V tvoji interpretaciji je rdeča nit malenkost izkrivljena. Nekako povezuješ stvarno napako z nedelovanjem ob nakupu in garancijo z vsemi napakami, ki se pojavijo kasneje, kar ni povsem res. Namreč stvarno napako lahko uveljavljas v roku dveh let od nakupa je pa ena od domnev, da je pomanjkljivost bila prisotna že ob nakupu. Nekateri artikli takrat lahko tudi niso vec v garanciji.Ne bo držalo. Garancija ne posega v pravila o stvarnih napakah. Stvarna napaka pomeni, da stvar nima običajnih ali dogovorjenih lastnosti, potrebnih za njeno običajno uporabo, kar načeloma pomeni, da obstaja že ob nakupu. Uveljavlja se jo od prodajalca. Garancija za brezhibno delovanje stvari pa se lahko uveljavlja tudi kasneje, če stvar npr. neha delovati v garancijskem roku in se običajno uveljavlja od proizvajalca (možno od prodajalca, ta pa od proizvajalca).
Glavna razlika pa je ta, da se zahtevki iz naslova stvarnih napak uveljavljajo alternativno (torej izbirno - odprava napake, zamenjava ali odstop od pogodbe), iz naslova garancije pa po vrsti (najprej odprava, nato zamenjava in šele na koncu odstop).
To ureja Obligacijski zakonik.
V tvoji interpretaciji je rdeča nit malenkost izkrivljena. Nekako povezuješ stvarno napako z nedelovanjem ob nakupu in garancijo z vsemi napakami, ki se pojavijo kasneje, kar ni povsem res. Namreč stvarno napako lahko uveljavljas v roku dveh let od nakupa je pa ena od domnev, da je pomanjkljivost bila prisotna že ob nakupu. Nekateri artikli takrat lahko tudi niso vec v garanciji.
AMPAK: z vidika ekologije in tudi navadne kmečke pameti je popolnoma skregano z logiko, da se nek izdelek, na katerem se je neka malenkost pokvarila, zavrže. Bolan konzumerizem, ki vodi le k vedno večjemu kupu smeti in nakupovanju pofla.
Recimo potem bi moralo biti vsaj tako: zraven izdelka naj piše: če se pokvari po izteku garancije gre v smeti ali pa, vam zagotavljamo cenovno ustrezno popravilo. Pa naj potrošnik izbere.
Zato pa npr kupiš npr. BrauN za 70€,ki so vsaj po mojih izkusnjah Ok, pa garancija je 5let.Imaš point, ampak...
...proizvodnja izdelkov masovne potrošnje je dandanes visoko avtomatizirana/robitizirana.
Zato sploh lahko npr. ena električna zobna krtačka, skupaj z embalažo, transportom, vele in maloprodajno maržo, ter vsemi davki, stane samo 40 €.
Popravila pa izvajajo ljudje.
Ljudi pa je, tudi glede na ceno opreme, ki jo za popravilo izdelka potrebujejo, v Sloveniji potrebno plačati npr. vsaj 30 €/uro, da lahko tudi oni preživijo.
.
Popravila takšnih izdelkov bi bila ekonomsko vzdržna npr. na način, da država določi dodaten davek, npr. 1 € na vsak gram nikoli razgradljive plastike v izdelkih danih na trg. Potem bi najcenejša električna zobna krtačka stala npr. 200 € in jo bi bilo tudi v Sloveniji ekonomsko smiselno popravljati.
.
Tega pa spet "narod" ne želi, ker "narod" hoče predvsem "veliko" poceni robe...
...pa proizvajalci seveda tudi ne, ker jim bodo prodane količine padle za 80% ali več..
Tak'le mamo.
dej ne seri s tem pošteno prisluženim denarjem, jasno je da z vsako stvarjo, ki ne dela nekaj ne štima za to ne rabiš biti atomski fizik, in zato proizvajalec da garancijo... predstavljal pa si kaj se bi in bo zgodilo če bi vsi ki se jim pokvari stvar zahtevali novo... kupiš nov avto se ti pokvari prideš u trgovino in zahtevaš vračilo kupnine ali zamenjavo za novega... saj si ga pošteno plačal s težko prigaranim denarjem.... ljudje božji utopili se bi in se bomo v smeteh, če bomo tako še naprej delali... da ne govorim o tem, da se potem čudite kako so nekatere stvari drage pri nas pri kitajcih so pa 10 krat cenejše... seveda, da so saj je potrebno vkalkulirati še ves težko prislužen denar potrošnikov, ki ne vidijo nič drugega kot svojo plat medalje, da ne bom nadaljeval s čim še bolj nesramnimGr69 Pri nas ja.
