Hitrost izmerjena s policijskim radarjem Vs. GPS?

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Vse lepo in prav. Jaz sem ti napisal prakso iz x vozil, ki niso imela GPSa vgrajenega.
Če mi verjameš ali ne, mi je pa dokaj vseeno.
Očitno sem pa vozil vsa vozila z novimi pnevmatikami, pravim zračnim tlakom, itd... Primerjal sem pa z GPSom na telefonu, morda pa ta laže
smile-1.gif
.
Aja, pa hitrosto so bile do 90km/h, pri 150km/h bi bilo absolutno odstopanje večje, ampak za moje pojme še vedno minimalno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Sej ne pravim da je sedaj odstopanje vedno ranga 5% ali več, je pa možno zato pa tudi števci namerno lažejo ker vozilo ne more vedet da so gume take ali drugačne in zato imaš tu notri varnostno rezervo ki jo je predvidela tovarna.
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
952
141
43
Hecno, včasih bi se kdo rad zoperstavil zelo enostavnim teoretičnim izračunom s sklicevanjem na prakso.

Če želiš podret Utisevalceve trditve, boš moral pokazat:
- da se gume ne obrabljajo ali
- da 2pir ne velja ali
- da si v vzporednem vesolju

Ni treba bit poznavalec avtov, avtomobilskih števcev ali podobnega, da bi videl, da ti ostane kvečjemu tretja možnost.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Hecno res. Čisto razumem Utiševalca in ima prav. Teoretično lahko pride do izredno velikih odstopanj.
Jaz sem pač napisal kaj sem v praksi doživel pri zelo različnih avtomobilih. Možno, da sem imel pač takšno srečo, da so bili vsi avtomobili točno ustrezni.

EDIT: Me je to malce vznejevoljilo
evil.gif

Obseg pnevmatike 205/55/16 (dokaj standardna dimenzija) je 1981,2mm. To je s profilom 8mm in če se ne motim imajo nove pnevmatike 8mm profila, ne 9). Teoretični polmer take gume je (če bi bila napolnjena na 6 barov verjetno
evil.gif
) 315,47mm. Odbijemo potem od tega polmera 6,4mm za zakonski minimum 1,6mm in pridemo na polmer 309,07, kar da obseg gume 1941mm. Torej pridemo do razlike v procentih 2,03%. Sedaj pa ta procent množimo s hitrostjo 90 km/h in pridemo do hitrosti 88,2km/h. Torej, če bi primerjali avto s popolnoma novo gumo in čisto izrabljeno, bi bila razlika v hitrosti celih 1,8km/h. TEORETIČNO, ker praktično guma ni napolnjena na 6 barov, temveč je na stičišču s cesto ovalna, kar pomeni, da je razlika v praksi manjša od tega.
Računat za kakšna zasilna rezervna kolesa se mi pa res ne da; takih pa tudi nisem vozil.
Toliko o tem, dejstvo pa je, da očitno pride zadeva v tisti +-1km/h, ki sem ga napisal že na začetku.
 
Nazadnje urejeno:

PuskA

Pripravnik
1. dec 2008
117
21
18
ko se drzim omejitev gledam na gps hitrost, pri gps 100 mi kaze digitalni stevc 106 na meganu. zakon pa bi moral met nekje 10% tolerance, vsaj na zadnji kazni je blo neki takega, na stacionarnem radarju. je blo v pismu da radar je izmeril 64kmh, ima x% tolerance, to da 57kmh, v naselju kjer je 50kmh ste prekoracili za 7kmh, zato je kazen x evrov.
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Zdaj pa je vprašanje ali GPS kaže točen podatek? Kako natančen je sploh GPS?

In nato sledi vprašanje kakšna je pa razlika med GPS in meritvijo z radarjem?
GPS je daleč najbolj natančen. Razlika je lahko večkot 5%.
GPS ob dobrem signalu zgreši za 0,2 km/h
 

yahel

Fizikalc
23. jan 2013
3.539
61
48
Citat:
Uporabnik membrain pravi:
Citat:
Uporabnik yahel pravi:
Zdaj pa je vprašanje ali GPS kaže točen podatek? Kako natančen je sploh GPS?

