Garancija za tehnične izdelke EU

manal

Pripravnik
13. feb 2011
59
25
18
Ja, saj te razumem. Samo pri nas je nacionalni šport kako pač nekoga nategniti v svojo korist. Pa sem tudi jaz že kdaj kaj takega naredil, da na to zdaj nisem ponosen ampak res se je to s temi stvarnimi napakami razpaslo čez vse meje in ZPS ima res veliko krivde tukaj. Postavite se v kožo prodajalca/uvoznika in ne razmišljati samo tako, da je to velika firma z milijonskimi dobički, ker velikokrat ni.
Jaz sem prodajalca vprašal če imajo dodatne stroške z tem pa mi je dejal da ne.
Je pa tudi druga resnica da tudi proizvajalci delajo na masi in čimvečjem dobičku in glede tega velikokrat trpi kvaliteta.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Guinness

netko

Guru
25. jul 2007
6.971
2.265
113
Se strinjam popolnoma.Če bi v mojem primeru zadeva vsaj dva meseca igrala nebi pomislil na stvarno napakoTakrat sem to stvarno napako uveljavljal prvič.Ampak,da po enem tednu da zadeva crkne je pa malo huda.
stvatna napaka nima veze s tem koliko časa po nakupu zadeva ne funkcionira
 
  • Všeč mi je
Reactions: kajpace

netko

Guru
25. jul 2007
6.971
2.265
113
Jaz sem prodajalca vprašal če imajo dodatne stroške z tem pa mi je dejal da ne.
Je pa tudi druga resnica da tudi proizvajalci delajo na masi in čimvečjem dobičku in glede tega velikokrat trpi kvaliteta.
seveda je resnica tudi ta da kupec hoče imeti poceni robo... kolega v debati ti bo namreč lahko potrdil, da prvo klasno robo npr Logitech ni pripravljen plačati vsak kupec. Lahko mu narišeš kako bo njegov izdelek za katerega bo plačal nekaj več bolj funkcionalen in dlje časa zdržal pa bo šel in kupil nekaj za pol cene s pošteno prisluženim denarjem... in potem bo taisti priletel nazaj in vpil kako ima 8 dni časa za vračilo česar mnogo let že ni več in se potem vrnil nazaj ter težil z ZPSjem in inšpekcijo... skratka sem tako ali drugače povezan s kupci od leta 1995 in sem njihov prvi ambasador in "odvetnik" v boju s proizvajalci in me te zadeve vržejo po luftu ponavadi...

mimogrede ali je že kdo uveljavljal stvarno napako za delujoči artikel?
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Guinness

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.387
3.483
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Se strinjam popolnoma.Če bi v mojem primeru zadeva vsaj dva meseca igrala nebi pomislil na stvarno napakoTakrat sem to stvarno napako uveljavljal prvič.Ampak,da po enem tednu da zadeva crkne je pa malo huda.

Če ti je zadeva delala, ko si jo prevzel, pa tudi če je delala samo 2 dni, to ni več stvarna napaka, ampak garancija...
Glej post #84 kaj je stvarna napaka
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Od kje si spet prišel do tega zaključka?

Še enkrat:

(2) Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem. (2. odst. 458. člena OZ)

Gremo na konkreten primer: Kupim gojzerje, ker hočem na Triglav. V trgovini izberem primerne, kvalitetne planinske. Najprej grem z njimi na bližnji hrib. Vse ok. Naslednji teden grem z njimi na Triglav. Na pol poti se mi odtrga podplat, ker niso dovolj kvalitetno zašite/zalepljene.

Bum, stvarna napaka. Imam 2m časa, da grem v trgovino in jim zabrišem švarke v obraz. Kaj tu ni jasno?
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.387
3.483
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Od kje si spet prišel do tega zaključka?

Še enkrat:

(2) Prodajalec odgovarja tudi za tiste stvarne napake, ki se pokažejo potem, ko je nevarnost prešla na kupca, če so posledica vzroka, ki je obstajal že pred tem. (2. odst. 458. člena OZ)

Gremo na konkreten primer: Kupim gojzerje, ker hočem na Triglav. V trgovini izberem primerne, kvalitetne planinske. Najprej grem z njimi na bližnji hrib. Vse ok. Naslednji teden grem z njimi na Triglav. Na pol poti se mi odtrga podplat, ker niso dovolj kvalitetno zašite/zalepljene.

Bum, stvarna napaka. Imam 2m časa, da grem v trgovino in jim zabrišem švarke v obraz. Kaj tu ni jasno?

Odgovarjal sem na post #65...
Kaj tu ni jasno?

