No recimo, ena taka tema v kateri bi lahko zbrali uporabne nasvete, če se kdo loti izgradnje lastnega el. vozila. Vem da v sloveniji imamo že par "konstruktorjev", ampak njihova tehnologija laikom ni dosegljiva in razumljiva.
Recimo za začetek izbira vozila za nadgradnjo .. kaj je bolje, težak avto z veliko nosilnostjo ali peresno lahek "športni avto"? Recimo sam bi izbral kakega V8 (luksuznega) terenca z avtomatom iz sredine 90h let, ki ima jekleno šasijo. Tak avto je enostavneje predelovat (rezanje, švasanje nosilcev, ...) in ima veliko nosilnost. Slabost je da je težak in da ima velik zračni upor. Ampak če pomislim, da bi moral v nek mali avto zbasat vso potrebno šaro me kar mine. Cena takih vozil je nizka, kupiš seveda kakega zaribanega osmaka kar pride med 2-3k EUR!
Potem recimo sledi izbira motorja, kje se da dobit nek soliden elektromotor? Like, 80kW+ .. a to lahko naročiš kje v sloveniji? Koliko to stane? EM za industrijsko rabo bi moral biti dobra izbira, malce je težavno napajanje (večfazno, izmenično, visokonapetostno), kar pomeni da potrebuješ precej "regulacije". Razmišljam, da je za nadgradnjo najbolje uporabit en EM, ki ga stlačiš namesto benz. motorja na isti prostor. EM bi moral biti sposoben tudi "pametnega" delovanja, torej da v primeru "zaviranja" generira elektriko (načeloma to dela vsak EM). Vgradnja je zelo enostavna, sploh če ima avto avtomatski menjalnik. Stari avtomati itak nimajo (skoraj nič) elektronike in vse kar jih zanima so vrtljaji motorja in pritisk stopalke za plin ... to se da rešiti tudi z elektromotorjem. Menjalnik sicer ni nujno potreben, ampak vseeno če ga imaš se rešiš par slabosti elektromotorja.
Na koncu je potrebno izbrat še akumulatorje, tukaj je spet tako da so sodobne tehnologije za "home made" slaba rešitev. Če izbereš vozilo kot sem omenil na začetku, imaš 500kg nosilnosti zagotovljene in izbereš lahko klasične svinčeve accuje, ki so dosti poceni. Predvsem tu odpade pametna regulacija, polnjenje je enostavno, življenska doba pa je tudi OK. Opcijsko so mogoče NiCd/NiMH accuji tudi primerni, samo je cena na kapaciteto precej večja. Litijeve tehnologije bi se ob lastnem delu izogibal (potrebne preveč "pameti" in pa velik riziko v primeru da pamet ali konstrukcija odpove). Spet vprašanje, ali se v slo kje da dobiti dovolj velike packe accujev? Verjetno je s svincem še najlažje ker se uporablja velikokrat tudi pri velikih tokovih pa v sončnih elektrarnah itd. .. koneckoncev so za silo uporabni tudi avtomobilski accuji.
Na koncu še legalizacija izdelka, kako bi zgledala homologacija takega vozila. Prideš na LPP pa rečeš da si zamenjal motor? Verjetno ni ravno tako in verjetno tudi ni ravno poceni.
No če se kdo spozna na te stvari bi bilo lepo da še kaj napiše! V osnovi sem "projekt" razdelil na 4 glavne točke od katerih je vsaka pomembna, je pa vmes še veliko podtočk, ki sem jih namenoma izpustil (od el. regulacije, delovanja mehanskih sklopov vozila (zavore, servo), same tehnologije polnjenja, ...).
Recimo za začetek izbira vozila za nadgradnjo .. kaj je bolje, težak avto z veliko nosilnostjo ali peresno lahek "športni avto"? Recimo sam bi izbral kakega V8 (luksuznega) terenca z avtomatom iz sredine 90h let, ki ima jekleno šasijo. Tak avto je enostavneje predelovat (rezanje, švasanje nosilcev, ...) in ima veliko nosilnost. Slabost je da je težak in da ima velik zračni upor. Ampak če pomislim, da bi moral v nek mali avto zbasat vso potrebno šaro me kar mine. Cena takih vozil je nizka, kupiš seveda kakega zaribanega osmaka kar pride med 2-3k EUR!
Potem recimo sledi izbira motorja, kje se da dobit nek soliden elektromotor? Like, 80kW+ .. a to lahko naročiš kje v sloveniji? Koliko to stane? EM za industrijsko rabo bi moral biti dobra izbira, malce je težavno napajanje (večfazno, izmenično, visokonapetostno), kar pomeni da potrebuješ precej "regulacije". Razmišljam, da je za nadgradnjo najbolje uporabit en EM, ki ga stlačiš namesto benz. motorja na isti prostor. EM bi moral biti sposoben tudi "pametnega" delovanja, torej da v primeru "zaviranja" generira elektriko (načeloma to dela vsak EM). Vgradnja je zelo enostavna, sploh če ima avto avtomatski menjalnik. Stari avtomati itak nimajo (skoraj nič) elektronike in vse kar jih zanima so vrtljaji motorja in pritisk stopalke za plin ... to se da rešiti tudi z elektromotorjem. Menjalnik sicer ni nujno potreben, ampak vseeno če ga imaš se rešiš par slabosti elektromotorja.
Na koncu je potrebno izbrat še akumulatorje, tukaj je spet tako da so sodobne tehnologije za "home made" slaba rešitev. Če izbereš vozilo kot sem omenil na začetku, imaš 500kg nosilnosti zagotovljene in izbereš lahko klasične svinčeve accuje, ki so dosti poceni. Predvsem tu odpade pametna regulacija, polnjenje je enostavno, življenska doba pa je tudi OK. Opcijsko so mogoče NiCd/NiMH accuji tudi primerni, samo je cena na kapaciteto precej večja. Litijeve tehnologije bi se ob lastnem delu izogibal (potrebne preveč "pameti" in pa velik riziko v primeru da pamet ali konstrukcija odpove). Spet vprašanje, ali se v slo kje da dobiti dovolj velike packe accujev? Verjetno je s svincem še najlažje ker se uporablja velikokrat tudi pri velikih tokovih pa v sončnih elektrarnah itd. .. koneckoncev so za silo uporabni tudi avtomobilski accuji.
Na koncu še legalizacija izdelka, kako bi zgledala homologacija takega vozila. Prideš na LPP pa rečeš da si zamenjal motor? Verjetno ni ravno tako in verjetno tudi ni ravno poceni.
No če se kdo spozna na te stvari bi bilo lepo da še kaj napiše! V osnovi sem "projekt" razdelil na 4 glavne točke od katerih je vsaka pomembna, je pa vmes še veliko podtočk, ki sem jih namenoma izpustil (od el. regulacije, delovanja mehanskih sklopov vozila (zavore, servo), same tehnologije polnjenja, ...).