Fail v primorskih tunelih

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Prejle sem na Val 202 poslušal intervju s predstavnikom Darsa glede razpada informacijskega sistema za nadzor predorov, zaradi česar so zaprli primorsko AC med Kozino in Koprom.

Presenetilo me je, ko je tip izjavil, da bodo sedaj po tem dogodku postavili rezerven sistem za primer, če bi se še kdaj zgodil razpad primarnega sistema. Tukaj nisem vedel, ali naj se smejim, ali zjočem. Kako je mogoče, da sistem, od katerega je odvisna varnost v predorih, nima redundance?

Sicer pa očitno tudi še ne vedo, zakaj točno jim je razpadel sistem. Tip je nekaj govoril o povečanem podatkovnem prometu, več pa ni bilo mogoče izvedeti zaradi novinarke, ki mu ni postavila nobenega pametnega vprašanja, saj o IT-ju najbrž ve samo to, kje se prižge računalnik. No, povedal je še, da jim je sistem popolnoma razpadel in da niso imeli nadzora nad ničemer - ventilacijo, osvetlitvijo, svetlobnimi znaki, detekcijo prometa, ...

Sicer nisem sistemc, ampak predvidevam, da je počepnil kakšen kos HW, če je res to o povečanem podatkovnem prometu. Da so za ponovno vzpostavitev sistema rabili skoraj 24 ur, IMO tudi pove marsikaj - bodisi, da je sistem katastrofalno zasnovan in slabo dokumentiran, bodisi, da nimajo dovolj sposobnih ljudi.

Anyway, za takšne primere, ko je zaradi napake Darsa AC zaprta, bi moral zakon predvideti penale za Dars. Njihovo višino bi se izračunalo na podlagi gospodarske škode, ki je nastala zaradi zaprtja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Potem je pa sigurno težava v pregrevanju grafične!
17758-icon_confused.gif


Tudi meni se zdi to smešno in predvsem me zanima kdo bo plačal škodo .. to da se je morala cela AC zapret in preusmerit promet! Glede iskanja napake cel dan pa itak vemo kaj je bilo, odletel server .. redundance niso imeli in so postavljali novega od začetka! Nimaš kaj SW napake iskat cel dan če crkne vse (če bi crknila ena tabla bi bilo jasno težje ker je lahko kje fizična poškodba)!
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.199
3.824
113
Če se ne motim je tam signlaizacijo delal Traffic Design?

Če je tako potem vidimo kako zgleda če to dela stric šefice Pahorjevega kabineta. Verjetno se da glede kakšnih pomankljivosti precej lažje zmenit...
bonk.gif
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.692
6.460
113
Napake se dogajajo in upam, da se bo DARS iz tega kaj naučil.

Bolj je problem to, da se iz napak nič ne naučijo. Če bi naprimer ob vsakem zaprtju avtoceste naredili eno resno analizo, bi bile naslednje zapore krajše. Ampak pri nas je ob vsaki nesreči avtocesta takoj zaprta par ur. V tujini precej hitreje zagotovijo pretočnost vsaj enega pasu. Pri nas pa je bila avtocesta zaradi razsutih banan zaprta šest ur, na čiščenje kraja nesreče pa je DARS poslal kar tri (3) delavce. (Nesreča se je sicer zgodila potem, ko je na odstavnem pasu več ur stalo pokvarjeno tovorno vozilo.)
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.532
5.072
113
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:Anyway, za takšne primere, ko je zaradi napake Darsa AC zaprta, bi moral zakon predvideti penale za Dars.
Ki bi jih plačali iz proračuna in bi verjetno šli nazaj v proračun
smile-1.gif
.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Kolikor vem, se je zmešalo enemu od senzorjev ali enemu od podistemov, ki dajejo podatke serverju in ga je zasul ali s podatki ali pa z zahtevami (kot DOS napad, recimo). Jasno je, da če se kaj takega ponovi, bo sistem spet padel.
Da redundance ni bilo, je sicer narobe, ampak redundanca ni zaradi varnosti amapk zato, da prometa ni treb azapirat. Varnost ni bila ogoržena (ker so zaprli tunel).