In nato sledi vprašanje kakšna je pa razlika med GPS in meritvijo z radarjem?
GPS je daleč najbolj natančen. Razlika je lahko večkot 5%.
GPS ob dobrem signalu zgreši za 0,2 km/h

ergo radar bo nameril isto kot gps?
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik PuskA pravi:
ko se drzim omejitev gledam na gps hitrost, pri gps 100 mi kaze digitalni stevc 106 na meganu. zakon pa bi moral met nekje 10% tolerance, vsaj na zadnji kazni je blo neki takega, na stacionarnem radarju. je blo v pismu da radar je izmeril 64kmh, ima x% tolerance, to da 57kmh, v naselju kjer je 50kmh ste prekoracili za 7kmh, zato je kazen x evrov.
zgleda imaš že malo obrabljene gume, premalo napumpane in/ali ti še GPS malo narobe kaže. jaz sem na novem meganu na novih gumah na 2,2 bara s pomočjo štoparice in kilometrskih tablic pri hitrosti 120 po digitalnem števcu izmeril dejansko hitrost 118 km/h
 

kdk

Fizikalc
25. feb 2014
198
29
28
okoli MB

gr69

Guru
15. dec 2009
11.576
2.625
113
še v SLO - ampak komaj
Sicer nimam rad, da moram dajati silencarju prav - ampak v tem primeru ima bolj prav kot ti.

1. oba sta računsko dokazala, da je razlike v obsegu med novo in popolnoma obrabljeno v rangu 2% - torej tudi enaka napaka pri prikazu hitrosti

2. ti nisi izhajal iz tega, da so za posamezni model dovoljene različne velikost pnevmatik, ki spet lahko prinesejo razliko (sicer minimalno, ampak vendarle) - števec mora biti umerjen na najmanjšo / "najhitrejšo"

3. "napaka" zaradi tlaka še poveča razliko v primerjavi z "idealnim" 6 bar nafilane gume

4. če se ne motim je celo predpisano, da števec v vozilih NE SME prikazati dejanske hitrosti ampak OBVEZNO večjo in to zaradi tega, da ne bi vozniki zaradi pogreška števca vozili prehitro

5. pri manjših gumah je % napaka, še večja - pač dva pira er

Pod črto - silencer ima prav, sicer s 8% mogoče malo pretirava, ti pa ali si res imel "srečo" al si pa testiral samo nove krave z 24 colskimi gumami.

Avtorju: kot je večina že povedala - laserski radar bo pokazal enako hitrost kot GPS pod pogojem, da je pravilno umerjen in da je meritev pravilno izvedena. In da ni 5 minut prej v radar uletel palicajev kolega.
grims-1.gif


Števec v vozilu pa je pač tam, ker tam mora biti.
tongue-1.gif


Aja - moja Kuga - nove gume: GPS 107 km/h, števec 111 km/h; razlika je od 50 km/h pa do nekje 140 km/h stabilnih 4 km/h - Mazda mi je razliko od 50 km/h iz 5 km/h dvignila na dobrih 8 km/h pri tam nekje 150 km/h. Se pa ne spomnim kolikon je števec lagal pri 200 km/h - mi je blo bolj kot ne vseeno.
S Kugo pa še nisem bil na Autobahnu.
 

kdk

Fizikalc
25. feb 2014
198
29
28
okoli MB
Predpisi o dovoljenem odstopanju merilnikov hitrosti v vozilih : uredba 77/433/EWG
Po uredbi merilnik hitrosti v nobenem primeru ne sme prikazovati nižje hitrosti kot je dejanska.
Za vozila prvič registrirana pred 1.1.1991 lahko merilnik hitrosti v zgornjih 2/3 merilnega območja (v vsakem primeru pa nad 50km/h) odstopa do +7% ( npr. pri merilniku z območjem do 250km/h ja dovoljeno odstopanje +17,5km/h)
Za vozila prvič registrirana po 1.1.1991 pa je dovoljeno odstopanje 10% +4km/h (prikaz 147km/h pri dejanskih 130km/h je še vedno v dovoljenem odstopanju)
vir

Glede na dovoljena odstopanja se brez potrebe ubadate z napako pri prikazovanju hitrosti zaradi obrabljenosti pnevmatik.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.580
338
83
Kras
www.mtl.si
Jaz sem GPS hitrost primerjal s hitrostjo dobljeno preko diagnostike vozila, ne s hitrostjo na števcu.
wink-1.gif
Na števcu seveda prikazuje višjo hitrost.
Vozila so bila pa čisto normalna s pnevmatikami od 15 col do 17 col.
 
19. jul 2007
2.838
1.563
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Jaz sem GPS hitrost primerjal s hitrostjo dobljeno preko diagnostike vozila, ne s hitrostjo na števcu.
wink-1.gif
Na števcu seveda prikazuje višjo hitrost.
Vozila so bila pa čisto normalna s pnevmatikami od 15 col do 17 col.

po (analognem) števcu 130 km/h (vključen tempomat)
GPS 123 km/h
če takrat zresetiram števec povprečne hitrosti, mi kaže povprečno hitrost 123 km/h (identično kot GPS, občutno drugače kot števec)
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Vrjetno pod nobenim pogojem ne sme kazat premalo, zato vsak števec namerno kaže v plus za vse mogoče tolerance. Upoštevati morajo merske napake, razlike v obsegu med vsemi dovoljenimi dimenzijami, razlike med staro in nove pnevmatiko, itd.