Netko če je to name letelo:
Če daš za stvar 500 eur potem lahko upravičeno pričakujem da bo delovala več kot en teden.
Plačal sem jo z pošteno zasluženim denarjem.
Če so mi stvar zamenjali potem je jasno,da z napravo nekaj ni štimalo v nasprotnem primeru pa je imel proizvajalec vso možnost,da mi dokaže da se motim
Težak si ti.Prepričan v svoj prav.dej ne seri s tem pošteno prisluženim denarjem, jasno je da z vsako stvarjo, ki ne dela nekaj ne štima za to ne rabiš biti atomski fizik, in zato proizvajalec da garancijo... predstavljal pa si kaj se bi in bo zgodilo če bi vsi ki se jim pokvari stvar zahtevali novo... kupiš nov avto se ti pokvari prideš u trgovino in zahtevaš vračilo kupnine ali zamenjavo za novega... saj si ga pošteno plačal s težko prigaranim denarjem.... ljudje božji utopili se bi in se bomo v smeteh, če bomo tako še naprej delali... da ne govorim o tem, da se potem čudite kako so nekatere stvari drage pri nas pri kitajcih so pa 10 krat cenejše... seveda, da so saj je potrebno vkalkulirati še ves težko prislužen denar potrošnikov, ki ne vidijo nič drugega kot svojo plat medalje, da ne bom nadaljeval s čim še bolj nesramnim
in da se vrnem na tvojo situacijo... tvoja situacija nima veze s stvarno napako, ugodili so ti zato, ker se z težaki, ki pridejo težit po navadi napumpani iz zavoda za varstvo potrošnika rajši ne ukvarjajo in je ceneje zatežit serviserju, uvozniku ali proizvajalcu, da zadevo uredi stranki v prid... ampak kot sem rekel zadeva je zelo kratkovidna tako iz strani potrošnika kot tudi iz strani ostalih členov v verigi, saj proizvajalec situacije beleži in naredi kalkulacijo, ki jo plačujemo/jo vsi kupci artiklov tega proizvajalca, no važno da si ti dobil to kar ti hočeš za tvoj tako težko prislužen denar
Ne sploh ni res, stranka ima vso pravico, da dobi točno to kar plača in glede na to, da pri praktično vsaki stvari lahko pride do okvare ob nakupu dobi tudi garancijo. Na proizvajalcu je, da zagotovi ustrezno podporo in ustrezno obravnavo primerov, ki se pokvarijo. EU je že začela s premikom v smer, da na trgu ne bo izdelkov, ki se ne dajo popravljati in se samo menjajo upam, da bo ena od faz tudi ukinitev tovrstnih reševanj stvarnih napak, ker to nima smisla.Težak si ti.Prepričan v svoj prav.
Točno jaz sem dobil za svoj denar to,kar sem hotel v štartu kupit.Po toje je itaq najbolj pomembno,da se stvar proda pa se stranko odjebe.Vrjetno si v tem poslu in jezen na vsakega,ki se ne strinja z tabo.
Sicer pa ne mislim s tabo debatirat o takšnih zadevah,ker vidim,da se v marsičem ne strinjava
Se strinjam popolnoma.Če bi v mojem primeru zadeva vsaj dva meseca igrala nebi pomislil na stvarno napakoTakrat sem to stvarno napako uveljavljal prvič.Ampak,da po enem tednu da zadeva crkne je pa malo huda.Dajmo prenesti to na drug nivo. Kupite avto za 50k, po 20 mesecih vam crkne klima. Nič lažjega, stvarna napaka, nov avto ali vračilo kupnine, kakšen servis ljudje božji. Sem tudi sam delal v trgovini pred 15 leti in že takrat si imel paciente, ki so že na vratih kričali: stvarna napaaakaaaaaa. Tukaj krivim tudi zps pri nas, vse je lahko stvarna napaka, manjka malo zdrave pameti. Garancija pač pomeni, če zadeva crkne v tem času, ti jo popravijo ali zamenjajo. Stvarna napaka pa je, če izdelek nima fukncije, ki bi jo po specifikacijah moral imeti.