F1 GRAN PREMIO DE ESPANA SANTANDER 2012

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Avtor teg teksta je malce začetniško pozabil na veliko razliko med soboto in nedeljo, temperatura steze. To je pomoje bil edini faktor, zakaj so nastajale tako velike razlike na dirki, v soboto pa je bilo videti vse bolj "tesno".

Je pa še vedno velika misterija maldonado. Če rečemo, da igra pri gumah največjo vlogo sreča, bi jo potem moral imeti kar 2x, prvo v soboto, da je peljal tako dober qualy, potem pa še v nedeljo, ker v nedeljo so bile čisto druge razmere, zato je veliko ekip imelo probleme z gumami, le maldonado je uspešno poownal. (če pač odmislimo alonsa, ki ga je verjetno ponesel sam bog na to drugo mesto)
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.066
10.838
113
kod Džej-Zija
Bolj kot mnenje avtorja so meni zanimive izjave dirkačev. Nobenemu dejansko ni nič jasno, kaj se trenutno dogaja s formulo. Prejšnja leta je veljalo, da dirkač skoraj ni več pomemben, večina rezultata naj bi bila odvisna od avta. Danes na žalost še avto ni več pomemben, šteje le to, da se dirkaču "vserje" zadet pravo temperaturo gum. Brezveze.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

V F1 se nič ne "vserje" - gre za kalkulacije. Kdor je pri tem najboljši, ta zmaga. Tudi jackie Stewart je priznal, da veliko (največjo?) vlogo igrajo izračuni in računalniška (pre)moč...
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Jaz bi vseeno rekel, da so gume glavni faktor. Predvsem tyre managment. In z tem imajo celo najboljša moštva težave, ker ko se temp, steze samo za 5 stopinj spremeni so zopet čisto drugi pogoji, kako ravnati z gumami. Voziti se blizu druge formule, mu za ritjo zelo hitro uniči gume. To mislim, da se je tudi Alonsu sedaj zgodilo, ko se je čudil, da so mu pred koncem začele razpadati gume. Predolgo se je Maldonadu za ritjo vozil. In to se vsem dogaja, tudi na mestih bolj zadaj. In z tem ima velike težave tudi ata, zato nikamor ne more. Edino pljuva lahko po pireliju
grims-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Če bi bilo to res, kar si napisal, kako je potem maldonado tako ownal na qualy in dirki, čeprav so bile razlike v temp več kot 10 stopinj?
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Glej, jaz nisem rekel da je wiliams slab, daleč od tega. Maldonado je pa vsekakor vrhunski dirkač. Razumeti gume imajo vsi velike težave. Alonso je imel recimo možnost prehitet Maldonada, ker ga je po zadnji menjavi z lahkoto dohitel. Vendar mu enostavno ni mogel slediti v zadnjih 4 ovinkih pred štartno ciljno ravnino, tako da mu potem tudi DRS ni več pomagal. Tako, da wiliams vsekakor ima dober avto.
Kitajska mislim da je bila lep primer, ker v Q3 niso določeni več mogli dosegat časov in Q2, čeprav so še imeli novi komplet gum. Je pa temp. steze padla za dobrih 5 stopinj, sem že malo pozabil.
V glavnem letos imamo kar 7 moštev, ki se lahko proti koncu dirke vsi borijo za vrhunsko uvrstitev. Tako, da sezona bo vsekakor še zanimiva.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Maldonado ni "ownal" - "ownal" bi, če bi zmagal z 20, 30 sek. prednosti. Če bi po postankih Alonso ostal pred Maldonadom, bi bila slika obrnjena - Alonso bi zdržal pritisk, Maldonado bi pa prej uničil gume - zaradi tega, kar je napisal Realman: lovljenje in sledenje vozniku pred tabo precej hitro uniči gume.

Trik je v nastavitvah - že par stopinj povzroči velike spremembe - gume se ne ogrejejo, posledično so trše, ni oprijema, nastavitve ne "špilajo". Tisti, kateremu se poklopi, bo zmagal. Maldonadi nikakor ni boljši voznik od Alonsa in Willimas (verjetno) ni boljši dirkalnik od Ferrarija. Kot komplet z pravimi nastavitvami, pa je bilj hitrejši.

Ali kdo ve, zakaj so obema bikcoma menjali nos? Testiranje novih delov?
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Tudi tega nisem rekel, Alonso je za mene vsekakor najbolj kompleten voznik od vseh. Samo Perez in Maldonado sta za mene tudi zelo vrhunska voznika, glede na to kako dolgo sta v F1. Ker tudi to je treba gledat. Vsekakor je wiliams zadel nastavitve za stezo v španiji, to je tudi razlog, da ga Alonso ni mogel prehiteti na koncu, ker mu je konkretno pobegnil v zadnjih ovinkih pred ravnino. Dejstvo je, da te gume povzročajo avtom, ki imajo veliko boljši oprijem hude težave in se potem ne pozna toliko. Zato pa kot sem rekel, 7 moštev tako skupaj, jaz se ne spomnim, da bi kdaj bilo v zgodovini F1.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Kaj naenkrat pozabljamo, da je govora o maldonaldu in williamsu? nekdo ki plačuje svoje sedež in nekdo ki prodaja vse možno, da le dobi sredstva, hkrati pa so verjetno eno slabših moštev, kar jih je trenutno v F1

in čez noč so kar zmagali, če to ni ownanje, potem pa res ne vem, poglej koliko za sabo je pustil RBR dirkače, mclarna, mercedeza...le alonso mu je lahko sledil in pogojno oba lotusa, ampak pogojno.

