Jadrnice?

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.625
4.575
113
50
Na sončni strani ALP
Citat:
Uporabnik Primzi pravi:
Kaksne pa so te moznosti, da ne placas davka?

Tuja zastavica?!
grims-1.gif
 

Primzi

Majstr
1. sep 2007
1.074
112
63
@Zgaga

to pomeni izven EU (npr hrvaska) zastava, ali potem ne palcas DDV pri Hrvatih? Kaj pa ko bo Hr v EU?
Poslji mi prosim pm ce ves kaj vec konkretno.
P
 

xcape

Pripravnik
14. feb 2009
320
0
16
Na hrvaškem pod tujo zastavo (najbolje nemška, avstrijska, ameriška) se izogneš davku na plovilo. Razen, če kupiš plovilo v Sloveniji in da že ima plačan DDV.
Drugače pa, če boš kupoval plovilo zase in boš kupoval z gotovino je najboljša nemška zastava in s tem tudi nemška registracija (ni potrebe po vsakoletni registraciji).
Glede cen za marino je pa odvisno od velikosti in pa od marine kje boš imel jadrnico privezano.
Za Hrvaško za cca. 10 metrsko (feet gor ali dol) računaj privez od 2600 naprej. Toliko za orientacijo.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.486
455
83
Res je, za par, družino itd. je 30+ tudi dovolj. Pa še cenejše je vse, od nakupa do priveza.

Španovija z n prijatelji se redko obnese tako, da bi bili zadovoljni vsi. Pravila ni, ampak glede na jamranje ljudi, ki so prakticirali tovrstno lastništvo, gre za ples po tankem ledu. Odloči pa se na koncu vsak sam.

Tuje reg: kako kaže na hrv. ne vem. Sem pa letos bral v hrvaškem tisku jamranje kako ne znajo pritegnit tujih mega jaht (in posledično €€€). Keč: registrirane so v offshore centrih, zato mora jahta 1x letno zapustiti državo. Sumim, da bi znalo pri ostalih plovilih biti enako? Sicer z davkom ni težava, težava je v tem, kako te obravnavajo v posameznih državah? Recimo kolega ima gliser registriran v Delawareu in po njegovih besedah z njim ne sme v Slovenijo, ker tvega zaplembo oz. kazen oz. plačilo davka / carine (privez je na hrvaškem). Podobno, kot je veljalo za avtomobile s tujo tablico, ki jih nisi smel vozit kot slovenski državljan v Sloveniji. Sedaj EU ni več tujina, za npr. ameriške tablice pa to velja še vedno. Mejbi je lažje, če je stvar pisana na firmo (tujo), katere lastnik si. Vsaj pri avtomobilih je tako, po besedah policistov.

Nimam pa lastnih izkušenj, samo na glas razmišljam.
 

xcape

Pripravnik
14. feb 2009
320
0
16
Malo off ampak vseeno, zakaj bi se vozil v Slovenijo s plovilom? Kaj pa imamo tako fascinantnega na naši vrli obali? Pa nisem zagovornik sosedov - hrčkov, ampak njihovo morje, otoki, plaže,.......
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
38
Murgle
Citat:
Uporabnik blazko pravi:
Citat:
kaksne so prednosti svoje lastne jadrnice namesto najema vsako leto za 3 tedne?

jih ni. pika.

odlična 40+ čeveljska barka en teden v predsezoni, en v sezoni in en v posezoni te pride 5k. Nakup pa 150k+. Go figure.

Ne pametuj preveč...ogromna prednost lastniške je to, da greš lahko na barko, kadar te je volja. Če je seveda samo tvoja. Imaš pa še solastništva. Če nekomu pomeni izredno veliko ravno to, da mu ni treba nekaj rezervirat in dobi barko ali pa tudi ne ali pa kakšne spremembe planov v zadnjem trenutku je to to. Poleg tega obstajajo ljudje, ki si hočejo barko individualizirat ter ljudje, ki se držijo načela...MOJA ladja je MOJA. MOJA kabina je MOJA. In če ima taka oseba pač dovolj financ, bo pač za 3 tedne letno imela svoje plovilo, zakaj pa ne. Če bi imel jaz recimo 50058856 milijard dolarjev, bi si zgradil 'oklopnjačo', grdo kto 100 vragov, pa če bi bil na njej 1 dan letno ali pa nikoli. Kar tako, za foro.
grin1.gif
 

Zgaga

Guru
25. jul 2007
10.625
4.575
113
50
Na sončni strani ALP
Kako pa je z crew listo in popisom oseb, če imaš lastniško?
Vpišeš vso možno žlahto, ki te lahko slučajno pride obiskat?

Hrčki so znoreli z iliminiranjem možnosti črnega čarterja...
bonk.gif
 
Nazadnje urejeno:

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.486
455
83
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
Ne pametuj preveč...ogromna prednost lastniške je to, da greš lahko na barko, kadar te je volja.