Sicer pa ima erikson zelo prav.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Pač 2 miliardi jim je premalo....bomo morali še nekaj dest milionov jim fuknit.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
To je tako laično razmišljanje, ampak ne more se kar enemu senzorju zmešat in potem šiba podatke ki zasujejo server. Lahko sicer da pošilja tako čudne podatke da kaj sesuje, ampak to je bolj stvar naklučja. Sicer pa podatki prihajajo po nekih kanlih, in ti kanali (verjetno optika) pridejo do nadzorne sobe (server) ločeno, kar pomeni da je dovolj da fizično odklopiš kritični kanal. Če pa deluje stvar kot vodilo (bus) potem pa bogpomagaj, vsak protokol ima namreč zaščito, ki bi morala preprečit tovrstne napake in če zaščita ni bila uporabljena potem se bo napaka ponovila in lahko celo v večjih razsežnostih. Da ne rečem koliko je potem opcija za morebitne napade .. se prikjučiš na eno od kamer v tunelu in potem veselo sesuješ sistem!
grin1.gif


Sicer pa mi ni jasno zakaj zapreti AC v času prometne konice ker cel sistem crkne? Sistem je namenjen nadzoru in opozarjanju, ampak če bi 10 darsovcev premaknilo svoj kamiončin na vhode tunelov in lepo prikazovalo tablo za izreden dogodek ter omejitev za 60km/h bi promet lahko potekal nemoteno kajneda? En varnostni element je sicer manj, ampak 10 let nazaj ni bilo nobenega od teh varnostnih sistemov (in jih povečini v ostalih tunelih tudi še danes ni) pa je AC funkcionirala enako.
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
Verjetno je bilo tako....

- Ej, Brane, tlele imamo neko sranje.
- Kva je?
- Sistem je dol padu.
- Kako dol padu?
- Nč ne dela.
- Čaki, bom Mareta poklical.
- Ej, Mare, tle mamo eno peezdarijo, sistem je dol padu.
- Peezda, kje si me najdu, glih se dol dajem z mojo. Ja nč, resetiraj server pa bo.
- ...
- Mare, tle imamo ornk sranje, vse je kaput.
- Ja pol pa poklič Toneta, da se zapre tunel.

evil.gif


BTW, na žurnalu pišejo, da se je pokvaril eden od switchev v tunelu in se je zato sesula mreža. Če so za ugotovitev tega in njegovo zamenjavo rabili skoraj en dan ... no comment.
crazy1.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
V bistvu potrebujejo skoraj en dan , da locirajo težavo, po podobnem protokolu, kot si napisal, potem pa še en dan da jo rešijo. Znana zgodba
sprasujem se.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Ja sej točno si napisal. Majster ki je postavljal IT infrastrukturo je verjetno na dopustu, v firmi ki je odgovorna za tole pa noben nima pojma o delovanju takega sistema.

Ko je prišlo do pizdarije so poslali privat letalo po tistega majstra ki se spozna na mrežo, čeprav bi vsak mulc s shemo na papirju vedel kako in kaj "pingat" da bi se po 1h ali še manj ugotovila napaka.

Če je odletel switch je tudi opcija da so ga par ur fizično iskali, to je v ITju klasika:
(v nadzornem centru)
Franc, switch je crknu!!!
Kako crknu? Kateri switch to?
Ja nič ne dela. Un v tunelu ...
strela jasna pošlj Lojzeta, da zamenja cel rack ...
(čez pol ure)
Emmm, Franc .. Lojze kliče iz tunela in sprašuje kje je switch?
(kletvice v ozadju)
Čaki da najdem dokumentacijo ... je v arhivu malce bo trajalo!
(čez 2h)
Jebemumast, tle mamo 15 fasciklov dokumentacije.
(čez 6h, cela pisarna išče po papirji)
Ejga, kva že iščemo?
Kje je v tunelu glavni switch ...
Aaa, mislim da sem najdu!
Kje je?
Ni v tunelu ampak je pri nas v nadzornem centru!
stupid-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Saj se spominjamo kako so menjali diletacije:
- februarja ugotovijo, da je najbrž nekaj narobe
- maja potrdijo da je temu res tako
- do septembra se zmenijo kdo bo plačal
- ugotovijo da je dobavni rok 5 mesecev
- zamenjajo jih junija (naslednje leto)