Po sobotnih kvalifikacijah gredo dirkalniki v perc ferme in se ne sme spreminjati nič, kako je potem williams zadel točno take nastavitve, ki so delovali še v nedeljo, ko je bilo več kot 10 stopinj razlike glede na soboto. Recimo sauber je hudo zgubil race pace zaradi padca temperature, maldonadotu pa se sploh ni nič poznalo to?
Jaz imam bolj na sumu williamsov zadek oz kaj drugega, ne verjamem, da je vse le v gumah, čeprav je veliko.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Ti "pobegi pred zadnjo ravnino" so zaradi KERSa, zato velikokrat vidimo, kako se drugi bolid približa prvemu, potem pa ga enostavno ne more prehiteti na ravnini, čeprav ima DRS. No, odgovor je KERS, ker ga prvi bolid znuca tik pred koncem kroga, KERS pa se potem resetirat in spet je na voljo, ko prepelje štartno črto. Ravno zaradi tega bi bilo nekako boljše, če bi DRS cone bile nekje drugje, a je hudič najt primerne steze, vse imajo ravnine ravno tam ko se štarta.
 

Realman

Pripravnik
21. maj 2008
393
2
18
Vsekakor KERS, samo tega je imel tudi alonso, če ga ni že prej porabil. Jaz mislim, da so wiliamsu zadnji ovinku zelo ležali, je bil dirkalnik zelo dobro nastavljen, za zadnje ovinke pred ravnino in DRS-om. In wiliams je očitno kar izboljšal dirkalnik, čeprav dvomim da je na nivoju ferrarija, še manj pa ostalih top moštev.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Nič ti ne pomaga KERS pa DRS pa dupli DRS, če ima motor omejitev vrtljajev, sedma prestava pa ni dovolj dolga.

Saj se še spomnima lani ateja pa hamiltona v monzi, ne?
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.756
1.009
113
Majtr... lahko ti recem samo to, da mas spomin kot riba, najbrz ves zakaj. Sicer ne bom pisal, da imas cist trojna merila, ker ti je nekdo ze pred mano to napisal. Lahko ti pa recem, da se ti prav cudim, ko berem tvoja zagovarjanja starcka, ki se za prvih osem ni vec dober, kamoli za zmagovalne stopnicke. Tolko zagovarjanj in iskanj resilnih lukenj v zadnjih situacijah (resnici na ljubo, zelo podobnih), ki se dogajajo 'ateju', to je res umetnost. Si kdaj pomislu, da bi sel pisat SF scenarije ali kaj podobnega? Po moje bi rastural. Kar se pa cevljarcka tice, pa res, bolje da nehas, ker se smesis oz. cevljarcek to pocne celo bolje. Kot je nekdo pred mano ze ugotovil se te zavrzlame vecinoma dogajajo njemu... Ne vem, clovk je ze zdavnej za penzijo in trenutno je sam smeh. Pa ceprav kasira N miljonov, se vedno ni to to in trenutno odzira prostor boljsim. Zal, marketing over quality bi jst temu reku... Pa ne mi o tem, kako je dober in podobno, raje poglej Kimija (on je RES dober) in revidiraj malo stanje v glavi.

Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Citat:

But then this is sometimes what you have to go through in racing. It is not easy to see from the TV replays but what happened from my viewpoint was that he went to the right to defend the inside line, and then suddenly, shortly before the braking point, went to the left. When you are so tight together in the braking zone, you have no other choice than to try to react and avoid hitting but it was too late.

Vsaj ata se pridružuje mojemu mnenje, da je v tako kratkem času nemogoče odregirati 100% pravilno. Bi pa bilo zanimivo videt še onboard posnetek senne in ateja, senna je pomoje direkt v špegle gledal pa zablokiral brezkompromisno.
 

smith

Pripravnik
18. avg 2007
445
0
16
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Kimi je dober? Zaradi česa pa? Kakšni so njegovi dosežki? Aja, da ga je massa šolal, potem pa je šel v rally, tam bil porazen, zdaj pa je nazaj v ekipi zraven enega velikega nooba, kateri je na čase še celo boljši kot on sam?

Malo si tole oglej, potem pa blati nekoga, kot je ata: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_driver_records

statistika je kot bikini
wink-1.gif


veliko pokaže, a bistvo skrije
cheer.gif
 

Ausc

Pripravnik
10. sep 2011
584
1
16
Haha, kimi trdis da ni vreden pol k, pa je v 5 dirkah po povratku 2x povzpel na stopnicke, ata se pa ze 3 sezone muci, pa mu se enkrat ni uspelo, a je kljub temu najvecji car
bonk.gif
?
 

Chief_Wiggum

Fizikalc
24. jul 2007
1.064
3
38
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Kimi je dober? Zaradi česa pa? Kakšni so njegovi dosežki? Aja, da ga je massa šolal...

Ja res ga je Massa šolal, ampak samo tisto eno leto, pa še tu se je za vprašati če ni Ferrari takrat pač bolj forsiral Masso v ospredje. Ker je Brazilija pač pomembno tržišče za Ferrari. Ali misliš, da to ne igra nobene vloge? Zakaj že od leta 2000 Brazilci grejejo sedež v tem moštvu?

Še statistika:

Raikkonen - 64 podiums
Massa - 33 podiums
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
MS pa 154 podiums, pa jih kar veliko število tu trdi, da je slab voznik.

Če je res, da bi ferari forsiral masso, zakaj je sedaj alonso v ospredju, masse pa se bodo vsak čas rešili, oz zakaj bi sploh vzeli alonsa v ekipo, kateri jasno funkcionia dobro le, če ima podrejenega team mate-a, bi pač imeli masso še naprej pa bi vzeli kakega rukija v ekipo, maldonado-ta recimo
wink-1.gif