljen fizikalni princip, ki pomaga šipe odrositi.

Dodatno narobe, da se za hitro odroševanje uporabi notranje kroženje.

Pod črto - v prostor je potrebno spraviti zrak, ki je sposoben sprejeti "višek" vlage, ki kondenzira na steklih (zakaj kondenzira predvsem na steklih je menda jasno - kondenzira tudi na ostalih hladnih delih notranjosti).
Kdaj in kako se zrak osuši pa menda tudi veste - baje se ga da "osušiti" tudi s klimo.

Pa da se ne bo kdo obesil kaj je "suh" zrak. To je zrak, ki pri trenutni temperaturi ni dosegel popolne zasičenosti s vlago. Pa upam, da ne rabim še posebej poudariti, da je količina vlage, ki jo zrak lahko sprejme funkcija temperature.

Ni narobe je fizikalno in tudi praktično vse pravilno.

Pri -10C tudi če imaš "suh" zrak ni sposoben sprejemat vlage, enostavno ne gre. MAX. absolutna vlažnost je tako nizka da ti hitreje dihaš in ustvarjaš vlago kot pa jo lahko tako ohlajen optimalno suh zrak odstrani. Ker je v kabini enako ohlajen zrak je bistveno da se ta zrak čimprej ogreje, s tem se mu da sposobnost sprejema vlage in če daš na notanje kroženje dejansko počneš to da je zrak vsak cikel čez pečko in tudi od tvojega telesa (ter kave v cup holderju) bolj ogret (to je 100% fizikalno dejstvo), torej lahko sprejma vedno več vlage in od prej jo 100% nima več kot jo bo lahko sprejel = odroševal. Notranje kroženje bo odroševalo dokler se bo zrak segreval, ko se to neha in zrak doseže 100% zasičenost se ti začnejo rosit šipe (zato tudi notranje kroženje pri ogretem vozilu pozimi zelo hitro zarosi šipe).

Seveda ko pečka greje dovolj potem lahko vlečeš tudi zunanji zrak ker ga bo uspešno segrevala in bo učinek še večji kot z notranjim kroženjem. Vendar na splošno pri max. ventilaciji se prvih nekaj minut zunanji zrak čez pečko ne bo občutno segreval oz. se bo precej bolj z notranjim kroženjem. Zato se lahko izkorišča tale fenomen + topolota pomaga tudi pri odmrzovanju šip (če so zamrznjene). Sam dokler ne piha mlačno ne preklopim na zunanje kroženje in v praksi nisem imel nikoli težav z rosenjem.

* napisano velja za mrzlo okolje in vozilo to je tam pod 5C in pri vozilih ki nimajo dodatnih grelcev, da se ne bo kdo spuščal sedaj v take detalje
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.554
437
83
nikamor se ne bom obesil
meni je kristalno jasno, da, pri nižjih stopinjah pri vklop/izklop kompresorju le-ta ne vklopi pri 5 in nižjih stopinjah
enako je pri variabilnem, samo tam tega ne vidimo/občutimo, ker se stalno vrti

smešno mi je le, ker folk vztrajno trdi, da mu vklaplja kompresor, ko je zunaj 5 minusa
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.618
717
113
KSZ

Par fizikalnih dejstev glede rosenja:

* odvisnost maksimalna količina zračne vlage (100% relativna vlažnost) / temperatura zraka je nelinearna (zato se bolj splača segrevat in kot hladit)
rdeča črta:
Relative-Humidity-Graph-e1367505504127.jpg


* vlažen zrak se dviga (zato malenkost odpremo okno)


Glede na dejstvo, da je normalna temperatura v avtu ~20 st. C, ni smiselno, da kompresor deluje pod določeno mejno temperaturo.
Kadar je zunaj dovolj mrzlo, se avto sam ohlaja, torej hlajenja ne potrebujemo in četudi je zunaj 100% vlaga, ob segretju na "sobno" temperaturo, pade pod polovico.


V praksi, kadar so nizke temperature:
nastavimo gretje na prednjo šipo, malenkost odpremo okno, moč pihanja prilagajamo temperaturi motorja (začnemo z min)



Koristni je katerikoli dodatek:
ogrevana garaža,
dodatni električni grelec zraka prednje šipe,
gretje šip,
Webasto,
Defa,
...
cheer.gif



ps: V kolikor bi bil avto namenjen za prevoz pingvinov,... bi bilo malce drugače.
smile-1.gif