Pa, mimogrede - kje ti na kakšnih gojzerjih piše, da lahko greš na Triglav? Saj proizvajalci niso nori, da bi pisali vrhove...
Kaj tu piše:
 
  • Haha
Reactions: Runo

manal

Pripravnik
13. feb 2011
59
25
18
seveda je resnica tudi ta da kupec hoče imeti poceni robo... kolega v debati ti bo namreč lahko potrdil, da prvo klasno robo npr Logitech ni pripravljen plačati vsak kupec. Lahko mu narišeš kako bo njegov izdelek za katerega bo plačal nekaj več bolj funkcionalen in dlje časa zdržal pa bo šel in kupil nekaj za pol cene s pošteno prisluženim denarjem... in potem bo taisti priletel nazaj in vpil kako ima 8 dni časa za vračilo česar mnogo let že ni več in se potem vrnil nazaj ter težil z ZPSjem in inšpekcijo... skratka sem tako ali drugače povezan s kupci od leta 1995 in sem njihov prvi ambasador in "odvetnik" v boju s proizvajalci in me te zadeve vržejo po luftu ponavadi...

mimogrede ali je že kdo uveljavljal stvarno napako za delujoči artikel?
Ne vem za kakšne izkušnje imaš ti z kupci.Jaz osebno raje dam kakšen eur več pa kupim ,,boljšo'' stvar,ki bo zdržala malo dlje.Med drugim tudi iz okolijskega vidika.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.858
886
113
MB
Tukaj smo vsi potrošniki, zraven tega so še eni prodajalci/distributeri in ti normalno da zagovarjajo svoj pogled na garancijo/stvarno napako.

Držimo se predpisanega zakona glede reklamacij, ne pa posploševat in terat svoj prav.

Moj primer : za izpravni električni brivnik sem hotel kupit novo mrežico ( po garanciji ), katera pa ni bila več dobavljiva , ker se aparat ni več proizvajal. Prodajalec me je hotel odpravit, da se pač rezervni deli ne prodajajo več in naj kupim drugi aparat :poreden: . Po moji urgenci pri dobavitelju so mi izdali novi/drugačni aparat.
Če ne bi poznal svojih pravic in bi se pustil odpravit, potem bi res lahko samo kupil novi aparat.
Za blago po garanciji namreč morajo biti dostopni rezervni deli še nekaj časa po nakupu.

netko bolj mi deluješ kot ambasador "odvetnik " proizvajalca/distributerja, ne pa kupca. ;)
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in manal

manal

Pripravnik
13. feb 2011
59
25
18
Če ti je zadeva delala, ko si jo prevzel, pa tudi če je delala samo 2 dni, to ni več stvarna napaka, ampak garancija...
Glej post #84 kaj je stvarna napaka
Nizkotonec preneha delovati
Če ti je zadeva delala, ko si jo prevzel, pa tudi če je delala samo 2 dni, to ni več stvarna napaka, ampak garancija...
Glej post #84 kaj je stvarna napaka
Po katerih kriterijih potem moja stvar ni ustrezala definiciji stvarne napake
 

Priponke

  • Screenshot_20210221-171113_Drive.jpg
    Screenshot_20210221-171113_Drive.jpg
    973,4 KB · Ogledi: 161
Nazadnje urejeno:

sad

Guru
24. avg 2007
21.108
9.752
113
KSZ
V bistvu take situacije vedno bolj vodijo v smer propada malih lokalnih distributerjev in prodajalcev. In potem boš lahko izdelek kupil le še na spletu “na blef”, ne boš ga pa mogel fizično otipat pred nakupom.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.108
9.752
113
seveda je resnica tudi ta da kupec hoče imeti poceni robo... kolega v debati ti bo namreč lahko potrdil, da prvo klasno robo npr Logitech ni pripravljen plačati vsak kupec. Lahko mu narišeš kako bo njegov izdelek za katerega bo plačal nekaj več bolj funkcionalen in dlje časa zdržal pa bo šel in kupil nekaj za pol cene s pošteno prisluženim denarjem... in potem bo taisti priletel nazaj in vpil kako ima 8 dni časa za vračilo česar mnogo let že ni več in se potem vrnil nazaj ter težil z ZPSjem in inšpekcijo...
:):):).
Si tole zadel.
Kolega zadnjič pride k meni, pokaže na mojo miško (neka Logitec za cca. 100 EUR) in mi reče, da jo je kupil za 35 EUR, meni skoraj oke ven padle. Sem mu rekel za link, ker takoj kupim vsaj še eno za doma, da mi ni treba prenašat. Mi da link do kopije nekega z proizvajalca. Skoraj crknil od smeha. To je moja druga Logitec miška v uporabi verjetno 5 ur vsak dan, prenašam jo povsod. Stara 3 leta, kot nova. Prejšnjo verzijo sem moral upokojit po 4ih letih, ker mi je padla na tla in se sesula.
Čez 1 teden mi je že jamral, da ga nekaj heca in da razmišlja, da bo vrnil (nakup preko spleta). Jao ej.
 