Pri mojem prejšnem avtu (E46), je bila razlika števec vs. GPS cca. 2km/h pri 130km/h, pri trenutnem VAGu cca. 5km/h. Pri očetovi Insigniji je z letnimi gumami tudi nekaj takega, med tem ko je na zimskih razlika skoraj 20km/h, čeprav gre za dovoljeno dimenzijo, ki je vpisana v homologaciji. Meni se sicer ne zdi normalno, da so sploh dovoljene tako različne dimezije gum, samo nimaš kaj. Je pa fajn, ko "žre" 5l pri 150km/h
evil.gif
(v resnici seveda okrog 6l, pa pelješ se dobrih 130...).

Kar se tiče hitrosti po GPS, so po mojih izkušnjah pri višjih hitrostih v rangu +-1km/h tudi pri cenejših sprejemnikih v telefonih/navigacijah/....
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.566
113
Tale tema je dokaz, kaki stručkoti,...ste.
Naslov teme pa ni noben prebral. No mogoče eden ali dva. In jaz seveda
smile-1.gif
ali trije.
Torej policijski radar je natančnejši. Glej @kdk 6 postov višje.. Radar zabeleži lokacijo točke - dveh - ki sodelujeta pri določitvi razdalje - osnova hitrosti - natančneje kot GPS.
Radar beleži čas potovanja odbitega(!) signala od radarja do objekta in nazaj. GPS čas potovanja(!) signala od GPS do SATELIT in nazaj. Mimogrede. Glavni parameter za določanje pozicije GPS je ..... čas!
smile-1.gif
in GPS sateliti imajo nepredstavljivo natančno uro za izračun.
vir; kdk Radar Merilna natančnost oddaljenost: +- 15cm
linki
Natančnost
normal GPS amounts to 2–3 meters

Še tole. Kdo je upošteval material gume. Pri pospeševanju se kolo zavrti preden ! se vozilo premekne. Zaradi materiala horizontalno gibanje zaostaja za vrtenje kolesa. Isti efekt je pri zaviranju. ABS ima efekt, pa spodrsavanja tudi tudi. Tudi gibanje koles v ovinku se razlikuje zunanji od notranjega!. Kaj še? A kje so linki?
Ma smo se hecali
smile-1.gif
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
Tale tema je dokaz, kaki stručkoti,...ste.
Naslov teme pa ni noben prebral. No mogoče eden ali dva. In jaz seveda
smile-1.gif
ali trije.
Torej policijski radar je natančnejši. Glej @kdk 6 postov višje.. ........
Ti si mi poseben stručko.
Pomoje ti nisi bral ali razumel naslova in posta od @kdk.
GPS je natančnejši.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.213
851
113
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:

Še tole. Kdo je upošteval material gume. Pri pospeševanju se kolo zavrti preden ! se vozilo premekne. Zaradi materiala horizontalno gibanje zaostaja za vrtenje kolesa. Isti efekt je pri zaviranju. ABS ima efekt, pa spodrsavanja tudi tudi. Tudi gibanje koles v ovinku se razlikuje zunanji od notranjega!. Kaj še? A kje so linki?
Ma smo se hecali
smile-1.gif

he he, dobra. še to povej, kolikokrat se zavrti kolo, preden se vozilo premakne? 1-krat? 2-krat? 3-krat..?
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
16.393
2.566
113
@membrian
ali ni debata radar vs gps?
mislim, da je @kdk rekel natančnost radarja - razdalji - 15 cm ali 0,15m. gps 2-3m (drugi post pa merilnik v vozilu)

@sass
debata je o radar vs gps. in potem slišim opombo, da je zaradi obrabljenosti pnevmatik - faktor pri meritvi hitrosti.
glede obračanja kolesa:
Od 0 do n, kjer je n od 0 do kaj jaz vem koliko!

Ma smo se hecali
smile-1.gif
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Citat:
Uporabnik brane_new pravi:
@membrian
ali ni debata radar vs gps?
mislim, da je @kdk rekel natančnost radarja - razdalji - 15 cm ali 0,15m. gps 2-3m (drugi post pa merilnik v vozilu)
Debata je o merjenju hitrosti, ne o merjenju razdalj.