Tako, da - kar bo manj kot en mesec zapore bo velik uspeh.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Meni se zdi bistveno bolj neumno, da niso naredili velike preusmeritve preko Trsta. Avtocesta je zdaj tudi tam, Schengen pa menda še laufa?
Ajde, danes je crknila mreža/senzor/whatever, kaj pa če kak drugi dan pride do večje nesreče, ki zapre avtocesto za dlje časa? Kar se usmerjanja prometa tiče, so na Darsu res velike mone. V Italiji te že pred Rimom opozarjajo, da boš pol ure stal pri Firencah, pa je skoraj pol države naprej. Pri nam so ti veliki elektronski panoji bolj kot ne za okras.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Saj se spominjamo kako so menjali diletacije:
- februarja ugotovijo, da je najbrž nekaj narobe
- maja potrdijo da je temu res tako
- do septembra se zmenijo kdo bo plačal
- ugotovijo da je dobavni rok 5 mesecev
- zamenjajo jih junija (naslednje leto)


Tako, da - kar bo manj kot en mesec zapore bo velik uspeh.
Ja diletacije kar nekaj stanejo, pa je blo treba dat tam omejitev 60km/h pa radar, pol pa čakat da se nabere dovolj. Zdej, ko so ravno navadili voznike da vozijo po predpisih pa to ni takoj.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Meni se zdi bistveno bolj neumno, da niso naredili velike preusmeritve preko Trsta. Avtocesta je zdaj tudi tam, Schengen pa menda še laufa?
Ajde, danes je crknila mreža/senzor/whatever, kaj pa če kak drugi dan pride do večje nesreče, ki zapre avtocesto za dlje časa? Kar se usmerjanja prometa tiče, so na Darsu res velike mone. V Italiji te že pred Rimom opozarjajo, da boš pol ure stal pri Firencah, pa je skoraj pol države naprej. Pri nam so ti veliki elektronski panoji bolj kot ne za okras.

Nesreča je nepredvidljiv dogodek, šlamparija pri načrtovanju pa ni nesreča. To je povsem neprimerna relativizacija. Kaj pa če bi imel beton premalo cementa, tako kot obnovljeni del med Vrhniko in Ljubljano, to bi bilo še slabše - kaj se ti ne zdi tovrstno relativiziranje mimo?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Kaj te ta beton tako matra? Se ni zgodilo ne prvič ne zadnjič, tokrat je bilo pač vsem na očem, zato so lahko celo novinarji kaj izbrskali. A ti povem, kje so še vse novopoložen asfalt ven metali?

Kot pravim, včerajšnim zastojem bi se lahko izognili s preusmeritvijo prometa preko Italije. Če je stvar crknila, je pač crknila, ne mi reči, da se drugje to ne dogaja. V Italiji se zaradi tega ne bi sekirali, napisali bi pač, da "Galeria non illuminata" (če sploh), promet bi pa tekoče laufal dalje. Pri nam pa pač zapiramo, ker so se tako odločili.
 
Nazadnje urejeno:

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Aja, če se ni zgodilo ne prvič ne zadnjič, potem ni nič hudega.

Kaj pa posredno povzročena gospodarska škoda? Ekologija, izguba časa, posledično preobremenjene obvozne ceste, morda celo kakšen mrtev pešec zaradi tega?
Ah, seveda. Ni ne prvič, ne zadnjič.
 

KStoner

Majstr
31. dec 2007
2.134
197
63
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
Če se ne motim je tam signlaizacijo delal Traffic Design?

Če je tako potem vidimo kako zgleda če to dela stric šefice Pahorjevega kabineta. Verjetno se da glede kakšnih pomankljivosti precej lažje zmenit...
bonk.gif

traffic design ni nova firma...so začeli že nekaj časa nazaj...z abc cestninjenjem...je ata kr sposoben.