Ne pametujem, samo pišem iz mojega vidika. Ker on je napisal 3 tedne, ne vsak vikend oz. kadar te je volja. Seveda lastniki hodijo dol pogosteje, magari samo poležavat (namesto vikend bajtice).

Meni je jasno, kaj pomeni lastniška barka.Pred časom sem razmišljal o nakupu + charter management v rangu 40ft, se pravi cirka 200k. Izračun iz boljših časov (15 tednov čarterja) bi v najboljšem recimo pokril stroške financiranja brez pologa, ostane vzdrževanje, privez, registracija, zavarovanje... Recimo, da je v idealu financiranje "zastonj", ampak tega danes ne bo več doživel. Da sploh ne omenjam rizika, da ti razsujejo barko.

Zato pravim, da (zame) ni prednosti. Lansko jesen sem z ekipo trofnil elanko 40, 5 dni za 600€. Recimo, da si v sezoni rezerviraš termin (kdor pač želi jadrat takrat) za 2k, izven tega pa si dol vsak drugi vikend - ki te stane 300€: marec, april, maj, junij, sept, okt - 6 mesecev po 2 tedna =12*300 = 3600€. Pa tisti v visoki sezoni in smo na 5600€. Pri popolnoma "lastniški" uporabi. Pri čemer ne pozabi, da kogar srbi 6mestna cifra za lupinico, ponavadi nima časa na pretek. 3 tedni so že max, ker verjetno je fino skočit še kam drugam.

In tudi če podvojiva cene, ker želiš vedno novo barko s top opremo - še vedno toliko kot privez + vzdrževanje.

Na koncu se seveda vsak odloči sam, ampak za jadranje je meni nakup (tak ali drugačen, španovija, keš na roke, čarter... whatever) no-go. Sploh, ker je ponudbe za najem ogromno. Da dol visiš vsak teden v marini pa je brezveze imet barko. Z vidika nekoga, ki mu 100k ni padlo z neba, ampak se zaveda, da je to treba zaslužit. Pa še nekaj: mogoče je fino odjadrat tudi kam drugam, kot samo po jadranu - grčija, afrika, baleari, karibi... kamor s svojo barko ne greš.

Si pa lepo napisal tisto razmišljanje: MOJA to, MOJE ono. Meni recimo malo zgrešeno (oz. sam ne razmišljam tako, ker si z njim lahko privoščim bistveno manj, kot sicer), večina pa razmišlja, kot praviš ti. Pomembno jim je, da si nekaj lastijo. In ravno zadnjič debatirava s kolegom na to temo. Katamaran, razmišlja o boljšem, zakaj ne najameš? Neee, mora biti moj. In ugotoviva: v 1. letu 30x na vodi, letos 2x in grem stavit, da bo ostalo pri tem. Z milijon izgovori zakaj temu tako. Ok fino, ampak a ni potem najem cenejši in elegantnejši? Ja, ampak potem to ni moje.
 

Ateis

Guru
13. sep 2007
2.318
827
113
tudi najbogatejši rentajo svoje jahte, jadrnice, ... tisti, ki ponavadi želi lastništvo je poln dnarja in seveda nastopa na način"vidte to je pa MOJA jahta", al pa je ljubitelj navtike in se mu da ukvarjat in je vsaj 2-3x na teden na vodi. drgač je lastništvo velik strošek.

lp
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ker sam nimam možnosti imeti recimo 2, 3 tedne dopusta mi je v intersu, da pobegnem na morje za recimo 5,6 dni, ali pa podaljšan vikend, zato mora biti takrat plovilo na razpolago. In edini način, da ga imaš res vedno na voljo, ko ti paše, je lastniška barka.
In ker si ruto delam sproti, tudi ne vem ali bom se odpravil domov danes, jutri ali pa čez 3 dni. Vse je odvisno od razpoloženja in vremena. Da pa se moram jaz na moje dopustu ozirati na to, da bom točno ob uri v luki (marini) ne glede na vreme in probelme - hvala lepa pa tak dopust.

In po mojih izkušnjah so največji zdraharji ravno čarteristi, ki ne poznajo osnovnega bontona obnašanja na vodi. lastniki jaht ali prestižnih jadrnic se držijo za sebe in ne marajo gužve okrog sebe. Ko pa se zjuraj vstaneš in vidiš, kako nekdo serje čez krov ali ščije iz krme, ali si gospodična umiva lase in balzamira kar čez krov v zalivu, ko letijo pločevinke vse okrog in dretje do amena, nažiganje s tenderjem (če le-ta premore več kot 4KM), potem še samo poiščeš zastavico čarterja in ti je vse jasno.

