Sem bil letos avgusta obe varianti (sicer na Švedsko) čez Hamburg in Puttgarten gor ter čez Rostock in Berlin dol. Gor smo šli sredi tedna, in se gužve začnejo že od Nürnberga, od Würzburga dalje pa je že toliko del na cesti, da vkalkuliraj vsaj eno uro zamude samo zaradi njih. V Hamburgu je pa itak gužva standard. Trajekt Puttgarten-Rodby vozi vsake pol ure, je pa kar drag glede na prevoženo razdaljo. Da bi šel naokoli čez celo Dansko (cca +150 km + mostnina), se mi pa ni zdelo pametno, je bolje počivati na ladji. Od Ljubljane do Koebenhavna smo skupaj s trajektom rabili dobrih 17 ur, brez divjanja po nemških avtocestah, saj zaradi prometa to skoraj ni več možno + omejitve so na cca 1/3 poti.
Nazaj grede smo šli čez Gedser na Rostock, mi smo kupili karto prek interneta, ker je to ob poletnih vikendih kar obvezno. Trajekt vsaki dve uri in vozi dve uri, kar je bilo dobrodošlo po 9 urah dolgočasnega švedsko-danskega furanja, moraš pa priti na določeno uro, kar ni težava, če štartaš iz Danske (Kobenhaven-Gedser je cca 1 ura in pol). Iz Slovenije loviti točno uro skozi celo Nemčijo je utopija, čeprav po vzhodni Nemčiji nekoliko lažje izvedljiva. Potem pa imaš prenovljeno avtocesto do Rostock-Berlin in novo šestpasovnico od Berlina vse do Münchna, kjer razen na enem odseku načeloma ni gradbenih del. Tudi prometa je nekoliko manj kot na zahodu.
Kaj je bolje? Glede prometa in kvalitete ceste vsekakor preko Berlina in Rostocka, žal pa trajekt ne vozi tako pogosto. Cenovno in časovno je z vkalkuliranimi standardnimi zastoji tam tam, saj je mimo Berlina skoraj 200 km manj, trajekt pa je le 40 € dražji. Vedi pa, da smo imeli kar srečo in nikjer nismo stali dlje kot je normalno zaradi standardne severnonemške gužve. Ena nesreča in ti vse obrne na glavo. Samo ta podatek - med Nürnbergom in Lübeckom smo stali cca 15x (vsakič med par minut do 20 minut dodatnega časa), pa je bila samo vsakodnevna gužva. Med Berlinom in Münchnom smo stali 3x, pa še to zaradi tega, ker so ravno v tistem času šle kolone navijačev na fuzbal tekmo iz Berlina v Nürnberg ter so se vračali dopustniki iz Baltiškega morja.