kajpace

Guru
6. nov 2018
5.387
3.483
113
- za tvojim hrbtom...
hmpg.net
Nizkotonec preneha delovati

Po katerih kriterijih potrm moja stvar ni imela stvarne napake

Kar si ti prilepil:
Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
  • lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo; A je delalo vse, ko si prevzel in potem doma? 7 dni je delalo, si sam napisal...
  • lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana; Kako naj prodajalec ve, da bo nekaj crknlo po tednu dni? A mora bit jasnovidec, da je lahko prodajalec?
  • lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; Tu nimaš kaj, žal... Prava oblika, teža, objel si zadevo in nesel v avto... Vse je delalo 7 dni, a ti to ni jasno?
  • če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom. Si dobil to, kar si kupil? Ali belo barvo namesto črne? 90cm dolžine namesto 105cm, pa woofer je bil 2cm prenizek? Pa, so bili not vsi zvočniki ali je en manjkal?
Ne vem, kaj naj še napišem... Nočeš (ali pa ne moreš) razumet, da nimaš prav. Preprosto: NIMAŠ PRAV!!! Tega seveda ne boš priznal, ker si, pač, kar si (bi napisal, pa bi dobil ban...). O številki čevljev (IQ) pa sploh ne bom pisal...

Nisem trgovec, moti pa me, ko kupci hočejo na vsak način trgovca prepričat, da je ON kriv... Ne me... :cool:
 
  • Všeč mi je
Reactions: tomi

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Nizkotonec preneha delovati

Po katerih kriterijih potem moja stvar ni ustrezala definiciji stvarne napake

Jaz ga ne najdem. Če je bila zadeva slabo zvezana, če je bil nizkotonec slab ... v vsakem primeru gre za stvarno napako.

Sicer pa je za tehnične izdelke predvidena garancija ravno zato, da se izogneš takim vprašanjem. S tistim, da lahko uveljavljaš zgolj stvarno napako ALI garancijo, so te pa nategnili.
 

Runo

Guru
11. avg 2013
2.031
704
113
Kar si ti prilepil:
Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
  • lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo; A je delalo vse, ko si prevzel in potem doma? 7 dni je delalo, si sam napisal...
  • lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana; Kako naj prodajalec ve, da bo nekaj crknlo po tednu dni? A mora bit jasnovidec, da je lahko prodajalec?
  • lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; Tu nimaš kaj, žal... Prava oblika, teža, objel si zadevo in nesel v avto... Vse je delalo 7 dni, a ti to ni jasno?
  • če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom. Si dobil to, kar si kupil? Ali belo barvo namesto črne? 90cm dolžine namesto 105cm, pa woofer je bil 2cm prenizek? Pa, so bili not vsi zvočniki ali je en manjkal?
Ne vem, kaj naj še napišem... Nočeš (ali pa ne moreš) razumet, da nimaš prav. Preprosto: NIMAŠ PRAV!!! Tega seveda ne boš priznal, ker si, pač, kar si (bi napisal, pa bi dobil ban...). O številki čevljev (IQ) pa sploh ne bom pisal...

Nisem trgovec, moti pa me, ko kupci hočejo na vsak način trgovca prepričat, da je ON kriv... Ne me... :cool:

Zato je pa odgovornost za stvarne napake objektivna. Prodajalec odgovarja ne glede na krivdo in na njega pade dokazno breme.

Kupčeva dolžnost je le ta, da stvar ob prevzemu na običajen način pregleda in da prodajalca obvesti o morebitnih očitnih napakah.

Na tem mestu bi ti veljalo napisati, da če o zadevah nimaš pojma, jih ne komentiraš. Ker že napadaš manala ...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: manal

manal

Pripravnik
13. feb 2011
59
25
18
Kar si ti prilepil:
Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
  • lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo; A je delalo vse, ko si prevzel in potem doma? 7 dni je delalo, si sam napisal...
  • lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana; Kako naj prodajalec ve, da bo nekaj crknlo po tednu dni? A mora bit jasnovidec, da je lahko prodajalec?
  • lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane; Tu nimaš kaj, žal... Prava oblika, teža, objel si zadevo in nesel v avto... Vse je delalo 7 dni, a ti to ni jasno?
  • če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom. Si dobil to, kar si kupil? Ali belo barvo namesto črne? 90cm dolžine namesto 105cm, pa woofer je bil 2cm prenizek? Pa, so bili not vsi zvočniki ali je en manjkal?
Ne vem, kaj naj še napišem... Nočeš (ali pa ne moreš) razumet, da nimaš prav. Preprosto: NIMAŠ PRAV!!! Tega seveda ne boš priznal, ker si, pač, kar si (bi napisal, pa bi dobil ban...). O številki čevljev (IQ) pa sploh ne bom pisal...