Prav tako se izogibam dopustovanja v avgustu, ko je na morju ogromno italjanov in ki so že po naravi brezobzirni.

Lastništvo jadernice ali jahte pa ni tako velik strošek, kot si ga nekateri predstavljajo. Privezi se gibljejo od 1400€ (kakšne manjše športne marinice brez trgovin in gostiln) pa tja do 4000€. Premazi (antifouling) se delajo 1x n aleto, nekateri tudi 1x na dve leti, je pa to treba jemati kot hobi in recimo en podaljšan vikend, ko zjutraj malo krampaš po barki, popoldne pa greš na ribe. Če ti ni, pač daš delat - obstajajo firme, ki ti to naredijo, ponavadi celo bolje, kot sam. Poberejo okrog 500€ za 9m dolgo jahto, s tem da dajo material oni in prav tako odpeljejo odpake, ki so strupeni.
Torej razen marine, ki je približno toliko, kot ja pavšal za kamp prikolico (s tem da ti marina velja celo leto, kamp pa ne) z lastništvom ni nekih večjih stroškov. Motorji so bulletproof, vsake toliko je potrebno zamnjat impeler (bagatela) in kakšen jermen (bagatela), akomulatorji zdržijo več kot avtomobilski, saj niso izpostavljeni takšnim nizkim temepraturam, na vsakih par let je potrebno menjati izpušne kolektorje (rang 1k€) in to je to. Zavarovanja in plovna dovoljenja so poceni, preostane ti še le strošek bencina ali v primeru jadrnice - strošek piva.

LP
Gargy
 

stieber

čebinar
1. sep 2007
17.258
3
38
Murgle
ja, enim je pomembno, da si nekaj lastijo, je pa tudi tale vidik: jaz nisem nek navtični fanatik, moje sorodstvo je imela oziroma ima nekaj plovil, sem pa fanatik v tem smislu, da določnih stvari ne delim z nikomer. Tako ne želim, da na moji domači postelji spi še kdo razen mene in je ne odstopam nikomur. (ajde, kako missico oz manekenko že gledaš tistih nekaj minut, kolior traja seks, ampak spala pa na moji postelji ne bo, lahko ji dam armafleks pa naj spi na tleh, če jo itak prej ne vržem skozi vrata). Princip pač.
 

leprotto

Fizikalc
22. jul 2007
1.587
1
38
www.dlvkos.si
Citat:
Uporabnik stieber pravi:
Citat:
Uporabnik leprotto pravi:
Kot so napisali, seštej vse stroške, ki jih boš imel (prezimovanje, privez, ...). Predvidevam, da se boš odločil za čarter.
smile-1.gif

Veš, obstaja tudi folk, ki mu je enostavno fino tud izven sezone mal hodit do čolna pa malo barvat, brusit, popravljat, dograjevat...ene pičke recimo pa 2 uri dnevno visijo v kopalnici, pa vsak večer hodjo v top s*** na lov za premožnimi tipi, eni modeli mečejo denar v starga bmw-ja pa cunje iz newyorkerja pa pol posedajo pred plažo pa upajo, da bodo pofukal kakšno zgoraj omenjeno, eni pa, kot smo rekli, se grejo navtičarje. Vsakemu svoje.

Ne bom spraševala, kaj ti je.
evil.gif

Za par tednov se nikakor ne splača, če ti je pa to glavni hobi in boš lahko skoz visel gor ob tem, da imaš čas in denar, potem itak ne gledaš tako na to. Vseeno pa je povezano s precej večjimi stroški kot je vzdrževanje stare bavarske kante, tako da moraš imeti kar lepe "pogoje".

Za posojat pa takih reči itak ni, ker ravnajo s tujim kot svinja z mehom.
 

dijo_porko

mona
6. sep 2007
2.136
71
48
123
@ksz:

Kot so že nekateri rekli, če jo misliš uporabljati le za dopust se finančno ne splača. V Portorožu pride letni privez 10m jadrnice 3500€ + dvig in spust enkrat letno + barvanje + ostali redni stroški.

Skupno lastništvo: pozanm dosti primerov, ki se niso ravno najbolje razpletli (datumi dopusta, plačevanje stroškov...)

Če pa si res navdušenec in bi rad tudi večkrat izven sezone jadral pa je opcija edino lastniška jadrnica. In ne vem zakaj nekateri menijo, da so lastniki sami bogataši, večina ki jih poznam, niso.

Kakšno si pa imel v mislih?

LP
 

alkoholik

RudolF
23. jul 2007
16.663
3.171
113
v lokalni ostariji
bivaš lahko na jadrnici čolnu...

drugače pa stroški si visoki. vsi ponavadi če niso ravno s primorske so ali zelo dobro plačani beri bogati ali pa doma živijo v bedi samo za morje in čoln.

u španoviji pa še pes crkne