Nisem trgovec, moti pa me, ko kupci hočejo na vsak način trgovca prepričat, da je ON kriv... Ne me... :cool:
Bo treba kar celo priponko prebrati,ki sem jo prilepil.Je lepo napisan primer.Saj je samo nadaljevanje tega,kar si ti nekaj postov višje prilepil.
Pa ne vidim neke potrebe po žaljenju.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.308
1.225
113
www.adriamedia.si
in da se vrnem na tvojo situacijo... tvoja situacija nima veze s stvarno napako, ugodili so ti zato, ker se z težaki, ki pridejo težit po navadi napumpani iz zavoda za varstvo potrošnika rajši ne ukvarjajo in je ceneje zatežit serviserju, uvozniku ali proizvajalcu, da zadevo uredi stranki v prid... ampak kot sem rekel zadeva je zelo kratkovidna tako iz strani potrošnika kot tudi iz strani ostalih členov v verigi, saj proizvajalec situacije beleži in naredi kalkulacijo, ki jo plačujemo/jo vsi kupci artiklov tega proizvajalca, no važno da si ti dobil to kar ti hočeš za tvoj tako težko prislužen denar

Po zakonu je to stvarna napaka.
Bi pa lahko vendarle zavrnili menjavo, če bi hoteli. To, da potrošnik lahko izbira, še ne pomeni, da je čisto njegova izbira. Če bi rekli ne, bomo popravljali, pa bi šla stvar na sodišče, to zna razsoditi, da menjava ni smiselna, ker se napako zlahka odpravi, in prisodi popravilo. Sodna praksa na to temo obstaja. Pravica potrošnika ni absolutna, na sodišču se lahko odloči tudi drugače.

Je pa seveda prav, da je potrošnik toliko zaščiten, ker je vendarle v podrejenem položaju (po znanju, sredstvih, tem, da včasih stvari nujno potrebuje).
 
  • Všeč mi je
Reactions: manal in luciano

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.308
1.225
113
www.adriamedia.si
Kar si ti prilepil:
Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
  • lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo; A je delalo vse, ko si prevzel in potem doma? 7 dni je delalo, si sam napisal... Ti to resno? Zakon jasno prvi, da je stvarna napak tudi, če se pojavi kasneje, če je vzrok zanjo obstajal prej. In prvih 6 mesecev mora prodajalec dokazat, da ni. Crknil zvočnik? Vzrok napaka v materialu, ki je obstajala že pri nakupu. Tipična stvarna napaka.
  • lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana; Kako naj prodajalec ve, da bo nekaj crknlo po tednu dni? A mora bit jasnovidec, da je lahko prodajalec? Je čisto vseeno, ali ve ali ne. Ker je prodajalec, odgovarja.
  • lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma pred pisane; Tu nimaš kaj, žal... Prava oblika, teža, objel si zadevo in nesel v avto... Vse je delalo 7 dni, a ti to ni jasno? Lastnost je tudi to, da ima delujoč nizkotonec.
  • če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom. Si dobil to, kar si kupil? Ali belo barvo namesto črne? 90cm dolžine namesto 105cm, pa woofer je bil 2cm prenizek? Pa, so bili not vsi zvočniki ali je en manjkal? Vzorčni model ima delujoč nizkotonec, njegov ne. Torej se ne ujema.
Ne vem, kaj naj še napišem... Nočeš (ali pa ne moreš) razumet, da nimaš prav. Preprosto: NIMAŠ PRAV!!! Tega seveda ne boš priznal, ker si, pač, kar si (bi napisal, pa bi dobil ban...). O številki čevljev (IQ) pa sploh ne bom pisal...

Nisem trgovec, moti pa me, ko kupci hočejo na vsak način trgovca prepričat, da je ON kriv... Ne me... :cool:

Skratka, ima prav. Ni pa nujno, da se kar avtomatsko menja. Če bi menjava (npr. v primerjavi s popravilom) pomenila nesorazmerno breme za prodajalca, se lahko zaščiti na sodišču.